Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

    Представям ви един проект на базата на XJ 4.0 (единствения вариант на XJ подходящ за някакво развитие)Ако трябваше да представя проекта като музикален бих започнал така:

    Текст: Михаил Захариев
    Музика: Елиан Гешев
    Аранжимент: Симеон Цинцов

    Тъй като задачата е чисто техническа,спирам дотук с мелодичните аналогии.И така,след като си подкарвах известно време време JEEP CHEROKEE XJ 4000 в що годе стоков вид един ден ми дойде просветлението ,че това не ми е достатъчно и джипката трябва да еволюира.След дълго мислене дали си заслужава тая гимнастика,още повече и кой ще я осъществи наяве, взех решение да внеса от САЩ лифт кит 6.5 инча лонг арм.Това начинание доведе със себе си и минусови джанти и гумета 33/12,5/15 (Благодарности на Жоро ЦСКА,както и на Казака живеещ в US) както и лебетка, брони и шнорхел(направени от дядо ви Владо и Димата)Монтирахме и се започна каране ,експерименти,мерене на ходове и....абе общо взето се виждаше превъзходството на конкретната машина спрямо аналогичните стокови такива. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0352.jpg
Прегледи:1
Размер:228.8 КБ
ID:6061250
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0566.jpg
Прегледи:1
Размер:142.0 КБ
ID:6061247Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0350.jpg
Прегледи:1
Размер:165.1 КБ
ID:6061251Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0021.jpg
Прегледи:1
Размер:180.0 КБ
ID:6061252
    Към този момент ако някой ми беше казал,че някой ден ще "подобрявам" постигнатото до тук,нямаше как да му повярвам.Но апетита идва с яденето и както се казва "малките камъчета преобръщат колата" а именно поразруших и без това задния кекав DANA 35 и трябваше да се действа.А какво е лечението за счупен заден мост?Поправката му?Така и реших.Но поправката изкара сумарно 100 км.,затова реших да се отърва от нефелния възел и да сложа нов(разбирайте стар,но здрав)мост.Имах такъв наличен,но беше от ZJ който пък е на пружини а не на ресьори.Налагаше се ТНТМ ,но мисълта за разпадащия се в движение DANA 35 не ме напускаше.Какво да правя?Безизходица!....и тогава някъде в онзи момент,една хладна вечер през март взехме ,че пийнахме по напитка с elbgt и още неколцина свидетели,и дали под въздействието на алкохола,дали от мерака ,но аз си тръгнах към вкъщи с готова концепция!
    Взех решение за изграждане на безкомпромисно творение на базата на XJ ,като взема всичките му добродетели и отстраня всичките негативи.Нарекох начинанието Фаза 1.А името е такова защото ще има и фаза 2,3,4.....дай боже.Всичко започна така:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0916.jpg
Прегледи:1
Размер:99.6 КБ
ID:6061253Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0915.jpg
Прегледи:1
Размер:122.6 КБ
ID:6061254 някой приятели ме попитаха дали ще сменям щранговете във входа?!?!
    премина през това:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1004.jpg
Прегледи:1
Размер:74.8 КБ
ID:6061255Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1005.jpg
Прегледи:1
Размер:112.2 КБ
ID:6061256гумите Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1091.jpg
Прегледи:1
Размер:160.7 КБ
ID:6061258 правилните линкове и кули Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1183.jpg
Прегледи:1
Размер:132.5 КБ
ID:6061262Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1163.jpg
Прегледи:1
Размер:73.2 КБ
ID:6061261 и накрая ,но не на последно място 18 инчовите еършоковеНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1162.jpg
Прегледи:1
Размер:75.3 КБ
ID:6061260
    това пък е моментното състояниеНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1178.jpg
Прегледи:1
Размер:139.2 КБ
ID:6061263 добра работа.Тук е мястото да изкажа благодарности за подкрепата и вещината на изпълнение на Елиан Гешев и на Монката от Самоков.Темата ще продължава надявам са да е интересно.
    Прикачени файлове
    Jeep cherokee XJ 4L,6.5 inch long arm lift,33/12.5/15

  • #2
    От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

    Един въпрос, не съм инженер, но нека кажем знам 2-3 неща по темата, не се заяждам а се възхищавам на това което правят и Монката и Елиан а на Йори и Соти от години им свалям шапка, но ми бърка в очите дебелината на железата ползвани за усилване на задния мост, тази дъга над дифа сигурно е половин инч дебела, това не е ли зверски много, излишно много?

    От друга страна, ако ползвате подгодящи софтуери за чертане, там не се ли смятат натоварвания, дебелини, тегло и следователно не може ли да се олекоти на места конструкцията и да се постигне баланс между тегло и здравина и надежност?
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

      Ето и конкретни цифри за задния 4-линк:

      - дължина на долни линкове - 1350 мм при 10 градуса ъгъл спрямо надлъжната ос ;
      - дължина на горни линкове - 970 мм при 20 градуса ъгъл спрямо надлъжната ос;
      - наклон на долни линкове при 60% drop percentage - 7 градуса;
      - наклон на горни линкове при 60% drop percentage - 0 градуса;

      Ето и два скрийншота от 2d модела. В последния момент намалихме разстоянието между монтажните точки на моста на аиршоковете от 1160 на 1100, като по този начин артикулационния ъгъл се повиши от 31 на 32.5 градуса или общо 65 градуса в двете посоки. При това положение използваме 100% от хода на 18-инчовите аиршокове. Конзолите към моста на аиршоковете лесно се демонтират и има възможност за безпроблемно преместване още по навътре до към 1020 мм разстояние между двете с цел избягване на колизията между горния край на колелото и аиршока (при над 37/12.5 колела), но това е за сметка на увеличение на рамото към което се прилага теглото към края на ръкава на моста. Размерът на колелата е реалния за 35/12.5 (Goodyear Wrangler Duratrac 315/70R17) с каквито първоначално ще се търкаля тази машина, но без други промени ще понесе и 37/12.5 колела без колизии.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11 (2).jpg
Прегледи:1
Размер:55.8 КБ
ID:5596013

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10 (2).jpg
Прегледи:1
Размер:65.8 КБ
ID:5596014
      Последно редактирано от elbgt; 27-06-14, 09:18.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • #4
        От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

        От сега ти казвам, двигателя ще омале.....добре че има и малко по-големи V8,V8,хемиV8
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

          С тези мостове и до 37" колела и да малее и да не малее -това е положението, Минке. Когато дойде решението за по-големи мостове мотори дал Господ. Всъщност мотора е лесната и весела част стига да има кой да му изпълнява "желанията" без да се прекърши

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          ...но ми бърка в очите дебелината на железата ползвани за усилване на задния мост, тази дъга над дифа сигурно е половин инч дебела, това не е ли зверски много, излишно много?

          Да, всички дебелини са определяни на база максимални натоварвания плюс 40% запас. И аз протестирах в началото, когато Йори определяше тези дебелини, но само докато разбрах, че материала ще е Стомана 3, защото Метал М с такъв разполагали. Поразтърсих се из фирмите и се оказа, че като че ли други опции няма много-много или поне резултатът не си заслужава. 3.5 кг. разлика не си заслужава врътките. Ст.3 е просто строително желязо и единствения начин за компенсираме на не особено впечатляващите му механични параметри е дебелината на материала. Олекотяващите отвори обаче компенсират в голяма степен. Дори се роди и термина "йорщина", който се отнася до преосигуряването по отношение на здравината.
          Последно редактирано от elbgt; 27-06-14, 10:17.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • #6
            От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

            Браво .
            Ще стане звяр . Ще следя темата с интерес .

            Коментар


            • #7
              От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              ... докато разбрах, че материала ще е Стомана 3, защото Метал М с такъв разполагали. Поразтърсих се из фирмите и се оказа, че като че ли други опции няма много-много или поне резултатът не си заслужава. 3.5 кг. разлика не си заслужава врътките. Ст.3 е просто строително желязо и единствения начин за компенсираме на не особено впечатляващите му механични параметри е дебелината на материала. Олекотяващите отвори обаче компенсират в голяма степен. Дори се роди и термина "йорщина", който се отнася до преосигуряването по отношение на здравината.

              Напълно разбирам тогава сценария...

              Отново евала за споделянето и браво за постиженията, а Йорщината е хубаво нещо, поне на него му се отдава внимание към детайлите, напук на масовите практики "едно към гьотере", браво!
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #8
                От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                Аз също ревях първоначално за теглото на железата,но ме убедиха.По - скоро стремежа е купето да остане възможно най - леко.Там не бих набивал излишни килограми.
                Jeep cherokee XJ 4L,6.5 inch long arm lift,33/12.5/15

                Коментар


                • #9
                  От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                  Трябва да спреш да пиеш.......................................с Елиан

                  Коментар


                  • #10
                    От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    С тези мостове и до 37" колела и да малее и да не малее -това е положението, Минке.......
                    Първоначално публикуван от kok4o1 Преглед на мнение
                    Трябва да спреш да пиеш.......................................с Елиан
                    Боже на едно голо кафе к'ва простотия съм написАл "V8" моля да се чете "Вайпър V10"
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #11
                      От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                      Тоя боклук на Вайпъра не беше ли R10?
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                        Тоя боклук на Вайпъра не беше ли R10?
                        V10 e..8.0 , гледах тука един такъв на Ram само със задно и 22" гуми пистарки, направен за бегачка с ръчни скорости и преден спойлер на два пръста от земята...голямо смешно нещо ..и безсмислено де, а и газифициран, но за сметка на това повреден- пука, гърми, прекъсва и не върви. От бая време се мъчат да го вкарат в пътя, компове от щатите, какво ли не- обаче ядец засега...
                        0899 шест5313нула
                        За всекиго по нещо

                        Коментар


                        • #13
                          От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                          Митак ако вайпъра е боклук аз си тръгвам!!!!! Грехота е дори да си го помисляш. ...
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • #14
                            От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                            Офф: Точно ти никъде няма да ходиш! И без това не останаха много като теб.

                            Вземи си вземи един Вайпър, че да се убедиш сам. Че последно един с един Корвет като му говорих така реагира, но вече година е горд собственик на последния модел и се оказа, че онова не е точно това.

                            С молба някой мод да разчисти спама, включително моите постове. Очертава се хубава техническа тема. Такива много липсват напоследък. Да не я разваляме.

                            Адмирация за проекта!
                            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Създаването на една творба наречена "cherokee xj ultimate edition"

                              Ще следя темата с интерес.

                              Можеш ли да кажеш повече за тръбите за long arm овете ( диаметър, дебелина, материал ), както и за унибалите. И от къде, ако не става тук.. на лични също може..

                              Поздрави
                              WJ 4.7 Limited
                              0889 70 70 42

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X