Обява

Свий
Няма добавени обяви.

One more Grand, 4.7 quadra drive

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: One more Grand, 4.7 quadra drive

    колега честито.

    Много удобен джип. Имал съм такъв и кефа да го караш е голям ( е моя беше с 3,1 Дизел т.е. малко проблемен мотор).
    Гледам и си скиор и си представям как гребеш към пистите на Боро
    Да му смениш тампоните на задната стабилизираща шанга с уретанови че люлят миленките
    Поздрави
    VW Touareg R5 2005
    Ford Ranger 2.5 Double Cab 2005 Х 2 PC
    Ford Everest 2,5 2006
    Крис

    Коментар


    • #17
      От: One more Grand, 4.7 quadra drive

      Първоначално публикуван от kpaliev Преглед на мнение
      Да му смениш тампоните на задната стабилизираща шанга с уретанови че люлят миленките
      Люлеят от амортисьорите.

      Коментар


      • #18
        От: One more Grand, 4.7 quadra drive

        Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
        EVIC системата има куплунг отзад и на него трябва да има +12V, +12V след контакт, сигнал от PCI bus /DATA от шината/ и - маса /GROUND/. Ето как изглеждат:
        кабелния сноп-

        и буксата на EVIC-

        Ако смяташ, че там може да има проблем отвий винта до огледалото и свали дисплея за да провериш дали ги има напреженията. Случва се и с vacuum fluorescent (VF) дисплея да има проблеми, като тук причина може да е някоя от спойките му с платката или пък сравнително рядко, но и самия дисплей да се повреди. Ето как изглежда платката със спойките му:


        Но според мен е малко вероятно там да има някакъв проблем. По-скоро е възможно по някаква причина да е изгорял бушон, от който се захранва и EVIC дисплея. Огледай и провери всички бушони на таблото.
        Успех!
        Много благодаря за информацията. За съжеление се оказа че проблема не е в конзолата - когато се включи на друг WJ а при мен тръгва 1 от 10. Веднъж тръгнала си показва и работи но при следващо палене си е тъмна.
        Всички предпазители са здрави.
        Има ли някакви релета - на износено "лепящо" реле ми прилича таз работа или пък лош контакт от другата страна на бус-а.
        Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
        Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

        0885372997 - Дани

        Коментар


        • #19
          От: One more Grand, 4.7 quadra drive

          Както писах и в другата тема - проблема с компютъра е решен.





          Докато още ги помня:
          Експлоатационните течности на Grand WJ - 4.7 quadra drive:


          Моторно масло

          Без специални изисквания,
          5W30 / 5W40 / 10w40 - намерих някакво на GM за 38 лв/5л
          5.5-5.7 Литра

          Антифриз
          Без специални изисквания
          8 литра или 5 литра концентрат.

          Масло скоростна кутия
          ~6 литра, аз го смених при дядо Владо, при него има някакво шведско, 26 лв/л.

          Масло раздатка:
          От USA Mopar NV245 * NV247 * NV249 Transfer Case Lubricant MS10216 - PN 05016796AC
          От Балкан Стар
          Manual transmission fluid SAE80W Petronas Tutela Transmission Powergear4 ~36 лв/л
          2 литра

          Масло за диференциали
          Стандартно (80w90/75W140), около 2.4 л. за двата.
          Задължително с добавка от USA - Mopar 05103522EA MS-10111 Limited slip adaptive (75 лв., стига и за двата диференциала) - от Жоро
          Една опаковка стига за двата - 1/3 на предния 2/3 на задния.
          Последно редактирано от danvan_; 21-11-12, 09:38. Причина: грешна цена
          Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
          Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

          0885372997 - Дани

          Коментар


          • #20
            От: One more Grand, 4.7 quadra drive

            Първоначално публикуван от danvan_ Преглед на мнение
            ...



            Докато още ги помня:
            Експлоатационните течности на Grand WJ - 4.7 quadra drive:
            ...
            Някои неща не са точни, а други опасни за двигателя!
            Масло 10W-40 няма в сервизното ръководство!
            5W30 и 10W30 са маслата със съответния сертификат API.
            Охладителната система събира 13,7 л.

            Коментар


            • #21
              От: One more Grand, 4.7 quadra drive

              Така е колега - по каталог са само двете.
              За HO двигател дават само и единствено 10W30.
              Аз не бих класирал 10w40 сред "опасните" за двигателя.
              Това е мое решение, базирано на личен опит.
              На другата си кола съм карал 5W40 вместо 5W30 лонг лайф - над 15000 без никакви лоши последствия.
              За да избегнем споровете - споделил съм какво смених аз, след консултация при дядо Владо.
              Данните от каталог се предполага, че всеки ги е прочел.

              За антифриза отново си прав като данни от каталог, но никога не можеш да източиш целия - максимумът е 8 литра (пак говоря от опит).

              Поздрави
              Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
              Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

              0885372997 - Дани

              Коментар


              • #22
                От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                Владо, ако е в движение всеки го дърпа за щяло и не щяло. Едва ли ако трябва той да ти сменя маслото няма да погледне спецификациите и ще ти налее каквото му падне!
                5W40 е синтетично масло. 10W40 се води "полусинтетика" и това е най малката разлика.
                Смени си маслото с правилното и не си прави експерименти с тоя мотор.
                Антифриза може да го "източиш" целия, но не в това е въпроса. Въпроса е колко концентрат трябва да налееш.

                Коментар


                • #23
                  От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                  Нали ти казах - теорията я знам и аз.
                  За антифриза - 6 литра концетрат - -75 градуса сложих

                  Поздрави
                  Последно редактирано от danvan_; 21-11-12, 10:06. Причина: правопис
                  Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                  Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                  0885372997 - Дани

                  Коментар


                  • #24
                    От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                    Първоначално публикуван от danvan_ Преглед на мнение
                    6 литра концетрат - -75 градуса сложих аз
                    Така по става.
                    10W-40GM го дай на някой за старата бангия.

                    Коментар


                    • #25
                      От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                      Е той моя убосник също не е пирва младост
                      Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                      Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                      0885372997 - Дани

                      Коментар


                      • #26
                        От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                        Извинявам се за офтопика, но да питам тук, тъй като стана на въпрос за вискозитетета на маслата.

                        Аз съм чел (уж) за малкото ми чероки с 4.0 двигателя и там пише да се използва масло 5W-30 (ако се кара в студени страни) или 10W-30. Това мисля според книжката (производителя) на модела.
                        Маслоспецификациите са дадени и по двете класификации: API за америка и ACEA за Европа. Съответните индекси са толкова стари, че напрактика всяко ново масло в момента на пазара покрива тези стари норми и е с по-висок индекс.

                        10W-30 не е популярен вискозитет в България. Поне не се намира лесно и не се предлага богато. 10W-40 го предлага всеки масло производител.
                        Първият път, когато трябваше да сменя маслото отидох и си купих такова от Балканстар. Продадоха ми Penzoil 10W-30.



                        Сложих го и после започнах да чета за него. В сайта на Penzoil не става много ясно на каква основа е това масло, но мисля е минерално, защото на полусинтетиките им го пише изрично, а на минералните никъде не е упоменато (изчетох опаковката и рекламата на сайта внимателно и никъде не намерих точно определение)

                        В последствие сипвам само полусинтетика 10W-40.
                        Мнозина ми казаха, че американското масло (Penzoil в случая) не е подходящо за европейските горива, които имали разлика с американските такива на база някакви добавки. Това дали е вярно не знам.

                        Замислям се в случая за разликата във вискозитета между 10W-30 и 10W-40.

                        Десетката обозначава градусовата граница на студен старт, която в случая със сравнението е равна, нали така?
                        0 примерно е до -40 градуса
                        5 = до -35
                        10 = до -25
                        15 = до -20
                        и т.н.

                        А второто число показва запазване на смазочните качества и течливостта на маслото при висока околна температура.
                        30 = до 35 градуса
                        40 = до 40 градуса
                        ...
                        60 = до 50 градуса

                        В случая 30 е за по-ниска максимална температура, а 40 за по-висока. В България температурите стигат дори 40 градуса (вече) и не виждам причина да не се използва вискозитет с второ число 40.

                        Грешна ли е информацията и не е ли правилно да се избира маслото така?

                        Миналата зима в студа, сипах в двигателя на черокито пълна синтетика 5W-30. С колегата danvan карахме по това време еднакви аудита и препоръките за тях бяха за 5W-30.
                        От Аудито все ми оставаха по 2 литра ново масло на смяна, така че реших да ги оползотворя и ги сипах в двигателя на джугана. Така или иначе 5W-30 фигурира в препоръките за този двигател.
                        Разлика в работата на двигателя не открих, ама никаква, нито между 10W-30 (минерално), нито 10W-40 (полу синтетика) дори с пълната синтетика 5W-30. Работи еднакво добре.
                        Единствено понеже имам теч от семеринг на двигателя с пълната синтетика той малко се усили, това е.

                        В крайна сметка, проблем ли е за двигателя , ако му са слага по-качествено масло с по-широк диапазон на вискозитет? И проблем ли е да се поръчва масло от и произведено за щатите и да се ползва тук в България с нашите горива?

                        По въпроса за антифриза и аз от малкия черок не мога да източа литрите по книжка, излизат с 1/3 по-малко и съответно сипвам малко повече концентрат, който се смесва с остатъка от стария такъв.
                        Последно редактирано от verter; 21-11-12, 10:53.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • #27
                          От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                          ...

                          Замислям се в случая за разликата във вискозитета между 10W-30 и 10W-40.

                          Десетката обозначава градусовата граница на студен старт, която в случая със сравнението е равна, нали така?
                          0 примерно е до -40 градуса
                          5 = до -35
                          10 = до -25
                          15 = до -20
                          и т.н.

                          А второто число показва запазване на смазочните качества и течливостта на маслото при висока околна температура.
                          30 = до 35 градуса
                          40 = до 40 градуса
                          ...
                          60 = до 50 градуса

                          В случая 30 е за по-ниска максимална температура, а 40 за по-висока. В България температурите стигат дори 40 градуса (вече) и не виждам причина да не се използва вискозитет с второ число 40.

                          Грешна ли е информацията и не е ли правилно да се избира маслото така?...
                          Грешна е. Особенно що се касае до втората цифра.
                          Първата цифра наистина касае визкозитета при "студения старт". Втората цифра касае визкозитета при нормална работна температура на двигателя.
                          А той е примерно 90*. Няма значение колко е "околната температура". За тая работа се грижи охладителната система и най вече термостат и радиатор. Затова твоя джип работи на 90* и в Дубай, и в Канада - примерно.
                          Тия цифри най общо означават следното:
                          "Течливост" при определени температури. Втората цифра се взима на база 100*С в лабораторни условия, като през еталонен отвор се гледа количество масло което изтича за определено време и под определено налягане. Колкото по голяма е втората цифра на маслото, толкова по малко масло изтича през отвора.
                          Тоест, ако за нашия автомобил производителя е предвидил еди какво си масло, с еди каква си "течливост" при 100* и ние му шибнем по "гъсто", ще доставим по малко масло до основните лагери от колкото на производителя му се иска - пак примерно.
                          За студения старт е ясно, че колкото по малка е цифрата, толкова по добре.

                          Коментар


                          • #28
                            От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                            Влади, говорих преди малко с дядо Владо по телефона - и според него и според мен (не че претендирам да съм кой знае какъв специалист) може да слагаш 10W40 и да си караш спокойно.
                            Не знам за четворката, но аз с 4.7 дигам над 3000 оборота веднъж месечно.
                            Нищо не може да ме убеди, че двигателя работи в режим. за който е критично, че вискозитета не е 30 а е 40.
                            Пак повтарям - теорията всички я знаем, и теоретично колегата Андро 160 е желязно подкован и напълно прав. Ако си решил сляпо да спазваш шпрепоръките на Крайслер, сипвай 5/10W30, няма кой да го оспори.
                            Само че, на практика, нещата понякога са по-различни.
                            На всичкото отгоре, логиката то относно вискозитета и температурата е правилна. С Гризли (познаваш го от АКБ) сме го говорили много за това - на същото мнение е.

                            Не те агитирам да караш с 10W40, но аз за себе си съм спокоен и ще докладвам тук всяка година как е мотора.

                            Имам същото ауди каквото ти имаше - почти 30 000 минах с 2 смени на 5W40 на Кастрол по съвет на майстор на който вярвам (както в случая на Д. Владо) - никакви проблеми. Това е факт, колата в момента гони 100 000 и е като нова и като вървене и като звук на мотора.

                            Поздрави
                            Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                            Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                            0885372997 - Дани

                            Коментар


                            • #29
                              От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              ...
                              Тоест, ако за нашия автомобил производителя е предвидил еди какво си масло, с еди каква си "течливост" при 100* и ние му шибнем по "гъсто", ще доставим по малко масло до основните лагери от колкото на производителя му се иска - пак примерно.
                              За студения старт е ясно, че колкото по малка е цифрата, толкова по добре.
                              Теоретично е така. Пропускаш само, че това масло е сметнато с резерв и то при положение, че двигателя се кара по начин, който у нас ще ти докара разход на 25-30 на 100. В случая разчитам на този резерв.

                              Поздрави
                              Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                              Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                              0885372997 - Дани

                              Коментар


                              • #30
                                От: One more Grand, 4.7 quadra drive

                                Аз също сам с масло 10W40 и ненамирам никаква подозрителна работа на двигателя.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X