Здравейте колеги,преди нова година ми изчезна тапата на джантата,предположих,че при смяната на зимните с летните не са я поставили добре и след време е паднала или евентуално някой я е свил ,пуснах тема ,че търся но никой не се обади,както и да е,миналата седмица си направих тефлонова такава на струг със точни размети и т.н. боядисах я поставих,заклини се идеално,но след 15 км установих,че и нея я няма.Та въпросът ми е,възможно ли е полуоската да ми е избутала капачките,(държа да отбележа,че нищо не разбирам)????.Нямам никакви оплаквания от джипа.Ще помоля някой по в час да сподели това мое предположени и евентуално решение.За протокола - Liberty 2002г. 2,5CRD,ръчни.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Малко тъпо предположение.
Свий
X
-
От: Малко тъпо предположение.
Абонирвам се за темата. Новопридобитото "Хеми" също няма една капачка отпред. При смяна на гуми на бензиновото ми "Liberty" никога не съм видял тези капачки да се отделят от джантата, въпреки, че "похлопват" и се въртят, като ги пипаш.България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
-
От: Малко тъпо предположение.
Полуоската няма как да "ходи" навън/навътре спрямо главината. Затегната е към нея с гайката, която се вижда на снимката. А на главината пък са шпилките, с които е стегната джантата, т.е. те с едно цяло. Ако е разхлабена гайката на полуоската, то тя евентуално би се измъквала навътре и връщала до изходно положение, но няма как да излиза повече навън, та да избутва капачката. Дори да предположим наличие на някакъв луфт в лагера, то той би се усещал по време на движение /виене, почукване/, но пак няма как да е причина за изпадане на капачката. Единствената причина, за която се сещам е счупени, деформирани от прегряване или подгънати навътре фиксиращи крачета на самата капачка. Чрез тях капачката щраква и се държи в засечката на централния отвор на джантата. Някои капачки имат пружина /но не и при Jeep/, която натяга тези крачета и така тя се държи по-здраво и не може да изпадне сама. А тези капачки се свалят при всеки баланс на колелото, за да може през централния отвор да мина оста на баланс-машината. Единствено при машини, които ползват захват на отворите за шпилките може да не се сваля тази капачка.
Дали пък няма проблем със спирания апарат и накладките /блокиране, задържане/, в резултат да загрява това колело, което пък да деформира капачката и тя да изпада? Отвън на самата капачка трудно би се забелязала евентуална деформация защото тя е облицована с алуминиева тънка ламарина, в която е формован релефния надпис Jeep. Отвътре пластмасата и най-вече крачетата спокойно могат да са деформирани и да не държат. Може да се провери с натискане отвътре дали държат добре или лесно могат да изпаднат.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Малко тъпо предположение.
Тефлоновата капачка е била без никакво осигуряване вероятно и недостатъчно плътна. Отделно като станат червени барабаните джантата се разширява, а и тефлона не е от най-фрикционния материал който обича да стои на едно място."...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.
Коментар
-
От: Малко тъпо предположение.
Вени, не го познавам човека, ама той пита - ние отговаряме. Колко му е ясно, само той си знае. Може пък просто да ни пробва.
А просто решение за фиксиране на тези капачки, особено потропващи такива: почистване на капачката и леглото, намазване мястото /леглото/ в джантата с малко количество прозрачен санитарен силикон /устойчив на влага и мухъл/ и щракване капачката на място. Ако има избило отвън - евентуално забърсване на излишъците. Държи сравнително добре, може да се свали без много усилия с равномерен натиск отвътре, стига при залепването да не се прекали със силикона. Стига някой да не е хвърлил око на капачките му, макар и при Jeep те да са потопени навътре в леглото и да са наравно с повърхността на джантата. Но, решил ли е някой да ги вземе, така или иначе ще ги свали, друг е въпроса - до колко ще стават за нещо след това.
Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар