Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вентилаторът на парното на WJ работи постоянно. Таралежа?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вентилаторът на парното на WJ работи постоянно. Таралежа?

    Хм... Чудя се дали да отварям нова тема, тъй като настоящото няма нищо общо със заглавието на темата - минавам от ходова част към токове, но все пак, реших да пиша тук.
    Акумулаторът ми правеше проблем - падаше за отрицателно време. Като паднеше и го сваля за зареждане или като му подам ток с кабели се включва вентилатора на парното на максимум. После дори да изгася джипа и да извадя ключа, вентилатора продължава да дъни на макс. Като покарам джипа известно време и вентилатора минава в нормален режим, т.е. спира. Днес сложих нов акумулатор. Закачих буксата на вентилатора и пак започна по същия начин - работи непрестанно. Включено, изключено, запален мотор, изгасен без контакт - бичи все едно има план за изпълнение... Някой да има идея за отстраняване на проблема?
    Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

  • #2
    От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

    По молба на AAF публикувам и информация за модула за управление на вентилатора на охладителния радиатор отпред. Честа причина за неработещ или неизключващ вентилатор е т.н. модул за управление Fan Relay. Намира се под десния фар, за съжаление и под пластмасата на предната маска. За да се достигне без много разглобяване трябва да се изреже малък отвор.

    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
    First impression is not always true. Get inspired.
    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
    Reading is sooo boring, unlike writing!

    Коментар


    • #3
      От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

      Може би става въпрос за често срещания проблем с нагаряне на буксата към модула за вентилатора /Blower motor connector repair/:

      Може да е повреден и самия модул /Blower motor resistor/, а не да е нагоряла буксата.

      Буксата се включва в този модул отдолу. Ето още една снимка на разположението на вентилатора и модула:
      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
      First impression is not always true. Get inspired.
      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
      Reading is sooo boring, unlike writing!

      Коментар


      • #4
        От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

        Чшшш!!!
        Алекс, направо си железен!!! Изумяват ме познанията ти и нагледните примери за почти всичко, което се питаме тук из форума!!! Само на мен си ми помагал поне 3-4 пъти. Утре ще го търся т'ва скрито нещо. Дано се запознаем някога, че както се казва "имам на сърце да черпя"...

        П.П.: За снимката горе - точно тази букса е здрава. От там изключвам/включвам вентилатора в момента.
        Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

        Коментар


        • #5
          От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

          С буксата съм го играл вече филма та си мисля че може да е таралежчето.

          Коментар


          • #6
            От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

            Точно това реле сменях около 1/2 година преди да продам джипа. Защото през лятото на включен климатик грееше двигателя. А климатика си охлаждаше добре купето, но не работеше вентилатора. Освен това от Балканстар са ми казвали ДА НЕ РАЗКАЧАМ клемите на акумулатора и на джипа си го дозареждам без да ги свалям.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от FABARM
              С буксата съм го играл вече филма та си мисля че може да е таралежчето.
              ...и аз си го помислих, но понеже не сме много-много приятели с токовете, по-добре да попитам по-компетентните. Мисля, че в друга тема беше писано как се нарича този "таралеж", но не го намирам за сега. Това дали се мери по нянкакъв начин дали е здраво, или направо да пробвам да го сменя? Първо да проверя и какви пари чини, де...

              Първоначално публикуван от s_s1
              Точно това реле сменях около 1/2 година преди да продам джипа. Защото през лятото на включен климатик грееше двигателя. А климатика си охлаждаше добре купето, но не работеше вентилатора. Освен това от Балканстар са ми казвали ДА НЕ РАЗКАЧАМ клемите на акумулатора и на джипа си го дозареждам без да ги свалям.
              Е, то вярно, но аз не винаги имам условия да зареждам направо, та се налагаше да го свалям.
              Щом си сменял релето на вентилатора на радиатора, се надявам, че на мен няма да ми се наложи скоро. Това е хубаво, защото гледам, че е на кофти място.
              Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

              Коментар


              • #8
                От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                Свалях и фар и броня, защото за времето, за което ще изчегъртам дупка ще сваля и бронята, а нямах да сменям това реле всеки ден.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                  Аз съвсем се обърках. С кое точно имаш проблем, с вентилатора на основния радиатор за охлаждането отпред или с вентилатора за въздуха в салона /парно и климатик/? Защото първия се управлява от този модул под десния фар, а втория от т. назованото "таралежче" -Blower Motor Controller. Освен това е важно и с коя система на климат-контрол си с ръчна или автоматична - Manual Temperature Control (MTC) or Automatic Zone Control (AZC), защото двете се различават и по начина на управление и съответните модули. Освен това има и система с кодове за грешки /AZC fault codes/ и може чрез тях да се установи какъв точно е проблемът. Ето тук има подробно описание на системите - WJ climate controls.
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                    Първоначално публикуван от Алекс Маринов
                    Аз съвсем се обърках. С кое точно имаш проблем, с вентилатора на основния радиатор за охлаждането отпред или с вентилатора за въздуха в салона /парно и климатик/? Защото първия се управлява от този модул под десния фар, а втория от т. назованото "таралежче" -Blower Motor Controller. Освен това е важно и с коя система на климат-контрол си с ръчна или автоматична - Manual Temperature Control (MTC) or Automatic Zone Control (AZC), защото двете се различават и по начина на управление и съответните модули. Освен това има и система с кодове за грешки /AZC fault codes/ и може чрез тях да се установи какъв точно е проблемът. Ето тук има подробно описание на системите - WJ climate controls.
                    Помолих те да оставиш поста с релето за охлаждане, защото мисля, че е полезно и вече знам къде да го търся ако ми се наложи. Както се оказа, колегата Светьо вече го е изиграл филма със смяната, та там проблем нямам и се надявам и за напред да е така.

                    Проблемът ми е с постоянно включен вентилатор на парното. Опитах да чета грешки с натискане на двата бутона - климатика + рециркулацията + завъртане едно деление на копчето за температурата от шофьорската страна, но или бъркам нещо или пък нищо не съм разбрал правилно, защото нищо не излезе. Моите очаквания бяха да изпише някакви цифри, ама нтц - стоят си зададените показания за температурата. Оказах се в положението "Техниката сложна - народа прост!"... След като не можах да се оправя, реших, че е по-добре да пробвам емпирично дали тази глупост работи. Вчера свалих "таралежа", но в него и по буксата няма никакви следи от нагаряне. Днес съм се уговорил с един колега със същия джип да направим опит да сложим моя "таралеж" на неговата кола и да видим дали там е проблема.
                    Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

                    Коментар


                    • #11
                      От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                      Първоначално публикуван от AAF
                      Проблемът ми е с постоянно включен вентилатор на парното.
                      Не знам как е при WJ, но при KJ вентилаторът не може да се изключи, освен ако изключиш всички режими на обдухване в салона. Това е снимка на някакъв WJ, тия положения със стрелките OFF ли са, че не мога да видя ? И ако са OFF, искаш да кажеш, че при двете положения изключено (OFF) "духалката" си духа ?

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Jeep_Grand_Cherokee_WJ_dash.jpg
Прегледи:2
Размер:106.2 КБ
ID:5640155
                      Прикачени файлове
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                        Точно. Не само духа, ами бичи на макс! Даже когато джипа е изгасен и заключен, си черпи тока от акумулатора и не спира!
                        Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

                        Коментар


                        • #13
                          От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                          Най-вероятно "таралежчето" /Blower Motor Controller/ при тебе е за смяна. Явно крайният транзистор в него, който управлява вентилатора е пробил и вентилаторът получава постоянно напрежение и работи на максимални обороти. Какво показа пробата на твоя модул поставен на другия Jeep, там същия дефект ли показва?
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                            Греда! Другата джипка е била побългарявана нещо и таралежа не може да се свали лесно - рязано, запоявно едни кабели вървят от някъде си... Не исках да повече да ангажирам колегата, че и без това много време загуби с мен. Знаете ли дали таралежите на VM 3.1 са еднакви с тези на 4.7 ? Има ли начин да се направи някакво замерване дали е развален? Правя последен опит да го пробвам дали работи, но явно ще трябва да го търся! По моргите в Ямбол никъде няма, каквото е излязло са го продали - търсен чарк, та сигурно ще търся нов...

                            П.П.: Успях да прочета грешка: 52 - AI (Recirc) door travel range too large. ??? Ако има друга грешка само ли трябва да се смени и да я покаже или трябва още нещо да се върти? До колкото му разбирам, дрънка, за клапите за рециркулацията са прецакани, но на мен не това ми е проблема...
                            Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

                            Коментар


                            • #15
                              От: Блокирала героторна помпа/муфа на WJ

                              Мамка му, взех да избеснявам!!! Не знам дали гадния таралеж се е прецакал мнооо тайно и неоткриваемо, защото го карах на двама, дето се занимават с електроники - казаха, че си е ок, но проблемите си остават. Чета из нета, хората се оплакват, че им спрял вентилатора и нямат парно или климатик, пък аз с моя тъп късмет не мога да го спра да духа! Четох грешки, търсих подобни проблеми и нищо! Даже не знам дали е от там!
                              Преди време имах едно пежо, което продадох 3 месеца, след като го купих, защото ме дразнеше СД-то, сега ми идва да го изритам тоя кютук заради климатизацията! Дайте жокер къде да го закарам, че да ми кажат какво да сменя или да счупя, че да миряса?!
                              Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X