Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странностите продължават...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странностите продължават...

    Е, тези два дни явно моето чероки е изпаднало в по-особено настровние

    Вчера след като ми направи номера с таблото реших да се погрижа малко за него и му смених маслото на двигателя (въпреки че не му беше време още) с най-скъпото възможно - Castrol Magnatec 10-40, варианта специално за дизели. Беше над 80 лева тубата. Филтри, милтри - всичко.

    За силно мое учудване обаче след това колата тотално си промени звука и държанието. Двигателят започна да работи по-тихо, но най-идиотското и странното за мен е, че започна да върви добре на по-ниски обороти. Преди почти винаги карах в диапазона 2000 - 2600 оборота. Сега в повечето ситуации едвам вдигам 2000. Колата си върви добре, просто е на по-ниски обороти. Оборотите на празен ход обаче са си нормалните - около 800.
    Освен това се появи в двигателя едно много особено слабо увеличаване на шума, като бучене, само в диапазона 2000-2200 оборота. Под и над тази зона двигателят е относително тих и е като преди.

    Всичко това на някой говори ли му нещо? Аз съм доста учуден. Маслото си беше оригинално, запечатано с бандерол. Не мисля че е някакво менте, пък и каквото и да е, не виждам как може да се отрази на вървежа и оборотите толкова драстично. Или може би просто нямам достатъчно опит с дизели и не знам нещо...

  • #2
    До: Странностите продължават...

    ако си забравил ,да ти напомня да не я караш продължително с над 2600 об. !!!!! Това, че оборотомера няма червена зона нищо не значи. Много я глезиш с тва масло.

    Пали от раз в студа нали??!!! Внимавай къде зареждаш дизел ! Чакай я да загрее след запалване поне 5 - 7 мин. преди да потеглиш. След дълго каране в студ , я чакай на празен ход 1-2мин. преди да я загасиш и При -Темп< градуса подгрявай два пъти преди стартер!!! Сложи добавка за дизел на резервоар гориво.

    Коментар


    • #3
      До: Странностите продължават...

      Първоначално публикуван от Leam Преглед на мнение
      ако си забравил ,да ти напомня да не я караш продължително с над 2600 об. !!!!! Това, че оборотомера няма червена зона нищо не значи. Много я глезиш с тва масло.

      Пали от раз в студа нали??!!! Внимавай къде зареждаш дизел ! Чакай я да загрее след запалване поне 5 - 7 мин. преди да потеглиш. След дълго каране в студ , я чакай на празен ход 1-2мин. преди да я загасиш и При -Темп< градуса подгрявай два пъти преди стартер!!! Сложи добавка за дизел на резервоар гориво.
      Всичко това го правя послушно Зареждам само в Еко. Пали от половин завъртане. И никога не карамна високи обороти - дори и турбото не го минавам над 5, което и мен самият ме учудва

      Иначе това гореописаното как звучи? Не е ли странно да се променят така толкова много неща при смяна на масло? Пък и този кратък шум при преминаване на 200те оборота...?

      Коментар


      • #4
        До: Странностите продължават...

        Не е странно. Просто сега, като е поутихнала, чуваш някой шум, дето преди това е бил заглушен от другите. Ослушай се под капака за шумове от към алтернатора, водната помпа и хидравликата.
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #5
          До: Странностите продължават...

          Не е странно. : хубаво масло - доволна мъркаща колица =щастлив шофьор
          Добра грижа се отплаща - лошо отношение и тя /колата/ ще ти отмъсти, баш кога не трябва...

          -провери виското - захващане, фланеца перката.
          -разклати шайбите на ремъците И провери на празен ход при въртене на волана от край до край дали няма странен шум > трябва само леко да повлияване обороти +- 2%
          - провери разликите на студен и загрял ДВГ за шума, Ако е на НЕзагрял е нормално

          Коментар


          • #6
            До: Странностите продължават...

            +1 за алтернатор

            Коментар


            • #7
              До: Странностите продължават...

              Само да кажа нещо навъпреки - за един турбодвигател каране в стил "не се развърта турбината" и с прекалено ниски обороти е също толкова вредно колкото и изнасилването с високи. Така че натискай смело до към 3500 и пълни уреда за налягането на турбото до дупка. Просто не я дръж дълго време на високи обороти. Знам какво говоря, многократно съм бил свидетел на съсипани мотори с турбо от това че са карани така че турбината да бездейства.
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                До: Странностите продължават...

                Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                Само да кажа нещо навъпреки - за един турбодвигател каране в стил "не се развърта турбината" и с прекалено ниски обороти е също толкова вредно колкото и изнасилването с високи. Така че натискай смело до към 3500 и пълни уреда за налягането на турбото до дупка. Просто не я дръж дълго време на високи обороти. Знам какво говоря, многократно съм бил свидетел на съсипани мотори с турбо от това че са карани така че турбината да бездейства.
                Добре, тук е мястото в такъв случай да попитам нещо за това турбо. Скалата е от 1 до десет и червеното започва чак след 10. Пламен ми каза никога да не минавам над 5 - най-много до милиметър след 5 и за малко. Моето усещане е доста в съзвучие с написаното от Quadra - че колата на моменти си иска и си върви много по-добре ако минава за малко доста над 5 (до зоната 7-8, но далеч от червеното), но не го правя, заради указанието на Пламен. Все пак от началото не разбирам защо да карам това турбо само до половината. Какво реално ще му стане, ако от време на време се качва повече? Колата утихва и се чувства по-добре с повече турбо.

                Преди на пасата, действително съвсем различна кола и т.н., но без датчик за турбото съм сигурен, че съм я карал много често на максимално турбо и така се усещаше най-добре. А аз по принцип изобщо не карам бързо. Просто усещам, че колата си го иска в някои ситуации.
                Може пък това, което казва Пламен да е специфично точно за този автомобил, да й има нещо точно на тази турбина и да греша в разсъжденията...
                Последно редактирано от geko; 09-11-07, 07:11.

                Коментар


                • #9
                  До: Странностите продължават...

                  Пламен ти го е казал с идея да пази двигателя, обаче това турбо ако не го развъртах се задръства с сажди, и то и колекторите си намаляват пропускната способност, двигателя страда от "задух" и най-накарая се налага сваляне и чистене на турбината и колекторите. Виждал съм такива колектори на кола карана по този начин - проходното сечение беше по-малко от това да вкараш молив... Така че следи си температурата и си я карай колата колкото иска да върви.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Странностите продължават...

                    Благодаря ти.
                    Щом няма връзка с пазене на самото турбо, ясно. Ще му давам да диша на двигателя малко, но няма да прекалявам.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X