Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Датчик за налягане на маслото в двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Помощ в Стара Загора : Датчик за налягане на маслото в двигателя

    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
    Манометъра е верен. Няма такъв луд да държи НЕ-верен матометър в гаража си, а още по малко да си играе да го монтира и да мери ...
    То , Андро , за това ми и беше многоточието. Като се чете :" Преди да разглобят двигателя да сменят гарнитурата тоя дерт го нямаше. Ма те там не са и барали." И последните обяснения ще докарат до ...(многоточието).А това , че тези двигатели така си правят-па...Нема такъв мотор!
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • #17
      От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

      Скалата за налягане на маслото е разделена на 8.
      L - 0
      първата (тънка) черта - една осма.
      втората (дебела) черта - две осми = една четвърт
      третата (тънка) черта - три осми
      четвъртата (дебела) - четири осми = две четвърти = една втора
      петата (тънка) - пет осми
      шестата (дебела) = шест осми = три четвърти
      седмата (тънка) = седем осми
      осмата (дебела, H) = осем осми = 1

      В началото не смятах че е нормално така да се колебае налягането на маслото. Първо реших че е малко маслото и долях близо сантиметър над горния белег на пръчката - без промяна. После се усъмних дали пръчката не е сменявана - сравних я по дължина с два други Гранда - еднакви бяха. Усъмних се в сондата на маслената помпа, но няма логика при студен двигател да държи налягането стабилно, а при загрях да се колебае, все едно през няколко секудни да засмуква въздух. Огледах новия маслен филтър ( от БС ) - най-обикновен хартиен елемент, няма вградени клапани в него, т.е. не може да е причината. Включването и изключването на фаровете не влияе на стрелките по таблото - не може да е електрически проблем, лоша маса примерно.

      За 4 смени на масло наливам до горния белег на пръчката и не доливам повече. При смяната на 10 хил км. маслото е приблизително по средата между двата белега, няма особена разлика между 10W40 и 5W30. Студен или загрял - звука на двигателя е равномерен, няма признаци да остава без масло, не се е случвало да изтропват повдигачи в първите секунди.

      При проблем с маслената помпа за 40 хил км да се беше счупил двигателя досега. А почти ежедневно му се случва да работи по един час на място. Жената кара и взима децата от училище с Гранда. Като им се разминават броя учебни часове с един ( 4 дни седмично ) няма смисъл да се прибира и да ходи пак и Гранда работи на място по 45-50 минути - заради парното или климатика.
      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
      Suzuki Grand Vitara 1.6
      LZ1ZPM

      Коментар


      • #18
        От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

        Първоначално публикуван от Zarhi Преглед на мнение
        ... Първо реших че е малко маслото и долях близо сантиметър над горния белег на пръчката - без промяна. ....
        Близо сантиметър над горния белег на пръчката означава близо литър повече от предписаното за този двигател количество от производителя!!!
        Високото ниво на маслото (над горната мярка) е точно толкова вредно колкото и недостатъчното количество (под долната мярка)

        Съветвам те веднага да източиш излишното количество докато не се е появила "промяна" ...

        Коментар


        • #19
          От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

          Първоначално публикуван от Zarhi Преглед на мнение
          Скалата за налягане на маслото е разделена на 8.
          L - 0
          първата (тънка) черта - една осма.
          втората (дебела) черта - две осми = една четвърт
          .
          Колега ето тука е разликата когато загрее над първата тънка черта преди средата, приемам че е 92-95 градиса стрелката играе от една осма до две осми. Можеш ли да пробваш твоята джипка над 90+ градуса дали няма да се държи и по същият начин? Мисля си какво би станало като мине 100 градиса със сигурност ще падне до L. А ще загрее в балкана със сигурност лятото.

          Коментар


          • #20
            От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

            Ако правилно съм разбрал, механичния външен манометър показва около 1.5 бара на празен ход на загрял двигател. Което си е в общи линии нормално.
            Въпрос: стрелката на външния манометър клати ли се като тая на щатния или не? Ако не - голяма вероятност да е тъп проблем по инсталацията (например хлабава/окислена букса на датчика), включително и датчика или уреда на таблото.
            Силно не ви съветвам да експериментирате с друг датчик, който не е за тоя мотор, а просто пасва на монтажния отвор - шанса да покаже каквото си иска, включително и напълно огледални показания е повече от добър.

            Ако обаче и външния манометър играе при равномерна работа на двигателя... сещам се за поне 10 причини и всичките неприятни.

            П.П. Още един въпрос: по-горе някой спомена за обтегача.... по процедурата ли е монтиран или както дойде? Че като чета за тия забравени болтове...
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #21
              От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

              Първоначално публикуван от webfusion Преглед на мнение
              ...
              След загряване около 70-80 градуса започваше да пада към минимума но не седи само близко до "L" а мърда нагоре надолу нагоре надолу като се качваше до максимум втората дебела чертичка след "L". С манометъра показва 1,2-1,5 в тази ситуация. ВСИЧКО ОПИСАНО Е КОГАТО КОЛАТА Е НА ОБОРОТИ 800, НЕ КОГАТО е в движение...

              ...пък и то дали има проблем изобщо
              Не знам дали има проблем, ама това "70-80*" може да те подведе. Казах по горе - "напълно загрял ДВГ, на 90". Тоест, палиш, караш и го натоварваш максимално, за да се стопли и маслото на макс. Разликата между студено и топло (работна температура) масло е много!

              Коментар


              • #22
                От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

                Първоначално публикуван от webfusion Преглед на мнение
                Колега ето тука е разликата когато загрее над първата тънка черта преди средата, приемам че е 92-95 градиса стрелката играе от една осма до две осми. Можеш ли да пробваш твоята джипка над 90+ градуса дали няма да се държи и по същият начин? Мисля си какво би станало като мине 100 градиса със сигурност ще падне до L. А ще загрее в балкана със сигурност лятото.
                Ще пробвам тия дни да направя няколко клипчета на студено и топло. Междувременно ето темите които четох преди две години за този проблем:

                http://www.4x4community.co.za/forum/...d.php?t=121216
                Коментира се налягане на празен ход при загрял двигател 20 psi ( = 1.3bar ) като съвсем нормално. Източника на тия данни обаче е 'google' та много не трябва да им се вярва.

                http://forums.mercedesclub.org.uk/sh...ad.php?t=94372
                Има хубави снимки на маслената помпа и сондата. Коментира се възможноста за заседнал клапан в помпата като причина за ниско налягане. Също се споменава и масления филтър. Аз ги купувам само от БС и в кутийката наистина има два O-пръстена, големия е за капака на филтъра. Малкия при неправилно поставяне можел да запуши нещо вътре и тогава съвсем нямало да има налягане.

                http://www.justanswer.com/jeep/20vw6...automatic.html
                Ниско налягане на маслото, счупено турбо. Премереното налягане на загрял двигател след смяна на турбото - 3 psi ( 0.2 bar ! ).
                Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                Suzuki Grand Vitara 1.6
                LZ1ZPM

                Коментар


                • #23
                  От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

                  Ако ти се губи чак толкова масло в турбото, ще разбереш и без измерване, вярвай ми
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

                    Да така е. Последния линк беше само за пример колко трябва да е ниско налягането на маслото, че да се счупи турбото заради липса на мазане ( и охлаждане ) и двигателя все още да работи.

                    Така и не успях да открия достоверен източник за това колко трябва да е налягането на маслото при загрял двигател на празен ход. Но за обща информация намерих това http://www.wellsve.com/custom_search...hp?showall=yes и това: http://www.benplace.com/oil_pressure_sender.htm

                    Прави впечатление че единичните контактни датчици превключват при 3 до 7 psi ( 0.2 до 0.5 bar ), двойните - първата степен 3 до 5 psi при ниски обороти, 7 до 12 psi при високи обороти.
                    2.7 CRD двигателя не се слага по космическите совалки, едва ли е много далече от тези стойности. Това което е премерил колегата ( 1.3 bar ) ми се вижда повече от достатъчно налягане при загрял двигател и празен ход.

                    Нямам обяснение само за 'люлеенето' на стрелката при загрял двигател, което го има при мене и което явно е често срещано. Датчика явно не е причината, щом смяната му не променя показанията на таблото. Остава да е електрически проблем ( инсталация или в самото табло ), механичен проблем със стрелката или наистина налягането да пада периодично, което води към маслена помпа.
                    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                    Suzuki Grand Vitara 1.6
                    LZ1ZPM

                    Коментар


                    • #25
                      От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      Ако правилно съм разбрал, механичния външен манометър показва около 1.5 бара на празен ход на загрял двигател. Което си е в общи линии нормално.
                      Въпрос: стрелката на външния манометър клати ли се като тая на щатния или не? Ако не - голяма вероятност да е тъп проблем по инсталацията (например хлабава/окислена букса на датчика), включително и датчика или уреда на таблото.
                      Силно не ви съветвам да експериментирате с друг датчик, който не е за тоя мотор, а просто пасва на монтажния отвор - шанса да покаже каквото си иска, включително и напълно огледални показания е повече от добър.

                      Ако обаче и външния манометър играе при равномерна работа на двигателя... сещам се за поне 10 причини и всичките неприятни.

                      П.П. Още един въпрос: по-горе някой спомена за обтегача.... по процедурата ли е монтиран или както дойде? Че като чета за тия забравени болтове...
                      Манометъра показваше на обороти 1,2-1,5 това е обаче преди да я отворят колата вторият път, сега показва ~ 1,5. Не играе външният манометър, обаче майстора каза че понеже е механичен няма как да реагира толкова бързо колкото електронният... тоест според него този на таблото е верен.
                      Пробвахме с друг датчик на за налягането от същият модел кола, същата работа.
                      Обтегача е монтиран правилно.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Датчик за налягане на маслото в двигателя

                        Първоначално публикуван от webfusion Преглед на мнение
                        ...обаче майстора каза че понеже е механичен няма как да реагира толкова бързо колкото електронният....
                        Не съм разглобявал табло на такъв черок и не знак на какъв точно е уреда вътре, но като цяло тия неща са бааааааааавни, разбирай, доста по-бавни от механичния.
                        Има лесно. датчика вън от мотора и на една крачна помпа за гуми с манометър. Веднага ще си проличи кой крив, кой прав. Ако все пак се окаже, че налягането наистина мърда ... лошо ... ама нещо не ми се вярва.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X