Здравейте, имам нужда от помощ и съвети.
От доста време (7-8 месеца) имам проблеми с атоматика на моя гранд (ZJ 5.9) и търся начин за отстраняването им.
Кутията е модел 46RE / A518
Предистория:
Гранда си го купих от чужбина и си го докарах на самоход (2200км). При покупката имаше малко омасляване между скоростите и двигателя, но без видим теч и следи под джипа.
На българска земя го закарах при Димата и Дядо Владо да го погледнат като цяло и да си кажат думата. Специално за кутията казаха, че се държи напълно нормално.
Кутията си работеше без проблеми и според моите виждания. Това ми е третият личен автоматик, а имам и опит с доста други. Единствена забележка бе при по-дълъг престой без палене при първото такова леко изпушваше откъм двигателя и миришеше на трансмисионно масло. Водих го на оглед и се установи леко сълзене от предната част на кутията (това което забелязах още при покупката). Или от пръчката за маслото или от семеринга. Капките се стичаха бавно (след престой) върху генерацията (ауспухът минаващ под тази част на кутията), след което при нагорещяването му се изпаряваха. Въпреки това, нямаше нужда от доливане на масло, което значеше, че течът наистина е малък. С майсторите решихме, че не си заслужава сваляне на цялата кутия заради някой семеринг и оставихме нещата така, до някой ден , когато ще има нужда да се сваля кутията.
Като начин на работа автоматикът продължаваше да се държеше напълно нормално.
Един хубав ден, по време на една разходка в планината, затънах в кал и се наложи продължително (20мин) форсиране на гранда и лашкане напред назад, за да излезне. След излизането от ситуацията установих, че паркинг спирачката на кутията не работи. На режим "P" кутията не блокираше , а се държи като на неутрална. Прибрах се така, като минах над 200км. Вкъщи разгледах схеми и потърсих в нета възможния проблем. Блокажът на кутията в режим "P" е напълно механичен и щом лостът позволява преместване до буквичката "P" то блокажът трябва да сработи. В механизма има пружинка, прът, зъбче, все неща, които могат да дефектират, но много трудно.
През това време макар и рядко все пак си карах джипа. След няколко дни ми се загуби и задна предавка. Чува се , че кутията превключва на задна, но нямаше тяга, а само бучеше на празен ход. Всичко други скорости работеха както си трябва. Вече беше ясно, че трябва да се сваля и отваря.
Закарах я пак в Костинброд и там я разглобиха. Намериха причината за липсата на задна и паркинг спирачката. Една зегерка с диаметър около 18см. Тя държи овърдрайв пакета. Води се overdrive snap ring. Овърдрайв пакетът се притиска на преса и се свива мощна пружина. Зегерката контрира всичко това. Моята оригинална бе счупена на 4 части и се бе пръснала из околностите на кутията. Парче от нея бе запречила паркинг спирачката.
Останалите части на кутията като състояние казаха, че изглеждат добре. Съединители, лента, барабан, всичко изглеждало нормално. Дори решихме, че няма нужда от ребилд кит.
Поръчах от щатите нови зегерка и ремонтен кит - всички гумички, уплътнения и гарнитури, за да спрем течовете за вбъдеще.
Купих ново масло Mopar ATF+4 и нов филтър.
Прегледахме и охлаждащата система на автоматика - тръбичките които отиват в радиатора и влизат обратно в кутията. Като им се подаде налягане излиза и от другия край, макар и с не пълна сила.
След 2 месеца мотане и чакане на доставката, най-накрая сглобихме кутията, подкарах джипа и всичко бе наред. На другия ден забелязах, че на излизане от гаража ми (на заден ход) пред гаража имаше локви масло. Установих, че е трансмисионно, червено, което значеше, че е от кутията.
След няколко излизания локвите се умножаваха, като дори в първите метри напред имаше струйки масло.
Течът наистина бе зверски, като за 2-3 минути работа на задна или неутрална скорост включена след задна изтичаха по около 100грама масло. Закачих съдинка под кутията и отчетох точното количество.
При движение напред нямаше такава загуба, само редки капчици. Спрях да използвам задна и течове и локви нямаше вече. Включа ли задна, започва буквално да се лее, дори с непрекъсваща струйка.
Говорих с други майстори и ми казаха, че вероятния причинител на такъв теч е или семерингът в предната част на вала или втулката на помпата, която е буквално зад самия семеринг и по схема мисля двата елемента се опират един в друг.
Или дефектен семеринг (част от новия ремонтен комплект с гумичките и гарнитурите), или неправилно монтиран, или наранена/износена втулка.
На преден ход не течe, защото потокът масло е в противоположната посока.
Чух се с друг потребител с такъв джип, който ми препоръча майстор, който му е ремонтирал кутията след серия неуспешни опити от други майстори. Говорих с него и исках да свали наново кутията, да я отвори, ревизира и каже дали всичко според него е наред, след което да прецени трябва ли нещо да се смени. Чаках с месеци, понеже успоредно с тези проблеми покрай кутията чаках и за други майстори с предварителни уговорки. Така времето си мина, а след като джипът отново бе при мен пак зачаках ред, майстора да се освободи и да ме вземе. Говорих и с друг сервиз, там също трябваше да чакам, а и ме притесни фактът, че отдавна не са ремонтирали кутия на гранд, сега правели основно на BMW и Ауди.
Зачаках си търпеливо "моя" майстор да се освободи.
Мина месец, дори и два и стана ясно, че няма да ме вземат. Проблемът бе, че нямат време за хамалогията по свалянето на кутията. Това беше основния проблем.
Аз продължавам да искам въпросния майстор да ми ревизира кутията, защото ми го препоръчаха, видях го на живо и говорихме по въпроса, така че изградих си доверие към него.
Стана така, че се разбрахме да намеря друго място, където да ми свалят кутията и да я занеса само нея при майстора.
Последните две седмици търсех сервиз, където да свърша тази работа със свалянето. Държах да е охраняемо или сигурно мястото, където ще остане разглобен гранда, защото има силови брони и лебека по него. Звънях на доста хора в този форум с молба да ми препоръчат такова място. Обиколих лично още дузина такива. Никъде не можеха веднага, но на няколко места обещаха да ме вземат при първа възможност. След седмица потвърдиха, че могат да ме вземат за разглобяване. Обадих се на майстора, който ще се заеме с кутията, и той бе в готовност. Намерих си транспорт и тръгнах да купувам нов преден семеринг и втулката зад него.
Е, семеринга намерих, но втулката никъде не открих.
Звънях в Скорпион 13, Вест Ауто. Посетих на място Джемини 4, Балкан стар и един Милко в близост до Балканстар, който трябваше да има тези части, извадени от комплекти и продаващ ги на дебели пари на дребно. Специално Милко ми каза, че вече не се зарежда с части за тия кутия - грандовете били остаряли и никой не търсел вече части за тях.
В Балканстар втулката казаха, че не се продава като отделна част, а само с помпата. На схемата видях, че няма номер срещу нея. Предложиха ми ремонтен комплект около помпата за 80лв но с поръчка. Не бе ясно дали тази втулка фигурира вътре.
Цялата работа пропадна за една вечер, а вече си представях как след ден два щях да си карам безгрижно гранда.
Вкъщи, седнах на компютъра и намерих въпросната втулка в Рок Ауто. Продават я за 21 долара. Семеринга е 5 долара.
Днес точно се канех да звъня на някой да ми ги поръча, когато врътнах по работа едно кръгче из квартала с гранда. Прибрах се и какво да видя:
Пак ми изчезна паркинг спирачката!!!!!
Като пробег след ремонта я има 200-300км , я не и то все в града и по равен и хубав път. На офроуд не съм бил от миналата година.
Пак се почва отначало
Инак кутията си превключва добре, дори в момента и има всички скорости.
Не искам да съм чероглед, но купувайки гранд си имах едно наум, че ще правя някой ден кутия. По скапани кутии от американските не вярвам, че има (като това ми убеждение е още преди да си купя американски автомобил), но трябва да има начин да се оправят. Сега очакванията ми се превръщат в кошмари и освен, че ми е гадно, защото вече над 8 месеца не мога да си разчитам на джипа, а и се чувствам в безизходица вече с всичките майстори с които говорих.
Посъветвайте ми къде да закарам джипа или кутията, и изобщо как да процедирам.
В щатите предлагат ребилдната кутия с 3 години гаранция за 1300 долара, но искат да изпратя моята, което е скъпо и трудно.
Насочете ме към сервиз, човек, който ще види какво се случва и ще оправи всички тези глупави проблеми.
От доста време (7-8 месеца) имам проблеми с атоматика на моя гранд (ZJ 5.9) и търся начин за отстраняването им.
Кутията е модел 46RE / A518
Предистория:
Гранда си го купих от чужбина и си го докарах на самоход (2200км). При покупката имаше малко омасляване между скоростите и двигателя, но без видим теч и следи под джипа.
На българска земя го закарах при Димата и Дядо Владо да го погледнат като цяло и да си кажат думата. Специално за кутията казаха, че се държи напълно нормално.
Кутията си работеше без проблеми и според моите виждания. Това ми е третият личен автоматик, а имам и опит с доста други. Единствена забележка бе при по-дълъг престой без палене при първото такова леко изпушваше откъм двигателя и миришеше на трансмисионно масло. Водих го на оглед и се установи леко сълзене от предната част на кутията (това което забелязах още при покупката). Или от пръчката за маслото или от семеринга. Капките се стичаха бавно (след престой) върху генерацията (ауспухът минаващ под тази част на кутията), след което при нагорещяването му се изпаряваха. Въпреки това, нямаше нужда от доливане на масло, което значеше, че течът наистина е малък. С майсторите решихме, че не си заслужава сваляне на цялата кутия заради някой семеринг и оставихме нещата така, до някой ден , когато ще има нужда да се сваля кутията.
Като начин на работа автоматикът продължаваше да се държеше напълно нормално.
Един хубав ден, по време на една разходка в планината, затънах в кал и се наложи продължително (20мин) форсиране на гранда и лашкане напред назад, за да излезне. След излизането от ситуацията установих, че паркинг спирачката на кутията не работи. На режим "P" кутията не блокираше , а се държи като на неутрална. Прибрах се така, като минах над 200км. Вкъщи разгледах схеми и потърсих в нета възможния проблем. Блокажът на кутията в режим "P" е напълно механичен и щом лостът позволява преместване до буквичката "P" то блокажът трябва да сработи. В механизма има пружинка, прът, зъбче, все неща, които могат да дефектират, но много трудно.
През това време макар и рядко все пак си карах джипа. След няколко дни ми се загуби и задна предавка. Чува се , че кутията превключва на задна, но нямаше тяга, а само бучеше на празен ход. Всичко други скорости работеха както си трябва. Вече беше ясно, че трябва да се сваля и отваря.
Закарах я пак в Костинброд и там я разглобиха. Намериха причината за липсата на задна и паркинг спирачката. Една зегерка с диаметър около 18см. Тя държи овърдрайв пакета. Води се overdrive snap ring. Овърдрайв пакетът се притиска на преса и се свива мощна пружина. Зегерката контрира всичко това. Моята оригинална бе счупена на 4 части и се бе пръснала из околностите на кутията. Парче от нея бе запречила паркинг спирачката.
Останалите части на кутията като състояние казаха, че изглеждат добре. Съединители, лента, барабан, всичко изглеждало нормално. Дори решихме, че няма нужда от ребилд кит.
Поръчах от щатите нови зегерка и ремонтен кит - всички гумички, уплътнения и гарнитури, за да спрем течовете за вбъдеще.
Купих ново масло Mopar ATF+4 и нов филтър.
Прегледахме и охлаждащата система на автоматика - тръбичките които отиват в радиатора и влизат обратно в кутията. Като им се подаде налягане излиза и от другия край, макар и с не пълна сила.
След 2 месеца мотане и чакане на доставката, най-накрая сглобихме кутията, подкарах джипа и всичко бе наред. На другия ден забелязах, че на излизане от гаража ми (на заден ход) пред гаража имаше локви масло. Установих, че е трансмисионно, червено, което значеше, че е от кутията.
След няколко излизания локвите се умножаваха, като дори в първите метри напред имаше струйки масло.
Течът наистина бе зверски, като за 2-3 минути работа на задна или неутрална скорост включена след задна изтичаха по около 100грама масло. Закачих съдинка под кутията и отчетох точното количество.
При движение напред нямаше такава загуба, само редки капчици. Спрях да използвам задна и течове и локви нямаше вече. Включа ли задна, започва буквално да се лее, дори с непрекъсваща струйка.
Говорих с други майстори и ми казаха, че вероятния причинител на такъв теч е или семерингът в предната част на вала или втулката на помпата, която е буквално зад самия семеринг и по схема мисля двата елемента се опират един в друг.
Или дефектен семеринг (част от новия ремонтен комплект с гумичките и гарнитурите), или неправилно монтиран, или наранена/износена втулка.
На преден ход не течe, защото потокът масло е в противоположната посока.
Чух се с друг потребител с такъв джип, който ми препоръча майстор, който му е ремонтирал кутията след серия неуспешни опити от други майстори. Говорих с него и исках да свали наново кутията, да я отвори, ревизира и каже дали всичко според него е наред, след което да прецени трябва ли нещо да се смени. Чаках с месеци, понеже успоредно с тези проблеми покрай кутията чаках и за други майстори с предварителни уговорки. Така времето си мина, а след като джипът отново бе при мен пак зачаках ред, майстора да се освободи и да ме вземе. Говорих и с друг сервиз, там също трябваше да чакам, а и ме притесни фактът, че отдавна не са ремонтирали кутия на гранд, сега правели основно на BMW и Ауди.
Зачаках си търпеливо "моя" майстор да се освободи.
Мина месец, дори и два и стана ясно, че няма да ме вземат. Проблемът бе, че нямат време за хамалогията по свалянето на кутията. Това беше основния проблем.
Аз продължавам да искам въпросния майстор да ми ревизира кутията, защото ми го препоръчаха, видях го на живо и говорихме по въпроса, така че изградих си доверие към него.
Стана така, че се разбрахме да намеря друго място, където да ми свалят кутията и да я занеса само нея при майстора.
Последните две седмици търсех сервиз, където да свърша тази работа със свалянето. Държах да е охраняемо или сигурно мястото, където ще остане разглобен гранда, защото има силови брони и лебека по него. Звънях на доста хора в този форум с молба да ми препоръчат такова място. Обиколих лично още дузина такива. Никъде не можеха веднага, но на няколко места обещаха да ме вземат при първа възможност. След седмица потвърдиха, че могат да ме вземат за разглобяване. Обадих се на майстора, който ще се заеме с кутията, и той бе в готовност. Намерих си транспорт и тръгнах да купувам нов преден семеринг и втулката зад него.
Е, семеринга намерих, но втулката никъде не открих.
Звънях в Скорпион 13, Вест Ауто. Посетих на място Джемини 4, Балкан стар и един Милко в близост до Балканстар, който трябваше да има тези части, извадени от комплекти и продаващ ги на дебели пари на дребно. Специално Милко ми каза, че вече не се зарежда с части за тия кутия - грандовете били остаряли и никой не търсел вече части за тях.
В Балканстар втулката казаха, че не се продава като отделна част, а само с помпата. На схемата видях, че няма номер срещу нея. Предложиха ми ремонтен комплект около помпата за 80лв но с поръчка. Не бе ясно дали тази втулка фигурира вътре.
Цялата работа пропадна за една вечер, а вече си представях как след ден два щях да си карам безгрижно гранда.
Вкъщи, седнах на компютъра и намерих въпросната втулка в Рок Ауто. Продават я за 21 долара. Семеринга е 5 долара.
Днес точно се канех да звъня на някой да ми ги поръча, когато врътнах по работа едно кръгче из квартала с гранда. Прибрах се и какво да видя:
Пак ми изчезна паркинг спирачката!!!!!
Като пробег след ремонта я има 200-300км , я не и то все в града и по равен и хубав път. На офроуд не съм бил от миналата година.
Пак се почва отначало

Инак кутията си превключва добре, дори в момента и има всички скорости.
Не искам да съм чероглед, но купувайки гранд си имах едно наум, че ще правя някой ден кутия. По скапани кутии от американските не вярвам, че има (като това ми убеждение е още преди да си купя американски автомобил), но трябва да има начин да се оправят. Сега очакванията ми се превръщат в кошмари и освен, че ми е гадно, защото вече над 8 месеца не мога да си разчитам на джипа, а и се чувствам в безизходица вече с всичките майстори с които говорих.
Посъветвайте ми къде да закарам джипа или кутията, и изобщо как да процедирам.
В щатите предлагат ребилдната кутия с 3 години гаранция за 1300 долара, но искат да изпратя моята, което е скъпо и трудно.
Насочете ме към сервиз, човек, който ще види какво се случва и ще оправи всички тези глупави проблеми.
Коментар