Интересува ме всичко за тези черици,какви плюсове и минуси имат? Ще бъда благодарен на всеки които помогне с мнение!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Свий
X
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Дизелака е VM мотори... И се смята за качествен скок след предишни разочарования на Джип с този производител...
Минуса на моделите преди есента на 2013г (т.е. до моделен ред 2014г - фейслифта) е старата 5-степенна кутия, която е доста неикономична...
Иначе - приятен автомобил... Фейслифта - учудващо икономичен и мощен (като за такъв автомобил разбира се - не може да се сравнява с лек автомобил)...
Минуси? Ами скъпичка поддръжка...
Плюсове - приятен за шофиране, комфортен автомобил... С достатъчно офроуд възможности за среден офроуд при стокова комплектация...Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Под скъпа поддръжка какво се разбира? С верига ли е мотора? Колко масло събира? Нещо по ГНП и дюзи има ли слабо?
5 степенната кутия мудна ли е и 5 степенни с овърдрайв ли е? Окачването на възглавници ли е вдигането и свалянето?R 727cc BB KIT
ZJ V8
WK2 V6
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Верига...
Маслото на моторетката е над 8л (обикновено го пишат 9л)...
Горивните филтри са около 300лв. Масленият - около 100лв...
ГНП по принцип не се троши често, но е от по-капризните модели, и ако пусне стружка - разказва играта на цялата горивна апаратура и излиза скъпо (по всички документи трябва да се свалят и изхвърлят тръбопроводи, дюзи и т.н., но реално с доста зор може да се промие, ако някоя стружка не е скапала някое клапанче или дюза)...
За 5 скоростната - не знам дали е мудна...
Аз съм с 8 скоростния ZF и по всички документи излиза че е по-икономичен с 1.5-2л/100км спрямо пет скоростната...
И го доказва на практика - докарвал съм разход на дълго около и дори по 7л/100км (обичайното ми е около 8л/100км)...
Окачването ако е пневматично - е с възглавнициНо системата е модифицирана - полузатворена... Т.е. не е толкова податлива на мръсотии както например при Мерцедес и т.н.... Защото работи с чист азот (май бе 99.99%), и компресорчето само прехвърля обем газ между възглавниците и резервоара с азот, като и от двете места налягането е близко...
И единствено при установяване на някакъв недостиг на газ може да засмуче външен въздух..Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
КОлега, и аз си купих същия автомобил, разбира се имам само 8888 км с него изминати, но мога да кажа, че съм адски доволен от него. Взимай го и не се замислй даже. Аз много умувах преди да взема моя и ако не беше Жоро да ми каже какъв опит има с неговия едва ли щях да си го купя. По книжка го дават,че при -6°C трябва да му слагаш присадка, но аз и на -14 палех без проблеми. Вероятно и в горивото на бензиностанцията са сложили някаква,че да пали така. През студеното време при смесено каране градско/извънградско в отношение 1/1 ми даде зимата 9/100, а когато е топло, както сега е паднал на 8,2/100. Да знаеш, че по принцип горивните филтри се сменят венъж на 2 смени на маслото.На моделите след 2015 година дори няма нужда се семня маслото на скоростната кутия. Много ме озадачи това, но прочетох всичко в сервизната книжка. Абе, както ми казваше навремето Жоро..."Айде, какво още чакаш,че не си го купил"
JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
Тел: +359 887 847261
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнениеНо системата е модифицирана - полузатворена... ..
Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение... като и от двете места налягането е близко...
Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнениеИ единствено при установяване на някакъв недостиг на газ може да засмуче външен въздух..Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Първоначално публикуван от ivaningbg Преглед на мнениеНа моделите след 2015 година дори няма нужда се семня маслото на скоростната кутия.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеТо и на предните модели нямаше нужда - маслото се води fill for life.
Колко е една смяна на масло?!
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Не е проблем да се сменя разбира се! На 100к км цената няма да е чак толкова неприятна. И промивка може да се направи.
Мисълта ми беше, че инструкциите не са се променили.
А те са - не се сменя.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеНе е полузатворена, напълно затворена е....
По принцип може да се нарече 'затворена', обаче какви са фактите?
Ако си отговориш на тези два въпроса пак ли би бил сигурен в твърдението си ?:
1. Системата има ли филтър за външен въздух и дехидратор, заедно с реверсивен клапан, който да управлява засмукването през тази линия? Парт номер 68224205АА за каква линия е ?
2. Има ли разлика в натоварването и размера на компресора при двата варианта - а) преместване на флуид с почти еднакво налягане от двете страни на компресора (както е в полузатворената система на Джипа); б) нуждата от компресиране на атмосферен въздух до около 12 атмосфери, както е при отворена система...
П.С. айде за да те улесня - виж схемата на WK2 - навярно ще забележиш поз 2 и поз. 11...
http://www.offroad-bulgaria.com/show...92#post3297292
За кутията - мнението на производителя относно смяната на маслото и: https://www.zf.com/usa_canada/en_us/...hange_oil.html
ianevi2, дизеловият двигател е един и същ от 2011г насам (да, има леки модификации основно в настройки през годините - 2011 май бе 241к.с., а сега е 250к.с.)
За кутиите мисля ясно съм писал - до есента на 2013г кутиите са 5 скоростни...
От фейслифта (излязъл есента на 2013) насам кутиите са 8 скоростни... От 2015 мисля излезе някаква вариация на 8-скоростния автоматик, при който няма някаква съществена разлика...
Смяната на маслото на кутията се препоръчваше на 160х.км (100к мили), и е свързано и със смяна на картера на кутията - филтъра е част от картера и не се сменя отделно.. Като цяло - кутията се слави като 'желязна'/здрава и много успешна...
Според руския джип форум - дори и там (дето са малко шашави на тема смяна на масла - явно от УАЗ-ката), не препоръчват смяна на маслото... Отваряне - само АКО / когато има нужда от отваряне на кутията..Последно редактирано от slowtraveler; 13-03-18, 09:43.Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Ами пробвай ги всичките - и ще разбереш кой ще ти легне на сърцето
От списъка аз лично бих избрал бензиновия Джип (3.6?), но това си е личен субективен избор...
На база следните доводи (съвсем 'на едро') - дизеловия джип ще е със старата кутия, туарега ще е много 'дърт' (вече - 10 годишен) и с малко остатъчен ресурс...
Остава бензинката ДжипВече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
slowtraveler - ааа, нямам намерение да те убеждавам
Както сам си написал - единствено при установяване на някакъв недостиг на газ може да засмуче външен въздух...
Ако всичко е наред, ако няма пропуск на азот, при нормални условия си мести азота наляво-надясно и не дърпа въсдух отвън.
Пък на схемата която си пуснал, отдолу пише - пневматична диаграма на ЗАТВОРЕНА въздушна система.
Така, че системата е затворена, както можеш да прочетеш от тук http://www.wk2jeeps.com/wk2_quadralift.htm , а със жълто съм ти подчертал отговора на втория ти въпрос:
A closed system - because it's better
Quadra-Lift is a closed system so adjustments are much faster than other systems that must draw in or exhaust air for operation. It is the first SUV to use the latest air suspension technology utilizing a closed type design.
The closed type system does not draw in fresh air during vehicle lifting or leveling-up, or pump air out to the atmosphere during lowering or leveling down. Instead it moves stored pressurized air from the reservoir to the air springs and back again.
Since the system's compressor is working with pre-pressurized air, and not air at atmospheric pressure, the compressor can be smaller which translates into reduced power consumption and weight as well as improved NVH characteristics. Pressurized air is moved between the reservoir and the springs by way of an air supply unit (ASU). The ASU consists of an air compressor and a valve block assembly that is plumbed to the springs with a network of lines. The ASU valve block provides six color-coded pneumatic connections to the system. Four connections distribute or retrieve air from each of the air springs. One connection is the inlet from the compressor, and the last connection exhausts the system. The ASU also contains an intake / exhaust assembly with filter, onboard desiccant, a reversing valve, a temperature sensor, and a pressure sensor. It is important to note that the ASU is not designed to fill an empty system. The ASU's main function is to pressurize and move air that is already there.
Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
От: Geep Grand Cheroki дизел след 2012г.
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеslowtraveler - ааа, нямам намерение да те убеждавам
Както сам си написал - единствено при установяване на някакъв недостиг на газ може да засмуче външен въздух...
Ако всичко е наред, ако няма пропуск на азот, при нормални условия си мести азота наляво-надясно и не дърпа въсдух отвън......
С една дума - напълно затворена, ама може да смуче и външен въздух
Между другото из едни северни страни почти всяка зима си сменят азота (и продухват системата), защото установяват доста влага в системата (предимно в задните балони) - явно при по-екстремно ниски температури, напълно затворената система смуче доста въздух
Засега при мен не съм установявал какъвто и да е проблем - като че ли налягането в системата си е стандартното (поне според тестера)...
А компресорчето наистина си е хилавичко - ако вдигнеш и смъкнеш веднага колата до максимално и минимално ниво, компресорчето навярно ще изключи по температураВече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар