Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

    Здраейте колеги, имам следния проблем. Въпросната кутия има ТСС (TORQUE CONVERTER CLUTCH).
    Той се зацепва малко след превключването на 5-та предавка при около 85 км/час.
    Проблемът е, че веднъж достигнал тази скорост и при зацепен ТСС, като подам малко или повечко газ, не връща на 4-та предавка.
    Чак когато натисна педала до самата ламарина, връща, но на 3-та, при това съвсем за малко, минава за части от секундата през 4-та и веднага пак клътча заключва на 5-та.
    С две думи, при скорост над 85 км/час, нямам 4-та предавка.

    Такаа, когато обаче настъпи включването на 5-та предавка при около 80 км/час, има един момент до около 85, когато клътча още не е заключил,
    и тогава при малко подаване на газ, съвсем адекватно си връща на 4-та, а връщането на 3-та си е съответно при повече подаване на газ.

    Като цяло скоростната кутия работи идеално до зацепването на въпросния клътч, превключването става мазно и без никакви придърпвания, дори на студена кутия.
    Маслото е идеално бистро, като ново и е точно на нивото.

    Знам, че ще кажете, смени първо маслото и може и да се оправи, така казаха и от Балканстар.
    Така смятам и да направя, ако нямам конкретен отговор, маслото съм го приготвил, но някаква интуиция ми казва, че не е от маслото,
    а никак не ми се иска да източвам впоследствие в леген ново масло за над 300 лева и да го връщам обратно в кутията.

    А пък въпросният клътч е отделен капсулован агрегат, който се сменя цял и доколкото попрочетох по американските форуми, май не е прецедент да даде фира.
    Или пък може би, агрегата, който управлява въпросния клътч не е читав, не знам реле ли е или соленоид или директно компютъра подава информация.
    Факт е, че при намаляване на скоростта, при 85 винаги си изключва като по часовник, проблемът е само от 5-та към 4-та и над 85...

  • #2
    От: Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

    На какво возило е кутията.
    Как разбираш на коя скорост е в даден момент. Защото 5 скорости и ТСС стават 6. И ТСС не се включва само на на 5. Да не говорим, че има и още една предавка second prime, която се включва само при определени условия.

    Gear ratios for 545RFE transmissions are as follows:
    · First gear 3.00:1
    · Second gear 1.67:1
    · Second Prime 1.50:1
    · Third gear 1.00:1
    · Fourth gear 0.75:1
    · Fifth gear (Fourth Prime) 0.67:1
    · Reverse gear 3.00:1

    В БС караха ли я колата с тестер, за да видят кога на каква скорост е кутията и дали има проблем изобщо? Правиха ли и хидравличен тест?
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #3
      От: Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

      Колега, изчакай да се събуди Стоян.

      Това масло за 300лв в БС ли ти го продадоха?
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #4
        От: Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

        Колега onufriz, знам за second prime, тя работи при връщане от 4-та и 3-та и при мен си е ОК.

        Обаче си прав, ТСС- трябва да работи на всички предавки, а при мен ТВЪРДО работи само на пета. От там може и да ми идва високия градски разход- твърдо 17 в София, докато на магистрала си е нормален - 9.
        Возилото е Чероки KJ 2.8 CRD.

        А иначе ето какво пише в сървис мануала:

        When in 2nd, 2nd Prime, 3rd, 4th or 5th gear, the torque converter clutch (TCC) can be engaged when certain
        conditions are met. The TCC piston is electronically modulated by increasing the duty cycle of the LR Solenoid until
        the torque converter slip difference (difference between engine and transmission input speed) is within 60 RPM.
        Then the LR solenoid is fully energized (FEMCC – 100% duty cycle). Torque converter slip is monitored in FEMCC
        to ensure adequate clutch capacity.


        И още:

        ...Check the Torque Converter Switch Valve and the Torque Converter Clutch Control Valve...

        The Solenoid Switch Valve (SSV) controls the direction of the transmission fluid when the L/R Solenoid is energized.
        The SSV will be in the downshifted position in 1st gear, thus directing the fluid to the L/R clutch circuit. In 2nd
        through 5th gears, it will be in the upshifted position and directing the fluid into the torque converter clutch (TCC).

        Коментар


        • #5
          От: Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

          Колеги, никой ли няма да помогне?

          Коментар


          • #6
            От: Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

            ssspeed Пловдив
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #7
              От: Проблем и въпрос за скоростна кутия 545RFE

              Първоначално публикуван от bpavlov Преглед на мнение
              Въпросната кутия има ТСС (TORQUE CONVERTER CLUTCH).
              Той се зацепва малко след превключването на 5-та предавка при около 85 км/час.
              Тя идеята на въпросния TORQUE CONVERTER CLUTCH е поведението на колата да бъде като при кола с обикновен съединител - да ускорява при подаване на газ и да намалява при отнемане, а не веднага да "кик-даунва", както прави при по-дълбоко натискане на педала, когато ТСС не е зацепил. Кога зацепва - това е по преценка на електрониката: по-продължително движение с равномерна скорост, когато сметне, че няма да се налага да включва на по-ниска предавка скоро. Нормално е да очакваш kick-down при много по-дълбоко и рязко натискане на газта при зацепил ТСС, отколкото, когато не е зацепил. Преди да предприемаш каквито и да било човъркания по автомата, по-добре сравни поведението със същия модел на някой от колегите (аз съм с бензиново с кутия 42RLE, така, че няма да бъда полезен), защото и при мен има нещо подобно - самото зацепване на ТСС се разпознава по това, че колата става много по-чувствителна към педала на газта, без да мести предавки... докато не го натиснеш твърде ниско
              Последно редактирано от Bogoljub Gagic; 06-01-13, 17:12.
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X