Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за Гранд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко въпроса за Гранд

    Ужасно съм разколебан и раздвоен по един Гранд и имам няколко въпроса по сравнението му с ЛР Дискъвъри (комфорта вътре ми е ясен):

    1. Липсата на шаси при Гранда до каква степен компрометира offroad издръжливостта и качествата му? Както и дълговечността му.

    2. Какви са недостатъците на part-time трансмисията?

    3. Колата ми изглежда много по-тежка и тромава от Диското при 2.5 двигател и на двете - така ли е?

    Много ще съм благодарен на мнения и малко по-подрбни обяснения

    За недостатъците на италианския дизел вече се начетох, но и там ако някой има да каже нещо положително ще съм благодарен

  • #2
    До: Няколко въпроса за Гранд

    Задаваш въпроси на които отговора е доста дълъг. А мен за съжаление вече ме мързи. Освен че са предъвквани многократно в по стари теми и с помоща на търсачката лесно ще ги намериш.
    На кратко:

    Според мен липсата на шаси нищо не компрометира.

    При ПартТайма нямаш 4х4 по националната пътна мрежа.

    ZJ 2.5тд тежи около 1720кг

    Положителното за италянския дизел не е много. Утехата е че има екземпляри по на 200 000км в перфектно състояние и без никакъв ремонт.

    Коментар


    • #3
      До: Няколко въпроса за Гранд

      Благодаря ти!

      Най-странното е, че на английски не мога да намеря никакви протести от тези италиански дизели. Рохих се, рових се, и или не налучквам правилните думички, или просто няма. А уж мога добре да боравя с Гугъла...

      Всичко което изчетох като критики беше в този форум и при това не срещнах мнение от първа ръка (като "счупи ми се мотора"). А като погледна обявите за продаване на грандове, 98% са с 2,5Д . Не, че се съмнявам, и не че се опитвам да си оправдая някакво мнение, опитвам се да гледам обективно. В същото време е сигурно, че за критиките по двигателя има някъде някакви основания, иначе би било странно. Но аз не мога да ги намеря за момента

      Коментар


      • #4
        До: Няколко въпроса за Гранд

        Аз познавам двама които имат Черокита с италианския дизел. И двамата имаха проблеми, и двамата сменяха глави по няколко пъти (единия 8 пъти) и двамата се отърваха с голямо облекчение... и никога повече няма да си купят нещо с този двигател... Наблюденията са ми лични... Единия е собственик на автосервиз а другия е компетентен без съмнение... Толкова аз личните наблюдения изводите оставям на вас...

        Не знам някъде в галактиката да има такъв мотор качен на "джип" който да е над 500 000км. Но за сметка на това знам достатъчно други двигатели които на по над 800 000си вървят идеално... същите на по 200 000 ако са експлоатирани правилно са точно разработени
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          До: Няколко въпроса за Гранд

          Благодаря ви много!! Това реши цялата дилема

          Значи, продължавам да си търся джипка срещу пасата...

          Коментар


          • #6
            До: Няколко въпроса за Гранд

            Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
            Ужасно съм разколебан и раздвоен по един Гранд и имам няколко въпроса по сравнението му с ЛР Дискъвъри (комфорта вътре ми е ясен):

            1. Липсата на шаси при Гранда до каква степен компрометира offroad издръжливостта и качествата му? Както и дълговечността му.

            2. Какви са недостатъците на part-time трансмисията?

            3. Колата ми изглежда много по-тежка и тромава от Диското при 2.5 двигател и на двете - така ли е?

            Много ще съм благодарен на мнения и малко по-подрбни обяснения

            За недостатъците на италианския дизел вече се начетох, но и там ако някой има да каже нещо положително ще съм благодарен
            Имал съм 4 джипа (включително този сегашния), 3 са с рама и един без рама - познай какъв? Та с Гранда съм се чуствал най-комфортно именно при офроъд, защото е безбожно корав и го няма усукването на рамата спрямо купето, придружено с пропуквания скърцания и тн. така характерни за много прослоути и съвсем нови джипове. Така че там всичко си е ОК, рамата на практика съществува, но е заварена здраво за купето и е негова неделима част. Единствения проблем е че не чоже да се прилага бодилифт...Ама за какво ли ти е?
            Недостатъците на парт-тайм трансмисията са ясни и всеизвестни - караш на 4Х4 само при сериозен офроъд, а когато се движиш просто по мокър или заледен асфалт никакъв келепир от това че караш джип нямаш, все едно караш най-обикновен камион... За мен поне Гранда трябва да е фултайм, все пак е не просто джипка но и някакъв символ на социален статус.
            Определено е и по-лека и по-бърза от Диското, тук няма какво да се коментира.
            2.5 дизела, не искам да го коментирам, колегите ясно го казаха. Новите двигатели на фирмата са много добри, но този си е издънка....
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              До: Няколко въпроса за Гранд

              Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
              Ужасно съм разколебан и раздвоен по един Гранд и имам няколко въпроса по сравнението му с ЛР Дискъвъри (комфорта вътре ми е ясен):

              1. Липсата на шаси при Гранда до каква степен компрометира offroad издръжливостта и качествата му? Както и дълговечността му.

              2. Какви са недостатъците на part-time трансмисията?

              3. Колата ми изглежда много по-тежка и тромава от Диското при 2.5 двигател и на двете - така ли е?

              Много ще съм благодарен на мнения и малко по-подрбни обяснения

              За недостатъците на италианския дизел вече се начетох, но и там ако някой има да каже нещо положително ще съм благодарен
              моите $0.02

              - за шасито се каза по горе и това е еднозначната истина за този автомобил, нямам какво да добавя освен липсата на сериозни точки за допълнителни аксесоари като куки за теглене и тн, както и затрудненията при сериозни лифт работи.

              - предимствата на парттайм раздатката са същите като недостатъците и. всички по съвременни автонобили от този клас се оборудват с фултайм, но това е въпрос на лични виждания. аз като по oldschool съм за парт тайм, твърдо

              -нямам база за сравнения м/у диското и гранда но тези дизелови гр.ч. които съм карал определено не са тромави.

              - за този мотор е казано много, може само да се добави че течовете на масло са неделима част от работата му и са непобедими (което има и добра страна - никога нищо не може да ръждяса отдолу , въпрос на гледна точка). въпреки това са ми известни няколко екземляра по над 200К км които си пърхат безгрижно, така че всичко е въпрос и на малко... късмет. когато преди няколко години ми докараха в сервиза едно г.ч. 3.1 ТД с напълно замръзнала вода в двигателя бях абсолютно убеден че имаме нужда от нов мотор. след двудневно размразяване с 2 калорифера под мотора и след замяната на водата с антифриз джипа си запали безгрижно и отлетя, като собственика спомена че това му се случва за втори път
              Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
              http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
              http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

              Коментар


              • #8
                До: Няколко въпроса за Гранд

                За мен 2.5 турбо дизел е маломощен двг. за 2тона маса. Може би и затова толкова често двг. създава проблеми. Вярно е всичко е конпромис, но икономията на гориво не не приемлива когато е съчетана с висене по сервизи, търсене на части и т.н.т. Аз от 1992 г. до сега съм карал само дизелови автомобили, /знам техните предимства/ но си купих бензинов джип.
                Карах за малко Чероки с 2.1 ТД и определено ми хареса, но също мисля, че е маломощен.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  До: Няколко въпроса за Гранд

                  Много благодаря на всички за изчерпателните отговори. Научих много!

                  Ако не беше този пуст двигател само.... Ама няма да го взимам. Не мога да си позволя да рискувам, въпреки че си давам сметка, че може и никакъв проблем да не направи.

                  Сега се оглеждам по Диско-та и живот и здраве ще си имам съвсем скоро едно. И бартера с пасата явно не върви, та сега се продава (айде на пасата - неприлично евтино го давам )

                  Иначе от сядането в този Гранд определено представите ми за лукс се разбъркаха. Още преосмислям преживяването.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Няколко въпроса за Гранд

                    Да кажа, още един път и за моя 2.5 TD. Съвсем достатъчно си е мощен. Имах пикап Нисан на който и 500 кг. му се виждаха много На Jeep-а съм товарил почти тон и с нищо не показваше, че му тежи. От място тръгва като бензинова кола - така се и ускорява. На магистрала съм вдигал 170 км.ч. и не показва нестабилност. Харчи 10-12 и в град, и на "дълго", но педала знае само две позиции - без натиск и обратно При околна температура до 15-20 градуса, експлоатацията в горните параметри не води до никакви проблеми.
                    Лошите нещица:
                    При по-топло време, проявява склонност към прегряване и понеже продължих да си го карам по същия начин, спуках глава, като ремонта ми излезна към 1000 лв. Сега, освен неговият си вентилатор, съм му сложил и електрически с двустепенно включване и настройка на по-ниска темп. Има и бутон за принудително включване. Пак го експлоатирам по същия начин, но го дебна да не загрее...
                    За течовете:
                    Точно така течеше, както каза Митко, но ходих при Влади и сега да чукна на "главата си" започна да ръждясва
                    И още един път:
                    Стига плюли Гранд Чероки 2.5 TD, защото може да тръгна да го продавам...'кво да казвам на клиентите
                    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                    Коментар


                    • #11
                      До: Няколко въпроса за Гранд

                      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                      Да кажа, още един път и за моя 2.5 TD. Съвсем достатъчно си е мощен. Имах пикап Нисан на който и 500 кг. му се виждаха много На Jeep-а съм товарил почти тон и с нищо не показваше, че му тежи. От място тръгва като бензинова кола - така се и ускорява. На магистрала съм вдигал 170 км.ч. и не показва нестабилност. Харчи 10-12 и в град, и на "дълго", но педала знае само две позиции - без натиск и обратно При околна температура до 15-20 градуса, експлоатацията в горните параметри не води до никакви проблеми.
                      Лошите нещица:
                      При по-топло време, проявява склонност към прегряване и понеже продължих да си го карам по същия начин, спуках глава, като ремонта ми излезна към 1000 лв. Сега, освен неговият си вентилатор, съм му сложил и електрически с двустепенно включване и настройка на по-ниска темп. Има и бутон за принудително включване. Пак го експлоатирам по същия начин, но го дебна да не загрее...
                      За течовете:
                      Точно така течеше, както каза Митко, но ходих при Влади и сега да чукна на "главата си" започна да ръждясва
                      И още един път:
                      Стига плюли Гранд Чероки 2.5 TD, защото може да тръгна да го продавам...'кво да казвам на клиентите
                      +1. Аз преди да си купя грнда бях изчел всички хвалби във форума, но пак си взех дизелов и не съжалявам. За една година никакви проблеми с мотора не съм имал...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Няколко въпроса за Гранд

                        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                        ....... но педала знае само две позиции - без натиск и обратно При околна температура до 15-20 градуса, експлоатацията в горните параметри не води до никакви проблеми.
                        Лошите нещица:
                        При по-топло време, проявява склонност към прегряване и понеже продължих да си го карам по същия начин, спуках глава, като ремонта ми излезна към 1000 лв. Сега, освен неговият си вентилатор, съм му сложил и електрически с двустепенно включване и настройка на по-ниска темп. Има и бутон за принудително включване. Пак го експлоатирам по същия начин, но го дебна да не загрее........
                        Колега как да не е маломощен, като ти сам признаваш, че можеш да замениш педала за газта с Це Ка ключе т.е. 0-1. Аз лично не се чувствам сигурен когато управлявам автомобил и ми се налага да давам газ до тенекията, тъй като не съм на рали и запаса от мощност ми трябва, за да ме измъкне от екстремна ситуация. А за да твоя джип и околната темп. трябва да е до 20 градуса, за да го караш спокойно... И в крайна сметка май не е много приемлива експлоатацията му.
                        Последно редактирано от s_s1; 28-08-07, 10:00.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Няколко въпроса за Гранд

                          Точно прочел - лошо разбрал
                          Иначе, за ЦК ключето - изключително добра идея!
                          Колега, - темперамент! И в състезателен автомобил да седна, пак така карам.
                          За температурата - до 15 - 20 гр. околна, може да го товариш и караш като "за последно", без да има някакви проблеми с охлаждането. При по-топло време и подобно натоварване, вече започва да загрява. При мен въпроса се реши с ел. вентилатора. При голям баир и желание да го мина като на рали не чакам електрониката да го включи и преди да е почнал да грее, "цъкам" копчето.
                          Успех!
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X