Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за Чероки 2,1 тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за Чероки 2,1 тди

    Здравейте.
    Има ли EGR клапан този двигател (2100) и къде се намира ако има.??
    Гледах но не видях нищо приличащо на EGR клапан. Възможно ли е пластмасовата кутия която се намира отзад на мотора и в нея влиза отдушника от главата и този от картера и излиза тръба която влиза в смукателната тръба преди турбото да изпълнява тази функция????
    и ако може някой да ми каже за вакуумните тръбички коя къде трябва да е???( може и снимка) при мен ги няма...
    аз съм пуснал една от смукателните колектори после тройник и от там едната влиза в онова нещо над помпата ( мисля че се води регулатор на горивото ) и другата тръбичка влиза в уреда за налягането на турбината..
    Така правилно ли е??? В смисъл на този регулатор трябва ли му постоянен вакуум ???
    Благодаря предварително
    Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

  • #2
    От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

    Там "вакуми" няма, има обратното на вакума.
    Иначе е горе долу така както го описваш.
    И ТАМ няма ЕГР.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

      за ЕГР ясно
      Вакум нали е нещо дето смуче?
      Там от всмукателните тръбе смуче и аз затова писах вакуум..
      А на този регулатор на помпата постоянно ли трябва да има вакуум?? ( обратното на вакум не е ли налягане???... то от тези тръбички не духа а смуче) .....
      и друго да питам при движение примерно с 80км по равно без газ ( в смисъл без да се настъпва..газ дотолкова колкото да поддържа 80км) онзи уред на турбото не трябва ли да стой долу на 0....щото при мен показва почти наполовина. ( правя асоциация с камиона който карам там в същата ситуация уреда за турбото стой на 0.. само ако се подаде газ да ускори надува турбото)
      Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

        Ако там имаше вакуум нямаше да слагат отделна вакуум помпа.Регулатора трябва да е постоянно свързан с колектора.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Там "вакуми" няма, има обратното на вакума.
          Сега като се замислих .... да не би като е на обороти там да смуче а като надуе турбото от тази тръбичка там да започва да надува?????Или пак мисля в грешна посока?
          Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

            Мшислиш в правилна посока.Като надуе турбото тази тръбичка бута мембраната и увеличава цикловата порция гориво.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

              Първоначално публикуван от nasko petkov Преглед на мнение
              Сега като се замислих .... да не би като е на обороти там да смуче а като надуе турбото от тази тръбичка там да започва да надува?????Или пак мисля в грешна посока?
              Абе може и да има незначителен вакум на празен ход, ама не е важно. В случая ни интересува налягането което управлява клапана на турбината и коректора на помпата. Тия механизми трябва да имат връзка със нагнетателния/ смукателен колектор.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                клапана на турбината .
                А този клапан кой е??? под турбината има нещо със щангичка но към него няма тръбичка...То е пак нещо като мембрана според мен.... Всъщност тръбичка има но не е като тази горе .. там излиза от мембраната и влиза на входа на турбото
                Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

                  Разрови се някъде в темите за "турбо" и намери схема с устройството. Ще ти стане ясно.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

                    Всичко ти е ОК. Уреда на таблото ти мери баш налягането в смукателния колектор чрез тръбичката си. На него ясно виждаш кога е вакум и кога е надналягане. Като е нула, налягането е атмосферното.Не го сравнявай с камиона, принципа е същия ама съотношенията са други, та при джипа си е сравнително нормално. Пък и не можеш да сравняваш условията на око. Джипа си е слаб и за да поддържа 80км/ч на равно все пак мотора се товари и му трябва повечко налягане от турбината, а на камиона му трябва съвсем малко, защото мотора си има достатъчно мощност(за същите условия) и с по-ниско налягане от турбината.
                    Мембраната под турбината е свързана с къс маркуч с входа на турбото, а с щангата си управлява клапана, който пропуска част от изгорелите газове покрай турбото и по този начин ограничава честотата му на въртене, респективно и даваното от него налягане. Ако махнеш или запушиш маркуча за този клапан, турбината ще развива свръх обороти като даваш много газ и ще пренадува. Т.е. ще надува до по-високо налягане. В резултат турбото се поврежда, въпреки че преди това джипа ще тръгне малко повече(особено ако му пуснеш и повечко нафта).
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0900.jpg
Прегледи:1
Размер:132.0 КБ
ID:5345158

                      При местене на тази мембрана на ръка
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0902.jpg
Прегледи:1
Размер:155.8 КБ
ID:5345159
                      трябва ли да има промяна в работата на мотора????
                      При мен няма...
                      Щото според този чертеж
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:razrez pompaJ.jpg
Прегледи:1
Размер:103.0 КБ
ID:5345161
                      Болчето за регулировка на нафтата и този регулатор май са свързани...
                      когато бутам винта за нафтата

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0898J.jpg
Прегледи:1
Размер:84.4 КБ
ID:5345162

                      има промяна в работата на мотора....(и във вървенето и горенето )
                      Когато бутам тази мембрана

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG090211jjj.jpg
Прегледи:1
Размер:156.4 КБ
ID:5345163

                      няма никаква промяна...

                      Според описанието на работата на този регулатор той би трябвало да подава повече нафта когато е нужно..( При подаване на повечко газ)
                      Как може да се разбере дали работи този регулатор???
                      Последно редактирано от nickbochev; 05-02-12, 11:59. Причина: "увеличаване" размера на снимките в мнението
                      Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за Чероке 2,1 тди

                        Първоначално публикуван от nasko petkov Преглед на мнение
                        ...
                        Как може да се разбере дали работи този регулатор???
                        Много лесно - илиминираш го. Как по точно? Щом си се задълбал да правиш регулировки на помпата, трябва да знаеш принципа на работа на механизмите. Тогава и ще разбереш как да го илиминираш.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за Чероки 2,1 тди

                          Няма да има промяна на празен ход ако натискаш мембраната. Този коректор играе роля само при работа под товар. Той има отношение към максимално възможната циклова порция, както и винта който си показал. Но винтът влияе и на оборотите при празен ход, защото мести планката, на която е оста на лоста управляващ цикловата порция. Докато коректора за свръх-пълнене(мембраната) влияе само на максималното горивоподаване. По принцип и мембраната и винта се настройват на стенд при свалена помпа.(затова си има пломба винта) За проба може да изключиш маркуча към мембраната(и да го запушиш) или пък да блокираш мембраната принудително надолу. Така ще видиш какви са разликите. В първия случай, мощността ще е влошена и не би трябвало да пуши. Във втория случай, ще пуши доста и ще върви малко повече още от по-ниски обороти. Най-добре си го остави както си е било, да си работи нормално със свързан маркуч и т.н. При теб е още по-хубаво, че имаш и манометър за налягането на турбото и можеш да следиш действието на коректора. При повечето дизели с такъв коректор, действието му може да се усети. При постоянно положение на газта– пълна газ, като достигне мотора определени обороти и турбото вдигне определено налягане, се усеща осезаемо повишаване на тягата на мотора, ако коректора работи. Ако му махнеш маркуча, ще видиш че не е баш така. Само от налягането на турбото, без подаване на още гориво, ефекта не е голям.
                          Последно редактирано от cecoa1; 05-02-12, 20:45.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за Чероки 2,1 тди

                            Наясно съм как работят тези неща.(Или поне така си мисля)
                            За нещата който не знам питам(не ме е срам) и се опитвам да се уча...
                            Донякъде съм останал с убеждението че теорията се различава доста от практиката...
                            По горе не съм уточнил...Този регулатор и на теория и на практика трябва да пусне повечко нафта когато е нужно
                            Ясно ми е че това става само при натоварен мотор...ясно ми е че с неработещ регулатор трябва да върви по зле на по високите обороти (не на място а на ход и на дълго байрче.....на теория тогава на баира с повечко газ и турбина надуваща почти на 10 този регулатор трябва да пусне повечко нафта)
                            РЕАЛНОСТТА при мен ....
                            Единствено чрез завиване на болчето на нафтата ( При мен пломбата е подвижна....в смисъл че все едно я няма)има промяна във вървенето и в пушека отзад
                            Регулатора принудително натиснат (с подложена пружина под капачката)и затапена тръбичка
                            Със закачена тръбичка ( без пружина..всичко си е закачено както трябва да е)..
                            Със сглобен както трябва регулатор и изолирана тръбичка(предполагам че по този начин така да се каже съм го изолирал)
                            Разлика във вървене и пушене НЯМА.
                            По тази причина си мисля че не работи...
                            И сега Правилният въпрос..
                            От какво може да не работи???
                            Мисля че може би има нещо заяло там може би номер 3 или 4 на схемата...
                            Но по добре първо малко четене въпроси и съвети и после разглабяне на помпата ако се наложи
                            И причината за въпроса и манипулациите..
                            с развито болче не гори ама и не върви...( в ниските обороти като го карам из града не се усеща много разликата във вървенето)
                            със завито болче върви много и пуши и на ниски и на високи обороти но и гори (което е нормално) има си тяга и т.н
                            Но ми омръзна да развивам и завивам болчето..
                            То на регулатора нали това трябва да му е работата като настъпеш и да пуска повече нафта. Без газ няма нафта от него
                            А при мен сега като бутам болчето повечето нафта си върви постоянно..

                            п.п При мен всички тръбички ги нямаше..На едната снимка се вижда че разклонителчето е свободно(от там откъдето фабрично излиза тръбичката на регулатора нещо е запушено..Аз съм ги закачил с тройник...от колектора се разделя на две...едната в регулатора другата в уреда на турбото..
                            Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за Чероки 2,1 тди

                              Не е невъзможно да не работи коректора, особено щом не е работил до сега. Не си спомням, ама май има вариант, стеблото с №6, на твоята схема да не е монтирано правилно и затова да не работи коректора.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X