Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

    Някой има ли добри впечатления от coilover амортисьори или пък цял coilover комплект с 2 пружини, 12" ход?
    Трябва ми, за да помогна на колега, който се е захванал да прави проект върху Wrangler
    Благодаря предварително!

  • #2
    От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

    FOX, KING, BILSTEIN. Пружини EIBACH. Ама гроздето е кисело, ако се поръчват от Европа. Що не звъннете на близнаците?

    Защо не се разровите из американските сайтове? Обикновено има обилна информация за тунинговане на Wrangler.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

      Абе има, даже е описано с парт-номера. Проблемът е, че не мога да ги открия за продажба

      Коментар


      • #4
        От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

        Я погледни тук:
        http://downsouthmotorsports.com/

        И ако можеш се свържи с близнаците. Те са едни от хората, дето могат да помогнат.

        Вероятно ви трябва таквоз чудо като амортисьор:
        http://downsouthmotorsports.com/i-13...7-8-shaft.html

        Твърдостта ти я докарват каквато искаш.

        За пружините - не знам. Тия продават и пружини, ама KING и някакви HYPERCOIL.

        Пращат до България със сигурност. Питал съм.

        ПП: Пусни някакви парт номера, дето ви трябват. Иначе, парт номера и да няма, гледат се захвати, диаметър на тялото, диаметър на пръта, външен резервоар, и усилие на сгъване/разгъване. Всичко това можеш да си го заявиш каквото ти трябва. Тия със серийните номера са просто предварително подготвени от завода, но може да се окаче че е по-лесно да се направят нови по поръчка, отколкото да се чака от завода амортисьора с конкретния парт номер.
        Последно редактирано от sparkybg; 06-02-12, 14:49.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

          Тук е всичко, което ти трябва стига да знаеш какво искаш. Парт номера има само за OEM-ските сглобки, но едва ли ти трябват такива. Иначе предварително трябва да си избрал параметрите:

          За коиловъра:
          1. Ход
          2. Диаметър на тялото (най-често 2'' или 2.5'')
          3. Bond-Rebond
          4. Ширина на закрепващото ухото и съответно необходимите дистанционни втулки

          За пружините:
          1. Диаметър (според коиловъра , най-често 2.5'' или 3.0'')
          2. Избор на режим (две или три пружини)
          3. Дължини на пружините (основна и допълнителни една или две, при две пружини сумата трябва да е два пъти хода)
          4. Твърдост на двете или трите пружини (spring rate) според теглата и желания drop percentage. Най-лесно и с голямо приближение като използваш калкулатора на FOA. Не се оглеждай в койловърите им. Не стават за нищо. Само са евтини
          Последно редактирано от elbgt; 06-02-12, 15:50.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • #6
            От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

            Еееех, колкото и да знам, винаги е добре да получа помощ от колеги.
            Благодаря за двата сайта, наистина има хубави неща. А някой поръчвал ли е от там? Бързо ли пращат?

            Коментар


            • #7
              От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

              Този от моя пост не изпраща извън USA. Там е друга схемата и разходите са в пъти по-малко отколкото ако пращаха. Примерно в сравнение с Rockauto. Повечето ми железа са от PolyPerformance. Все пак ако не те мързи поразклати ги през skype акаунта им - poly.performance Обикновено са доста учтиви стига да ги хванеш онлайн.
              Последно редактирано от elbgt; 06-02-12, 17:04.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • #8
                От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                И за да не отварям нова тема, ще пиша тук. Става въпрос за тези F.O.A, които всъщност са 2", а не 2.5" (тялото на амортисьора е 53мм, а вътрешния диаметър на пружината е 63мм).
                Ще може ли някой колега да ми "провери сметката", че да не направя грешка, както много пъти съм правил. За което ще почерпя, естествено.
                Значи сметката е следната:
                - тегло на преден мост - 815кг
                - тегло на заден мост - 806кг
                - предния коиловър е на 0 градуса спрямо вертикала
                - задния коиловър е на 25 градуса спрямо вертикала
                - и двата коиловъра се захващат почти на самия мост, така че може да се приеме, че няма съотношение на рамена
                - ход на коиловърите - 14"
                - искам да постигна "увисване" от 50 до 60%
                Това, което съм избрал е:
                - "твърди" пружини - височина 16", 300 паунда на инч за отпред, 350 паунда на инч за отзад
                - "меки" пружини - височина 14", 200 паунда на инч
                - Einbach или King
                Последно редактирано от tk3c-pyce; 06-02-12, 18:50.

                Коментар


                • #9
                  От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                  Нещо липсват данни. Какво тегло имаш предвид с:
                  - тегло на преден мост - 815кг
                  - тегло на заден мост - 806кг
                  Вероятно имаш предвид теглото мерено на двата моста поотделно на кантар за ГТП. Ако е така то сметките са невярни. Трябват ти две тегла за всеки отделен мост:

                  1. Теглото на трептящата група под пружините (Unsprung weight). То включва: теглото на моста комплект с дискове и спирачки + теглото на колелата + половината тегло на: носачите, панхард (евентуално), пружините и амортесьорите
                  2. Теглото над коиловърите (Sprung Weight). То се изчислява косвено като от теглото което вече си измерил на кантар за ГТП извадиш горното (Unsprung weight). Именно това тегло (Sprung Weight) се използва в калкулатора на FOA. Именно то "тежи" на пружините, а не общото за моста което включва и теглото под пружините. Вероятно е излишно да уточнявам че получената стойност на Sprung Weight се дели на две, защото то е разпределено между два коиловъра и ние търсим резултат за всяка една пружина или коиловър.

                  В този смисъл сметките ти са невярни защото си използвал неверни тегла.

                  едит/

                  Лично аз постъпих по следния начин, когато изчислявах моите коиловъри. Ще опиша за предния мост, защото принципа е еднакъв и за двата. Разликата е че отпред има допълнително кормилна щанга:

                  1. Разкачих амортесьорите и повдигнах и извадих пружините, Спуснах и подпрях шасито на стойки така че долните носачи да застанат успоредно на терена (за да не виси моста на тях поради ъгъл различен от 0 градуса)
                  2. Предния мост остана да тежи сам на земята, а шасито на стойките. Премерих поотделно теглото под всяко колело с обикновен кантар за мерене на телесно тегло и обхват до 180 кг. Получения резултат от двете страни сумирах и след това разделих на 2. Към това тегло добавих половината тегло на избрания вече от мен 12'' коиловър на FOX и теглото на две 2.5'' Eibach пружини с размер за main 14'' и за tender 10''. Стойностите на теглата взех от polyperformance. До тук всичко е приблизително. Сега нещо ама МНОГО, МНОГО важно:

                  Тези сметки до тук важат само ако долните носачи и панхарда и евентуално кормилна щанга в статично състояние (говорим за 5 линк) са абсолютно успоредни на хоризонталната равнина на джипа. Всеки един градус наклон на някой от тези елементи променят Sprung Weight със синуса от този ъгъл и тази стойност трябва да се извади от него. Идеята е следната:

                  Ако приемем че коиловъра е перпендикулярен, а всички останали щанги успоредни на равнината на джипа то всички вертикални сили ще се поемат единствено от коиловъра. Ако обаче долен носач е с наклон
                  примерно 10 градуса то се получава един триъгълник. Опорите във вертикална посока вече са две: колиовъра и носача. Вертикалната сила се разлага на две сили: едната през коиловъра, а другата (паразитна) по оста на наклонения носач. В точката на закрепване на носача към шасито пък тази сила се разлага на две други съставни: вертикална, която образно казано пренася твърдо неравността по терена към шасито и също толкова паразитна хоризонтална, която го клати напред и назад по посока на хоризонталната равнина. Същия ефект имат и всички други елементи на окачването като панхард и кормилна щанга. Същия ефект се появява и при другите системи на окачване, примерно с А-рамо. Ако и то е под ъгъл по същия начин пренася твърдо колебанията под него към купето/шасито. По тази причина е много важно по време на сметките този паразитен ефект на наклонените елементи на окачването да бъдат отчетени и на база възможностите да се избягват. Т.е. машината да бъде до толкова статично повдигната че всички елементи на окачването да са успоредни на равнината на машината. Този параметър се нарича drop percentage и изразява колко процента от хода на коиловъра (пружината или амортесьора) се свива при машина в покой. Стандартно за rock crawling тази стойност е 70-80% а за високоскоростно каране по неравен терен тя е 30-40%, т.е. при преодоляване на препятствия с голяма денивелация се дава приоритет на голения остатъчен ход на разтягане заради препочитанията към нисък център на тежестта, а при високоскоростно каране където обикновено машината е в хоризинтално положение се пренебрегва стабилността от ниския център, а се препочита възможността на окачването да поглъща големи и бързи неравности чрез голям запас от ход на свиване.

                  едит/2

                  за да доуточня примера с 10 градуса наклон на коя и да е от щангите на окачването ще добавя, че синуса от този ъгъл (10 градуса) е 0.17, т.е. 17% от енергията която би трябвало да бъде погълната от коиловъра се предава твърдо към шасито заради наклона. Това е и причината поради която проявявам явно раздразнение, когато някой попита как да си повдигне джипа и веднага започват съвети за подложки, по-дълги пружини и амортесьори и дума не се чува за най-важнмото, а именно възстановяване на всички ъгли на елементите по окачването. Всеки градус различен от нула води до влошаване на поведението, а всичко над 10 е фатално за поведението на машината. А машини (според публикувани снимки) в този форум с наклон на кормилна щанга, панхард, носачи или А-рамена над 10 градуса с лопата да ги ринеш. И после се чудят защо това джасане и защо това разбиване и кривене.

                  И още нещо по темата. Който и да е Вранглер надървен с 14'' коиловър отпред е загубена кауза за шосетата, за rock crawling или траялски изпълнения. Единствено за някакъв несъществуващ в БГ рейсинг може да се използва. Разумния максимум за Вранглер е 12'' отпред и 14'' отзад. Разбира се само ако ще се използват поне 37'' колела иначе няма никакъв смисъл. При мен отпред е 12'' и при 35'' до пълно свиване отпред остават неизползвани 12 см. до това което позволява калника. За да се използва напълно потенциала на 12'' коиловъра са необходими 40'' колела. За тях пък трябват два нови Rock Jock 60 моста, че при сегашното положение с JK Dana 30 и 35'' гуми короните са ми консуматив. Последно предната преди месец. Хем JK Dana30 е много по-здрава от стария YJ, XJ, ZJ вариант на Dana 30.

                  Последно редактирано от elbgt; 06-02-12, 20:08.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                    Благодаря ти, прав си за теглото на моста, носачите и гумите. Вярно е, че не го предвидих. А колко ти тежи Dana 30 моста с гумите?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                      232 кг. е моста, колелата и половината от (носачите+ панхарда,+кормилната щанга + коиловърите). Пружините са: main 14'' 275 lb/in, tender 10'' 200 lb/in при drop percentage 75%. Наклоните са:

                      - коиловър: -4.5 градуса
                      - долни носачи: +0.6 градуса
                      - горни носачи: -7.2 градуса
                      - панхард: +3.5 градуса
                      - кормилна щанга: +3.8 градуса

                      За корекция на наклоните на носачите използвах това просто решение на AEV. Ефектът бе потресаващ. Преди корекцията наклона на долните носачи беше 6.5 градуса (уж приемлив). След корекцията машина се смъкна отпред с 6 см и се наложи да донавия реглажните шайби на коиловъра за да възстановя drop percentage, но така и не успях напълно и остана 75%, а беше 60% преди корекцията. За да влезна в 70% предвиждам да сменя tender пружината с малко по-твърда - 10''x225/lb/in. Преди да открия този кит на AEV мислех да минавам на long arm, но при мен се явява проблем при монтажа на long arm. Отдясно пречи горивния филтър, а отляво монтираната допълнително печка. След корекцията драстично "возията" се промени драстично. При преминаване на "легнал полицай" предницата едва потрепва, а задницата (с наклонените под 6 градуса долни носачи) подскача забележимо повече. За съжаление за отзад няма такъв кит и ще се наложи използването на long arm. Добре поне че нищо не пречи за монтажа му.
                      Последно редактирано от elbgt; 07-02-12, 08:07.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                        Първоначално публикуван от tk3c-pyce Преглед на мнение
                        Еееех, колкото и да знам, винаги е добре да получа помощ от колеги.
                        Благодаря за двата сайта, наистина има хубави неща. А някой поръчвал ли е от там? Бързо ли пращат?
                        От downsouth пращат. По спомен с куриер. Като си избереш нещата ги питай. Ще ти кажат. Когато търсих от къде са си купя FOX-овете и ги питах, цената беше съвсем приемлива.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                          След корекцията в сметките, твърдите пружини са 250lb/inch, а "нежните" са по 150lb/inch. Вече поръчах...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                            Първоначално публикуван от tk3c-pyce Преглед на мнение
                            След корекцията в сметките, твърдите пружини са 250lb/inch, а "нежните" са по 150lb/inch. Вече поръчах...
                            От къде, и колко излезе шипинга? Просто информативно, ако някога нещо ми се наложи.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Някой може ли да препоръча свестни coilover-амортисьори?

                              От Downsouth, но ги шипнах до NY

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X