Тази гадост издържа три и половина години и пак се проби, съответно напълни казанчето на антифриза с двигателно масло.
Реших да си го сменя сам и ударих на камък: как изобщо се сваля това чудо. Процедурата от сервизното:
До тука добре, всичко е направено.
Това изобщо не мога да го разбера. Виждам кое е "exhaust heat exchanger", но това е едно цяло с всмукателния колектор.
Това е ясно, но достъп без да се извади всмукателния колектор няма....
Тръбите от скоростите изобщо нямат нищо общо, минават доста по-ниско и отиват отпред в радиатора?
Всякакъв жокер ще ми е от голяма полза.
Това е проклетия 'oil cooler', намира се зад масления филтър.

Реших да си го сменя сам и ударих на камък: как изобщо се сваля това чудо. Процедурата от сервизното:
REMOVAL - OIL COOLER
(1) Disconnect negative battery cable.
(2) Remove engine cover (Refer to 9 - ENGINE -REMOVAL).
(3) Unscrew oil filter housing cap.
(4) Raise and suitably support vehicle.
(5) Drain engine coolant.
(6) Remove fuel full-flow filter (Refer to 14 - FUEL SYSTEM/FUEL DELIVERY/FUEL FILTER / WATER SEPARATOR - REMOVAL).
(7) Remove coolant hose from exhaust heat exchanger.
(1) Disconnect negative battery cable.
(2) Remove engine cover (Refer to 9 - ENGINE -REMOVAL).
(3) Unscrew oil filter housing cap.
(4) Raise and suitably support vehicle.
(5) Drain engine coolant.
(6) Remove fuel full-flow filter (Refer to 14 - FUEL SYSTEM/FUEL DELIVERY/FUEL FILTER / WATER SEPARATOR - REMOVAL).
(7) Remove coolant hose from exhaust heat exchanger.
(
Remove bolts attaching exhaust heat exchanger to cylinder head.

(9) Remove air charge distribution pipe (Refer to 11 - EXHAUST SYSTEM/TURBOCHARGER SYSTEM - REMOVAL).
(10) Remove coolant hose at oil-water heat exchanger.
(10) Remove coolant hose at oil-water heat exchanger.
(11) Remove automatic transmission fluid line at oil-water heat exchanger.
(12) Remove oil-water heat exchanger at timing case cover.
Всякакъв жокер ще ми е от голяма полза.
Това е проклетия 'oil cooler', намира се зад масления филтър.
Коментар