Обява

Свий
Няма добавени обяви.

wiTech и настройки на Джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • wiTech и настройки на Джип

    Тъй-като от известно време се оглеждам за някое джипче и се запознавам с американската техническа мисъл (доста различаваща се от това, което съм карал и гледал досега ), ми направи впечатление, че например можеш да си купиш оригинален кит за дистанционно стартиране на двигател за под 300$ за Гранд Чероки, заедно с 2 дистанционни от МОПАР, като монтажа е лесен, инструкциите разбираеми (като за хАмериканци), но самото включване на опцията е доста комплицирано и поне официално изискващо непременно монтажа/настройката да е извършена от дилър...
    В смисъл - използваш wiTech с оригинален софтуер, онлайн връзка до сървърите на производителя, където въвеждаш откъде как си закупил частта (+ пинкодове, които си получил при покупката), производителя 'смила' информацията, генерира явно нов фирмуер и след половин час смъкваш и ъпдейтваш новия софтуер за автомобила, където ти се появява новата опция...
    От една страна това е ясно - пазят си хляба и пречат да се пипа по автомобила (а и навярно спомага за запазване конфиденциалността против кражби ).
    Но ако официалния представител в БГ казва, че няма възможност да се монтира такъв кит, а производителя твърди, че няма никакъв проблем, и официално ти продава такъв комплект, то има ли заобиколен път за решаване на въпроса?
    Въпроса е чисто формален - опитвам се да разбера дали има и друг вариант при Джип освен официалния дилър, за промяна на някои настройки, които явно са достъпни през wiTech...
    Дори да не са толкова 'базови' като промяна на конфигурацията - например гледам има настройка за налягането, при което да ти пищи TPMS...
    Или възможността е само официалния представител на марката.
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

  • #2
    От: wiTech и настройки на Джип

    Свободно по памет цитирам мнение на Алекс Маринов:
    Скоро за операция като изваждане и изхвърляне на съдържанието на пепелника, при обратното му поставяне, ще трябва да отидеш за настройка при дилъра.
    За алтернативна възможност питай Еди Рангелов.
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      От: wiTech и настройки на Джип

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Скоро за операция като изваждане и изхвърляне на съдържанието на пепелника, при обратното му поставяне, ще трябва да отидеш за настройка при дилъра.
      Натам май вървят нещата
      Въпроса бе най-вече общообразователен, а не конкретно решение на проблем.
      Все пак има хора, които от доста години карат Джип и сигурно са стигнали до някакви изводи и решения......
      Гледам, че например uConnect има и някое друго скрито меню, но едва ли е нещо по-надълбоко...
      Навярно е само като допълнителна диагностика и рапортуване на версия на фирмуера/устройство и т.н.
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #4
        От: wiTech и настройки на Джип

        Не знам за какво ти е джип, ама "Jeep", оригиналът с дистанционно палене ? Не сме Канада тука, бензиновите загряват буквално за секунди - на втората минута вече духа топло парното. Ако искаш дизел - монтираш му там едно "Вебасто" или нещо подобно и кеф ти таймер, кеф ти дистанционно.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          От: wiTech и настройки на Джип

          Точно за оригинала става въпрос (затова и съм повдигнал въпроса в този раздел)...
          Става въпрос за дизелак... Бързо загряващ дизелак досега не съм виждал... С Вебастото навярно ще излезе друг проблем ако колата е гаранционна - дали ще признаят гаранцията.
          А монтажа на дистанционно палене (ако го няма стоково в модела) не е голяма философия - монтаж на ключе на предния капак (ако го няма стоково), подмяна на антенния блок (е, там е малко разхвърляне на таблото) и препрограмиране на компа.
          Реалния проблем е точно препрограмиране на автомобила, и точно там е 'дървото', което може да се срещне ако дилъра откаже да извърши такава услуга...
          Тоест имаш реален вариант да си монтираш ОЕМ добавка дори с подръчни средства, но не можеш да си пуснеш тази добавка ако дилъра реши да не ти я пуска...
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #6
            От: wiTech и настройки на Джип

            Ако ще е нов в гаранция - просто си поръчай с такава екстра. Показваш на дилъра сайта, където е описана, пишеш до Chrysler Europe, ако нашият твърди, че "няма такъв филм" и така.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              От: wiTech и настройки на Джип

              Навярно така ще стане - варианти много (това с официалния представител съм го играл много пъти) ...
              Но както казах - опитвам се да си изясня принципно нещата...
              Доколко може да се пипа Джипа без официалния представител - например сега чета, че има скрити менюта в навигацията (например за запазване на USB на всички настройки на автомобила, включително станции, положения на седалки и т.н., ако откачаш акумулатор и т.н.). Че може да има и някакво перформънс скрито меню...
              Може би е добре да развием темата в това направление - за споделяне на такива 'трикове'...
              Например - скритото меню на RA3/RA4 - натискаш и задържаш бутоните за температурата на климатроника откъм шофьора (+/-) за над 5 сек, и ти се появява сервизно меню.
              Където можеш да рестартираш системата, да записваш настройките на USB, (е имало и други настройки, ама тях ако ги пипнеш - отиваш директно в сервиз )
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #8
                От: wiTech и настройки на Джип

                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                ... Бързо загряващ дизелак досега не съм виждал...
                Съвременните дизелови автомобили имат начини за бързо загряване, точно за по добър комфорт.

                Освен нафтови печки има и виско печки, ел. нагреватели в блока на мотора(ако нощува колата в гараж), програма за повече гориво в мотора и т.н.

                Точно тези Гранд Черокита имат и мощни ел. нагреватели в парното които нагряват директно въздуха които излиза от въздуховодите веднага след запалване на мотора.
                В този смисъл няма голяма полза от дистанционнен старт.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #9
                  От: wiTech и настройки на Джип

                  Моят Вранглер (JK) 2.8 CRD загрява учудващо бързо. Сравнено с другата ми кола той буквално за по малко от километър и духа вече леко топло.
                  Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                  http://www.facebook.com/JeepBG
                  LZ1GGC

                  Коментар


                  • #10
                    От: wiTech и настройки на Джип

                    Колеги, въпроса не е само в загряването.
                    То е ясно, че печката (автономна или електрическа) е най-добрия вариант при експлоатация на дизел - ДВГ не понася почти никакъв температурен стрес при първоначалното палене, което няма как да не допринесе за по-малко износване и по-безпроблемна експлоатация зимата.
                    'Отдалечения' старт е по-удобен не само зимата (все пак леко 'отчупваш' температурата на ДВГ преди да почнеш понатискване), но и лятото - за 2-3 минути климатика ще е обърнал 'вятъра' особено при черен автомобил
                    Но ми стана интересно, че Джип от една страна са доста търговски настроени и предлагат доста интересни практични ъпгрейди, а почти всякакси блокират 'свободни' афтърмаркет и дори официално закупени от тях решения - искат всичко да минава през техен сервиз.
                    Разбираемо е - никой производител не би искал сульо и пульо с незнайни технически познания да пипат колата, а производителя после да носи негативите (да се носят слухове, че този тип автомобил е чуплив).
                    Обаче си мисля, че все пак би трябвало да има и някаква граница - все нещо да бъде оставено в ръцете на ползвателя за такива несъществени и неопасни модификации.. Та затова ми бе въпроса - дали е оставил производителя вратичка да подобни модове. Но явно не е - джипа е предназначен за американския пазар, където повечето хора са в ръчички отзад в техническо отношение, и ъпгрейда го разбират само в плана в кой официален сервиз да си оставят автомобила...
                    Абе ако намеря моя екземпляр - явно тогава ще трябва да се заровя по-дълбоко в информацията.
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #11
                      От: wiTech и настройки на Джип

                      При Jeep Wrangler JK афтърмаркет устройството, което дава пълен достъп до всички дилърски настройки се произвежда от AEV.

                      Това устройство дава възможност за програмиране на някой базови опции като:

                      - предавателно число в диференциалите;
                      - размера на гумите. От 28" до 54 "
                      - режим на дневни светлини, къси, дълги, фълги на 6 Волта, халогени или габарити;
                      - налягане в гумите при което се активира индикатора за ниско налягане;
                      - режим на мигачите при еднократно "кликване" на лоста;
                      - обороти на празен ход при натоварване на алтернатора над 20 Ампера. Тази опция се активира при наличие на лебедка с цел осигуряване на повече производство на ел. енергия на празен ход без някой да натиска педала, като оборотите мога да се покачват автоматично до 1700 об/мин докато лебедкатта товари ел. системата;
                      - индикатор за положението на на кормилната система. Ляво, дясно, център;

                      Освен тези описани в ръководството опции за настройка в нета се търкалят още около 10-ина комбинации на пиновете с които може да се променят настройките на ESP и ABS. Могат да се настройват наклона/скорост за включване на ESP, както и броя импулси за задействане на ABS. Тези опции са много удобни при тунинговите окачвания, където центъра на тежестта е по-висок и прага на задействане на ESP става неадекватен, а както и при по-голям размер колела, където пък изминатия път за един импулс от датчиците в колелата е по-голям и реално ESP малко закъснява. Може също да се променят степените на управление на ABS и ESP и също така да се добавя/премахва управление на блокажи и предна изключваема стаб. щанга.

                      Същите опции са достъпни за настройка и при някои други модели на Jeep след 2006 г. Вероятно има подобно устройство и за тях, но аз не съм се интересувал и не мога да дам линк към него.


                      Логично е обаче това устройство да не осигурява достъп до опциите на имобилайзера. Модула за дистанционно палене при повечето нови модели автомобили е със статут на ключ и като такъв за да се активира модула трябва да бъде добавен към списъка с останалите ключове, което съвсем логично не би трябвало да е процедура достъпна за всеки, защото би се обезсмислила идеята за имобилайзера.
                      Последно редактирано от elbgt; 01-01-14, 12:10.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • #12
                        От: wiTech и настройки на Джип

                        Да колега - тук си напълно прав...
                        Не се бях замислил за този факт - специално за имобилайзера.
                        Въпреки, че не знам как е точно решението при джип - дали не позволява стартиране без имобилайзер, но обвързвайки защитата/проверка на имобилайзера при наличие/възникване на други фактори, и то при условие, че МОПАР-ския модул подменя част от тази 'електроника' по съвсем оригинален и мислен от производителя начин. Защото варианти за защита и хитри технически решения има доста - например гледах преди време безопасно дистанционно палене на автомобил с ръчна скоростна кутия - много ми хареса като хитринка за решаване на очевидни проблеми специално при ръчната скоростна кутия

                        За Врангела - да, за нещо такова си мислих - там можеш да пипаш някои неща, които обаче също биха попаднали в 'рисковия' списък - например промяна показанията на скоростомера...
                        Явно има начин, остава да се намери Е, остава негатива, че явно дилъра винаги чеква състоянието в сървъра на Джип
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #13
                          От: wiTech и настройки на Джип

                          При моя модел Wrangler JK не съм установил никакво изискване при промяна на настройките да се изисква онлайн връзка със сървърите на Jeep. Обаче не така стояха нещата, когато през 2008 г се опитах да добавя фабричен модул на новозакупения ми паркетник Acura MDX. Бях поръчал една камара опции и някои от тях пристигнаха с машината в кашони в купето. В това число и модула за дистанционно палене също беше в кашон не монтиран. Монтирах го за половин ден. Голямо разглобяване падна и след това въпреки, че вносителя разполагаше с оригинален HDS модул за програмиране на опциите не ни допусна. Пълна параноя ги гонеше тия от Honda. Изискваха автомобила да е на открито и да престои там поне 30 мин. за да си ъпдейтне всичко по GPS-a. След това като му закачихме HDS (DNA-600) директно ни изхвърли, защото местоположението ни не съответствало на това на дилъра регистриран с това устройство. Искаше мръсника да се намираме на макс 40 мили от Денвър Почти година след това не можах да го активирам, докато дилъра от USA не ни изпрати интерфейс който да включим чрез Bluetooth ситемата на колата и да го върже по този начин допълнително през Интрернет. Голяма драма беше и голямо чакане и параноя от страна на чиновниците обслужващи Acura Link (система за отдалечена диагностика и ремонт) с които комуникирахме. Борд системата постоянно ме подканяше да ходя да си активирам модула, като учтиво ми съобщаваше и разстоянието до най-близкия оторизиран дилър в Саудитска Арабия
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • #14
                            От: wiTech и настройки на Джип

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            ...все нещо да бъде оставено в ръцете на ползвателя за такива несъществени и неопасни модификации...
                            Не знам как си представяш паленето на мотора като несъществена модификация.

                            Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
                            Моят Вранглер (JK) 2.8 CRD загрява учудващо бързо. Сравнено с другата ми кола той буквално за по малко от километър и духа вече леко топло.
                            Твоя също има такъв нагревател на въздуха които излиза от въздуховодите. Нагревателя е 1kW.
                            Най ме е страх от хора без мечти...

                            Коментар


                            • #15
                              От: wiTech и настройки на Джип

                              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                              При моя модел Wrangler JK не съм установил никакво изискване при промяна на настройките да се изисква онлайн връзка със сървърите на Jeep. ...
                              Тъй-като смъкнах инструкцията за монтаж на такъв модул, там пише изрично, че на сървъра на Jeep му трябва половин час за да 'смели' информацията, която си му пратил (с новите кодове на покупката). След което да даунлоуднеш новия файл, който да качиш в колата... Така, че нещата на WK2 явно са се променили.
                              onufriz, при съвременната цифровизация на автомобила модификацията наистина не е толкова съществена. В конкретния случай се сменя антенния блок (с няколко кабела към него) и дистанционните . Останалото е игра в настройките, където и навярно би се срещнал проблем (и то навярно подобен на този, с който се е сблъскал elbgt). Разбира се можеш да инсталираш този модул само на автомобил с конкретна комплектация (автоматик, със система за безключов достъп и с имобилайзер)...
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X