Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на трансмисия за ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на трансмисия за ZJ

    Здравейте,
    Обмислям покупка на grand cherokee 96-98 година. Искам да го ползвам за лек off-road (разходки по черни пътища) няма да го карам по магистрали, така че не ми е проблем липсата на ускорение или висока скорост, но искам здрава трансмисия с възможност за включване на бавни. Та четох по разни статии, че NV249 давала дефекти. Проверих и това се оказа QUADRA TRACK, с която бяха единствените джипове, които видях до сега (те бяха бензинови).
    Та спрял съм се на дизела 2.5, знаете ли той с каква трансмисия е и ако го има с различни, коя да избера?
    И като цяло от какво да се пазя когато избирам такъв джип?

  • #2
    От: Избор на трансмисия за ZJ

    Само парттайм и се пази от дизела.

    Коментар


    • #3
      От: Избор на трансмисия за ZJ

      Първоначално публикуван от aei_vd Преглед на мнение
      Здравейте,
      Обмислям покупка на grand cherokee 96-98 година. Искам да го ползвам за лек off-road (разходки по черни пътища) няма да го карам по магистрали, така че не ми е проблем липсата на ускорение или висока скорост, но искам здрава трансмисия с възможност за включване на бавни. Та четох по разни статии, че NV249 давала дефекти. Проверих и това се оказа QUADRA TRACK, с която бяха единствените джипове, които видях до сега (те бяха бензинови).
      Та спрял съм се на дизела 2.5, знаете ли той с каква трансмисия е и ако го има с различни, коя да избера?
      И като цяло от какво да се пазя когато избирам такъв джип?
      Първото от което трябва да се пазиш е дизеловият двигател 2,5 TD на VM, монтиран на ZJ! Има писано повече от необходимото за този агрегат във форума, а освен вродените му недъзи, този мотор идва слаб на голямото купе на Гранда (като му свикнеш, започва да идва слаб и на XJ), като това се усеща именно в гората, а не толкова на асфалта (да не забравяме, че ZJ е мислен повече за там - асфалта). Защо му идва слаб - не толкова заради ТТ данните на самият мотор, а заради предавателните числа на диференциалите - малки са (бързи са - колата е мислена основно за асфалт), а това комбинирано със слабия двигател в гората води само до едно - каране основно на "бавни", а годините на производство към които си се насочил - 96-98 ти гарантират, че автомобила, ще е със 100%-ов механичен блокаж на раздатката ( до 96-та са с частичен блокаж посредством виско муфа) което ще рече, че на бавни имаме класически "парт тайм" (да не те плаши това - по-добре е за офроуд, независимо лек или по-тежък), което ще рече, разделяне на въртящият момент 50:50 м/у двата моста, невъзможност за компенсиране на разликите в оборотите на двата моста от раздатката! Единствената възможна компенсация, в този режим е превъртане (пребуксуване) на някоя от гумите (ако си караш направо - разлики в оборотите на мостовете няма), а понякога нуждата от такава компенсация се случва, точно когато имаш перфектно сцепление (гумите не могат да превъртят както трябва) и това води до натрупване на напрежения в раздатката и други възли, които пък водят до повреди.
      Понеже се разбрахме, че дизела няма да го гледаме, започваме да се оглеждаме в бензиновите варианти (определено по-добрите за тази марка и модел) - първия от долу на горе, е 4-тири литровия редови шестак (гледаш за такъв, който се води Hight output - по-мощен е). Агрегата е станал легендарен със здравината и дуракоустойчовоста си, но по всеобщо мнение и този двигател идва слаб на това купе (ако и да е по-мощен с 60-70 коня от дизела...), но според мен това основно зависи от нрава на водача и стила му на каране. Някои бройки (задължително се оглеждаш за такъв, ако избереш шестака) са с раздатка NP242, която ти дава избор между всички възможни режими на задвижване - 2H (бързи само на задно), 4Н (бързи 4х4, но раздатката компенсира разликите в оборотите на двата моста) или както се казва професионално "Full time" и 4L (бавни 4х4) или "Part time". Ако наистина смяташ само да се друсаш по черните пътища - тази комплектация е твоят избор. После следват V8 във в версиите 5,2 и 5,9 - тука нещата определено вече си идват на мястото (ще ти се наложи да се задоволиш с този коментар, иначе рискуваме една безкрайна ода за кефа който дава бензиновият осмак) За 5,2-ката трябва да знаеш, че до 96-та са с по-простата и от там по-здрава АСК, в която няма електроника, а раздатката няма 100%-ов механичен блокаж (което за офроуд не е добре)... Разхода на гориво между 4 литровия шестак и осмаците е почти аналогичен! Монтирането на газов инжекцион сваля експлоатационните разходи до тези на средно статистически дизелов джип (ама целият кеф си остава). Това е на кратко!

      Поздрави

      Коментар


      • #4
        От: Избор на трансмисия за ZJ

        Абсолютно съм съгласен с колегата Мартин. 6 години карам 2.5VM и наистина идва слаб за това купе. Офроуд не съм го карал много,но като го натовариш с 1 тон материали,въобще не се затормозява двигателя. За офроуд наистина по-добрият вариант е бензиновият с един газов инжекцион. Другото,което е,че трудно ще намериш джип 2.5VM със запазен двигател,които ще ти върши работа и няма да ти прави проблеми.

        Коментар


        • #5
          От: Избор на трансмисия за ZJ

          Първоначално публикуван от gopeto1 Преглед на мнение
          Абсолютно съм съгласен с колегата Мартин. 6 години карам 2.5VM и наистина идва слаб за това купе. Офроуд не съм го карал много,но като го натовариш с 1 тон материали,въобще не се затормозява двигателя. За офроуд наистина по-добрият вариант е бензиновият с един газов инжекцион. Другото,което е,че трудно ще намериш джип 2.5VM със запазен двигател,които ще ти върши работа и няма да ти прави проблеми.
          Би ли ми казал какво точно дефектира в този двигател и колко излиза поддръжката му? Ако се стегне двигателя, очакват ли се бързи повреди по него? Твоят с каква трансмисия е?

          Тук видях че има и с 2h за 2.5 двигатели.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:a3985350o.jpg
Прегледи:1
Размер:85.0 КБ
ID:5593058

          Ако може и други да изкажат мнение за дефектите и поддръжката на двигателя. Не ме блазни 4.0 защото не мисля че ги има с ръчни скорости, което е задължително за мен.

          Коментар


          • #6
            От: Избор на трансмисия за ZJ

            Първоначално публикуван от aei_vd Преглед на мнение
            Би ли ми казал какво точно дефектира в този двигател и колко излиза поддръжката му? Ако се стегне двигателя, очакват ли се бързи повреди по него? Твоят с каква трансмисия е?

            Тук видях че има и с 2h за 2.5 двигатели.

            [ATTACH=CONFIG]718219[/ATTACH]

            Ако може и други да изкажат мнение за дефектите и поддръжката на двигателя. Не ме блазни 4.0 защото не мисля че ги има с ръчни скорости, което е задължително за мен.
            Билив ми - автомата в гората си е голям кеф, още повече, че няма да се занимаваш с хард изпълнения! Не знам какво си чел и какво са ти говорили, но автоматичните трансмисии на ZJ не са от кашкавал и освен ако не направиш някоя глупост достойна да се разказва с години после, няма как лесно да счупиш АСК. Ръчни скорости има само на въпросния дизел, който е предразположен фабрично към прегряване и пукане на глави (те са алуминиеви, а блока чугунен), заради неправилно оразмерена охладителна система. С оглед на това, че е с долен разпределителен вал - клапаните му са с хидравлични пръти, които се износват и създават проблеми, водещи до по-сериозни бели, това е възможно най-ремонтно непригодния двигател - за почти всеки дребен ремонт се разкача всичко, а много често се разхвърля и целият двигател... Поради тази причина много малко майстори са склонни да се занимават с него, а пък тези дето се занимават, знаят колко им струва труда и т.н. и т.н. и т.н. проблеми в сравнение с които хипотетичните повреди на АСК (цялата и карантия я купуваш за $700 и става чисто нова, ако се наложи), от които се опасяваш, са ти бял кахър... Поразрови се малко из форума (наистина не ти трябва много да ровиш) и ще прочетеш десетки сърцераздирателни истории от първо лице, свързани с този мотор! Пиша ти всичко това, като човек който си е блъскал главата 3 години с този двигател (когото в крайна сметка убих)..., та така! В крайна сметка - ти си решаваш, какво да правиш.

            Коментар


            • #7
              От: Избор на трансмисия за ZJ

              Колегата отговори на въпроса, иначе моя 2H няма, само 4х4 full time и бавните. Наистина маисторите не искат да се занимават с него и при някоя по-сериозна повреда директно казват да се сменя двигателя. Аз до сега с двигателя проблеми съм нямал и не съм правил основни ремонти по него, но са ми казвали,че е износен и скоро може да трябва да се сменя. Иначе колко ще те издържи един джип с такъв двигател си зависи само от теб. Аз го карам без да го натискам и може би затова до сега ме е изкарал. И аз предпочитам ръчни скорости, но наистина по-добрият вариант е да се насочиш към бензиновите.

              Коментар


              • #8
                От: Избор на трансмисия за ZJ

                Как може да се разбере кои двигател е Hight output и можели да се сменят раздатките от 249 с 249od или NP242
                Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 CRD
                Toyota Hilux III

                Коментар


                • #9
                  От: Избор на трансмисия за ZJ

                  За мен добър вариант за Grand e 4.0 от първата година на производство - 1993.
                  Трудно е да се намери читав, но преди няколко месеца имаше един за продажба и ходихме с един приятел да го тестваме.
                  Много добра машинка е, стига да е запазен, но предвид възрастта си и версията си, произвеждана само първата година ще е трудна задача.

                  Плюсовете му за мен са:
                  - 4.0 шестакът е чудесен двигател. Не е толкова немощен, колкото твърдят някои мнения по форумите. За мен си върви идеално на този гранд.
                  Осмаците вървят повече, но на мен ми слабеят, така че пак не съм много доволен. Зависи с какво сравняваш в крайна сметка.
                  Какъв разход дава 4.0 шестакът на гранд спрямо осмаците не съм сигурен, но V8 са супер лакоми, а и изискват и по-скъпа газова система.

                  -автоматът е японският AW-4, който много трудно се разваля, за разлика от американските кутии.
                  Не ми допадат предавателните числа много, но нямаш избор. На американските кутии са по-добре подбрани.

                  -раздатката е 242 Selec-Trac, която е с най-много опции на задвижване и трудно ще се оплачеш.

                  След 1993-та с 4.0 двигател започват да слагат само американски автоматик и възможност за различни раздатки.
                  От друга страна гранд с V8 си е класика и аз лично го предпочитам. 4.0 моторът е перфектен за малък черок.


                  Лична класация на раздатките на ZJ (задвижванията)

                  Възможности:
                  1. 242 Selec-Trac
                  2. 249OD Quadra-Trac
                  3. 249 Quadra-Trac
                  4. 231 Command-Trac

                  Механична здравина и издръжливост:
                  1. 231
                  2. 249
                  2. 242
                  При 5.9 249OD е най-здрава чисто механично, но все пак има виско, което създава грижи след определен пробег.
                  242 е най-слаба, но пък няма какво да й се развали. Може да се счупи евентуално, но в заводски вид и гуми не вярвам.

                  Удобство на управление:
                  1. 249
                  2. 242
                  3. 231
                  Последно редактирано от verter; 16-06-14, 17:30.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • #10
                    От: Избор на трансмисия за ZJ

                    Някой опитвал ли е да смени двигателя (дизеловия) с друг (на друг производител) дизелов по-читав?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Избор на трансмисия за ZJ

                      Първоначално публикуван от aei_vd Преглед на мнение
                      Някой опитвал ли е да смени двигателя (дизеловия) с друг (на друг производител) дизелов по-читав?
                      ...хайде звънни утре след 11.00ч. ще отговарям на "де що въпроси имаш".......
                      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X