Да използвам темата да питам- гранд ZJ 5.2 има ли шанс в родния рали-рейд?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Grand Cherokee ZJ за рали рейд?
Свий
X
-
От: Grand Cherokee WK - Rally Raid (снимки)
Първоначално публикуван от Благо Евлогиев Преглед на мнениеДа използвам темата да питам- гранд ZJ 5.2 има ли шанс в родния рали-рейд?
-
От: Grand Cherokee WK - Rally Raid (снимки)
Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнениеИма - с едни стотина хиляди отгоре му...., идеята ми е малко промени по окачването, клетка, седалки. Все пак двигателя му е що-годе силен и джипа като цяло не е много тежък. Въпроса е дали си струва да се прави тоя джип или да се ориентирам към друга марка.
пп-ZJ-я го имам.Оф-Роуд клуб "Без Граници" - Сливница
Коментар
-
От: Grand Cherokee WK - Rally Raid (снимки)
Първоначално публикуван от Благо Евлогиев Преглед на мнениеЕ, чак па 100000, нема да ходим на Дакар, идеята ми е малко промени по окачването, клетка, седалки. Все пак двигателя му е що-годе силен и джипа като цяло не е много тежък. Въпроса е дали си струва да се прави тоя джип или да се ориентирам към друга марка.
пп-ZJ-я го имам.
Двигателя 5,2 е тромав за рали рейд! Възможно е и да е от скоростната кутия, но с друг автомат или с ръчка не съм го карал. "Респонса" е малко бавен, но е логично с оглед замисъла на самия двигател - повече въртящ момент, по-малко мощност.. Проблема е, че гравитацията ти минава зад гърба някъде след 1500 оборота. При 5,9 примерно шута е още на 1000 - т.е. докато чукнеш педала на газта. За целта имаш следните варианти с оглед на ниската степен на сгъстяване - 8,5:
1. Оставяш го атмосферка - нови ковани плоски бутала (има китове и за степен на сгъстяване 12,5) - средна цена около 500$ за комплект (средна хубост). Нови усилени клапани с променена геометрия и по-голям диаметър (съответно и главата отива на чичо доктор освен блока) средна цена около 250 долара за комплект (хубави - водят се рейсинг). Нови разпределителни валове (в комплект с новите клапани и бутала позволяват развъртане до 8000 оборота преди критични, вместо сегашните 5000). Ново ECU щото оригиналното с гореописаните части ще си скъса трудовата книжка - около 150$ средна цена. Нови кабели - около 400$. Нов смукателен колектор с подобрена геометрия, вътрешно покритие и дебит - около 300$ средна цена. Нова изпускателна система - колектори, тръби и ауспух/си, щото като отвориш входа, трябва да отвориш и изхода - тука нещата са разтегливи но се движат в порядъка на 500-1000$ комплекта. Спортен филтър - пак около 300-400$ иначе файда от новия смукателен колектор и клапани - никакъв и си готов. По-дебел радиатор с две електрически перки (тука според консумацията на ток може да се наложи и замяната на алтернатора с по-мощен такъв - цени не съм гледал) - цената е пак според зависи но си около 1000$ при всички случаи. В това което съм чел по американските форуми се твърди, че не е необходима замяната на оригиналните биели, лагери и колянов вал - издържали, но лично аз ако се хвана на подобно хоро и разхвърлям целия двигател за такъв тунинг бих сменил и тях - около 1500$ за всичко (средна цена). Известна част от работата може да се спести, ако се сложи глава от 5,9 (блока е еднакъв). Така на края имаш мотор който ти дава едни 350-380 кончета и около 700 нютон метра въртящ момент и който като му чукнеш газта, се опитва да накара джипа да направи задно салто, и най-важното е, че ресурса му е доста голям (няма да го изхвърлиш след 1-2 години пържене по състезанията). Тъпото е, че за 8000-10 000$ си вземаш чисто нов готов рейсингов двигател с около 400-420 коня, който на всичкото отгоре е и алуминиев и тежи почти на половина на този и малко се обезсмисля гореописаното упражнение, но да речем, че го направиш... Ако искаш да можеш въобще този звяр да се движи следва замяна на скоростната кутия - избираш между 3000 и 15 000$ защото оригиналната ще си замине на десетия метър максимум. Хвърляш оригиналната раздатка и търсиш нещо дето да устиска на въртящия момент (освен ако не го направиш само със задно).Смяна на карданите - около 5000$, защото оригиналните и особено предния са пълен т@шак и ще се скъсат на момента, нови мостове, защото полуоските и кожусите на оригиналните са по-голям т@шак и от карданите - около 15 000$ за двата моста и опираме до окачването - джипа е с вградена рама и няма къде да му сложиш каквото и да е - изграждане на носеща конструкция за окачването (нямам идея колко ще излезе). После според зависи какъв вид окачване ще правиш (щото оригиналното е много далеч от рали-рейда) нещата могат да придобият съвсем селски характер, но слагаме нещо по скромно за около 2000$, за 4бр. еършокове, и още толкова бройки бъмп стопове за около 1000$. Този изрод ще трябва и да спира - вентилирани спирачни искове с по-голям диаметър и машинки за тях - каквото си харесаш, но ги сложи още 1000 - 1500$ и в общи линии си готов, като не слагам новите носачи, болтове втулки и т.н.. както и ролкейдж, противопожарна система, седалки с многоточкови колани и т.н. - сметни си сам колко пари ще ти излезе, да превърнеш ZJ 5,2 в рали рейд бегачка.
2. Слагаш суперчарджър на мотора - оригиналната степен на сгъстяване е много подходяща за тази цел, но без да смениш цялата карантия по двигателя, не се наемам да гадая какъв ресурс ще има. Читав винтов компресор тръгва от около 1500$ на горе. Всичко след мотора си е същото както и при вариант 1.
Разбира се винаги можеш да го хвърлиш в боя и във по-скромен и евтин вид от гореописания, но няма гаранции за нищо...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар