Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лифт на XJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лифт на XJ

    Здравейте
    Дойде време за лифт на моето Чероки XJ ,идеята е ясна-да вкарам гуми 31"
    Автомобила е ежедневен и няма да бъде използван за тежък офроуд
    Концепцията е следната-пружини 3" и по-дълги амове отпред,а отзад-още го мисля-дали да е само шпренгване,дали да е с добавяне на лист,дори видях Чероки със задни помпащи се амове -модел на Монро,които понясят 2"-3" без проблем,само не зная колко е надежно,за мен най добре е да се вземе цял пакет нови ресори,но тези железа тежат доста и съответно шипинга им е доста скъп.
    Лифта отзад ще го мислим допълнително с Дядо Владо и Димата....
    Та въпроса ми към разбиращите е кое да си поръчам-спрял съм се на готов кит на RC:
    http://truck-mate.com/index.php?main...roducts_id=521
    Добра цена,безплатен шипинг на територията на USA,ще дойде до БГ за около 600лв,
    но четох някакви мнения,че не били много качествени,пружините омеквали бързо.....
    другото на което съм се спрял е само пружини от Quadratec
    http://www.quadratec.com/products/76004_800_07.htm
    и този комплект амове:
    http://www.quadratec.com/products/16016_104.htm
    http://www.quadratec.com/products/16016_103.htm
    и двете предложения влизат във сумата,която съм приготвил -около $500 да дойдат до БГ
    Ясно ми е че кита е по-евтин,с повече части,но дали пружините и амовете на Skyjacker не са по-качествени
    Благодаря за всички компетентни мнения.
    Cherokee WJ 4.0L- NP242
    Honda Africa Twin XRV 750

  • #2
    От: Лифт на XJ

    Привет, първо за пружините на Rough Country:
    след една година употреба нямам впечатление да омекват или да си променят по някакъв начин характеристиките.

    Тия белите амове на Rough Country (7000/8000 series) са базово предложение, произведени в Mexico, където има голям завод за амортисьори. Тези на Skyjacker няма да се учудя, ако също са произведени там. Подозирам, че редица фирми ползват еднакви амове като нискобюджетни предложения, само сменят лепенките отвън.

    Rough Country имат хубава серия амове N2.0 series, които със сигурност са по-добро попадение от тия белите, но мисля покриват лифт от 4 инча нагоре. Трябва да попиташ. Запитай в live chat приложението на страницата на Rough Country - много са отзивчиви и там и директно на телефона.

    Возията отпред основно зависи от правилния ъгъл на носачите ти! Трябва в нормално положение да са хоризонтални спрямо моста, а всеки инч лифт променя ъгъла им и разваля возията.
    Ето нагледно за какво пиша:


    При само 3 инчов лифт има вероятност да нямаш оплаквания от возията. Носачите в кита затова са леко кривнати, за да компенсират до някъде тоози ъгъл, но при всички положения возията се разваля. Въпросът е в каква степен е допустимо нейното влошаване от всеки собственик.

    Отзад с ресьорите трябва да внимаваш, за да не стане хептен каруца с подлагането на лист/листове. Хубаво е да си запазиш оригиналния пакет от листи и лифта да го получите от удължени задни уши и подлагане на моста под ресьорите на някаква подложка.
    Имай предвид, че за 3 инча лифт , новото задно ухо трябва да е 6 инча!
    Оригиналният пакет ресьори на Rough Country имат подложка към моста под наклон, така че да поизправи наклона на задния кардан. Естествено при 3 инча отзад това не е нужно, но в случай, че получиш по-голям заден лифт с добавяне на лист или друг приьом това ще ти е важно.
    Зависи и с каква раздатка си. 242 е с кардан с две карета и се чупи на две места и обира по-добре последиците от лифт, което е по добре от кардана към 231 раздатката, който е само с едно каре.


    Малко е трудно с ниско бюджетен лифт с малко части да си запазиш оригиналната возия и управление на джипа, но пък има вариант за минимални неудобства.
    3 инча лифт при XJ попада в допустимите неудобства.

    Погледни какво предлагат за 3 инча лифт в Rusty's.
    Чел съм добри отзиви за продуктите им, а и са изгодни.

    Успех с начинанието!
    Последно редактирано от verter; 15-06-12, 08:50.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #3
      От: Лифт на XJ

      3'' лифт прекалено изправя предния мост и задължително трябва да се удължат предните носачи ( долни) иначе път не хваща. с 3'' ще си ти влзенат перфектно гумите. Задния мост, Ванката ще се опита с планки и оригинални ресори да направи нещо, ще ти кажа какво е станало, но с добавен лист, като при мен е много лоша идея, ако не возиш никой нямаш окачване отзад- каруца Носачите, не знам дали ти показах как ги направихме но стана перфектно. Според мен пружини и ампове другото може хоум мейд или цял си лифт кит с регулируеми носачи ресори всичко, гледал съм из Ебая около 500$ разни комплектчета прилични.

      Коментар


      • #4
        От: Лифт на XJ

        Мерси за мненията
        Надявах се да се съберат повече
        Най-вероятно,ще поръчам кит-а на RC заради безплатната доставка и цената,
        от него ще използвам пружините и амовете,a за отзад ще мислим с Димата и Дядо Владо
        как да го направим.
        И на мен не ми се иска да добавям лист в ресорите,най-добре нови пакети,но няма от къде
        Cherokee WJ 4.0L- NP242
        Honda Africa Twin XRV 750

        Коментар


        • #5
          От: Лифт на XJ

          Ще се издъниш с тия 3". Мисли за 2". Максимум 2.5"
          На 2" влизат 31х10.5.

          Коментар


          • #6
            От: Лифт на XJ

            Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
            3'' лифт прекалено изправя предния мост и задължително трябва да се удължат предните носачи ( долни) иначе път не хваща. с 3'' ще си ти влзенат перфектно гумите. Задния мост, Ванката ще се опита с планки и оригинални ресори да направи нещо, ще ти кажа какво е станало, но с добавен лист, като при мен е много лоша идея, ако не возиш никой нямаш окачване отзад- каруца Носачите, не знам дали ти показах как ги направихме но стана перфектно. Според мен пружини и ампове другото може хоум мейд или цял си лифт кит с регулируеми носачи ресори всичко, гледал съм из Ебая около 500$ разни комплектчета прилични.
            Ти на колко XJ-я си правил 3" лифт, че твърдиш, че "...път не хваща"..?!! И какво значи "прекалено изправя предния мост"..?!! Това което се случва с моста е всичко друго, но не и "изправяне". Ако трябва да съм точен - моста бяга на зад и в ляво, и се усуква около оста си (нарушава се т.нар. кастор)! Изместването на зад се лекува с по-дълги носачи или удължаване на оригиналните с преработка на местата на захват, защото освен всичко друго - носачите опират в моста и ограничават ходовете на окачването на долу. Нискобюджетен но перфектно работещ (проверен) вариант е - от някоя морга да се вземат носачи от Паджеро 1-ца за тая цел. Бягането в ляво се дължи на панхарда, който в един момент идва къс заради лифт-а! Това се лекува с нов поръчков панхард - изчислен за този лифт, или с такъв с регулеруема дължина (става и да се удължи оригиналния, но трябва да се изчислява и мери доста точно). Това позволява да се центрира моста, който (в монтиран вид), трябва да е под прав ъгъл спрямо кардана. Трябва да се има предвид, че ако се наруши нормалната работа на панхард-а се получава, т. нар. Шими ефект, а това не е болка за умиране (оправя се), но не и нещо което бихте искали да изживеете на пътя! Кастора на предния мост се лекува (вкарва се в норми) посредством дължината на горните и долни носачи (ако се сменят или удължават носачите, трябва да се запази пропорцията между дължините на горните и долни носачи - така се запазва правилната позиция на моста). За отзад - пълно щастие с ресорното окачване няма - каквото и да се прави (дори и да се подменят ресорните пакети) - возията си остава дървена и за да започне да вози като хората си иска две торби цимент в багажника! Аз лично бих сменил ресорите с пружини (тук отново се ползват носачи от Паджеро 1-ца, ако трябва да се правят нещата за "без пари") - така хем возията ще се подобри чувствително, хем и ходовете на окачването! Не е сложно да се направи - просто се ляга под един ZJ и конструктивно се копират нещата 1 към 1... Друг проблем при лифтване над 3" е кормилната уредба! Кормилната рейка в един момент идва къса, а заради лифта се променя и нейния ъгъл от което се нарушава и нормалната работа на цялата кормилна система! До 3" лифт нещата са горе-долу в норма (при мен дори волана се връщаше както си трябва и джипа си държеше посоката и на асфалта, и извън него)... Ради, можеш да потърсиш темата за лифтването на моя Черок (Нестандартни работи по един Черок, е заглавието на темата) и да видиш, че нещата не са баш така, както ги казваш!

            Който е разхвърлял XJ би трябвало да знае, че всички отвори по окачването на предницата са елипсовидни и конструктивно е заложено джипа да поеме лифт до към 2"-2,5" без да се сменя нищо друго освен амортисьори и пружини (или да им се подложи). От там нагоре нещата стават или с компромиси или с много пари (не с китове от 500$), или с диво ТНТМ, което на края като пари идва на цената на един хубав кит и обезсмисля начинанието до голяма степен“

            Дано съм бил полезен! Поздрави

            П.П. Пропуснах да спомена стабилизиращата щанга и биалетките! При лифт 3" и нагоре биалетките започват да идват къси и стабилизиращата щанга е под постоянно напрежение! Прякото следствие от това е, че окачването губи почти 50% от ходовете си... При правилните китове има и нова (с променена геометрия и дължинна) стабилизираща щанга и по-дълги биалетки (в някои случаи и с дисконектори). В този случай (на Калин) който клони по-скоро към "сиромашки лифт, препоръчвам и поръчката на по-дълги биалетки (има такива и с регулеруема дължина) или удължаването на оригиналните.
            Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 16-06-12, 09:27. Причина: Допълнение

            Коментар


            • #7
              От: Лифт на XJ

              Аз се "набутах" точно с този лифт,на ROUGH COUNTRY 3” и имам впечатления вече към 9 месеца и към 8000км.Да ви кажа,не съм майстор и дадох да ми го монтират.Никакъв проблем.Първо -за биалетките-стават къси,но в комплекта има подложки за стабилизиращата щанга,които променят ъгъла и всичко се оправя.Ние все пак ги удължихме,защото нашето е с предна защита на кормилните щанги и с тези подложки,не можеше тя да се монтира или трябваше да се реже и предпочетохме удължаването вместо подложките.Второ-за изместването на моста в страни-сигурно го има но не се вижда,а и най-вече по нищо не се усеща.За "не може да се вкара в пътя", нищо няма да казвам,защото само ми става смешно.Листа който е в кита за подлагане е много корав и няма нищо общо с тия които слагат тука.Не подскача като каруца,но и не омеква-засега. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=130150





              Задницата още е по-вдигната,защото исках да шпренгвам старите ресьори по новия лист,но докато го видя майстора прекарал един път и него.Сега още го карам натоварено/а има и газова бутилка/ за да улегне.Имаше вибрация в началото,когато се дава газ,но вече почти изчезна.Все пак смятам,че хората са си го изчислили както трябва.Пропуснах да кажа,че свалихме малко раздатката заради тези ъгли.Всеки трябва обаче да знае какво иска."Колкото повече-толкова повече" не е подходящ принцип според мен.
              Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
              Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

              Коментар


              • #8
                От: Лифт на XJ

                Марто,както винаги изчерпателен
                Идеята ми е да реализирам лифта както го е направил CITIZEN
                Удължаване на носачите или замяната им с такива от Паджеро,биалетка от Диско 2...каквото още се налага
                Искам да вкарам гуми 31 и да се чустват комфортно,защото в момента опират навсякъде-отпред в подкалника,отзад като седнат 2-ма човека и там гумата започва да опира в калника.
                А в същото време,да се докарат някакви нормални ходове на окачването
                Идеята на колата е да стане удобна за разходки сред природата,къмпинг,палатка...а не да участва в хард разходки и състезания.
                Сега,докато дойде кита (средата на август) най-вероятно ще се наложи да си върна старите гуми 225/75/15 , за да мога да ползвам колата по предназначение през почивката и след като се лифтне да и сложа 31/10,5/15
                Cherokee WJ 4.0L- NP242
                Honda Africa Twin XRV 750

                Коментар


                • #9
                  От: Лифт на XJ

                  Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
                  Аз се "набутах" точно с този лифт,на ROUGH COUNTRY 3” и имам впечатления вече към 9 месеца и към 8000км.Да ви кажа,не съм майстор и дадох да ми го монтират.Никакъв проблем.Първо -за биалетките-стават къси,но в комплекта има подложки за стабилизиращата щанга,които променят ъгъла и всичко се оправя.Ние все пак ги удължихме,защото нашето е с предна защита на кормилните щанги и с тези подложки,не можеше тя да се монтира или трябваше да се реже и предпочетохме удължаването вместо подложките.Второ-за изместването на моста в страни-сигурно го има но не се вижда,а и най-вече по нищо не се усеща.За "не може да се вкара в пътя", нищо няма да казвам,защото само ми става смешно.Листа който е в кита за подлагане е много корав и няма нищо общо с тия които слагат тука.Не подскача като каруца,но и не омеква-засега. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=130150





                  Задницата още е по-вдигната,защото исках да шпренгвам старите ресьори по новия лист,но докато го видя майстора прекарал един път и него.Сега още го карам натоварено/а има и газова бутилка/ за да улегне.Имаше вибрация в началото,когато се дава газ,но вече почти изчезна.Все пак смятам,че хората са си го изчислили както трябва.Пропуснах да кажа,че свалихме малко раздатката заради тези ъгли.Всеки трябва обаче да знае какво иска."Колкото повече-толкова повече" не е подходящ принцип според мен.
                  Изместването на моста го има (ако не е сменян или удължаван панхарда и си караш с оригиналния - както се вижда и от снимките на кита ти) и най-лесно можеш да го провериш, като вземеш една рулетка и измериш разстоянието от вътрешната страна на подкалника до външния ръб на грайфера на предна дясна и лява гума! Идеалния вариант е разстоянието да е еднакво - това означава, че моста е центриран спрямо купето, от там съответно и спрямо предния кардан (подложката на раздатката само я сваля по-ниско за да се запази ъгъла на кардана, но не променя позицията и в хоризонталната плоскост)! В твоя случай изместването би трябвало да е в рамките или около 5 мм. - което не е никакъв проблем. Повечето леки коли в БГ си се движат с много по-големи измествания (в следствие на удари, лоши пътища и немарливост на собствениците им), като водачите им дори не подозират за тях... В никакъв случай не си се набутал! Напротив - джипа е станал супер и лично по мое мнение 31-ците лекинко му малеят ... Джип се вдига лесно! Трудното е после - когато всичко трябва да работи нормално и да не се чупи!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лифт на XJ

                    Първоначално публикуван от kalinntv Преглед на мнение
                    Марто,както винаги изчерпателен
                    Идеята ми е да реализирам лифта както го е направил CITIZEN
                    Удължаване на носачите или замяната им с такива от Паджеро,биалетка от Диско 2...каквото още се налага
                    Искам да вкарам гуми 31 и да се чустват комфортно,защото в момента опират навсякъде-отпред в подкалника,отзад като седнат 2-ма човека и там гумата започва да опира в калника.
                    А в същото време,да се докарат някакви нормални ходове на окачването
                    Идеята на колата е да стане удобна за разходки сред природата,къмпинг,палатка...а не да участва в хард разходки и състезания.
                    Сега,докато дойде кита (средата на август) най-вероятно ще се наложи да си върна старите гуми 225/75/15 , за да мога да ползвам колата по предназначение през почивката и след като се лифтне да и сложа 31/10,5/15
                    Ще го реализираш! Споко - Дядо и Димата знаят за какво иде реч много по-добре от мен, вкл. и тези работи които съм написал по-горе. Те са за колегите които тепърва тръгват по-този път или са правили лифт само в мислите си...

                    П.П. Относно това което си написал: - Идеята на колата е да стане удобна за разходки сред природата,къмпинг,палатка...а не да участва в хард разходки и състезания...
                    Много скоро след лифта ще разбереш, че много си се объркал! Апетита идва с яденето... И аз на времето когато отидох при Андро да лифтваме моя XJ му казах, че целта на лифта е колата да се справя с ловни и риболовни излети, и офф изпълнения от типа "друсни полянка"! Човека три пъти ме пита да ли си вярвам! Само две седмици след като си взех джипа от него, му отпрах такъв хард (за малко да се обърна в едно дере, добре, че хванаха джипа) по едни скали над Велинград, че се разбиха всички шарнири, и предницата се отвори с три градуса и половина... Много зависи и с кого се събираш да караш в случая! Проблема е, че бързо се свиква с новото положение и ако се кара редовно, човек бързо научава и границите на възможностите на колата. В началото адреналина те кара да изсилваш нещата, но после желанието за "ОЩЕ" надделява и джипа отново отива в бокса за следващия тунинг или направо хваща пътя и се започва работа по следващия, но на един по-друг левъл... Ако не бях толкова закъсал в момента, Гранда вече нямаше да прилича на себе си!!!
                    Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 17-06-12, 08:35.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лифт на XJ

                      Всъщност гумите са 235/75/15 или 29".Обаче още са доста здрави и като се издухат тогава ще мислим за по-големи.При монтажа на тези разширители се режат леко калниците и сега може да поеме доста по-големи гуми.
                      Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
                      Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лифт на XJ

                        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                        Ти на колко XJ-я си правил 3" лифт, че твърдиш....
                        Аз не видях какво различно каза от мен само че с 1000думи на колко съм правил лифт еми на моя, аз 1 имам, ама тоя дето ги измисля нещата сигурно на 100 е правил При мен нещата са буквално следните, подложка 6см на пружините отпред и 1 лист отзад, това го купих така. Само че както казах път не хваща, защото биалетките се бяха скъсали от тоя лифт, а кастора беше мисля че обратен даже, в същото време и демфера беше заминал, шими имаше непрекъснато. след сложни математически изчисления, на око се удължиха само долните носачи и сега е налкона май 8 трябва да видя, май трябва да е 6 ли нещо такова сега е 8 но е по-добре. смених демфера и сега всичко е наред, реално с умората в пружините лифта не е повече от 2,5''. При Калин му трябва малко че опират гумите. Като цяло лифт като моя се прави дет се вика без пари, но подложката е много по-зле от по-дълги пружини, отзад с добавения лист става 2на каруца, чак пружини не мисля че си струва да се занимава човек, но оригинални ресори повдигнати май е добра идея, тея дни Ванката ще каже какво е станало. Ако ще се прави истински лифт само лонг арм и т.н ама се отива на 1500 ++ $, но лонг арма нямам как да бъде заменен, но в случая заради леко опиране мисля че едни подложки и отзад шпренгване ще е достатъчно.
                        Последно редактирано от Rady1st; 17-06-12, 16:02.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лифт на XJ

                          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                          П.П. Относно това което си написал: - Идеята на колата е да стане удобна за разходки сред природата,къмпинг,палатка...а не да участва в хард разходки и състезания...
                          Много скоро след лифта ще разбереш, че много си се объркал! Апетита идва с яденето... И аз на времето когато отидох при Андро да лифтваме моя XJ му казах, че целта на лифта е колата да се справя с ловни и риболовни излети, и офф изпълнения от типа "друсни полянка"! Човека три пъти ме пита да ли си вярвам! Само две седмици след като си взех джипа от него, му отпрах такъв хард (за малко да се обърна в едно дере, добре, че хванаха джипа) по едни скали над Велинград, че се разбиха всички шарнири, и предницата се отвори с три градуса и половина... Много зависи и с кого се събираш да караш в случая! Проблема е, че бързо се свиква с новото положение и ако се кара редовно, човек бързо научава и границите на възможностите на колата. В началото адреналина те кара да изсилваш нещата, но после желанието за "ОЩЕ" надделява и джипа отново отива в бокса за следващия тунинг или направо хваща пътя и се започва работа по следващия, но на един по-друг левъл... Ако не бях толкова закъсал в момента, Гранда вече нямаше да прилича на себе си!!!
                          Mарто,знаеш,че това не е първият ми джип-просто смених марката
                          Зная до къде ме влече офроуд-а,а и винаги се съобразявам,че това е единствената ми кола(освен мотора и байка) и ако я счупя или ще ходя пеша,или ще ме вали дъжд
                          Да-прав си,че апетита идва с яденето,но винаги е добре да има една граница,която да е преди вманиачаването-поне при мен е така.
                          Но знае ли какво ще се случи.....
                          Нека първо да реализирам това лифтване,пък после ще видим как ще се развият нещата,имам и разни други планове за колата.
                          Настъпването на горещините ме кара да мисля за затъмняване на задния прозорц и двата странични на багажното отделение.
                          Какво е мнението ви,и съответно къде го правят с качествено фолио ?
                          Cherokee WJ 4.0L- NP242
                          Honda Africa Twin XRV 750

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лифт на XJ

                            Да помогна и аз поне сега минавам по този път Калине за от пред в момента съм на 2 см тези дни ще станат 6 см за целта съм използвал оригиналните подложки за пружините (56 лв. са двете по 2 см високи), ще слагам още за да изравня предницата със задницата. Отзад съм добавял по 2 листа от друг черок , лифта е около 6 см. , но возията е как да кажа на асфалт доста прилична и стегната, по неравности малко скача (още не съм сменил амовете) от пред значително подобрение малко по-меко вози, а като откачиш биелетките има прилични ходове за такъв вид окачване. Като оправя височините от пред с Димата ще корегираме носачите. Имам 2 листа от за отзад почти нови (малко трябва да се шпренгват) ако искаш звънни едно телче да направиш един тест на моя да видиш как е и да ти дам листата (с тях е около 5 см лифт) 0882 374142
                            http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=144219 тук е със тези листа които ми останаха, гумите са 245/70/16 или 30х8.5/16 май?
                            Jeep ZJ 4.0 HO, AW 4 , Quadra Drive
                            NV 231 - COMMAND-TRAC
                            3" lift

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лифт на XJ

                              Така.......
                              След известно умуване ако всичко е наред ще поръчвам този кит
                              http://truck-mate.com/index.php?main...roducts_id=521
                              Но към него ще добавя и това
                              http://www.facebook.com/l.php?u=http...ml&h=9AQEixGTu
                              Реших,че цената е добра,съпоставена с това,което би струвало да се догодят старите ресори с лист,шпренгване и т,нт.което не се знае колко време ще издържи,а за возията и качеството в работата на ресора,мисля,че няма нищо по-хубаво от нов пакет ресори
                              Другите необходими неща,ще се добавят допълнително или ще се правят на място.....
                              Cherokee WJ 4.0L- NP242
                              Honda Africa Twin XRV 750

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X