Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

    Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

    1. Искам да ползвам примерно стандартен за модела термо датчик за масло и да лепна такива на преден, заден диф и скоростна кутия и раздатка. Как мога да вържа сигналите от датчиците към КАМ мрежата? Трябва ли ми отделен контролер да чете сигналите и да ги пуска по КАН буса? Как точно са вързани датчиците към КАН, всеки е директно вързан към контролер и контролера е програмиран какво да очаква и какво да чете и праща по мрежата или как става тоя филм?

    2. Искам покривнен багажник, но да е модулен, тоест да мже да се дели само на заден, само на преден и цял, примерно цял за лодка/и и палатка покривна а половинка заден за малко багажец отзад и да може да се прави полу-кабрио с предните покривни елементи когато са свалени. Проблема иде от там, че отпред багажника се закачва за рамката на стъклото а от зад трябва да се дупчи купето и/или тавана, все неща които не ме кефят, ако го закрепя на рамата рискувам при някое огъване на джипа багажника да ми строши покрива примерно, някой има ли сделал такова нещо вече? Купешки варианти има бол ама 99% искат дупчене на тавана и на купето а аз искам да минимизирам щетите.

    3. Окабеляване на теглич с помощ на т.н. умно реле. Скоро ще го подхвана и ще пиша, ако има вече опитни ще помогне цветовете на кабелите кой за какво е и как точно се вързва релето, че според инструкциите е близко да правене на черна магия, някой правил ли го е да сподели подробнисти, че бях си играл да просвиря кабелите обаче съм затрил записките?

    Други подобни начинания, моля споделяйте с повече детайли и по-малко празни приказки и постове ако обичате
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    1. Искам да ползвам примерно стандартен за модела термо датчик за масло и да лепна такива на преден, заден диф и скоростна кутия и раздатка. Как мога да вържа сигналите от датчиците към КАМ мрежата? Трябва ли ми отделен контролер да чете сигналите и да ги пуска по КАН буса? Как точно са вързани датчиците към КАН, всеки е директно вързан към контролер и контролера е програмиран какво да очаква и какво да чете и праща по мрежата или как става тоя филм?
    Това просто го забрави, поне по отношение на CAN шината. Да, всеки се връзва към контролер, а CAN шината е е след това. И всеки производител си има протоколи и стандарти за данните, които вървят по нея, и дори и да ги намериш (което само по себе си клони към невъзможност), най-много да установиш че няма как да се сложат така че да не шашкат компютъра, понеже по шината текат данни, които не са му познати.

    А и честно казано съм леко скептичен за ползата от мерене на температура на въпросните места. От всичките 3 места, заграват само автоматични скорости, ама те датчици си имат така или иначе.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Това просто го забрави, поне по отношение на CAN шината. Да, всеки се връзва към контролер, а CAN шината е е след това. И всеки производител си има протоколи и стандарти за данните, които вървят по нея, и дори и да ги намериш (което само по себе си клони към невъзможност), най-много да установиш че няма как да се сложат така че да не шашкат компютъра, понеже по шината текат данни, които не са му познати.

      А и честно казано съм леко скептичен за ползата от мерене на температура на въпросните места. От всичките 3 места, заграват само автоматични скорости, ама те датчици си имат така или иначе.
      Тулове има доста в нета, дори Елиан го е правил това, има пичове които дори подават сигнали към бордови компове и дори команди, така, че има неща които се знаят и са документирани или могат да се узнаят и вече се знаят.

      Вариант две има ли ограничение по дължина на кабела, ако например пусна 3 датчика по кат6 мрежов екраниран кабел към прост цифров екран, миниатюрен разбира се, има с размерите на кибритче има и блутут датчици ама за тях ще ми трябва приложение да агрегира сигналите и да ги праща ктм таблета примерно или към телефон.

      Мисля да ползвам един смарт телефон за ОБД2 четец и за 4Джи интернет хот спот докато пътуваме, за това ги мисля тия неща.

      А за термо датчиците освен на маслата искам и на спирачките контролер за 4 датчика е трицифрена сума и не ме кефи, за това питам какви са възможностите.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #4
        От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

        Нещо брутално радикално, примерно вече има микро Персонални Компютри за под 10 долара парчето и големи колкото кибрит, има и Ардуинота и МалиновиПайове, та един такъв убавец с линукс примерно и 2-3 ЮСБ порта или с ЮСБ разклонителя да поеме примерно няколко термо датчици през ЮСБ, после Линукса да праща към примерно прост уеб сайт достъпен по безжична мрежа на телефона или таблета в колата, като пари звучи добре, като простота също, дали има хляб в тази идея?
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

          На Елиан джипката има много малко общо с твойта, и като цели, за които се ползва, и като комплектация. Щом ти се занимава - слагай датчици, но според субективното ми мнение, при твоята заводска комплектация каквото и да правиш, не виждам как ще прегрееш въпросните възли (изключая спирачките - там е лесно).

          За CAN шината лимита по дължина зависи от скоростта на данните по нея, ама не мисля че е проблем - дори на максимална скорост (1 мегабит) ограничението за шината e 40 метра, а за отклоненията - 30 сантиметра.

          Ако има датчици с контролер, предвидени да се "вмъкнат" в заводската шина като данни - купуваш и забравяш, ако няма - за да си направиш трябват сериозни познания точно в тоя конкретен аспект за точно тая конкретна марка и протоколите, които ползва. Разбирай - почти невъзможно ако не си изкарваш хляба с това.

          "Простия цифров екран", до който да закараш жиците от датчиците вече си е до конкретна реализация. Но пак не мисля че дължината на кабела ще ти е проблем.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
            Нещо брутално радикално, примерно вече има микро Персонални Компютри за под 10 долара парчето и големи колкото кибрит, има и Ардуинота и МалиновиПайове, та един такъв убавец с линукс примерно и 2-3 ЮСБ порта или с ЮСБ разклонителя да поеме примерно няколко термо датчици през ЮСБ, после Линукса да праща към примерно прост уеб сайт достъпен по безжична мрежа на телефона или таблета в колата, като пари звучи добре, като простота също, дали има хляб в тази идея?
            И къде ги тия термо датчици през USB, че и да четат до 200 градуса. Къде ги тия USB кабели, дето ще изкарат повече от 2 седмици постоянно гънейки се, като се гъне окачването? И къде ги тия персонални компютри за по 10 долара, които ще изкарат повече от 2 часа, ако от нямане къде си опнеш джипката на слънце посред лято?

            Automotive нещата обикновено не са в магазина с малинки и ардуинота, и струват едни други пари. Не подценявай условията, при които искаш да работи цялата тая работа - не са като вкъщи.

            Средностатистически приличен телефон, оставен в колата, не вярвам да изкара повече от едно лято, даже и на сянка. Например болшинството диспеи са специфицирани за до 55-60 градуса. Индустриалните за 85, а автомобилните понякога и за повече. И пак масово сдават, дори обикновени течнокристални. Въпреки че струват повече от болшинството телефони, даже и скъпите такива. И това само дисплея - електрониката отзад е съвсем отделна тема. Да, ще издържат няколко прегрявания (ако не си виждал преграл от стоене на слънце телефон с OLED - почти нищо не се вижда на него, докато не изстине, а при TFT-тата нещата са дори по-лоши), но постоянни повтарящи се прегрявания - катеогрично няма да издържат дълго.

            Примерно 7 инчов панел за дисплей, сертифициран за индустриално ползване (85 градуса), започва от 200 кинта нагоре, и то за бройки, от пряк дистрибутор на производител. Казвам ти го защото съм купувал. Ако искаш хубав ъгък на виждане, висока яркост (за автомобил долната граница е 400cd/m2, по-добре към 600, а най-добре към 900, за да се вижда независимо от условията), и други подобни, съвсем отичаш.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

              Евала Спарки, за това пуснах темата да сме наясно какво може със стинки за семки и бонбонки и какво не може, телефона така или иначе ще го ползвам при нужда и ще го махам или просто ще го слагам на пода, там над 50 градуса не мисля някога ще стигне температурата.

              Нещо такова мисля, че би било интересно - https://learn.adafruit.com/connectin...n-electric-imp
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #8
                От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                Това е за термодвойка. Не е удобно за това, което искаш, поради ред причини. Трябва ти някакъв резистивен сензор - много по-лесна му е електрониката и окабеляването. Термодвойката има компенсации на студен край, иска специални жици от върха до четящото я устройство, дава много ниско напрежение, което после трябва много да се усилва, и т.н. На резистивния сензор четеш едно съпротивление, и всичко приключва, при това до него жиците може да са всякакви.

                Резистивни са датчиците ти за масло и антифриз например.

                Абе разбирай - термодвойка се ползва само когато друго решение е неудачно, например защото температурата е висока а резистивен датчик за такава температура би бил скъп или прекалено голям, ако изобщо е възможен. Един от стандартите е платинен датчик, ама ако ширпотребска термодвойка струва стотинки, платинения може да струва няколко порядъка повече.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                  Бат Георги, скибай как австралийците си следят температурите:

                  http://www.ebay.co.uk/itm/OVERHEATIN.../151677982464?
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • #10
                    От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                    Има малко развитие по темата, теглича поне е оправен без умното реле, ползвах американско окабеляване на Мопар заради изисквания на застрахователи и т.н. Пак се наложи побългаряване заради разликата в Американски с Европейкси и с Десен Волан окабелявания. Най-важното е да се ползва синия кабел вместо за ел. Спирачка да се подаде сигнал по него от десния мигач, всичко друго е почти работещо директно.

                    Взех си блокаж за задния диф и имам вече голямо желание да си сложа термо датчик в реално време да показва маслото, мисля да взема капак на АРБ или нещо такова за дифа и там да си играя с монтиране на датчики и показване на данните при шофьора.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                      Здрасти Жоре, и аз мисля, че няма много смисъл от наблюдаването температурата на маслото в дифовете, но пък не е и излишно де. Пък и щом нещо си решил да го направиш го направи
                      Според мен температурата на маслото в диференциалите не би трябвало да се покачва много, особено при нормална експлоатация.
                      Когато сменях короните и пиньоните на моя имах притеснения че ще се качи температурата и след смяната няколко пъти спирах да я меря външно, това около 200 км, и то с много завои изкачвания и спускания. В крайна сметка температурата на задния беше макс. 59, а на предния 27 град.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6306 - Copy.JPG
Прегледи:1
Размер:64.8 КБ
ID:5704628

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6305 - Copy.JPG
Прегледи:1
Размер:56.7 КБ
ID:5704629

                      Поздрави
                      ... to be continued

                      Коментар


                      • #12
                        От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                        Мерси Иво, може и да си прав, ще замеря наистина няколко пъти след дълго каране как е, ей сега трябваше да замеря, ама бързах, карах 2-300 км доста бързичко с около 120, на пипане задния последно беше топличък може би около 50-60, тва на око

                        За сега почвам с дребни неща тъкмо ми пристигна от братски Китай цифров индикатор за волтажа, че една жълта оптима умря преди няколко месеца, не искам и 2ра чисто нова да глътне вода.
                        Бъдете живи и здрави!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                          На тези Вранглери имам чувство, че това е доста срещано явление. Имам впредвид скапването на акумулаторите. Юри, който се занимава със стартери ми каза, че имало температурен датчик под самият акумулатор, който регулира зареждането и от там идва проблем.
                          Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                          http://www.facebook.com/JeepBG
                          LZ1GGC

                          Коментар


                          • #14
                            От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                            Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
                            На тези Вранглери имам чувство, че това е доста срещано явление. Имам впредвид скапването на акумулаторите. Юри, който се занимава със стартери ми каза, че имало температурен датчик под самият акумулатор, който регулира зареждането и от там идва проблем.
                            Мерси за подсказката, това е интересно, ще погледна в манюала за подробности.
                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Wrangler JK - DIY - Направи Си Сам - конкретни технически задания и съвети

                              Ако електрониката за зареждане е чак толкова advanced, то слагането на акумулатор различен като тип от заводския и предполагаемо с различни параметри на зареждане, като нищо може да си стои недозареден или презареден. Поразровичкай се из форумите дали не правят някакви анджаклами там. Ясен е по-наясно конкретно Оптима-та дали иска нещо по-особено, ама ако иска е твърде вероятно из Америка да го продават като кит или нещо такова.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X