Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

    Здравейте. От доста време търся да купя Jeep Grand Cherokee 5.2 V8. Проблемът обаче е такъв, че нямам никакъв опит с джиповете като цяло.
    Карал съм само леки автомобили досега, а джипът е нещо съвсем различно, с множество агрегати, които изобщо не присъстват в един нормален автомобил.
    Бях пуснал тема преди време тук, че търся да купя такава машина, сега също съм пуснал, но явно никой не иска да се раздели с джипа си.
    Надявах се, че ще мога да купя от съвестен човек от форума, който да ми каже 1:1 какво е състоянието, какво е сменено, какво имам да правя и т.н. - поне да съм наясно с реалното състояние, от човек, който нистина разбира.
    Напълно съм наясно, че перфектен автомобил няма, но и никой не иска да тръгне от ремонти, достигащи или надвишаващи стойността на автомобила.
    И така, тъй като явно няма да имам късмет да го купя от тук, започвам да се оглеждам по обяви, автокъщи и т.н., където разбира се на коректност е безумно да разчитам и шансът да ми пробутат нещо генерално потрошено е доста сериозен
    И така, накратко какво бих искал да попитам и евентуално да получа някакъв съвет от вас, относно оглед и покупка:
    - предвид факта, че единствените неща, които да речем съм "понаучил" за проблемите на този джип, са от този форум, т.е. само на теория - възможно ли е изобщо да направя някаква диагностика в "полеви" условия или в случая е абсолютно наложително да го закарам в сервиз;
    - като изключим двигателя, за който приемаме, че имам някакви познания и мога да преценя на място - има ли начини, по които да преценя дали останалите "възлови" агрегати функционират нормално - скоростна кутия, мостове, раздатка и т.н.
    Попрочетох в руския сайт, там има някакви насоки какво да гледаме при покупка, но написаното ми се струва някакси твърде повърхностно. Едва ли диагностиката може да се изрази в - "ако нещо скърца - моста си отива", "ако скоростната кутия тропа" и т.н. То е ясно, че ако скърцат и тропат нещата не са на добре.
    Ами това е, с две думи исках да попитам дали има неща в този джип, които е абсолютно задължително човек да провери при покупката, за да няма сериозни главоболия впоследствие.
    Ще съм крайно задължен, ако някой вземе отношение по моето питане.

  • #2
    От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

    има неща, които са абсолютно задължителни за проверка.......и понеже после доста боли ако ги проспиш /собствен опит/ разходи се до Костинброд, да се запознаеш с дядо Владо и Димата и без тяхно ДА, не купувай!!!
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #3
      От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

      Да, това би било най-доброто решение, обаче е приложимо само, ако продавачът е от София. Не виждам начин, по който да накарам някой от друг град да го закара до Костинброд. Иначе съм карал доста "екзотични" автомобили /като да речем Ситроен ХМ, което си е истинска авантюра, макар и да поназнайвам доста за хидравличното окачване/, не знам защо обаче покупката на този джип истински ме притеснява. Поради тази причина и потърсих мнения тук за какво да гледам/ослушвам/проверявам, ако се наложи покупка от град, в който нямам опция за специализиран сервиз. А предвид скромното предлагане на този джип, още повече и с този мотор, ми се струва, че е много вероятно точно това да се случи.

      Коментар


      • #4
        От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

        Преди да го заведеш там... Виж дали предния кардан му е там, 5,2 да е до 95г. да е лимитед или от сорта с всички екстри. след това номера му въвеждаш тук http://jeep.avtograd.ru/VIN/index.htm http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_decoder.htm , след като мине тая проверка и на първи поглед всичко е наред, звъниш на Дмитрии0878944606, да ти пофилосовства малко по телефона и го водиш при 2мата дърти пръча да го прегледат, ако мине и при тях го купувай смело. Ама преди тея тестове, няма смисъл, че щях да им водя един гранд дето се оказа XJ 81ва г според вина

        Коментар


        • #5
          От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

          Аз бих си взел гранд след 96 пък , въпрос на вкус и за какво точно ще ползва.
          Иначе Ради за другите неща е прав.
          Grand Cherokee ZJ 96 5.9 Limited + 4'' Rubicon Express Coils. 4'' Rough Country 2.2 shocks, MAxxis Mudder 33/12.5/15

          тел. 0897818449

          Коментар


          • #6
            От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

            Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
            Преди да го заведеш там... Виж дали предния кардан му е там, 5,2 да е до 95г. да е лимитед или от сорта с всички екстри. след това номера му въвеждаш тук http://jeep.avtograd.ru/VIN/index.htm http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_decoder.htm , след като мине тая проверка и на първи поглед всичко е наред, звъниш на Дмитрии0878944606, да ти пофилосовства малко по телефона и го водиш при 2мата дърти пръча да го прегледат, ако мине и при тях го купувай смело. Ама преди тея тестове, няма смисъл, че щях да им водя един гранд дето се оказа XJ 81ва г според вина
            Я виж до 96-та година с коя раздатка се е произвеждал джипа и пак си помисли какво го съветваш човека! Липсата на електроника в скоростната кутия (до 95-та) надали е за предпочитане пред липсата на механичен блокаж на виско муфата на раздатката (NV249 монтирана до 1996 г.)... Без блокаж на муфата джипа от почти паркетник в заводски вид става абсолютен паркетник при тоя мотор и въртящ момент. Добре е човек като дава съвети, да знае за какво иде реч поне малко от малко - без значение колко и какви коли е карал!

            Коментар


            • #7
              От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

              Липсата на електроника в скоростите веднага бих го предпочел, камо ли пък да предпочета виско муфа. Кутията до 96та е 46RH която се слага на пикапи и др, а след 96та е 44RE и е по-слаба и е направена от 42RE която е най-куцата крайслерска кутия, освен това оная раздатка 249 е с истински фултайм, а виското е до 80% блокаж и няма деф, а само виско муфа. , а на бавни е само парт тайм и е куц. Единственото преимущество след 96та е задния мост, та мисля че определено си ти човека който не знае какво говори и пише , а понеже си и голям "драйвър" имаш един калник да пребоядисваш

              Коментар


              • #8
                От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

                Първоначално публикуван от vkirov Преглед на мнение
                Да, това би било най-доброто решение, обаче е приложимо само, ако продавачът е от София. Не виждам начин, по който да накарам някой от друг град да го закара до Костинброд. Иначе съм карал доста "екзотични" автомобили /като да речем Ситроен ХМ, което си е истинска авантюра, макар и да поназнайвам доста за хидравличното окачване/, не знам защо обаче покупката на този джип истински ме притеснява. Поради тази причина и потърсих мнения тук за какво да гледам/ослушвам/проверявам, ако се наложи покупка от град, в който нямам опция за специализиран сервиз. А предвид скромното предлагане на този джип, още повече и с този мотор, ми се струва, че е много вероятно точно това да се случи.
                Ами ако нямаш възможност да се консултираш с препоръчаните лица и да заведеш мулето да го огледат на живо трябва да знаеш няколко неща. По двигателя няма кой знае какво за гледане - известен е със здравината и дуракоустойчивоста си! В общи линии - или работи, или не работи... Ако работи - няма сериозни проблеми, които биха те вкарали в непредвидени и неприемливи разходи. Ослушвай за нетипични шумове (имай предвид, че инжекторите са малко шумни и се чуват на ниски обороти - нормално е) и гледай за вибрации извън нормалното, и за колебания в оборотите. Просто гледай возилото да е на колкото се може по-малко километри! Ако свети "check engine" на таблото, добре е да се прочетат грешките... Причината може да е съвсем безобидна като откачан акумулатор, а може и да нещо по-сериозно! Слабите места са скоростната кутия, раздатката, полуоските и каретата! Скоростите се тестват по следния начин - качаш се в колата и изреждаш всички предавки - един път плавно и един път с мръсна газ (кик даун). Ослушваш се за шумове, гледаш да няма предърпване и замисляне при превключването на скоростите. Превклчването при всички случаи трябва да е плавно и почти да не се усеща (особено когато се кара с плавна газ) Ако липсват тези признаци - много вероятно е със скоростите всичко да е наред. Ако има нещо от изброеното - може да се оправи след смяна на маслото в скоростната кутия, но може и да не се оправи! Моя съвет е да не купуваш колата! Раздатката се тества по следния начин - виското се тества на хлъзгава или ронлива повърхност (с лошо сцепление)! Караш приятел (ако имаш придружител) или продавача да се качат в джипа и да потегли с мръсна газ! Ако муфата е в час - ще зацепи на момента предния мост (гумите хвърлят чакъл, пясък, кал или каквото има отдолу)! Имали замисляне по въпроса, или предния мост въобще не зацепва - не купуваш колата! Теста дали виското е запекло също е лесен - качаш се и въртиш кръгове с пълен ляв и пълен десен с повечко газ и внимаваш дали не тътри предницата.. Ако я тътри - пак не купуваш колата! Тук теста се прави на сух асфалт с идеално сцепление! Бавните се тестват също доста лесно (пак на терен с лошо сцепление) - включваш ги (лоста на скоростите в позиция N, педала на спирачката натиснат, имай предвид, че заради механичния блокаж на муфата ако има такъв си трябва малко повече сила иначе е възможно да не зацепи) и даваш нормална газ (както когато си тествал скоростите в плавен режим)! Ако джипа подскочи като ужилен под задника ти и тръгне - няма да се шашкаш! Това означава, че бавните му работят (няма как да не усетиш разликата в потеглянето)! Ако има стръмен баир наблизо не е лошо да го напънеш, за да видиш дали няма да изключат бавните... При всички тестове на раздатката трябва да се ослушваш за съмнителни шумове и да гледаш за странни вибрации! Наличието им говори за проблем - не би трябвало да ги има! Полуоски и карета се "гледат" като на всяка кола - ослушваш се за виене на лагери и тракане! И да има някакъв проблем не е болка за умиране - ремонта е евтин. Единствения проблем е, че ако е тръгнала да се къса полуоска (умора на метала, пукнатини, усукване), най-вероятно ще разбереш като го вкараш в гората или на някой светофар - ако решиш да си направиш майтап с някой Голф 2-ка.. Това е в общи линии най-важното, което може да се направи в полеви условия. След закупуване на колата си приготви и едни 2000 лева за пълното (наистина пълното) и обслужване (парите може да са и по-малко, но да си подготвен психически)! Направи го задължително, независимо какво ти разправя продавача! Дано съм бил полезен и скоро да се присъединиш към клуба...

                Поздрави
                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 19-06-12, 20:26.

                Коментар


                • #9
                  От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

                  Марто, евала за указанията. Много точно казано.

                  При моя гранд виското леко е запекло. На сух асфалт при пълен волан леко задържа и гумите леко присвирват. Димата го тества и каза, че все още е в начална фаза и ще го излекува, защото при кола на място, на лек неблагоприятен наклон и на навит волан тръгва сама от на оборотите на директна предавка без газ.. Можело изобщо да не тръгне, тогава виското е запекло яко.
                  Мен раздатката не ме плащи, ако има проблем бих я сменил направо с 242, но бих желал да си оправя оригиналната 249 OD с виското, щото за нормалнашосейна и софт офроуд употреба е по приятна, благодарение на автоматичното си задействане.

                  Скоростите е хубаво да са ок, че там е по-кофти работата. Тестът, който Марто е написал и наистина точен. Димата го приложи и на моя и всичко е ок.
                  Скоростната кутия мисля се чупи от тенденциозни резки потегляния. Като гледам в youtube , че почти всички клипове с грандове V8 са някакви гонки и въобще не ме учудва, че ги чупят здраво. То всяка кутия така се тормози. Ако се пази и се дава плавно газ, мисля ще служи дълго време без проблем.
                  Това, че джипът е мощен не значи, че трябва да се ползва за гонки с разни бегачки. Поне така мисля аз.

                  И от всичкото ми четене откакто се интересувам от jeep ми става ясно, че тези автомобили много държат на хубавото и точно масло за всичките си агрегати: скорости, раздатка, диференциали, двигател, хидравлика....Грешно масло ги убива.
                  Друго май не искат. Така, че аз бих внимавал от кой купувам и дали човекът предишен собственик е бил технически грамотен и запознат с тези подробности.
                  Последно редактирано от verter; 19-06-12, 22:36.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

                    Много, много благодаря за помощта. Мисля, че това ще е напълно достатъчно за една обща диагностика. Пък останалото - си е и до късмет.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

                      Ако още малко поразмисля може да се разделя с моя "хубавец",но е 5.9 и не знам дали ти покрива желанието.
                      ПАВКО
                      0888802068

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

                        Да, 5.9 също е опция за мен.
                        Между другото, днес използвах съботния ден по предназначение и оглеждах един джип нов внос 5.2 в Пазарджишко, аз съм от Пловдив впрочем и ми е най-близо, та от него започнах първо. Гледах, пробвах, тествах, има си някои проблеми на общо четене, но не знам до колко са сериозни и поправими. Лошото е, че това чудовище е без номера и се наложи да го пробвам по разни вътрешни улици и просто няма как на такива отсечки да преценя работи ли както трябва или не. То само докато тръгна и вече съм в нарушение на скоростта в града. Не става просто. Ще ми се да му направя някаква диагностика в сервиз, обаче без номера - как да го закарам където и да било... Дали има някой от региона, който може да ми препоръча сервиз, евентуално да говоря с хората там срещу съответното заплащане да го погледнат на място? Защото джипа ми харесва като външен вид, интериор, ниво на оборудване, двигателя според мен е добър, скоростите изглежда са наред, но до там. Останалите неща мисля няма да мога да преценя при тези обстоятелства.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как да подходя при покупка на Grand Cherokee 5.2

                          Първоначално публикуван от vkirov Преглед на мнение
                          ....само докато тръгна и вече съм в нарушение на скоростта......
                          Щом нищо не те е притеснило на шум и вървеж, не е държала висока температура, или не е имало колебания в показанията на маслото, скачай и се "дави" тогава вероятно е добра, а после дребни кусури винаги ще излизат, пък ще помагаме където можем
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X