Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Cherokee 2.8 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Cherokee 2.8 CRD

    Здравейте,
    Въпреки че е изписано много по темата, искам да попитам за компетентно мнение относно въпросния джип.
    Изчел съм доста неща относно Черокито. И съм се спрял на Чероки и мисля да си купувам такава.
    Какви са вашите мнения относно този модел - недостатъци?, плюсове?, често срещани проблеми?, поддръжка? и т.н. (абе, общо взето всичко, което смятате, че е необходимо да знае бъдещия купувач на този модел).
    Аз лично съм карал 4х4 (Гранд Витара с 2/3 врати) и съм фен на ръчната скоростна кутия. Но започвам да се замислям и за автоматична.
    Ще съм благодарен, ако споделите вашите мнения, базирани на личния Ви опит.
    Благодаря предварително!

  • #2
    От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

    Първоначално публикуван от Alpinjuga Преглед на мнение
    Здравейте,
    Въпреки че е изписано много по темата, искам да попитам за компетентно мнение относно въпросния джип.
    Като е изписано толкова много (а то наистина е така) защо пускаш тази тема? Мигар очакваш собственик на такова да ти каже "Сакън, недей, не си купувай" ?
    Единствен недостатък - конструктивна грешка, натоварваща предните долни шарнири. Въпреки сервизната акция (изпълнена или не), хората се оплакват от периодично "разкопчаване" на шарнира.
    Други недостатъци (според мен щото имам бензиново) - доста по-скъпо обслужване на дизела, ама сега ще ме оплюят, че не е вярно. Имаше теми за незагряване, май имаше и за прегряване, но общо взето не бяха някакви трагедии.
    Още кусури: няма или колегите с такива старателно ги премълчават и укриват
    Гледай да е с фул-тайм раздатката (то дизелите май всички са с нея) и преди да купиш - преглед в "доверен форумен сервиз".
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

      2,8 с ръчни скорости са по-редки от кокоши зъби.

      Давай смело на автоматик. И без това този вариант се оборудва с 545RFE, която е една от най-добрите автоматични трансмисии. Освен това е и с раздатка NV242, която ти позволява да се възползваш от благините на двойното предаване при всякакви пътни условия.

      Слабости - долни шарнири на преден мост (при ранното производство).
      "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

      2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

      Коментар


      • #4
        От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

        От шест години имам и карам ежедневно точно този модел, както го описаха по-горе - 2.8 CRD с автомат 545RFE и Full Time раздатъчна кутия 242. Според мен това е най - смислената комплектация откъм скорости и раздатка за Cherokee - Liberti. За и против дизела няма да се впускам в спорове, всеки си има мнение и право на избор. Конкретно за 2.8 CRD, според мен - добра тяга и ускорение още от ниски обороти /1600 - 1800/, добро ускоряване /примерно от 60 до 100 - 120 км/ч/ при изпреварване, както и движение със сравнително ниски обороти при типично поддържани скорости за извънградски пътища и магистрала. Няма особена разлика спрямо управлението на лек автомобил, освен може би по-високия център на тежестта. По-слабо ускорение при потегляне и първоначално ускоряване от 0 до 30 - 40 км/ч, а и по-шумен двигател - това пак в сравнение с лек автомобил. Средният разход на гориво при движение извън града е около 9 л. на 100 км. В града лятото е 11, а зимата стига и 13, 14 л. на 100 км., а понякога и повече, но зависи за кой град говорим. В сравнение с по-новите и модерни SUV автомобили е с по-висок разход, но и е почти 2 тона, и с постоянно въртящи се преден мост и кардан, с по-лоша аеродинамика спрямо лек автомобил, макар и да не е съвсем като тухла - четворка. Типични слабости за модела като че ли няма, поне до 200 - 230 хиляди км. пробег. До колкото зная при моделите след 2003 г. проблемите с долните шарнирни болтове отпред са решени, поне при моя до сега не съм имал проблеми. По ходова част са сменени само тампони и централен шарнир на задното "А" образно рамо, което стабилизира задния мост. Останалото са консумативи - комплект накладки /предни около 100 лв., задни основни - 125 лв. и за ръчната спирачка в ротора на диска - 72 лв./. Изисква се и профилактика на цялата спирачна система и промиване на спирачните апарати за да не се стигне до задържане на бутала в някой апарат и до прегряване на някоя спирачка. По мотора два пъти е сменяна ролката на генератора /около 210 лв./бр./, термостат - 220лв., подгревни свещи к-т за 212лв. За автомата филтрите, поне когато аз ги сменях бяха 25 единия и 43 лв другия, плюс около 8 л. ATF+4 на MOPAR. Допълнително още около 3 л ATF+4 за раздатката и хидравликата на волана, където маслото е същото, като в автомата. За диференциалите на двата моста - 1.24 + 2.08 л. масло SAE 75W-140 + добавка за LSD за задния, ако я няма в маслото. За двигателя - 5, 5,5л. масло 5W-30 или 5W-40 - синтетика, както при всички съвременни commonrail турбодизелови мотори, маслен филтър около 15-17лв., въздушен - около 15лв., горивен - 38лв.
        Всичко обаче зависи от състоянието и реалния пробег на автомобила, както и от качественото обслужване, преди той да е докаран за продажба тук. Автомобил с известна сервизна история, дори да е на 200 хил. км. има достатъчно ресурс и не изисква цяло състояние за да бъде ползван и поддържан, докато такъв на над 350 хиляди или повече и с лоша или никаква поддръжка, който само е превъртян да показва "горублянските" 123 хил. км. може да разори собственика си. Там може да се наложи смяна на какво ли не - турбокомпресор, EGR, хидравлични повдигачи и гумички на клапани, дюзи, семеринг на колянов вал, а маслената помпа ако е износена може и до ремонт на двигател да се стигне. Проблемът е, че този двигател, като повечето нови такива изисква специализирано оборудване за ремонт и познания за поддръжката му. Дори за смяна на ангренажен ремък се изискват три специфични фиксиращи дорника, по един за всеки разпределителен вал, дорник - фиксатор на коляновия вал, а така също и специална фиксираща плоча за зъбните колела на разпределителните валове. Ако ги нямаш няма как да фиксираш валовете в точната позиция и съответно после да зацепиш ангренажа правилно.




        Аз лично досега не съм съжалил и за миг затова, че съм купил този Jeep, а зимата удоволствието от управлението на автомат и 4х4 Full Time задвижване е несравнимо с всичко, което съм карал преди.
        Поздрави!
        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
        First impression is not always true. Get inspired.
        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
        Reading is sooo boring, unlike writing!

        Коментар


        • #5
          От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

          Както обикновено, след Алекс Маринов темата може да бъде заключена.
          До следващо питане!
          edoors.bg- Джаджи за врати и врати

          Коментар


          • #6
            От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

            Благодаря за отговорите Ви и най - вече за опита да бъдете максимално обективни.
            И все пак един въпрос, който ме вълнува от много време. Карал съм на офроуд (по тежки терени) с ръчна скоростна кутия и нямам представа как ще е с автоматична. Защото все някога, ако си купя Jeep-a, мисля да си го оставя за горите. И ще се радвам, ако някой, който има опит и с двата вида скоростна кутия (ръчна и автоматична), сподели своя опит/преживяване.
            Благодаря!

            Коментар


            • #7
              От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

              Първоначално публикуван от Alpinjuga
              ....един въпрос, който ме вълнува от доста време - офроуд с автоматична скоростна кутия?! Карал съм по тежки терени с ръчна скоростна кутия, но никога с автоматична. И специално този модел с автоматична кутия как се държи на такъв терен? Какво е различното, ако има такова, в сравнение с ръчната скоростна кутия? (общо взето за впечатленията Ви от офроуд приключения с Jeep.
              Държи се много по-добре. Позволява контрол на скоростта до милиметри в минута както и много по-добро съсредоточаване върху терена, а не да мислиш и за сменяне на предавките и неправилния им избор при катерене по стръмно например, без палене на съединител, омазването му с кал и др.подобни. Всичко каквото ти кажат против автоматик за офф-роуд ще бъде плод на предубеждение или липса на опит с такъв.
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #8
                От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                Автоматик и камънаци е супер. Съжалявам, че сегашният ми вранглер не е автоматик, но така се случи просто

                Коментар


                • #9
                  От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                  Благодаря Ви, че се отзовахте! Ще съм благодарен и ако споделите своето мнение относно поддръжката на въпросния автомобил (Пр: цена на ремъци, шарнири, и т.н.; общо взето части, които сте сменяли и съответните им цени)
                  Благодаря Ви, колеги!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                    Ма ти си от Разград, бре!
                    Части тук, на село, трудно се намират. Обикновено всичко е с поръчка и чакаш. Аз пазарувам през Ebay - имах термостат за смяна, взех го от Латвия за 79 паунда с доставката (пуснат на 8-мо число на месеца и получен след три дена на 11-то число в пощата). Тук ми искаха приблизително 260 лв.
                    Автоматът няма къде да го поддържаш в Разград - най-близко в с. Мартен до гр. Русе. Масло и филтри за скоростите от ВестAuto (през Internet) или пак от Ebay.

                    "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                    2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                    Коментар


                    • #11
                      От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                      Първоначално публикуван от Павлин Андреев Преглед на мнение
                      Ма ти си от Разград, бре!
                      Хех, да! През повечето време съм във Велико Търново. А има ли разлика в цените за части между Limited edition-a и обикновеното Чероки? Защото бях чел някъде, че на Limited били по-скъпи.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                        Първоначално публикуван от Alpinjuga Преглед на мнение
                        Хех, да! През повечето време съм във Велико Търново. А има ли разлика в цените за части между Limited edition-a и обикновеното Чероки? Защото бях чел някъде, че на Limited били по-скъпи.
                        Не, освен ако не са свързани със самото ниво на оборудване - нещо по интериора, лайсни, брони в цвета на купето, информационен дисплей на тавана, затъмняващи се огледала и др. екстри, които ги няма в "Sport" изпълнението, което е доста "плешиво" и изобщо не се насочвай към него с мотив "по-евтини части".
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                          Не, .......................... и др. екстри, които ги няма в "Sport" изпълнението, което е доста "плешиво" и изобщо не се насочвай към него с мотив "по-евтини части".
                          Като и тук има изключение. Има версия Jeep Cherokee Liberty Extreme Sport, която е с високо ниво на оборудване - автомат, 242 fulltime раздатка, аудио система с навигация, OverHead Console /инфо дисплей горе над огледалото/, круиз контрол, т.н. полукожен салон /тапицерята на седалките е комбинация със странични ивици от естествена кожа/, волан с естествена кожа, двуцветно боядисване /броните, ивиците на вратите и средната част на джантите са в различен цвят - графит, а веждите на калниците са боядисани и са в основния цвят/, допълнителни фарове за мъгла долу в бронята, доколкото това е "екстра" и т.н.


                          SPECIAL FEATURES:

                          * alloy wheels
                          * cruise control
                          * front fog lamps
                          * cargo cover
                          * unique exterior accents and trim

                          Interior:

                          * Dark Slate seats with Vinyl Bolsters & Taupe Inserts with embroidered “Jeep” Logo.
                          * Chrome I/P Centre Stack & Gauges (from Limited Model)
                          * Leather Wrapped Steering Wheel

                          Exterior:

                          * Front & Rear Facias & Door Mouldings Painted high gloss graphite colour
                          * Grille & Wheel Flares – Painted Body Colour
                          * Extreme Sport Badges
                          * 16 x 7 inch. MESA Aluminium Wheels
                          * Spare Tyre Cover
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                            Благодаря Ви за това, че се отзовахте.
                            Най-накрая си купих Чероки, внос от Италия. Засега съм много доволен. Чакам да ми сменят консумативите и термостата, защото ми се струва, че работи постоянно на голям цикъл - стрелката стои на 20 градуса, не ще повече. При градско шофиране стига и 60-70. (някакви мнения)?
                            Много съм щастлив - голяма возия, абе, общо взето съм още по - влюбен в колата. ))

                            Коментар


                            • #15
                              От: Jeep Cherokee 2.8 CRD

                              Първоначално публикуван от Alpinjuga Преглед на мнение
                              ...стрелката стои на 20 градуса, не ще повече. При градско шофиране стига и 60-70. (някакви мнения)?
                              Чети ТУК.
                              "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                              2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X