Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малък проблем с волана при 4х4

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малък проблем с волана при 4х4

    Имам някъкви съмнения, че нещо не е на ред. Като превключа на 4х4 и завъртя волана до край, без значение в коя посока се получава едно странно придърпване при тръгване. Нещо като да е колата на ръчна спирачка. Мъчи се да тръгне. На тласъци някък си. Когато изключа парт тайма си ртъгва с докрай навит волан без да има това напрежение..............?
    ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
    "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

  • #2
    До: Малък проблем с волана при 4х4

    Е как няма да има напрежение като двата моста се въртят с еднакви обороти.

    Коментар


    • #3
      До: Малък проблем с волана при 4х4

      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
      Е как няма да има напрежение като двата моста се въртят с еднакви обороти.
      Бе и аз така си мислех, ма ми се стори малко странничко, та да попитам
      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
      "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

      Коментар


      • #4
        До: Малък проблем с волана при 4х4

        Така е при всеки парт-тайм. Причината е липсата на междуосов диференциал, който да позволи разлика в изминатия път преден-заден мост при навит волан. Никога не ползвай 4х4 на суха и твърда настилка. Рано или късно нещо се чупи.

        Коментар


        • #5
          До: Малък проблем с волана при 4х4

          Първоначално публикуван от hristota Преглед на мнение
          Когато изключа парт тайма си ртъгва с докрай навит волан без да има това напрежение..............?
          Ти сам си отговорил на въпроса който задаваш - Парт тайм. Ти нямаш междуосев диф, сиреч можеш да ползваш този режим само при офроъд, където така или иначе колелетата имат възможност да се приплъзват спрямо терена. Иначе ако го ползваш на асфалт товариш много трансмисията. Аз затова казвам че бензиновите Грандове са за предпочитане
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            До: Малък проблем с волана при 4х4

            Ясно, благодаря на всички за поясненията!!!
            ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
            "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

            Коментар


            • #7
              До: Малък проблем с волана при 4х4

              При Гранда V8 5.2 винаги ли е фултайм раздатката или има и парт тайм
              комплектации?
              LZ5ZI qth HASKOVO
              Pajero II GLS 3000 V6

              Коментар


              • #8
                До: Малък проблем с волана при 4х4

                При бензиновите винаги е фултайм.
                Макар че 96-98 има модели при които не е съвсем истински защото е при поискване но пак се води фултайм.
                Във форума е дискотирано всичко по въпроса.
                Последно редактирано от kinex; 30-12-07, 12:58.

                Коментар


                • #9
                  Още малко дискусия?

                  Значи, парттайм при добро сцепление и завой е зле. Но ако продължим в този ред на мисли, при хлъзгав път и завой е още по-зле!
                  Триенето при покой (търкаляне) е доста по-високо от триенето при хлъзгане (буксуване). Затова при завой парттаймът гарантирано ще поднесе колата, което при по-голяма скорост е равносилно на ПТП.
                  С една дума, парттаймът е полезен, дори безценен, но само на прав ход, IMHO.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Малък проблем с волана при 4х4

                    )) Твърдо печелиш Виц на месеца!
                    Тресенето на предницата с управляемите колела в крайно положение, особено при потегляне, е характерно за всички предноприводни. Разни причини.
                    А фултаймът не се ли занася на хлъзгаво? Там механизмът е още по-сложен. Ти просто не обръщай предните колела до край на скорост и никъде няма да те върти

                    Коментар


                    • #11
                      До: Малък проблем с волана при 4х4

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Тресенето на предницата с управляемите колела в крайно положение, особено при потегляне, е характерно за всички предноприводни.
                      Абсолютно не съм съгласен! При потегляне със завой вътрешното колело е много склонно към пробуксуване на място (получава равен въртящ момент при по-малка относителна ъглова скорост). Тресенето на предноприводните е следствие от разбити полуоски (вътрешни карета), при натоварване на трансмисията и изисква поне някаква скорост на движение.
                      Последно редактирано от Welcome; 30-12-07, 16:05.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Малък проблем с волана при 4х4

                        Да? Значи шарнирът на Кардано вече не е цикличен механизъм?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Още малко дискусия?

                          Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
                          Значи, парттайм при добро сцепление и завой е зле. Но ако продължим в този ред на мисли, при хлъзгав път и завой е още по-зле!
                          Триенето при покой (търкаляне) е доста по-високо от триенето при хлъзгане (буксуване). Затова при завой парттаймът гарантирано ще поднесе колата, което при по-голяма скорост е равносилно на ПТП.
                          С една дума, парттаймът е полезен, дори безценен, но само на прав ход, IMHO.
                          Абсолютно вярно!
                          Само едно малко допълнение.
                          Правия ход трябва да е съвършенно прав.
                          Това на практика се случва рядко и за кратко.
                          Освен че е на право трябва и да е на гладко.
                          При изкачване със страничен наклон пак поднася.
                          Тоя Парттайм не го знам кой е, ама що псувни изяде не е истина.
                          https://htftp.offroad-bulgaria.com/k...i/MVI_0010.AVI
                          Който е карал фултайм много добре е видял разликата.
                          Как блокираш междинния диф на сняг и веднага почваш да се въртиш като пумпал.
                          Причината е много тривиална.
                          При партайма колелата почти постоянно боксуват. Принудително.
                          А това задължително води до загуба на сцепление.
                          Ако се кара на дрифт разликата е почти неуловима.
                          Лошото е че понякога не може да се кара на дрифт.
                          Последно редактирано от kinex; 30-12-07, 17:42. Причина: доп на линк

                          Коментар


                          • #14
                            До: Още малко дискусия?

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            При изкачване със страничен наклон пак поднася.
                            Тоя Парттайм не го знам кой е, ама що псувни изяде не е истина.
                            https://htftp.offroad-bulgaria.com/k...i/MVI_0010.AVI
                            Впечатляващи кадри! Тази машина прилича на бръмбар, обърнат по гръб

                            Косият баир изглежда е много коварно нещо. Там се появява една напречна хоризонтална компонента на силата на реакция на опората, която може да се приравни към центробежната сила при завой, и която трябва непрекъснато да се компенсира с кормилото.
                            В нашия случай, вместо да изправи курса си на движение, джипът се опитва да се завърти срещу тази сила, т.е. напречно, а опитът да си върне посоката го изхвърля изобщо от курса (пътя).
                            Последно редактирано от Welcome; 30-12-07, 19:47. Причина: непр цит

                            Коментар


                            • #15
                              До: Малък проблем с волана при 4х4

                              Абсолютно вярно. Нещата се освинват още повече ако имаш добре работещо LSD в задния мост. Тогава посмъртно не можеш да се движиш по път със страничен наклон - предницата непрекъснато гледа да се насочи нагоре към върха на склона.
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X