Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

    Здравейте колеги,
    от скоро съм горд собственик на Jeep, машината ми е перфектна много ме радва. Имам няколко въпроса на който получавам различни отговори от "майторите" които съм питал.
    Ако може някой да ми даде верни отговори ще съм много благодарен.

    - На скоростния лост има малко копче (0/D) за какво служи и как се ползва?
    - Разликата между скоростите D, 2, 1 и кога коя скорост да ползвам
    - Разликата между 4ALL TIME и 4LO и как се ползва

    Благодаря ви предварително


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0101.jpg
Прегледи:1
Размер:114.1 КБ
ID:5976139
    Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Quadra Drive
    JEEP: The dirtiest of the four-letter words

  • #2
    От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

    Който иска да отговаря, че на мене вече ми е .....
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #3
      От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

      1. overdrive /овърдрайв/ давам ти разшифровка на О/D да знаеш какво да напишеш в търсачката.
      2. карай си на D............ засега
      3. 4LO са ти бавните........... няма да ти трябват с тоя двигател.
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #4
        От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

        Може да няма още достъп до търсачката човекът...

        O/D е повишаваща предавка - нещо като 5-та и нагоре скорост при ръчните ск. кутии (само дето може да се включи и след втора, защото в доста автоматици предавките са само 3 + въпросната "overdrive"). При изкачване на наклони, за да не тръгне заради оборотите да включва на нея, пък после да връща на по-ниска предавка заради нуждата от въртящ момент, пък после пак да включи и пак да върне (получава се неприятно придърпване), с това копче се изключва и забранява включването на въпросната предавка. Също както с ръчна ск. кутия не катериш баири на 5-та скорост. Ако наклонът е много стръмен и почне да мести по същия начин между 2-ра и 3-та предавка, тогава ограничаваш на "2". На 2 или 1 също използваш двигателя като "моторна спирачка" при спускане по стръмни наклони, също както на ръчната кутия включваш на първа или втора предавка.
        "Бавните" 4LO се включват като преди това дадеш автоматика на N и колата се движи с 2-3 км/ч. или в краен случай е спряла, но не и с по-висока скорост. Вършат работа за спускане по много стръмни наклони или катерене на такива, излизане от много дълбок сняг и т.н. Като пробваш, ще усетиш за какво стават На бавни не бива да се кара на асфалт, сухи и твърди терени.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

          OD Off бутона е за изключване на т.н. OverDrive в скоростната кутия- електронно контролирана повишаваща предавка. Ето какво пише в User Manual-а за това:

          OD Off бутона се използва за изключване на OverDrive предавката /забранява се на ECU за управление на автоматичната кутия да превключва на тази предавка./ При натискането му светва и контролна лампа в таблото с надпис OD Off. Пише също така, че за повечето случаи на градско движение, както и за движение по highway /магистрали/ трансмисията използва електронно контролираната Overdrive /5-та/ предавка. Изключването /забраняването/ и се препоръчва при heavy load conditions /силно натоварен режим на експлоатация/ примерно, при изкачване на продължителен стръмен наклон, силен насрещен вятър или теглене на тежко ремарке. В този случай се предотвратяват честите безсмислени превключвания на трансмисията /а от там евентуалното прегряване/.
          Позициите на автомата - D /Drive/ - кутията превключва всичките предавки от 1-ва до 4-та + повишаващата OverDrive. Поз. 2 - разрешава на кутията да превключва само на 1-ва и 2-ра предавка т.е. принудително ограничение за движение на 2-ра. Може да се ползва при изкачване на много стръмен наклон, бавно движение в колона и т.н.
          Поз. 1 - ограничаване на превключването и движение само на 1-ва предавка. Кога се ползва? Ми при нужда - примерно на парад.
          А за 4LO това са бавни. Ползват се само за преодоляване на по сериозни препятствия, като много стръмен наклон при кал, сняг, мокра трева т.н.
          За повече информация разгледайте руския сайт за Jeep. Има доста информация и за видовете 4х4.

          P.S. Съжалявам за повторението. Писал съм заедно с Bogoljub Gagic
          Последно редактирано от Алекс Маринов; 25-06-12, 15:12. Причина: P.S.
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #6
            От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
            P.S. Съжалявам за повторението. Писал съм заедно с Bogoljub Gagic
            Недей да съжаляваш, ето аз научих нещо много ценно :

            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
            Поз. 1 - ограничаване на превключването и движение само на 1-ва предавка. Кога се ползва? Ми при нужда - примерно на парад.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

              Само да вметна и единственото нещо което сте пропуснали... При спускане по екстремно стръмни наклони "бавните" 4 LOW - включени, а позицията на лоста за смяна на скоростите е "1"! По-този начин се "изстисква" максимума на автомата и раздатката като "моторна спирачка", а в някой условия и единствения начин да се постигне, защото автомата си лови повишаването на инерцията - респ. оборотите и си включва предавките на горе и въпреки, че раздатката е на "баввни", джипа може да си вдигне едни 50-60 км.ч. и нагоре, а това обезсмисля упражнението при един 45+ градосув наклон примерно, защото пак трябва да се слиза на спирачки, а това в някои условия е силно нежелателно...

              Коментар


              • #8
                От: Малко помощ (инфо) за grand Cherokee

                Благодаря ви за изчерпателната информация. За съжеление нямам достъп до повечето опции на форума незнам админите кога ще ми разрешат да си слагам аватар и да търся из "заключените" секции.
                Тази събота и неделя възнамаерявам да се изкалям някаде около София, ако някой друг има подобни щения да може да си организираме малко оф-роад евентче
                Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Quadra Drive
                JEEP: The dirtiest of the four-letter words

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X