Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

    Тъй-като скоро смятам да се присъединявам към групата с едно такова изделие, предполагам, че ще е полезно тук да се споделя опита (и евентуални проблеми/решения ) с този модел...
    Има ли някой от съфорумците такъв?
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

  • #2
    От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

    Аз наскоро правих тест драйв на такъв, и мисля да пиша статия за него и техниката му, но още не съм готов с материала.

    Карах 3.0 CRD Overland
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #3
      От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

      Ще чакам с нетърпение статията
      Избора е същия - Овърленд.
      На тест-драйв много ми хареса като пътно поведение, обезшумяване, комфорт и динамика...
      Учудващо добре се държеше за такъв голям кошник в завой - страничните наклони бяха минимални...
      Интересно е (и според мен - по-добре), че моделите, предлагани тук са без системата за Adblue...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #4
        От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

        Да, заради въздушното окачване стои доста стабилно и наистина се кара като лека кола.
        Двигателят е пъргав и по спомен имаше 550Нм, което в комбинация с 8-степенния автомат те карат да не вярваш, че караш над 2 тона купе.
        Автоматикът е страхотен.

        Имах ауди А6 3.0tdi quattro с първата версия на двигателя 225 коня и 450Нм. Динамиката е сходна с тази на гранда 3.0 CRD, въпреки, че аудито тежеше еднио 150кг надолу.
        При висока скорост с лека кола е по-добре, по тихо, по стабилно и по-динамично.
        Все пак, това, което постига този гранд мен ме удовлетворява. Достатъчно е пъргав и бърз на магистралата, достатъчно е стабилен и лек за каране.
        Можеш да мръднеш и извън пътя, докато с аудито бе абсурд.

        Като цяло джипът много ми хареса и цената е добра за машина толкова богата на екстри.
        Има обаче един Рейдж Ровър Спорт (новия), който е доста по добър и като двигател и като поведение и най-вече като изработка и вложени материали.
        Цената му е доста над тази на гранда, някъде над 150 хил.лв, така че Гранда в този ценови клас си е оферта.

        На каква цена можеш да го купиш Гранда?
        Видях в една брошура нещо от рода на 108 хил.лева, докато топ изпълнението SRT8 6.4 HEMI струваше 116хил.лв.
        Успях да го разгледам и наснема и него, докато имаше една бройка в шоурума.
        Въпросът е, че SRT8 не е джип, а стрийт SUV.
        Той не само, че няма хубава раздатка, но няма и никакви офроуд режими, активно окачване и бавни скорости.
        За сметка на това е бруталено бърз и мнооого красив. При такава малка разлика в цената бих бил силно изкушен да съгреша със SRT8

        Overland 3.0CRD става все пак за леки маршрути извън пътя. Хареса ми много панорамния покрив, дисплеите и игривите графики.
        Не съм задълбавал още по системата му 4x4. Ако знаеш нещо, дай да го обсъдим.
        Спорихме нещо с дилъра отновно този въпрос и бях малко учуден като ми спомена някои неща, които исках да проверя по-късно.
        По спомен ставаше въпрос, че в предния диференциал няма никакъв блокаж, а отзад е с LSD.
        Тук, във форума има и друга тема засягаща този въпрос. Какво всъщност представлява задвижването му и има ли възможност за light и топ офроуд версия, защото при новия Рейдж спорт има такова разделение.

        Играх си с офроуд режимите, но тест-драйвът не позволяваше нещо по така, да се усети някаква разлика.

        Тези режими на скролера:mud, sand, snow, rock + адаптивното окачване + бавните скорости + асистената за наклони се срещат и при други модели.
        Май е станало като мода. Въпросът е да се открие различават ли се по нещо.

        Активното окачване в най-вдигнат режим Offroad 2 няма никакви ходове. Возията е твърда и това се различава много спрямо конвенционалното окачване. Така е и при другите марки.
        Иначе е удобно да си навиеш крачолите дистанционно и да пребродиш някоя дълбока локва :-)

        Adblue система нямах и аз на аудито. DPF системата чистеше абсолютно всичко.
        Има входящ и изходящ датчик, които следят за налягането във филтъра за твърди частици. Ако се закачиш с лаптоп за CAN-а може да видиш каква е степента на запълване в проценти.
        Филтърът се самопочиства без допълнителна течност. Необходима му е скорост от над 60км/ч в продължение на 15-тина минути, за да се самопочисти. Прави посредством впръскване на повече нафта и повишаване на температурата във филтъра. Така саждите изгарят. Има и принудително почистване, посредством софтуера. Прави се, в случай, че автомобилът се кара само и продължително време градско с много ниска скорост и това не позволява достигането на необходимата температира за изгаряне.
        Самото изгаряне става неусетно в джижение. Само веднъж го видях в огледалото, как за миг изпуши бяло и веднага се разсея.
        Тези филтри по това време им даваха 250-300хил.км живот при 3.0tdi и 200-250хиля при 2.0tdi.
        Нови, струват 3500лв.

        Ето как изглеждаше. Катализаторът е отделно гърне и стои близо до двигателя.
        DPF-a e като средно гърне.



        Така изглеждат ауспусите след 150хил.км пробег.
        Последно редактирано от verter; 22-02-14, 14:34.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • #5
          От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

          Избора ми е Овърленд с QuadraDrive II и QuadraLift ...
          Все още нямам голям обем впечатления, защото имам само няколко тест-драйва, а колата не съм я взел все още.

          От събраната информация раздатката е MP3023, което въпреки, че е по схема on demand, явно е пипнато тук таме, или оставят полузацепени съединители, защото го дават фул тайм 4х4 (е това не ми е ясно как става - по чертежите изглежда като on demand)...
          Задния диференциал е електрически управляем LSD. Героторна помпа създава налягане при разлика в оборотите на полуоските. И хидравлично се притиска пакет съединители, плавно заключващи полуоските, но има и електромагнитен вентил, който да командва налягането. Предния диференциал е без LSD, но пише, че Quadra Drive системата все пак ще те издърпа ако дори едно единствено предно колело има добро сцепление (удряйки спирачка на превъртащото).
          Хареса ми активния темпомат. Пробвах го в магистрален режим (рязко намаляване при промяна на лентата зад бавнодвижещ се камион) до напълно спиране на автомобила - направи го плавно и много добре. Интензивното спиране бе до около 5м от предходния спрял автомобил, като останалите 3-3.5м ги дотъркаля съвсем бавно. И спря окончателно на около 1.5м от предходния автомобил. Спирането го направи от около 90км/ч (явно радара хваща от далеч), плавно и без промени на динамиката.
          Друго оригинално техническо решение, което ме впечатли бе настройката на куплунзите за запалка (то няма запалка де). Някои от тях имат напрежение само когато е включен 'контакт' (АСС), но много лесно можеш да ги направиш да работят с постоянен плюс - просто поставяш бушонче на празно място в блока с бушоните.
          Относно двигателите - носи се достоверен слух, че е направен успешен и лесен ОБД чип-тунинг до около 300к.с./670Nm, но аз не смятам да модифицирам автомобила - залагам на по-сигурното.
          Относно режимите на 4х4 - всичко е до настройки на електрониката...
          Според мен обхвата на работа на системата при промяна режима към по-офроуд е следния:
          1. промяна графиката на сработване на педала на газта (съотношение положение на педала на газта/командата към ЕКУ за необходимата мощност) - ДВГ става по-ленив, но пък с по-голяма възможност да контролираш тягата при по-ниски натоварвания.
          2. промяна алгоритъма на работа на скоростната кутия (навярно включително скоростта/плавността на включване, изменение на обороти/натоварване за иницииране промяна на предавката, тръгване от втора предавка и т.н.)
          3. промяна алгоритъма на работа на ТС - при хлъзгав терен - сработване при по-ниски скорости и малки разлики в оборотите на колелата.
          4. промяна алгоритъма на работа на АБС (по-продължителни импулси, но сработващи при по-малка разлика в оборотите, и работеща при по-ниска скорост)
          5. промяна нивото на окачването
          6. промяна алгоритъма на заключване на раздатката и задния ELSD. При различните режими навярно допусканото приплъзване на пакетите съединители е различно.
          При ROCK навярно всичко е заключено на максимум, ТС работи доста агресивно, блокирайки превъртащото колело. Навярно отчитайки и кое колело има най-малко сцепление, вземайки информация от положението на окачването на всяко колело (информацията за това се индикира дори на шофьорския дисплей)...

          Относно Ровър - гледах ги... Подобно оборудване Дискавъри струваше около 140-150х.лв... А техническите параметри на Диското бяха по-зле (динамика, скорост и т.н.), с изключение на хода на окачването - там имаше леко преимущество и то май само заради с ровърския 'авариен' лифт, когато се вдига автоматично до упор при буксуване на 4-те колела. За съжаление не можах да тествам Ровър, защото техния представител поне във Варна бе много зле - нямат и не искали да поръчват тестови автомобил, защото бил много скъп?!
          А Рейнджа - там подобни параметри отиваха до над 200х.лв... Както се казва - 'миришат ми краката' за такъв автомобил

          Трябваше ми автомобил с добра външност (за служебни цели ), комфортна возия (въздушното), добър автомат (одъртяваме, а и в града плюсовете са много), дизел (все пак е голям кошник), с който без притеснения да слезеш по 'обитаем' черен път (нищо сериозно като офроуд, но пък притеснително за лек автомобил), и в същия момент - да се чувстваш комфортно на асфалта.
          Мисля, че джипа отговаря на горните критерии...
          Електрониката ми хареса, но тепърва ще ми предстоят битките с навигацията. Картата на пръв поглед бе ОК, но е интересно дали може да се пипне и сложи друга.
          И втория основен въпрос - качване на POI с камерите (и по възможност - звук/предупреждение за тях)... Ако някой е експериментирал - да сподели
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #6
            От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

            Съвсем леко и непретенциозно, да вмъкна.
            Синът ми си е купил едно Диско/2012г висок клас изпълнение, с всички гореописани екстри. Бях 10-на дни по София и окръга и поради липса на кола се возих и пробвах доста маршрути, вкл. лек оффроуд.
            Лично за мен, Jeep-ката от подписа ми е доста по добра. Аргументи:
            Тежко купе със слаб двигател/ужасна турбо дупка/ Разход 120/магистрала-9,2, градско-13-14л/100. Екстрите-пясък, сняг, и тям подобни не са добре настроени и се включват с доста забавяне, с нови зимни гуми на трева+лека кал ужасно хлъзгане, независимо от режима, пробвах почти всички. Има подобрение, но някакси, мудно. Окачването е доста твърдо, може би защото съм свикнал с Гранд-овото. Нещо и от спирачките не съм възхитен. Или много силно спира и се включва АБС, или спира като натоварен камион. На външен вид изглежда отличен, леко ръбат, ама то англичаните са си консерви отвсякъде. Многото екстри залъгват че е модерен, но останах с впечатление, за стара кола с нови дрехи.
            Като цена..... ами съизмерима с SRT, даже и повече, а качеството е добро.
            Лично мнение- не бих го сравнявал с ГЧ. Бих се загледал, ако е на цена от 50-60000лева.
            в общия случай, питащия, приема за точен и коректен,само отговора който е очаквал.....
            Land Rover Discovery 4 & VW Touareg 3.0TDI

            Коментар


            • #7
              От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              ...Задния диференциал е електрически управляем LSD. Героторна помпа създава налягане при разлика в оборотите на полуоските....
              Няма героторна помпа.
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #8
                От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                За чип тунинга на двигателя. Самият двигател ще издържи, но трябва да се провери кой модел е скоростната кутия и какъв е нейният лимит. Тази на гранда е ZF и моделите са ясни, но точно коя е при CRD 3.0 трябва да открием.
                При моето ауди това бе проблем при евентуално чипване, че кутията няма оставен аванс, който да компенсира драстично увеличение на въртящия момент, защото при дизела точно това се случва.
                Тези 120Нм горница не са шега работа.
                Мисля, че ако не се предлага от Jeep то значи, че гаранцията автоматично пада, чипнеш ли. Не си заслужава.
                Ако пък предлагат пакет, то цената ще е космическа и пак не си заслужава.
                Двигателят така или иначе има достатъчно мощност за SUV.

                При А6 монтираха една и съща скоростна кутия на 3.0 tdi с 450Нм и 4.2 V8 бензин с 420 и 440Нм.
                По-късно, като сменят версията на 3.0tdi и я правят 240к.с. и 500Нм сменят и кутията, което доказва теорията.

                Да, прав си за снежния режим. Тръгване от втора предавка и занижен отклик на двигателя. Същото е и при Рейдж Спорт при това доста чувствително, както и при множество други SUV,
                Това със заключването на предния диф посредством тракшън контрола напрактика мисля не прави нищо. Сработва само в движение. На място, забоксувайки става съвсем друго.
                Рейджа го тествахме в сняг и най добре вървеше с изключен тракшън и освободен педал на газта. Разбира се и лесно се окопава с такъв режим, докато с електрониката това не се случва, но и не прохожда.
                Ако няма LSD или друг тип блокаж, напрактика е като отворен диф.
                Иска ми се да ми попадне един такъв гранд за тест извън пътя. Ако трябва ще чакам с някой собственик да направим някой ден една разходка и да покажем как работят системите.

                В тази връзка ми направи впечатление как се предтсавя гранд в щатите и как в Европа.
                В Европа се акцентира върху дизайна, двигателя и окачването, комфорта и т,н.
                В USA първото нещо, което ти прави впечатление е способностите извън пътя. То не са клипове, то не са трейлове. Гранда там изглежда впечатляващо за серийна машина.
                Понеже аз все още приемам гранд чероки като по способен извън пътя модел спрямо масовите SUV с шосейна насоченост.

                За Рейджовете: те са три вида:
                малкият Evogue (от 70хил лв)
                средния Sport (от 120хил лв)
                и големият Range (от 180хил.лв)

                Та, реално Гранда съперничи ценово на Evogue
                За парите си Jeep GC наистина е добро предложение, защото Evogue лесно подминава 100 хил. а още под капака е с 2.0 дизел със 150 коня.
                Да не говорим, че е по-малък като купе. Всъщност и гранда малее, както винаги е бил в салона.
                Отзад е тесничко, а отпред разхищение на място също няма.
                Последно редактирано от verter; 22-02-14, 16:51.
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • #9
                  От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                  Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                  Няма героторна помпа.
                  Изпълнението не е ли такова?:

                  Ако не е такова, то навярно има електромотор, който да натиска дисковете....

                  @verter,
                  Тази 'еврейска' система за 'самоблокиране' чрез спирачките на предния мост би трябвало да работи добре...
                  Да, изчаква да започне движение (леко превъртане на колело), но особено ако е достатъчно интелигентна (а при Гранда има достатъчно сензори, които да я направят такава), то би те измъкнала...
                  Поне от Кашкая съм останал с такова впечатление (там като се изключи ТС, също преминава в 'офроуд' режим, колкото и смешно да звучи при Кашкай ...
                  Засега съм го пробвал само веднъж - изчака развъртането на колелата, и в следващия момент се чу един трясък, все едно колата се разпадна Обаче трясъка бе съпроводен с ритник в задника и колата изскочи от трапа (снежната яма)
                  Да, такова по-рязко сработване не е добре за тежък офроуд, но се надявам Джип наистина да са пипнали електрониката, имайки предвид по-офроуд претенциите му...

                  Иначе и аз с нетърпение очаквам някакъв по-реален тест при диагонално зависване и т.н.

                  П.С. onufriz може и да е напълно прав - диференциалите на новите може да са на ZF както кутията.... А там как стават нещата - трябва да се разучи

                  П.П.С. verter, кутията е ZF 8HP70, което ще рече до 700Nm за дизелов двигател
                  Последно редактирано от slowtraveler; 22-02-14, 16:59. Причина: Допълнение
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Изпълнението не е ли такова?:

                    Ако не е такова,....
                    На такова прилича. Поне при по-стария модел (от 2 мин 40 сек. нататък):

                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                      Настана време и аз да се похваля с такова 'изделие'...
                      Jeep Grand Cherokee 3.0 Overland
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                        Честито! Остава само да събираш впечатления, при това само хубави и да ги споделяш тук.
                        Поздрави!
                        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                        First impression is not always true. Get inspired.
                        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                        Reading is sooo boring, unlike writing!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          Настана време и аз да се похваля с такова 'изделие'...
                          Честито, за себе си както знаеш го кръстих "опитния заЮк" не е бял, но и тъмен става за опити
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #14
                            От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel


                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Jeep Grand Cherokee 2014 3.0 Ecodiesel

                              Благодаря за поздравленията.
                              Дедо, в момента аз се чувствам като опитно зайче в аФтомобила
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X