Здравейте колеги,
Чета и търся информация от къде ли не, особено, когато нещо много ми харесва, в случая WJ 4.7, V8 (имах и друга тема даже)... И попаднах на следната информация - Jeep Grand Cherokee WJ реално е имал (има) първата в света 6-степенна автоматична скоростна кутия!... Тъй като включва 3 "planetary gear sets", вместо 2, както по принцип се използват при 4-степенен автоматик. Та това дава 6 теоритични скорости и е щяла да бъде първата в света, но е програмирана да използва само 5 от тези съотношения. И на всичкото отгоре Chrysler решават да я кръстят "4-speed automatic"
През 2001-ва променят програмирането на самата кутия и тя вече използва пълните 6 предавки (съотношения). Т.е. вместо да използва 6 повишаващи предавки, трансмисията е програмирана да се държи като 5-степенен автоматик с + 1 понижаваща, алтернативна втора предавка при downshift.
Че на всичкото отгоре моделите от 1999 и 2000 могат да си "флашнат" програмирането на трансмисията 45RFE, за да им се добави 6-тата предавка, тъй като самата кутия 45RFE има същата физическа структура, както и кутията 545RFE.
Хм... вие "флашвали" ли сте си софтуера на скоростните кутии? За първи път изобщо разбирам, че този 4-степен автоматик е... 6-степенен!

Източник - Wikipedia:
Чета и търся информация от къде ли не, особено, когато нещо много ми харесва, в случая WJ 4.7, V8 (имах и друга тема даже)... И попаднах на следната информация - Jeep Grand Cherokee WJ реално е имал (има) първата в света 6-степенна автоматична скоростна кутия!... Тъй като включва 3 "planetary gear sets", вместо 2, както по принцип се използват при 4-степенен автоматик. Та това дава 6 теоритични скорости и е щяла да бъде първата в света, но е програмирана да използва само 5 от тези съотношения. И на всичкото отгоре Chrysler решават да я кръстят "4-speed automatic"

През 2001-ва променят програмирането на самата кутия и тя вече използва пълните 6 предавки (съотношения). Т.е. вместо да използва 6 повишаващи предавки, трансмисията е програмирана да се държи като 5-степенен автоматик с + 1 понижаваща, алтернативна втора предавка при downshift.
Че на всичкото отгоре моделите от 1999 и 2000 могат да си "флашнат" програмирането на трансмисията 45RFE, за да им се добави 6-тата предавка, тъй като самата кутия 45RFE има същата физическа структура, както и кутията 545RFE.
Хм... вие "флашвали" ли сте си софтуера на скоростните кутии? За първи път изобщо разбирам, че този 4-степен автоматик е... 6-степенен!



Източник - Wikipedia:
The 45RFE and 545RFE automatic transmission in the WJ was notable. It included three planetary gear sets rather than the two normally used in a four-speed automatic. This gave it six theoretical speeds, and it would have been the first six-speed transmission ever produced in volume, but it was programmed to only use five of these ratios. Four were used for upshifts, with a different second gear for downshifts. Although five of the six ratios were used, Chrysler decided to call it a "4-speed automatic". In 2001, the programming was changed to make use of all six ratios. Rather than have six forward gears, the transmission was programmed to act as a five-speed with the alternate second gear for downshifts. The rpm at 70 miles per hour (110 km/h) on a 545RFE is 2000 rpm, 200 rpm less than the 45RFE programming. 1999 and 2000 model year WJ owners can have their 45RFE transmission's programming flashed to enable the extra gear as both transmissions are physically the same. The 42RE 4-speed automatic remained the transmission for the Inline 6 engine. It had slight changes from the previous model Grand Cherokee.
Коментар