Откакто съм я купил колата, си имаше една нестабилна работа на дистанционното при отключване. Трябваше да застана до самата шофьорска врата и да натисна няколко пъти докато благоволи да отключи. Другият бутон за заключване работеше като всяко нормално дистанционно - от 20 -25 метра си сключваше колата без проблеми.
С течение на времето отключването продължи да се влошава и преди седмица изобщо спря да работи.
Забравих да спомена, че веднага след като купих колата смених батериите с чисто нови такива, но някакви промени не настъпиха.
Дистанционното (както някои от вас знаят) се състои от кутийка - две черупки, които са на щрак-щипки и нямат винтове, черна гума, в която релефно са оформени бутоните, тънка пластмасова пластинка - нещо като целулоид , с гумирани кръгчета от ел.-проводима гума за контактите (като клавиатура на мобилен телефон) и печатна платка.

Така изглежда в сглобен вид, бутоните са част от гума с размерите на кутийката, в която лягат печатна платка и пластмасовата пластинка. При мен е модела без паник бутон (но на пластинката и платката бутони го има, просто не е изведен като външен).

Днес най-накрая намерих време да се заема с проблема.
Очевидно не ставаше дума за раз програмиране, защото заключването работи перфектно. Разгледах платката под лупа, но не намерих студена спойка или друго съмнително нещо.
Направих и много добро измиване на платката първо с дестилирана вода после с 98% спиртен разтвор.
Изсуших и сглобих, но ситуацията не се промени - заключва но не желае да отключи.
След консултация по телефона с дядо Владо, при което той сподели ценен опит от времето, когато е имал взимане даване с мобифони, решихме да се удебеля пластмасата над кръглата гумичка (наставих гуменият бутон, който я натиска).
Отново никакъв резултат.
Накрая подадох 6 волта на платката от изправител и започнах да меря какво се случва. Установих че при окъсяване с метален предмет (отвертка) на двете позлатени пластинки на самата платка, сигнал на антената се подава.
След преместване на тест установката в гаража, се оказа че колата отключва.
Наложих целулоидната пластинка и след серия тестове се оказа, че изместването и от някакви части от милиметъра води до работене и не-работене на бутон отключване. На бутон заключване положението и не влияе.
Проблемът бе решен с 2 капки каноконлит, които фиксираха пластинката на правилна позиция. Причината за проблемът е, че гуменото кръгче за отключване се е износило и при дадено положение (в рамките на тези части от милиметъра допуск) не прави добър контакт.
Използвам случая да изразя огромна благодарност към дядо Владо - той първи се сети че има контактен проблем около проводимата гумичка.
Особено доволен съм, че избегнах визита в БС.
С течение на времето отключването продължи да се влошава и преди седмица изобщо спря да работи.
Забравих да спомена, че веднага след като купих колата смених батериите с чисто нови такива, но някакви промени не настъпиха.
Дистанционното (както някои от вас знаят) се състои от кутийка - две черупки, които са на щрак-щипки и нямат винтове, черна гума, в която релефно са оформени бутоните, тънка пластмасова пластинка - нещо като целулоид , с гумирани кръгчета от ел.-проводима гума за контактите (като клавиатура на мобилен телефон) и печатна платка.
Така изглежда в сглобен вид, бутоните са част от гума с размерите на кутийката, в която лягат печатна платка и пластмасовата пластинка. При мен е модела без паник бутон (но на пластинката и платката бутони го има, просто не е изведен като външен).
Днес най-накрая намерих време да се заема с проблема.
Очевидно не ставаше дума за раз програмиране, защото заключването работи перфектно. Разгледах платката под лупа, но не намерих студена спойка или друго съмнително нещо.
Направих и много добро измиване на платката първо с дестилирана вода после с 98% спиртен разтвор.
Изсуших и сглобих, но ситуацията не се промени - заключва но не желае да отключи.
След консултация по телефона с дядо Владо, при което той сподели ценен опит от времето, когато е имал взимане даване с мобифони, решихме да се удебеля пластмасата над кръглата гумичка (наставих гуменият бутон, който я натиска).
Отново никакъв резултат.
Накрая подадох 6 волта на платката от изправител и започнах да меря какво се случва. Установих че при окъсяване с метален предмет (отвертка) на двете позлатени пластинки на самата платка, сигнал на антената се подава.
След преместване на тест установката в гаража, се оказа че колата отключва.
Наложих целулоидната пластинка и след серия тестове се оказа, че изместването и от някакви части от милиметъра води до работене и не-работене на бутон отключване. На бутон заключване положението и не влияе.
Проблемът бе решен с 2 капки каноконлит, които фиксираха пластинката на правилна позиция. Причината за проблемът е, че гуменото кръгче за отключване се е износило и при дадено положение (в рамките на тези части от милиметъра допуск) не прави добър контакт.
Използвам случая да изразя огромна благодарност към дядо Владо - той първи се сети че има контактен проблем около проводимата гумичка.
Особено доволен съм, че избегнах визита в БС.