Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

    Здравейте колеги.От около година съм собственик на Гранд Чероки 2.5 тд 95г..До сега не съм имал проблеми с джипа.Миналата година палеше без проблем на 1/4 оборот при -25гр.но като запали започва да трака като стар трактор и не зарежда акумилатора в зависимист от околната температура за различен период от време(колкото е по студено толкова по дълго трака и не зарежда
    )оставях го да поработи около 3-4минути на място и спира тракането започва да зарежда.Като се стопли времето това изчезна-пали зарежда и всичко ок.така докато се застуди отново.Но тази година периода на тракане е по дълъг макар че температурата е по-висока и това го преглътнах ама взех да се замислям каква е причината за това.Днес се получи нещо друго-нямах време,закъснявах за работа и тъгнах на обороти без да изчакам да се успокои и да започне да зарежда-карах така около 3км. и изведнъж волтмера падна на нула спрях без да гася двигателя погледнах да не се е откачил някои кабел но.... не,Тръгнах пак само на обороти и след около 50м.двигателя утихна динамото заработи и всичко пак се нормализира.През обедната почивка решх да разгледам по-подробно динамото и всичко сързано със зареждането на акумолатора.Запалих без проблем двигателя тракаше,динамото не зареждаше за около 2-3мин.и после пак се оправи.Мерих и с мултицет всичко си е нормално.Някой то вас сблъсквал ли се е с нещо подобно???Нормално ли е това??От какво може да е ???Как се е справил с проблема???Благодаря предварително за съдействието.

  • #2
    От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

    Здравейте.На никой ли не му се е случвало подобно нещо??Или поне някаква идея???Ако някой познава добър майстор в Пловдив ще съм му благодарен(ще почерпя) да ме насочи.Благодаря предварително.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

      Мисля че е нормално. И при мен е така. Генераторът е малко слабичък и трябва повече време, за да компенсира разхода от акумулатора - има и подгряване преди стартер. Ако, след запалване, подадеш газ, ще съкратиш времето до 5-10 секунди. Освен това, генераторът няма реле. Функцията се изпълнява от компютъра и не е невъзможно конструкторът да е решил да забави малко дозареждането с цел да намали тока. Това не съм го разучавал - само гадая. Ако съм разбрал правилно оплакването ти, нямаш проблем.
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

        Колега не е проблем, и при другите е така! Като го запалиш свещите продължават да греят определен период от време (зависи от температурата) което си е една консимация от към 80 - 100 ампера. Тракането също от части нали мотора е с хидравлични повдигачи , може да има малко подобрение след смяната на маслото.
        Jeep ZJ 4.0 HO, AW 4 , Quadra Drive
        NV 231 - COMMAND-TRAC
        3" lift

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

          Благодаря за успокоителните отговори.Споделих за проблема с приятел.Той е на мнение че тропането е от някаква система която дава аванс за по-лесно палене при студено време,предполагаме че се командва от датчик за околна температура(докато тропа колата е много мудна)и едва като загрее пуска зареждането на акумолатора.Това са само предположения.Според вас възможно ли е да е така???Сега нямам време прибирам се към 18 часа от работа и е тъмно а събота и неделя съм на лов но като свърши ловния сезон и една събота или неделя ще се заиграя за да го разуча.Забелязах че до генератора има нещо в което влизат 2 кабела и излизат други 2 които пък влизат в генератора,Утре през обедната почивка ще се закача за да видя какво влиза и излиза.Има ли някой от Пловдив с такъв двигател да погледна просто за консултация.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

            Генераторът трябва да започне да зарежда нормално веднага след като двигателя запали. В началото зарядния ток е сравнително по-голям - току що е черпен голям ток от акумулатора за подгряване и стартер, продължава работата на подгревните свещи /4х12 - 15А=48 до 60А/. След първоначалния голям пик, заряднияt ток постепенно намалява, но в студеното време остава по-дълго време сравнително голям. Но независимо от всичко това, не е нормално зареждането да започва след няколко минути. Това говори или за проблем в генератора /лагери и от там евентуално лошо контактуване на четките в колектора/, или за проблеми с ремъка и най-вече някоя паразитна ролка или обтегач. От това би могло ремъкът да не е достатъчно обтегнат и при натоварване на генератора, същият да се пързаля по ролката и да не успява да я завърти както трябва. Подобен проблем с вибрации и тракане се получава при неизправна ролка - инерционен съединител на генератора /Alternator Decoupler Pulley/, но до колкото зная на 2.5 стария VM дизел ролката не е такава. Затова няма да е лошо да се огледат всички ролки и обтегач в системата на ремък-аксесоари, както и самия генератор. Разбира се причина за тракането след старта на двигателя може да са хидравличните повдигачи на газоразпределението, но това не обяснява липсата на заряд от генератора.
            Успех!
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

              За зареждането съм сигурен! Когато взех моя дизелак имаше проблем със зареждането, като запаля седи малко окло 12в и после се вдигаше към 14в. след като потегля падаше пак на 12в. и отидох при майстор за ремонт, свалихме го и учудващо но алтернаторе вече беше правен и като нов, ест. пак сменихме всичко за шсеки случай монтирахме го паля и айде пак старата работа, в последствие разбрах че ми е заминал датчика за оборотите на коляновия вал и заради него свещите се пускаха да греят когато си поискат , след смяната на датчика всичко е наред. При мен са сменени ролки ремъци, ремонт на алтернатор, акумолатор, свещи и след паленето винаги има около 1 мин (зависи от темп) докато се вдигне волтажа! Алтернетора е 70А а свещите около пак толко нормално да му е тегаво докато работят.
              Jeep ZJ 4.0 HO, AW 4 , Quadra Drive
              NV 231 - COMMAND-TRAC
              3" lift

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                Първоначално публикуван от petar_pld Преглед на мнение
                Има ли някой от Пловдив с такъв двигател да погледна просто за консултация.
                Обади се на 0889/642195 - Митьо.
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                  Благодаря колега ще му се обадя като остана малко по-свободен(само да не го притеснявам)Днес сутринта при +2гр..тропането и незреждането беше за 2минути.На обед нямах време да разглеждам но вечера като си тръгвах от работа при +8гр.нямаше никакво тропане и веднага започна да зарежда.Затова си мисля че ремъчната група няма никакво отношение към проблема.Даже и да се оправи проблема аз съм решил просто от любопитство да разуча каква е системата какво тропа и какво не му дава да зарежда.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                    Колеги аз го карам 5 години и да чукна на дърво все оште нямам тези проблеми .С паленето зарежда и без да му давам газ .Проблема на тези генератори е це са DENSO а не BOSCH

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                      Моя също зарежда без да му давам газ но като е студено започва едва след като се е успокоил двигателя.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                        Колега вземи една пробна лампа и я закачи на някоя от свещите, накарай някои да запали колата и вий че когато загасне пробната лампа и ще се вдигне волтажа на таблото ! Като цяло Американска кола-италиянски мотор-японски алтернатор = ? за тропанете е наормално за кола с хидравлични повдигачи при студено време по-старо масло!
                        Jeep ZJ 4.0 HO, AW 4 , Quadra Drive
                        NV 231 - COMMAND-TRAC
                        3" lift

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                          Здравей колега.Гимнастиката с пробната лампа я направих отдавна но лампата я вързах там където трябва да се подаде + на алтернатора за да се възбуди и да започне да зарежда.Плюса дойде едва след като двигателя се успокои.Затова в предишния си пост съм попитал тази Американска кола с Италиански двигател и японски алтернатор има ли нещо като аванс(нещо като смукач при бензина)за по-лесно палене и възможно ли е това да ограничава(изключва зареждането)за да не тормози двигателя?????Тропането е само докато е включен "смукача"или там каквото и да е.Маслото е ново на не повече от 1000 км.за 1г. го обслужвам за 2ри път.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                            Тук е тъмна Индия , напрежението се регулира от компютъра до филтера. Като го запалиш оборотомера веднага ли отчита ?
                            Jeep ZJ 4.0 HO, AW 4 , Quadra Drive
                            NV 231 - COMMAND-TRAC
                            3" lift

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с динамото на Гранд Чероки ZJ

                              Оборотомера отчита веднага,всички уреди по тблото работят.Не ми работи авто пилота.Климатроника но защото нямам карданче(купих си втора употреба рабити около месец перфектно но ми се разпаднаха-начупиха пластините)Сега си търся нови пластини.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X