Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

    Моя WJ като много други беше със счупени клапи за парното.



    Поръчах си кит от щатите и ще ви покажа как си го отремонтирах.

  • #2
    От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

    Моя джип e Limited с двузонова климатична система и повредата беше само на едната клапа (шофьорската). Другата клапа беше здрава и си работеше.

    Ремонтните китове се предлагат в два варианта. По-скъпия - $146 е за двузонова, а по-евтиния ($83) е за еднозонова система. Хубавото е че този за еднозоновата система може да се монтира в такъв с двузонова. Аз избрах точно този вариант тъй като не исках при евентуална повреда на моторчето за пасажерската страна да ми се налага да го ремонтирам тъй като е шибано да се стигне до него.

    С други думи преправих системата така, че с управлението на температурата за шофьорската страна контролирам температурата и от двете страни.



    Ето и снимки на кита:

    Клапите - изработени са от алуминий и са облечени с някакъв мек, изолиращ материал. Едно рамо държи и двете клапи което позволява с моторчето на шофьорската страна да се управлява всичко.







    Останалото в кита е:

    - бит за дрелка - не разбрах за какво е
    - лепящо алумиево фолио - за залепване на "раната" от рязането на таблото
    - алумиево краче за връзка на моторчето с клапата. Оригиналното е бяло от пластмаса и също е чупливо.


    Коментар


    • #3
      От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

      Ето го и пациента



      За рязането реших да използвам индукционен поялник.
      Тук се вижда преградата на парното без мотора. Двата разреза в средата си бяха там като купих джипа а тези от двете страни ги направих аз.

      Трябва много да се внимава с рязането отдясно защото от вътре се намира друга част на парното която не трябва да се поврежда. Представлява радиаторче от нещо като дебела хартия.







      Вече е отрязано



      Тук се вижда повредената клапа и следващата пластмасова преграда. Тя служи да раздели потока от въздух за двете зони. Тя също трябва да се премахне.

      Коментар


      • #4
        От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

        Човката на поялника не достигаше до вътрешната пластмасова преграда и я смених с друга, по-дълга която си направих сам от медна тел.

        Телта беше с много малко по-дебела от тази на оригиналната човка. Не знам защо, но с нея поялника не можеше да вдигне висока температура и рязането беше тегаво. Нагряваха му се и вътре карантийте. Някой може да обясни защо това се получава, ще ми е добър урок.







        Коментар


        • #5
          От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

          Вътрешната преграда също е отрязана и се вижда счупената шофьорска клапа, както и здравата на пасажера







          Коментар


          • #6
            От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

            Новата клапа е на мястото си. Мотора е монтиран преди да се залепи пластмасовата преграда за да се уверя че врата се движи свободно.





            Коментар


            • #7
              От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

              Преди да започнете да лепите пластмасовата преграда, е добре да вдигнете вратите в най-горно положение (топло) и да усилите вентилатора до край. ПАЗЕТЕ СИ ОЧИТЕ. Това се прави с цел да се издухат боклуци и парчета пластмаса който евентуално могат да паднат вътре.

              Всичко е наред, затова махаме пак мотора и започваме лепенето.

              Тъй като при мен преди това беше рязано, трябваше някак да наместя 4-5 парчета пластмаса и да ги залепя с алуминиевото фолио. Друг начин е да се изреже преграда от нещо друго която да се сложи там. Имайте в предвид че духа доста силно и ако не е сравнително здраво ще се отлепи.

              Последното нещо за което трябва да се внимава е бандажа от пластмаса да не влиза на вътре дори и милиметър защото пътя на клапите е почти плътно до преградата.







              Коментар


              • #8
                От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

                Допълнително с кита идва и "ремонтен комплект" за поправяне на грешка 51 и 52 на рециркулационната клапа която контролира дали да се върти въздуха от купето.

                Странно, но при мен клапата си работи нормално а диагностиката ми показва грешка 52.

                "Кита" за оправяне на тази клапа представлява ето това на снимката. Дори и за мен като невеж в техниката е смешно да продават 2 криви тела за кит.. Но все пак американците обичат да си плащат за удобства, и аз не виждам нищо лошо в това.

                В инстукцийте пише че теловете се използват да се повдигне падналата клапа и да се закрепи в затворено положение перманентно.



                Това е. Дано съм бил полезен на някой.

                Коментар


                • #9
                  От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

                  Браво Дени...прекрасна работа!!!

                  Коментар


                  • #10
                    От: WJ - Ремонт на клапите на парното с кит

                    Телта беше с много малко по-дебела от тази на оригиналната човка. Не знам защо, но с нея поялника не можеше да вдигне висока температура и рязането беше тегаво. Нагряваха му се и вътре карантийте. Някой може да обясни защо това се получава, ще ми е добър урок.
                    Закона на ОмА. По-дебел, че и меден проводник = по-малко съпротивление, следователно по-малко греене на накрайника. От друга страна повечв ток = почти "накъсо" трансформатор на поялника = греене на частите му. Все едно да мушнеш медна скоба в контакта и да се чудиш що скобата не свети като жичка на крушка, пък бушонът гърми
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • #11
                      За да не пиша нова тема ,искам да попитам може ли да се използва пасажерското моторче за управление на климатроника и труднодостъпно ли е,тъй като при мен това отпред липсва незнайно защо,а клапата е счупена и явно ще се сменя с алуминиева за обикновен климатик.
                      Другия ми въпрос е къде се намира клапата за рециркулация на въздуха в купето за да проверя и нея дали работи

                      Коментар


                      • дядо владо
                        дядо владо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Звънни ми, че не ми се пише за хиляда сто седемдесет и петнадесети път ! 0877170727

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X