Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

    Здравейте колеги,
    Искам да помоля за експертно мнение.
    Имам въпросното Чероки и от известно време пали трудно без значение дали е топъл или студен двигател. Стартерът върти поне 6-7-8 пъти докато запали, като ми се е случвало 1 път и да не пали въобще. Успях чак след като малко качих дизел с помпата при горивния филтър. Не знам дали беше случайност, че запали след това.
    Правена му е диагностика на 2 компютъра на 2 различни софтуера - Бош и друг, и дава грешки 0.
    Диагностиката на Бош със сигурност го открива, защото преди година имах проблем при палене на топъл двигател и се оказа датчика на разпределителен вал. За по-сигурно смених и този на коляновия.
    Преди 2 дни по съвет на майстор смених подгревните свещи - няма резултат.
    Майсторът, който сменя свещите ония ден се оплака, че при топъл двигател не е запалил и е впръскал някакъв стартов спрей в тръба и запалил.
    Сега ме съветва, че трябвало да започва да тества дюзите, ако не били те - помпата. Ами ако не са и те?!
    Ще съм благодарна ако получа мнение по проблема.
    Благодаря.

  • #2
    От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

    Проверете първо горивопровода до филтъра. Много е вериятно да е напукан и да смуче въздух. Там е подналягане и видими течове не се забелязват.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

      Проверете корпуса на горивния филтър , там има букса за подгрев на горивото , пластмасата се стопява започва да смуче въздух и горивото се отича обратно в резервоара ! Това е масов дефект за модела
      Може да опитате с обикновен горивен филтър с две тръбички (вход и изход)
      Еди Рангелов : 0885 088 444
      Няма незаменими има незабравими хора !!!

      Коментар


      • #4
        От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

        Благодаря ви. Ще погледна около и под филтъра. Буксите ги знам отдолу, 2 са. Ще ги огледам за стопявания.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

          Напишете коя година е този 2.8 CRD до 2005г. или след това. Има разлики в корпуса на горивния филтър и, както е написал Еди по-горе - си имат слабост за тези с пластмасовия корпус на филтъра, най-често тези от 2005 г. нататък.
          Какъв модел е филтъра, като този:

          или от другите, с пластмасовия корпус:


          Ако е от първия модел с металния корпус, най-много да има пропуск и да смуче въздух от някоя снадка на маркуч към филтъра или при смяна на филтриращия елемент да не е поставен правилно, да не е сменен някой от гумените "О" пръстени. Важно е и уплътняването на долния капак - утайник, който понякога не херметизира добре и се налага да се сложат няколко навивки тефлонова лента, преди да се завие. Възможен е и пропуск отгоре на пръстенчето около ръчната подкачваща помпа. Заради пропуск в системата на филтъра, както пише Еди, горивото се оттича обратно в резервоара и после двигателят трудно пали, докато успее помпата да обезвъздуши цялата система. Тук няма вакум, а отзад в резервоара има подкачваща помпа.
          В корпуса на двата вида филтри има нагревател, както и датчик за наличие на вода. Тук нагревателят и датчикът за вода са в долната половина - утайник, но рядко създават проблеми:

          Ако е от втория тип изцяло пластмасовия, то там е най добре да се смени целия корпус с нов метален. При този корпус с времето пластмасата на подгряващата част се напуква и около куплунга за подгрева протича гориво, като от там се нарушава и херметичността на филтъра. Това няма ремонтиране, а само смяна с друг, желателно такъв с метален корпус.

          Става въпрос за ето това с двата куплунга, отдолу на снимката:

          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #6
            От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

            Здравейте колега,
            Моделът е 10.2003г. т.е. първият вариант.
            Този проблем с паленето започна преди малко повече от месец. Предположих, че е от задръстен горивен филтър, при което го смених в сервиз, но проблема остана.
            Маркучите са стегнати добре със скобите, подгревните букси ги проверих и са здрави, като от никъде няма теч или дори капка гориво, което да ми направи впечатление.
            Напълно съм съгласна, че отнякъде се губи херметизацията, защото стартера върти, като да няма дизел.
            Възможно ли е да е дала фира подкачващата помпа в резервоара? Как може да се провери? Дава ли грешка при диагностика, защото смятам понеделник да ходя на такава, отново.
            Благодаря ви.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

              В такъв случай нямате подкачваща помпа в резервоара. Зъбна секция в задната част на горивонагнетателната помпа за високо налягане е тази, която засмуква гориво от резервоара и го прекарва през филтъра.
              FUEL SYSTEM SUPPLY
              NOTE: The gear rotor pump in the back of the high
              pressure pump, draws fuel from the tank, through
              the filter, to the back of the high pressure pump.

              The gear rotor pump is capable of drawing up to 20 in. of vacuum, depending on cranking speed. A specification of under 3 in. of vacuum reveals the high pressure pump suspect if there is no air intrusion into the fuel system.

              Има описан и начин за тестване какъв вакум създава тази помпа, но е за по-новия вид филтър:

              Test Set Up Assumptions for this test are that the fuel gauge is operating properly and that there is know good fuel in the fuel tank.
              ² Disconnect the camshaft position sensor to prevent the vehicle from starting.
              ² Remove the bleeder screw on the fuel filter housing and install special tool fitting #9663 (Fig. 1).
              ² Connect vacuum and pressure gauge # 6828 to the #9663 fitting (Fig. 2).
              ² Re-prime the fuel system to remove all air
              ² Restrict the inlet side of the fuel filter by clamping the inlet hose close to the filter assembly.
              ² Crank the engine 3–4 times in 15 seconds intervals while monitoring the gauge.
              Results The supply pump should draw at least 3 in. of vacuum. If the supply pump was unable to reach 3 in. of vacuum, replace the high pressure pump (Refer to 14 - FUEL SYSTEM/FUEL DELIVERY /FUEL INJECTION PUMP - REMOVAL).
              If the pump was able to reach 3 in. of vacuum, continue
              with this test.

              Както и тест за задържане на налягането в горивопроводите:
              Pressure Test This test will check the ability of the fuel system to hold pressure.
              ² Reconnect the camshaft position sensor.
              ² Remove the clamping pliers from the fuel inlet hose.
              ² Pump the hand primer until 10 psi. is obtained on the pressure side of the gauge. Will the engine start ?
              Results If the engine starts, refer to the fuel filter restriction test (Refer to 14 - FUEL SYSTEM/FUEL DELIVERY - DIAGNOSIS AND TESTING).
              If you were able to obtain 10 psi. with the hand primer, refer to the Crank No Start Chart in the Diagnostics manual. If you were unable to obtain 10 psi. with the hand primer, check fuel supply from tank to filter assembly. If the fuel supply is OK, replace the fuel primer/filter assembly.

              Не зная до колко това ще ви е полезно, но май няма смисъл от някаква диагностика. На нея можете да видите налягането в рейла, изправността на датчика и регулиращия клапан там и т.н. Но в подкачващата част нищо няма да се види. Трябва по-обстоен преглед с разглобяване, подрязване на маркучите около филтъра и наново затягане със скобите, оглед на корпуса на филтъра, монтажа на филтриращия елемент, дъното /утайника/ и т.н. Все от някъде дърпа въздух. Пробвайте да напълните филтъра с гориво преди старта /или чрез ръчната помичка, или със спринцовка през пробката отгоре/ и после вижте дали ще запали нормално. Ако така всичко е наред и после двигателят си работи нормално, ще трябва да се преборите с проблема - пропуск на въздух в системата.
              AIR IN FUEL SYSTEM
              Air will enter the fuel system whenever fuel supply lines, separator filters, injection pump, high-pressure lines or injectors are removed or disconnected. Air trapped in the fuel system can result in hard starting a rough running engine, engine misfire, low power, excessive smoke and fuel knock. Inspect the fuel system from the fuel tank to the injectors for loose connections (Refer to 14 - FUEL SYSTEM - WARNING). Leaking fuel is an indicator of loose connections or defective seals. Air can also enter the fuel system between the fuel tank and the fuel filter. Inspect the fuel tank and fuel lines for damage that might allow air into the system. Trapped air or leaking lines may also be identified by placing a clear piece of fuel line between the fuel supply hose to the filter and the fuel supply hose to the high pressure pump. If a steady stream of large air bubbles are visible in the clear hose while the
              engine is cranking or running the air intrusion is occurring before the high pressure pump.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #8
                От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                99% става дума за въздух в горивната система! При такива симптоми и майстор на ясно с марката и модела - първо се проверява за това. Не е необходима и сложна диагностика за целта - просто маркучето за гориво от филтъра към двигателя се заменя с прозрачно такова, колата се пали (дали с ръчно нагнетяване на гориво, дали със стартов спрей, или с повече въртене на стартера - няма значение, важното е да запали), оставя се да поработи на място (до достигане на нормална работна температура на двигателя) и се гаси. През цялото време се наблюдава за мехурчета в маркуча. Ако има такива - основният заподозрян вече ви е посочен - горивния филтър. Всичко това важи, ако веднъж след като запали двигателя, работи нормално. Ако има прекъсване в работата ДВГ или нетипични шумове и вибрации. В такъв случай е хубаво е да се отвори кутията на въздушният филтър и да се провери дали въздуховода към мотора смуче въздух - вакума е доста добър и липсата му се забелязва. Ако вместо да смуче - духа (или пък ако не смуче) - имате проблем с клапаните (некоректно отваряне и затваряне на смукателните клапан/и) и причините за трудното палене трябва да се търсят там. Не пишете от къде сте, а е добре да го направите - колеги могат да ви препоръчат проверен и доказан майстор в района в който живеете, защото така описаните от вас събития и последвали действия ме навеждат на мисълта, че майстора на който сте се доверили не е съвсем "в час".

                Поздрави

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                  +1
                  в общия случай, питащия, приема за точен и коректен,само отговора който е очаквал.....
                  Land Rover Discovery 4 & VW Touareg 3.0TDI

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                    Първоначално публикуван от anniepomakova Преглед на мнение
                    Здравейте колеги,
                    Имам въпросното Чероки и от известно време пали трудно без значение дали е топъл или студен двигател...............................
                    Правена му е диагностика на 2 компютъра на 2 различни софтуера - Бош и друг, и дава грешки 0.
                    За да запали трябват минимум 170 бара това гледайте на диагностиката а не грешките.Ако при въртене на стартер не вдига въпросното налягане точно това се случва , върти и не пали!!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                      Здравейте,
                      Ще се радвам, ако ми дадете контакти на майстор в района на София, който може да сериозно да подходи по въпроса.
                      Не искам да започвам с дюзи и помпи, при условие, че проблема може да е съвсем друг.
                      Благодаря ви.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                        Успях чак след като малко качих дизел с помпата при горивния филтър. Не знам дали беше случайност, че запали след това.
                        Правена му е диагностика на 2 компютъра на 2 различни софтуера - Бош и друг, и дава грешки 0.
                        Това ме навежда на мисълта, че проблемът не е в рейла и високото налягане, а в подкачването на горивото до помпата за високо налягане. Ако има проблеми в тази помпа, клапана или датчика на рейла, както и в дюзите все щеше да си проличат и по време на движение, както и вероятно ще запише някаква грешка.
                        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                        First impression is not always true. Get inspired.
                        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                        Reading is sooo boring, unlike writing!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                          Аз бих започнал със смяна на "механиците"(диагностиците).
                          Това което предлагат колегите е напълно вярно. Трябва пълна проверка на горивните магистрали( и за обратната нафта) и ако закачат компютъра ,да гледат И стартовото налягане на "рейла".

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                            Алуминиевия също прави проблеми.Възможно е да засмуква въздух от О-пръстените на буталото или на капачката на клапана.Сменят се и двата.
                            Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                            Grand 3.1TD
                            0898 620 306 Стоян

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем при палене Jeep Cherokee 2.8CRD 2003г.

                              Утре след диагностиката ще стане ясно дали ще се разбере от какво е проблема.
                              Ще се радвам, ако ми дадете контакт на майстор за София, който може и ще отдели време за проблема.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X