Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

    Здравейте скъпи колеги. Пак съм аз.
    Преди няколко дена шофирах нощем. Включих фаровете и продължих да карам. По едно време, фаровете както си работеха на къси, изведнъж изчезнаха за секунда и пак се върнаха. Помислих си че не съм дръпал копчето правилно и от вибрациите ги е изключило. След като се протегнах и хванал копчето за да го дръпна ми изчезнаха пак късите. Усетих че не мога да го дръпна повече и го оставих. Фаровете започнаха да примигват. А понякога с тяхното изчезване ми изчезваха и светлините по таблото и край лоста за скоростите и лоста за раздатката. Когато раздвижих копчето ми направи впечетление че само фаровете работеха а другите светлини изчезваха. Обаче...когато дам на дълги, ми изчезват всички светлини, дори и габаритите само дългите остават да светят. С продължително каране на дълги се усещаше и миризма на изгоряло.
    Направих експеримент. Включих фаровете на къси и си наврях ръката до сноипа с кабели където е ключът. Колкото можах го бутах и размествах, но фаровете си бачкаха на къси без да изчезват. Дадох на дълги за да видя, кое загравя толкова, че чак се усеща нагар. Ключът беше студен, миризмата идваше от някъде другаде. Проверих и бущоните, бяха студени.
    Ще си взема нов ключ за фарове, но искам да питам някои сменял ли е такъв ключ и лесно ли става? Гледах клипове как се сменя и забелязах че при весеки XJ има бая тънкости. Джипът е Чероки XJ Limited 1995 година с десен волан.
    It's a JEEP thing, something you won't understand!

  • #2
    От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

    Не си направил снимка на твоя Черок, но да споделя по спомени - как е положението с демонтажа при XJ 2.1 td 1988.
    Първо се изтегля изцяло лоста, като от долната страна се натиска едно малко бутонче, което го освобождава. Вероятно, при изваждането ще останеш с включени дълги светлини, поради което е хубаво все пак, за да не хабиш акумулатора, да имаш възможност за "спиране на тока".
    След като си изтеглил лоста от ключа, с подходяща отвертка развиваш гайката, която държи ключа към таблото и вече целият комплект ти е в ръцете. Разгледай навсякъде за протъркана изолация на кабелите, за нагоряло по контактните пластини. Когато някъде веригата се товари, може да се случи от температурата да се слепят кабели преди самия ключ и тогава прави тези "дискотечни номера".
    След като почистиш и ревизираш всичко, монтираш обратно с гайката към таблото, вкарваш обратно лоста с копчето и "пускаш тока". би трябвало, след тази манипулация да си решиш проблема. Ако има счупени елементи вътре в ключа (порцеланови или пластмасови) или реостатът е изгнил или изгорял, ще е най-добре да си намериш друг ключ за смяна.
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

    Коментар


    • #3
      От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

      Мерси за подксказката да кача снимки. Това са актуални снимки. Снощи се прибрах на "дискотечни фарове", спрях пред нас и натиснах лоста за да изключа фаровете...и какво стана...лоста си потъна в таблото, фаровете си останаха на "дискотечен режим". Вдигнах капака и издърпах 40А бушон и всичко угасна. В тъмнината и помоща на телефона успях да залепя ключа с някакво лепило, колкото да отбия номера. Лошото е че незнам кое се е счупило. Така като опипвах в дупката, сякаш нямаше гайка. Само да не ми се наложи да свалям цялото табло. Иначе аз след седмица и малко се прибирам в България и ще си купя нов ключ. Струвал 64 лева/по спомен/. Сега едно въпросче... Къде е това копче което освобождава лосчето?
      Зор ли е да се сваля таблото?- ако ми се наложи де.
      Другото нещо коети ми е правело спечетление, е че самит ключ за фарове има и още едно приложение. Ако оставя фаровете включени и загася двигателя и тогава изключа фаровете, тепродължават да работят още 60 секунди и се изключват сами. Обаче ако изключа двигателя и оставя фаровете да работят повече от 60 секунди, от ключа почват да излизат някакви странни звуци.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140501_132804.jpg
Прегледи:1
Размер:114.3 КБ
ID:5585703Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140501_132810.jpg
Прегледи:1
Размер:65.3 КБ
ID:5585712Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140501_132817.jpg
Прегледи:1
Размер:82.4 КБ
ID:5585717
      It's a JEEP thing, something you won't understand!

      Коментар


      • #4
        Re: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

        Това с продължаване на фаровете да работят след като си спрял двигателя е нормално. Направено е с идеята, като спреш пред вас за тези 60 секунди да можеш да си отключиш входната врата и да си се прибереш в къщата. А те да си спрат след тези 60 секунди сами.
        Grand Cherokee ZJ 94 5.2 + Rough Country 3.5" + BFG Mud Terrain KM2 31x10.5x15
        0886/872-646

        Коментар


        • #5
          От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

          Снощи успях да намеря в мазата стария ключ, останал от Черока след смяната и направих няколко снимки.
          Довечера ще ги кача с обяснения. Изобщо не е необходимо да се разглобява таблото, като го видиш подробно, ще разбереш - как се демонтира.
          proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
          NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
          Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

          Коментар


          • #6
            От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

            Този ключ си е една от детските болежки на Чероците, ремонт или смяна и готово.

            По спомени, въобще електрическата система на Черока се скапва жестоко с годините, до степен да съм виждал джипове с не повече от дузина работещи кабели, корозия, окисление и т.н. ги мори много.

            Аз на моя стария мислех да му почна ел инсталацията от нулата, до там се бях отчаял
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #7
              От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

              На снимката се вижда, че при теб ключът е захванат с гайката, така че, не се притеснявай, че ще пропадне в таблото.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140501_132817.jpg
Прегледи:1
Размер:90.1 КБ
ID:5586714

              Ето го - как изглежда ключа, свален.

              Положение при изгасени светлини.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02505-1.JPG
Прегледи:1
Размер:141.8 КБ
ID:5586720

              "Къси".
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02504-1.JPG
Прегледи:1
Размер:141.5 КБ
ID:5586721

              "Дълги".
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02503-1.JPG
Прегледи:1
Размер:138.9 КБ
ID:5586722

              Общ вид "отгоре". Монтиран, ключът е с клемите нагоре, където се поставят кабелите.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02493-1.JPG
Прегледи:1
Размер:153.5 КБ
ID:5586731

              Изглед "отдолу", където се вижда бутончето, което освобождава триъгълния лост. За да достигнеш до него, трябва да бръкнеш под пластмасата на таблото, ако е необходимо - си светни с фенерче и огледай предварително. Малко е неудобно, че не е широко мястото, но пък не са необходими инструменти.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02495-1.JPG
Прегледи:1
Размер:145.6 КБ
ID:5586729

              При натискане на това копче, се изтегля докрай, ключът последователно включва "къси" и "дълги" и накрая...
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02497-1.JPG
Прегледи:1
Размер:165.5 КБ
ID:5586728

              ... лостът излиза от блока.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02498-1.JPG
Прегледи:1
Размер:154.6 КБ
ID:5586727

              Тогава тази закрепваща гайка се развива и ключът се освобождава от таблото, като остава да се крепи само на кабелите.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02499-1.JPG
Прегледи:1
Размер:152.8 КБ
ID:5586726

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02500-1.JPG
Прегледи:1
Размер:136.6 КБ
ID:5586724

              След демонтажа, както писах - се проверяват всички кабелчета за нагоряло по клемите, за разтопена изолация или "окъсяване", след което се сглобява по обратния ред.
              proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
              NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
              Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

              Коментар


              • #8
                От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                Само една поправка - Ключът е с две положения
                1. Габарити
                2. Къси
                Дългите се пускат от лоста на волана
                YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                Коментар


                • #9
                  От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                  Брей, вряно... как съм забравил, уж само една година, откакто не карам Чероки.
                  proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                  NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                  Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                    И аз да добавя - този ключ е най-идиотското изпълнение в тази кола (и електрическата инсталация като цяло). Ключа изпълнява 50 функции, изцяло хардуерен е. При тази сложност на системата и 20+ години е абсолютно нормално да се проявяват безброй дефекти по "тоците". Този ключ му се каня от 2-3 години и все го свалям, почиствам и монтирам обратно. Резултата винаги е един и същ - мижаво табло, що-годе светещи къси, премигващи светлини в купето и габарити от време на време. Най-накрая мисля, че ще ми остане време и ще "реновирам" тая простотия наречена ключ за светлини.
                    Успешно съм правил 2 варянта на предишните ми машини:
                    1) ключ от гАзка - предимството е че работи на същия принцип - дърпащ се с 2 позиции (габарит/къси+ габарит). Неодобството е че ключа е само с 3 крачета, а фабричния на черока с поне 7. От тук трябва да се преправи малки самата букса, но нищо фрапиращо за човек с поялник и мултицет. Плюсът е че се запазва фабричния изглед на таблото + ключа (с малко преправяне)
                    2) ключ от Мерцедес (тип ключ на печка). Работи безотказно, има варянт за връзване на халогени към ключа. Минусът е, че се променя фабричното състояние.


                    Поздрави

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                      Аз ключа го поръчах, но нещо се бави...Вече цяла седмица стана от както е поръчан, а в пощенската кутия нма нищо. Поръчах го от RockAuto на смешна цена с доставка от 23 британски паунда. Бях си в България, в Шумен, искаха ми 80 лева за ключа. Първо ми казаха 450 щот не ме чуха, че говоря за ЧЕРОКИ а те ми казаха цена за ГРАНД ЧЕРОКИ, но както и да е. Като взема ключа ще снимам и ще покажа как се сменя. Между другото, таблото ми е счупено баш там дет се закрепя ключа. Пак ше играе силикона.
                      It's a JEEP thing, something you won't understand!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                        Ако нестане със силикон използвай поксипол

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                          моя навремето като сдаде багажа го смених със същия - втора употреба... изкара около година и пак даде фира на късите.
                          трайното решение беше реле към габаритите, като ги захрани ми пуска и късите... така си отиде и при новите собственици и не са се оплакали още...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                            Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
                            моя навремето като сдаде багажа го смених със същия - втора употреба... изкара около година и пак даде фира на късите.
                            трайното решение беше реле към габаритите, като ги захрани ми пуска и късите... така си отиде и при новите собственици и не са се оплакали още...
                            - Това си им е болка, не бих сложил такова недоразумение на колата отново, при положение че може да се смени с поне 3 по-добри варианта

                            От този ключ ми се е случвало:
                            - пушеци пред запалване;
                            - останах без никакви габаритни/ осветление на номера светлини в натоварен горски участък посред нощ, добре че имах аварийни;
                            - останах без никакви светлини насред нищото, добре че имах халогени вързано абсолютно самостоятелно;
                            - разглобих целия джип заради "късо" което се оказа в самия ключ;
                            - запали ми се бушонното табло благодарение на "добрия" контакт който правеше;
                            - накрая при едно изключване на фаровете целия ключ потъна и фаровете си останаха включени, добре че имах ключ 10 за клемата на акумулатора;

                            Още ли да ти разказвам , аа една нощ както си карах ми светнаха плафоните в купето, естествено не можах да открия бушона в "прилежно" забутаното табло.. Няма да обяснявам как се кара така 120км !

                            Та с "лек" кеф го премахнах от колата си, е все пак 25 години е служил, уж тъй че колегата да не се отчайва

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ключ за фарове Cherokee XJ 1995

                              Аз не се отчайвам колега, даже го смених с нов.
                              Отне ми около 50 минути да го вдена новия, но стария си излезе за 5 минути. Все пак стария ключ служи 19 години...време му беше за пенсия.
                              Стария ключ ми потъна в таблото и за това ползвам някакво лепило което не хваща добре за пластмаса, защото ако хваща, после ще трябва да къртя табло ако се развали нещо.
                              Та какво стана със стария ключ....
                              Дадох го на едно аверче който се занимава с тоци и там тез магий. Вързал го, намерил първо схемите коя клемичка за какво е. Та вързал го, пуснал 12 волта и ми вика че след точно 2 минути си направил турско кафе, в джезве, със захар на самия ключ. Самият ключ се превърнал в 12 волтов котлон. Интересно беше, още като свалих стария ключ, като го разклатих звукът който издаде, сякаш е на солничка.
                              Та ето малко снимки от опаковката на новия ключ:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140610_100249.jpg
Прегледи:1
Размер:92.7 КБ
ID:5592733Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140610_100304.jpg
Прегледи:1
Размер:92.0 КБ
ID:5592734
                              Поставянето на новия ключ е малко за магьосници. Ако ръцете ви са малки и слаби ще се справите ама моите ръце не са нито слаби нито малки и малко зор нахендрих куплунга в ключа. Видимост какво става в нишата няма...освен през малката дупка. Порязах се на нещо в таблото, не разбрах какво е. Иначе не е сложно, само дет консумира време...бая време.
                              Ето и снимки на стария ключ.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140610_100322.jpg
Прегледи:1
Размер:111.1 КБ
ID:5592735Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140610_100339.jpg
Прегледи:1
Размер:101.6 КБ
ID:5592736
                              Сега остана да си видя и климатика.
                              It's a JEEP thing, something you won't understand!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X