Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко пресни въпроса :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко пресни въпроса :)

    Днес направих едно дълго изкачване и спускане с Черокито по доста сериозен път. Много съм впечатлен. Колата върви супер с 4-ма души и на десет километра качване на първа и втора бавна стрелката на температурата не мръдна и на милиметър. Изкочиха обаче няколко въпроса по карането:

    1. Когато съм включил на 4х4 и се движа с по-бърза скорост (2-ра бързи или 3-та бавни) раздатката си шуми. Вие си. Не звучи нездравословно, но определено се чува. Това нормално ли е?

    2. Когато слизам дълго по стръмен наклон (километри по яки камъни, на места много стръмно) съм в дилема: мога да слизам на заден мост и първа. Мога да слизам на 4х4 и първа бърза. Мога да слизам и на 4х4 и 2-ра бавна. Как най-малко товаря колата?

    3. Какво се разбива по ходовата част на тази кола най-стандартно? Може би си въобразявам, но сякаш има някакво мнооого леко хлопане в предницата.

    4. Последен и страничен въпрос. Трансмисиите на Черокито и на Самурая принципно еднакви ли са? Еднакви ли са принципите за използване на 4х4-то?

    Дано да не са ми много (и тъпи) въпросите


  • #2
    До: Няколко пресни въпроса

    Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
    Днес направих едно дълго изкачване и спускане с Черокито по доста сериозен път. Много съм впечатлен. Колата върви супер с 4-ма души и на десет километра качване на първа и втора бавна стрелката на температурата не мръдна и на милиметър. Изкочиха обаче няколко въпроса по карането:

    1. Когато съм включил на 4х4 и се движа с по-бърза скорост (2-ра бързи или 3-та бавни) раздатката си шуми. Вие си. Не звучи нездравословно, но определено се чува. Това нормално ли е?

    2. Когато слизам дълго по стръмен наклон (километри по яки камъни, на места много стръмно) съм в дилема: мога да слизам на заден мост и първа. Мога да слизам на 4х4 и първа бърза. Мога да слизам и на 4х4 и 2-ра бавна. Как най-малко товаря колата?

    3. Какво се разбива по ходовата част на тази кола най-стандартно? Може би си въобразявам, но сякаш има някакво мнооого леко хлопане в предницата.

    4. Последен и страничен въпрос. Трансмисиите на Черокито и на Самурая принципно еднакви ли са? Еднакви ли са принципите за използване на 4х4-то?

    Дано да не са ми много (и тъпи) въпросите

    1. Всичко е нормално.

    2. На 4х4 и бавни е най добре.

    3. Тук Димата ще каже като се наспи.

    4. Конструктивно са различни до някъде, но принципно са еднакви.
    http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

    Коментар


    • #3
      До: Няколко пресни въпроса

      Колко сериозни изкачвания, толкова ли?
      И 1 спускане на 1-ва бавна!!!
      Гадост... на снимката не си личи колко е стръмно. Гъзъ ти се отлепя от седалката и се бесиш на коланите.
      Прикачени файлове
      Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
      http://www.cardomain.com/ride/2562837

      Коментар


      • #4
        До: Няколко пресни въпроса

        Йордане, благодаря! Ще чакам Дима да се включи за чупенето

        Kaskadiora: Не чак, но доста близко на места. Но за сметка на това дъъъълго време. По наклона, който си пуснал между другото, не мисля че моето чероки може да се качи натоварено и с тези гуми и двигател. Но може и да го пробвам

        Ще добавя и още един въпрос:

        5. Как мога да му сложа дискови спирачки отзад и колко би струвало? Пламен ми спомена, че можело да се поръча кит, но по-скоро ме интересува дали някой в БГ може да го направи.

        Коментар


        • #5
          До: Няколко пресни въпроса

          По въпроса с пускането надолу всичко е много относително, ако двигателя те забавя достатъчно на бързи, демек на първа бърза не се ускорява дотолкова че да става некомфортно и да те притеснява можеш така да спускаш. Ако вече върви прекалено бързо и непрекъснато си на спирачката по-добре слагай бавните. А относно това дали като си на бързи можеш да караш само на заден мост - зависи дали е хлъзгава настилката и как усещаш колата. Ако усещаш че задницата се пързаля и нямаш много контрол си включваш двойното. По ходовата част се разбиват дреболии като биелетки и тампоните на стабилизиращата щанга. При по-дълга употреба се износват и тампоните на носачите (сменят се барабар с целия носач за по-сигурно, не струва много). Шарнирни болтове почти не се сменят, определено изкарват по над 150 хиляди и по лоши пътища, така че няма проблем. Относно какъв наклон може да изкачи само ще ти кажа че с хубави гуми определено изкачва наклони по-стръмни от здравия смисъл и чуството за самосъхранение
          Относно дисковите спирачки на задния мост, ето ти начина - мостовете на Чероки и Гранд Чероки (както и на Вранглера всъщност) са еднакви. Говоря за коли от това поколение, а не по-нови. Гранд Чероки след 1994 се произвежда с дискове на задните колела, демек трябва да намериш мост от Гранд Чероки JZ след 1994 и да си свалиш всичко необходимо, включая полуоските. После просто го завивате на твоя мост и готово.
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            До: Няколко пресни въпроса

            За тампоните на носачите и аз бях сигурен че не се сменят отделно а направо с целия носач. Отпред носачите на ГрандЧерокиZJ са същите като на Чероки. Поне на външен вид. Сигурно имат малка разлика в дължината.
            Обаче преди няколко дена в БалканСтар ми дадоха цена 50лв за единия тампон.
            Сега вече не съм сигурен.
            А може и да са се объркали.

            Коментар


            • #7
              До: Няколко пресни въпроса

              Много благодаря!!! Сега се търсят чарковете от заден мост на Гранд с дискови спирачки. Ако някой може да ме насочи към възможен източник на тези чаркове или към цял мост на старо, ще съм много благодарен!

              Коментар


              • #8
                До: Няколко пресни въпроса

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                За тампоните на носачите и аз бях сигурен че не се сменят отделно а направо с целия носач. Отпред носачите на ГрандЧерокиZJ са същите като на Чероки. Поне на външен вид. Сигурно имат малка разлика в дължината.
                Обаче преди няколко дена в БалканСтар ми дадоха цена 50лв за единия тампон.
                Сега вече не съм сигурен.
                А може и да са се объркали.
                Разбира се че се сменят и само тампоните, ама аз съм написал че е по-добре носача защото като избиеш и набиеш един път тампона и вече не иска да седи здраво вътре в носача. Е, и това се решава с три точки на телоподаващото, ама що да е по този начин?
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  До: Няколко пресни въпроса

                  Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
                  5. Как мога да му сложа дискови спирачки отзад и колко би струвало?
                  А кое налага това?Не спира ли?
                  Принципно това е голям и тежък автомобил и ако мислиш ,че ще спира като Пасат,няма да стане.
                  B+

                  Коментар


                  • #10
                    До: Няколко пресни въпроса

                    Абе много добре си спира да ви кажа. И определено не е по-тежък от Пасат Ако не вярвате - кантари колкото щеш
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Няколко пресни въпроса

                      Ами в името на истината спира много зле... На наклон със спирачки изобщо не мога да го удържа - върви си без никакви задръжки при напълно настъпена спирачка + ръчна. Задните колела си се въртят и колата си се търкаля.

                      И... вярно е, че не е много по-тежък от пасата - поне ако се вярва на табелката с килограмите му.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Няколко пресни въпроса

                        B+

                        Коментар


                        • #13
                          До: Няколко пресни въпроса

                          Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
                          Ами в името на истината спира много зле... На наклон със спирачки изобщо не мога да го удържа - върви си без никакви задръжки при напълно настъпена спирачка + ръчна. Задните колела си се въртят и колата си се търкаля.

                          И... вярно е, че не е много по-тежък от пасата - поне ако се вярва на табелката с килограмите му.


                          махаш ли си крака от газта в това време?



                          сега сериозно - проверявал ли си дали имаш накладки отзад?
                          ________________________________________________
                          Subaru OUTBACK 2,5
                          Hyundai TUCSON 2.0

                          Коментар


                          • #14
                            До: Няколко пресни въпроса

                            Абре хора, там няма нищо сложно. Като не се ползва ръчната дълго време и отзад има едни храповични механизми които обират луфта на задните накладки. Те клеясват и спират да обират луфта, в следствие на което ръчната не успява да хване. Отвори задните барабани, навий този храповик с едни клещички докато обереш луфта, смажи всичко да се движи лесно и всичко ще е наред.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Няколко пресни въпроса

                              сега сериозно - проверявал ли си дали имаш накладки отзад?
                              Би трябвало да са почти нови.

                              Абре хора, там няма нищо сложно. Като не се ползва ръчната дълго време и отзад има едни храповични механизми които обират луфта на задните накладки. Те клеясват и спират да обират луфта, в следствие на което ръчната не успява да хване. Отвори задните барабани, навий този храповик с едни клещички докато обереш луфта, смажи всичко да се движи лесно и всичко ще е наред.

                              Ами, ще го пробвам това. Дано да се ориентирам какво е храповичен механизъм, но мисля че с усилено гледане и чесане ще се оправя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X