Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предна стаб. щанга на мястото на задната?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предна стаб. щанга на мястото на задната?

    Всички сме виждали предната стабилизираща щанга колко по-дебела е от задната. Предполагам е така заради премерения компромис стабилитет в преднциата и ходове в задницата. Никога не съм се сещал да замеря чисто геометрически каква им е разликата, но сега ми мина през тиквата дали не са заменяеми, дори и с дребни интервенции?
    WG 2.7 CRD

  • #2
    От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

    Не не са заменяеми, разгледай и ще видиш защо
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

      Няма и смисъл да са. Ако сложиш предната отзад, задницата ще стане прекалено "стабилизирана" и обратното. Джипката ти е с предно независимо и задно с цал мост. При тая конфигурация обикновено предницата е силно водеща по отношение на положението на купето спрямо терена - хем е по-тежко отпред, хем с по-малки ходове, от там и с по-дебела стаби щанга. Ако сложиш отзад същата, задницата няма да може да следва терена и сцеплението ти ще "олеква" по диагонал по-лесно при по-големи неравности. Ако пък сложиш задната отпред ще се клати значително повече. Пробвал съм без предна щанга, макар и на друг автомобил - разликата е силно осезаема, особено в завои с неравности и странични наклони с неравности. В същото време разликата със/без задна щанга е далеч по-малка и трябва добре да познаваш автомобила си за да я усетиш въобще, особено в ненатоварено положение, тоест като си сам вътре и с празен багажник.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

        Спарки само дето си е със зависимо окачване на цял мост и отпред и отзад. Има две фирми които произвеждат дебели задни стабилизатори, Адко и Хелвиг, ако се поразтърсите в нета ще видите за какво иде реч, Адко наблягат на стабилност по асфалта, популярни са в страни като Италия където ги шпорят по асфалт и не излизат извън пътя. Хелвиг наблягат на възможност за теглене и това че не те мандахерца толкова ремаркето. И в двата случая ходовете извън пътя силно се редуцират.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

          Сега се замислих ако се наставят две задни стаб. щанги разместени странично с по една стъпка.
          1. Разпробият се тампоните към моста да са с две дупки 9/16" една над друга.
          2. Биалетите се хванат с по-дълъг болт, защото ушите на щангите ща са точно едно зад друго.
          Може би ще се постигне ефекта на 1-инчовата адко само със закупуването на още една щанга за 30лв от първата морга, колкото и извратено да звучи.

          Любопитен съм Дядо Владо на какво мнение и дали му се занимава с експеримента
          WG 2.7 CRD

          Коментар


          • #6
            От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

            Аз не че разбирам, ама така няма ли да се вдигне само задницата(и ще започне да подскача гъзинката по неравности)?

            Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk
            РенеГАД
            VW Golf V Variant 1.9 TDI
            Honda HR-V 1.6i 4WD
            "Of all the things I've lost I miss my mind the most."

            Коментар


            • #7
              От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

              Защо да се вдигне задницата?

              Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk
              WG 2.7 CRD

              Коментар


              • #8
                От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

                Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
                Сега се замислих ......Любопитен съм Дядо Владо на какво мнение и дали му се занимава с експеримента
                .....аз пък нещо зациклих и ми е трудно мисленето.
                Звънни, ела да ми покажеш каво искаш, ако мога ще го направя, за сега "лека нощ" :-)
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #9
                  От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

                  Аз съм без задна щанга, с меки и дълги пружини, но с бая дебела двутръбна KAYABA, и вози перфектно и седи добре навсякъде.

                  Мойта стабелщанга не знам дали ще свърши работа, та да я дам за експеримент.
                  Имам няколко, в комплект с планки и тампони.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #10
                    От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

                    Може да сложиш преден стаб. отзад. Само дето трябва да го монтираш по същия начин...За което пречи резервоара, и тн.

                    Загледай къде седи предния стабилизатор и как работи, после виж отзад какво е различно

                    Какво те дразни та да променяш нещо такова?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

                      Иска ми се да е малко по-стабилно отзад.
                      Всъщност не може ли да направим една среща на wj-ове с подобни хипохондрии. [emoji1] [emoji1] [emoji1]

                      Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk
                      WG 2.7 CRD

                      Коментар


                      • #12
                        От: Предна стаб. щанга на мястото на задната?

                        Ама може само дето трябва да го организираме по-рано да не сме по сервизите повечето че нали WJ там не излиза Гледам че и повечето ходят при Дядо Владо та направо и там може да се видим

                        Като искаш да е по-стабилно отзад загледал ли си че задника на тоя модел се люля странично ляво/дясно(като на никоя друга кола), а не се накланя странично джипа ляво/дясно(за да има каквато и да е нужда от пипане на стабилизатора). Според мен трябва да се монтират хубави амортисьори и твърди тампони на А рамото. Тогава не виждам причина да клати настрани(моя се клати повечко и бях сигурен че има проблем с А рамото. Така се и оказа, тампоните са дроб). Опита на Чавдар в някой отношения е безценен и според мен ако решиш да ме послушаш и боднеш полиуретанови тампони и тн. УСИЛИ ушите към купето на А рамото понеже са доста несериозни. Не съм ги гледал колко точно са дебели, но като цяло не са се престарали с дебелина на държачите на окачването. В случая Чавдар усилва дъжачите към купето на задните биалети защото се сцепи ламарината дето се хващат заради усилване на нещо по системата.

                        Лесно ми е да говоря, но като трябва да пиша и правя още 2-3 работи в паралел с това понякога се разбирам само аз, извинявам се ако нещо е неразбираемо.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X