Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

    Преди 3 дни купих джипа с идеята че турбото не бачка понеже стрекката на прибора на арматурното табло стой на 0.
    Като извадих входящия маркуч на турбината и я пораздвижих установих радиален луфт 3-4мм, аксиален не се усеща.
    Освен това беше скъсан маркуча който излиза от капака на главата и отвежда маслените пари до "нещо" и от там до въздуховода влизащ в турбината.
    Интеркулера беше доста омаслен и го поизмих с препарат, минах 200 км и все още няма видими следи от масло в него.
    Интересното е, че въздуховода отиващ в турбото е доста омаслен от маркуча за маслените пари. Нивомера за маслото ми показва малко над максимума. Понеже капе около скоростите човека който ми го продаде е поналял повечко. Отдавам по обилното омасляване на този факт но не съм много сигурен. Нормално ли е това омасляване на въздуховода към турбото?
    Другият ми въпрос е на какъв принцип работи прибора за измерване на налягането в турбото и къде се намира датчика а да мога да проверя дали не е повреден защото въпреки луфта турбото духа здраво и колата си върви нормално.

  • #2
    От: Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

    Първоначално публикуван от Petyo Kyurkchiyski Преглед на мнение
    ...
    и отвежда маслените пари до "нещо"...
    Това "нещо" е маслоуловител. Виж дали може да го поразглобиш и почистиш.
    За да си сигурен дали духа нормално от картера може да измериш компресията.
    Турбото беше ясно ,че работи, 3-4мм. луфт обаче е много. Според мен го рециклирай докато е време, щото после ремонта ще е в пъти повече, ако си държиш на колата.
    Относно "мърдането на полуоската" - виж в специализираната информация устройството на задния мост и ще ти стане ясно защо мърда и колко е нормално.
    ПП.
    То па не може да видиш. Има клипс, който държи полуоската към планетата. Луфта е голям, което значи износване на възела.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

      Благодаря за отговора!
      Явно маслоуловителя не лови много защото си омаслява прилично. Иначе съм преувеличил с луфта, около 2мм. Въпрек и това ще сменя турбината, днес си намерих читава турбина. Опитахме се да я свалим от колектора, но се скъса една шпилка и направо я свалихме с колектора от главата. Бих я сменил с колектора, но той е лепен и предпочитам да сложа моя. Разбрах и как работи прибора за налягането, вързан е към всмукателния колектор и когато турбото се развихри би трябвало да прави по-високо налягане вместо нормалното по ниско ако не работи турбината (предполагам).Обаче въпросния малък маркуч излизащ от колектора отива в един клапан, който пък е закачен на топлата вода отиваща до автоматичния смукач (предполагам). Не знам каква е идеята на тои клапан, но той има 3 разклонения. Пи мен едното е затапено , второто отива към датчика за налягане на турбото а третиа гъм ГНП-то. Не съм сигурен каква му е функцията и ще се радвам да споделите
      Иначе днес смених задните накладки, някой си е оставил ръцете и е изгубил част от механизма за саморегулиране . Свалих и отсрещния че да има симетрия
      Относно мърдането дето споменах, днес установих че го има и от двете страни като повдигнах и двете колела във въздуха. Въпроса ми е ще е ли проблем да мина така около 1000км?
      Благодаря!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

        За осевия луфт на полуоската дават допустими стойности до 4 мм.
        Тия "3-4" см. са си бая луфт. Дали "ще изкара 1000 км"? Не знам, ако излети колелото какво става!?

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

          Турбото винаги работи, докато от него не паднат съществено големи части. Оправи си манометъра. Проблем е ако има аксиален луф, не радиален.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

            Оправих манометъра и сега си отчита нормално. Подредбата на тръбичките към клапана беше неправилна, но от топлината така се бяха огънали че си изглеждаше направо фабрично. Майстор ме посъветва да извадя маркуча за маслените пари от главата от въздуховода и да го оставя свободен. Естествено след това да затапя дупката бна въздуховода след въздушния филтър. Не знам има ли някакво значение за турбината дали минават тези пари през нея?

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за Турбото на Чероки 2.1ТД 91г.

              не си прави експерименти с маркучите, оставиги така, просто изчисти маслоуловителя

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X