Здравейте,
Вчера беше лято тук и през деня беше 31 градуса и по случай лятото джипа почна да прави нови номера, до сега не виждани при мен.
Вечерта след фитнеса към 21:00 паля колата всичко нормало, вече е 26 градуса, отварям джамовете и тръгвам да се прибирам обаче след малко ми светва червената масльонка (лампа) за маслото и силен звуков сигнал прозвучава.
Викам си, е тука си е...а мамата, но понеже ми светна на магистралата малко преди отбивката дадох газ и лампата загасна, хмм, намалявам, оборотите падат и лампата се гаси, на место на светофара лампата светва и звукова аларма прозвучава отново.
Потеглям и над 1700 оборота лампата изгасва и така до слеващия светофар или намаляне на оборотите, понеже температурата на ДВГ бе нормална не спирам ведната по спешност.
В първата спокойна уличка се качвам на бурдюра и със свито сърце вдигам капака на джипа, светвам с фенерче нищо нередно, под джипа не тече, няма и капка от долу, картери и т.н. всичко сухо...хмм. давам газ лампата се гаси, викам майната ти, качвам се и тръгвам да се прибирам.
Стигнах си до хотела и в далечната част на паркинга вдигам капака, закачам ОБД2 адаптера, пускам Торк и гледам за грешки, грешки няма, нито записани нито текущи, пуснах още една програма с друг ОБД2 адаптер температурата на двигателя си бе нормална, темп на антифриза 72 и дори падна на 71 градуса, което си е нормално, няма шумове, няма течове, нивото на маслото сутринта беше точно на МАКСИМУМ нивото на щеката.
Почетох вечерта малко през телефона и видях, че това е често срещано при някой от по-долните ситуации:
1. Неправилно, много тънко масло.
2. Повреден датчик за налягане на маслото.
3. Много горещо време за нормалното масло.
4. Кофти маслен филтър, менте или запушен.
5. Запушване някъде из маслените магистрали.
Сега на принципа не дедукцията, изключвам маслото защото ползвам едно и също от един производител вече много години и нямам ядове на нито една кола, на вискозитет ми се стори нормално и след почти 1000км след смяната е още прозрачно не черно като на 2-3 000км дизеларско масло.
Датчика може и да е провреден, ама първо трябва да проуча къде се намира и как изглежда.
Горещо си беше, ама съм бил и на 37 градуса в Испания/Италия и не съм имал ядове, но пък не точно с това масло защото го смених като се върнах от Италия преди седмица.
Филтъра си е съшия с който ходих до Италия и с него минах вече над 6-7 000км, надали е той защото е оригинален на Мопар, не слагам други филтри.
Моля се да не е запушване.
Лично си мисля, че най-вероятно съм купил масло менте от Амазон, макар, че кой би се вкарал във филми за такива неща не знам или просто на филтъра и/или датчика им е дошло времето за смяна, е разбира се много се надявам да не е по-сериозен проблем с двигателя и да се налага да си купувам ХЕМИ по-рано от колкото бих желал
Имам и още едно съмнение но за него ще напиша след време за да не обърна темата в друга посока!
Та всякакви идеи и съвети за уточняване на проблема за добре дошли???
Вчера беше лято тук и през деня беше 31 градуса и по случай лятото джипа почна да прави нови номера, до сега не виждани при мен.
Вечерта след фитнеса към 21:00 паля колата всичко нормало, вече е 26 градуса, отварям джамовете и тръгвам да се прибирам обаче след малко ми светва червената масльонка (лампа) за маслото и силен звуков сигнал прозвучава.
Викам си, е тука си е...а мамата, но понеже ми светна на магистралата малко преди отбивката дадох газ и лампата загасна, хмм, намалявам, оборотите падат и лампата се гаси, на место на светофара лампата светва и звукова аларма прозвучава отново.
Потеглям и над 1700 оборота лампата изгасва и така до слеващия светофар или намаляне на оборотите, понеже температурата на ДВГ бе нормална не спирам ведната по спешност.
В първата спокойна уличка се качвам на бурдюра и със свито сърце вдигам капака на джипа, светвам с фенерче нищо нередно, под джипа не тече, няма и капка от долу, картери и т.н. всичко сухо...хмм. давам газ лампата се гаси, викам майната ти, качвам се и тръгвам да се прибирам.
Стигнах си до хотела и в далечната част на паркинга вдигам капака, закачам ОБД2 адаптера, пускам Торк и гледам за грешки, грешки няма, нито записани нито текущи, пуснах още една програма с друг ОБД2 адаптер температурата на двигателя си бе нормална, темп на антифриза 72 и дори падна на 71 градуса, което си е нормално, няма шумове, няма течове, нивото на маслото сутринта беше точно на МАКСИМУМ нивото на щеката.
Почетох вечерта малко през телефона и видях, че това е често срещано при някой от по-долните ситуации:
1. Неправилно, много тънко масло.
2. Повреден датчик за налягане на маслото.
3. Много горещо време за нормалното масло.
4. Кофти маслен филтър, менте или запушен.
5. Запушване някъде из маслените магистрали.
Сега на принципа не дедукцията, изключвам маслото защото ползвам едно и също от един производител вече много години и нямам ядове на нито една кола, на вискозитет ми се стори нормално и след почти 1000км след смяната е още прозрачно не черно като на 2-3 000км дизеларско масло.
Датчика може и да е провреден, ама първо трябва да проуча къде се намира и как изглежда.
Горещо си беше, ама съм бил и на 37 градуса в Испания/Италия и не съм имал ядове, но пък не точно с това масло защото го смених като се върнах от Италия преди седмица.
Филтъра си е съшия с който ходих до Италия и с него минах вече над 6-7 000км, надали е той защото е оригинален на Мопар, не слагам други филтри.
Моля се да не е запушване.
Лично си мисля, че най-вероятно съм купил масло менте от Амазон, макар, че кой би се вкарал във филми за такива неща не знам или просто на филтъра и/или датчика им е дошло времето за смяна, е разбира се много се надявам да не е по-сериозен проблем с двигателя и да се налага да си купувам ХЕМИ по-рано от колкото бих желал

Имам и още едно съмнение но за него ще напиша след време за да не обърна темата в друга посока!
Та всякакви идеи и съвети за уточняване на проблема за добре дошли???
Коментар