17 км. с гуми MATADOR MP75 Wisentta в дъжд - от с. Веселина до гр. Разград. По първокласния път при скорост около 85-90 км/ч при всяко по-силно натискане на спирачката ABS-ът започваше да "рита".
На същата кола в горе-долу същите условия MATADOR MP82 Conquerra 2 не мърдат.
Един и същ клас гуми, една и съща кола...
Извод - калните гуми не са за пътя! Вие правете каквото искате.
"Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония
С последното съм напълно съгласен.
Калните гуми не са за път.
Купъра не са типичните кални гуми.
Ние ще направим това което искаме.
За мен матадор и гума в едно изречение не бива да се споменават.
Моя извод.
Няма страшно в умирачката...
Страшното е да си жив!...
Тогава за какво е темата? Първо се пита за AT-гума, ама колата не е помирисвала кал, после пак дълъг път и 130 км (магистрала явно), после се посочва кална гума, после калната гума не била точно кална, нищо, че и дават 15% on-road и 85% off-road и накрая он, че ми каже той на мене!
Успех...
"Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония
Темата е за това какви са максималният размер гуми дето могат да влязат на тая джипка.
Джипката не ходи в гората,защото основно се прави и малко се кара т.е. не ходи никъде.
Идеята на джипката е да обикаля навсякъде където ми щъкне мухата в главата и колата може да мине.
Започна се от олтерейнки,защото не бях ги разгледал на живо тия гуми да видя кое какво е.
След разглеждането им видях,че купъра е една много интересна гума която въпреки това дето пише из нета на живо е друга.
Не съм я карал и не знам как ще е.
Ако е рекъл оня горе ще разбера.
И накрая,да човек не виждал същата гума на живо не е меродавно да дава мнение за нея.
Човек направил изводи за други гуми и кола не бива да налага генерално мнението си за това кое става и кое не спрямо моята или коя да е кола.
Не е грешно да се дава мнение,но не смятам,че след 18 километра с нещо си трябва да отречем всички кални гуми вовеки за извън пътя.
И да гумата трябва хем да може да върви из магистралите,хем и да може да гази в калта.Защото пусто не ми се ходи по черно до морето,но решейки да видя
някоя красота в гората/ливадите нейде из България се налага да карам и по черно.
Така ги виждам аз нещата.
Няма страшно в умирачката...
Страшното е да си жив!...
...Защото пусто не ми се ходи по черно до морето,но решейки да видя някоя красота в гората/ливадите нейде из България се налага да карам и по черно.
За което стига и нормална AT гума. Каквато беше предложена. От мен. Ма пусто не изглежда джипарски...
P.S. А калната гума си е за извън пътя по замисъл и предназначение. В едни по-цивилизовани държави с такава гума на магистралата ще платиш такава глоба, че ще ти се завие свят.
P.P.S. А ако моя скромен опит не се приема, ето ТЕСТ - и обобщените резултати (макар че и мненията на шофьорите са интересни за четене):
9 метра разлика между шосейна и кална гума на мокро!!!
Последно редактирано от Павлин Андреев; 19-11-17, 21:27.
"Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония
За което стига и нормална AT гума. Каквато беше предложена. От мен. Ма пусто не изглежда джипарски... P.S. А калната гума си е за извън пътя по замисъл и предназначение. В едни по-цивилизовани държави с такава гума на магистралата ще платиш такава глоба, че ще ти се завие свят.
Дуратрака е разрешен за движение по пътната мрежа, а в щатите и Канада е сертифициран и за зимна употреба.
Иначе инфото за Матадора беше ценно, въпреки че дори човек като види шарката може да си представи как ще се държи тази гума.
Я кажи KJ-я като го таваноса с какви гуми беше, че това също би било полезно инфо, от първо лице?
Поне съм пак в ди..та довечера ще кача снимки на гумите изложени в залата.
да се види разликата кое как изглежда на живо.
Само купъри няма за дс се види разликата.
Няма страшно в умирачката...
Страшното е да си жив!...
...Я кажи KJ-я като го таваноса с какви гуми беше, че това също би било полезно инфо, от първо лице?
Със зимни шосейни гуми, но нещо не мога да схвана общото между лошия късмет (попадане на черен лед) и умишленото действие по поставянето на кални гуми.
Какво пък им е на Купъра? A/T 3, с които съм в момента се представят отлично навсякъде освен на кал. Включително миналата зима ме катериха на доста места, преди да опра по корем. ST Maxx и STT Pro са също много сериозни гуми. Не знам как са с продуктите за леки коли, но ми се струва, че 4х4 гумите са им сила.
Със зимни шосейни гуми, но нещо не мога да схвана общото между лошия късмет (попадане на черен лед) и умишленото действие по поставянето на кални гуми.
Както писах това е ценна инфорамация от първо лице, пък ако кажеш и марка каква им беше, ще е екстра.
Купър си е американска марка и към МТ-тата им имах претенция за здравина на бордовете. Иначе в кал си вървяха много прилично за кална гума с по-универсална шарка, а и на асфалт нямах забележки. Освен Купър съм карал целогодишно и с кални гуми на BFG и Goodyear, като първите определено не ме кефеха на мокър асфалт. Пък, като го гледам, споменатият Матадор е баш от подобията на BFG М/Т. Т.е. калните гуми биват различни. Някои стават повече, други - хич.
Коментар