Изчетох почти всичката литература за JEEP - CHEROKEE XJ, отностно как, кога и какво трябва да се подържа охладителната система. Понеже забелязах, че понякога доста ми вдига температурата. Напоследък, ми направи впечетление, че загрява доста, и маркучите са издути прекалено много. Даже единият маркуч, се сцепи за втори път. Реших поетапно да я промия и тогава да сменя водна помпа, капачка, радиатор, маркучи, скоби, термостат, ремък и ако пропусна нещо извинете ме, но и него съм поръчал. Преди три седмици, разкачих маркучите на малкият и големият кръг. Наврях градинският маркуч с течаща вода и започна да гледам какво почва да излиза. Съответно нищо хубаво...както и размерът им не беше малък... След като излязоха тея парченца и боклуци, напълних системата и оставих двигателя да работи. Загря си до съответните температури, пусна си ел. перката, спря си я и всичко беше ОК. 3-4 часа по късно същата процедура, пак изкачаха боклуци, пак пълнене и пак празнене. Цял ден я промивах. Накрая си казах пълна я, карам и след седмица пак промивка. Така и направих...Вчера всичко беше добре, работеше нормално с изключение на цепнатият маркуч, който просълзяваше и съскаше. Днес долях малко вода в разширителното казанче, проверих капачката и я почистих с четка за зъби/но не моята/. Тръгнах за работа, всичко изглеждаше нормално до 15 километър от моето 18 километрово ежедневно пътуване. Видях че стрелката на температурата започна бая да се кетри към червената зона. Ел. перката се вклюва, температурата продължаваше да се покачва почти стигана червената зона и рязко падна до нормалното. Перката изключи и след две минути пак. А се движа с 50 км. Пак се качва и пак пада. Странното е че се покачваше бавно и падаше бързо. все едно термостата е отворил за големият кръг. Последните 500 метра който миннах бяха умопомрачаващи. Стрелката стоеше точно в началото на червената зона, перката въртеше, двигателя работеше, вдигнах капака и какво да видя...всичко бе омазано с ръждива вода. Оставих двигателя да работи, докато работеше, пипнах големият маркуч и усетих че е мек. Тогава посегнах и отворих капачката на радиатора, отворих и капачката на разширителният съд. Нямаше нищо! И понеже съм чувал, че когато двигателя е стигнал критична температура не бива да се гаси и аз това направих оставих го да работи. Второто нещо което направих и знам че беше грешка но въпреки всичко го направих започнах да наливам бавно вода в радиатора. По време на първият литър който налях, ел. перката пак се включи, продължавах да наливам, но БАВНО. Налях и поне 9 литра. Нормализира се температурата, мехурчета започнаха да излизат, водата се разширяваше и излизаше ръждива вода. Когато я оставих да работи така 20 минути и проверих дали температурата е нормална, се осмелих да я загася. Мехурчета продължаваха да излизат от радиатора и нивотао а водата спадаше а аз доливах. Изчаках 10 минути и я запалих, запали си нормално, проверих дали не пуши от ауспуха, нямаше никакъв дим. Работеше нормално и равномерно, продължих да долива вода, нивото на водата продължаваше да пада. Ще изчакам още час-два да се охлади още...и се чудя от тук насетне, какво да правя и какви могат да бъдат последствията?


Рижавите пръски са от водата в системата.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как ми прегря Cherokee-то
Свий
X
-
От: Как ми прегря Cherokee-то
То е ясно-изгорели газове във водата.
Аутопсията ще изясни криво ли е,спукано ли е.
И не мисля че е започнала да духа заради прегряването,а че е прегряла защото е започнала да духа.
В началото е бил малък пропуска,загрявала е само като я натискаш-тогава е пропускала газове във водата.
Сега е подчерталаПоследно редактирано от kalin09; 10-09-13, 19:19.Калин Владов,09РСПБЗН
-
От: Как ми прегря Cherokee-то
Радвай се да е само гарнитура на главата, аз го имам същия проблем в момента го отстраняваме. По някаква причина първо си го прегрял вследствие на което е заминала гарнитура или нещо друго, което пък води до вкарване на въздух в системата и се получава въздушна възглавница и двигателя загрява.
Коментар
-
От: Как ми прегря Cherokee-то
Абсолютно същия пролем го имах. Оказа се спукана глава. Мисля, че е станало по време на смяната на антифриза и промиването на двигателя. Поне при мен беше така. Мисля че не съм спазил добре процедурите по смяна на антфриза, за съжаление. След това ходих при Андро, ремонт, нова глава и сега всичко е ОК. Стрелката на термометъра не мърда от едно положение.
Коментар
-
От: Как ми прегря Cherokee-то
Играх го този филм и съм почти на финала. Колата се караше така дълго време. Прочистване, виско... нищо.
Накрая свалихме всичко. Водната помпа беше превъртяла. Не тече от никъде, но не върти и водата. Ужасно тъпо.
Успех.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар