Здравейте,
Както гласи темата, ще опитам да подходя малко по-сериозно върху обезшумяването на моя джип.
Поръчах уред за измерване на децибелите шум.
Мисля да тествам на поне няколко места в джипа и при различни скорости.
Определено над 120-130 почват да се чуват едни шумове от свистене получаващо се някъде около покрива, предния капак и въобще околко подвижните/свалящите се части.
Идеята ми е да замеря шумовете за да знам къде най-силно шуми, очаквам това да е пластмасовия покрив и таблото заедно с пода около гумите.
След това ще закупя сигурно поне 2-3-4 вида шумо/термо изолации и ще си играя с различни комбинации/дебелини за да видя как се променя шума.
Нямам никакви научни/теоретични познания и ще подходя прагматично, на най-силния шум ще слагам най-много изолация и ще меря.
Очаквам да НЕ постигна кой знае колко много, поради конструкцията на джипа, но ще видим, все пак съм оптимист и имам намерение с по-малко от 500 кинта да постигна поне 30-40% намаления на шума вътре в купето.
За да е всичко по-сложно, купих нови гуми и ще меря първо със старите и едва след това ще сложа новите за да видя колко % шум идват и от разликата в грайфера.
ПОМОЩ - ако някой има конкретни съвети и опит, моля да сподели КОНКРЕТНИ напътствия, чел съм всички теми тук, чел съм и в нета доста, за това искам конкретни съвети и/или грешки от които да се предпазя, да не повторя

Гледайки оригиналните места на които има фабрично обезшумяване, май ще трябва да се наблегне на:
Арките над гумите
Конзолата за скорости и раздатка
Пода над карданите
Багажник под
Пластмасовите панели на покрива


Както гласи темата, ще опитам да подходя малко по-сериозно върху обезшумяването на моя джип.
Поръчах уред за измерване на децибелите шум.
Мисля да тествам на поне няколко места в джипа и при различни скорости.
Определено над 120-130 почват да се чуват едни шумове от свистене получаващо се някъде около покрива, предния капак и въобще околко подвижните/свалящите се части.
Идеята ми е да замеря шумовете за да знам къде най-силно шуми, очаквам това да е пластмасовия покрив и таблото заедно с пода около гумите.
След това ще закупя сигурно поне 2-3-4 вида шумо/термо изолации и ще си играя с различни комбинации/дебелини за да видя как се променя шума.
Нямам никакви научни/теоретични познания и ще подходя прагматично, на най-силния шум ще слагам най-много изолация и ще меря.
Очаквам да НЕ постигна кой знае колко много, поради конструкцията на джипа, но ще видим, все пак съм оптимист и имам намерение с по-малко от 500 кинта да постигна поне 30-40% намаления на шума вътре в купето.
За да е всичко по-сложно, купих нови гуми и ще меря първо със старите и едва след това ще сложа новите за да видя колко % шум идват и от разликата в грайфера.
ПОМОЩ - ако някой има конкретни съвети и опит, моля да сподели КОНКРЕТНИ напътствия, чел съм всички теми тук, чел съм и в нета доста, за това искам конкретни съвети и/или грешки от които да се предпазя, да не повторя

Гледайки оригиналните места на които има фабрично обезшумяване, май ще трябва да се наблегне на:
Арките над гумите
Конзолата за скорости и раздатка
Пода над карданите
Багажник под
Пластмасовите панели на покрива
Коментар