Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов член със Liberty KJ:))) и едно въпросче.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов член със Liberty KJ:))) и едно въпросче.

    Здравейте,от една седмица са съм собственик на JEEP KJ LN87 20 4X4,това е първата ми Джипка и със сигурност няма да е последната)),доста прочетох из форума за нея но имам един въпрос 100% е коментирано из темите но така и не ми стана ясно,Libertito ми е 2.5 CRD със ръчни скорости 2002 година.
    Става въпрос за предавката 4HL(на дисплея изписва PART TIME),разбрах как се включва и за какво горе долу става въпрос но питането ми е на кава настилка е препоръчително да я ползвам,например става ли за лека киша и заледен път или трябва да е кал до шия,за 2HL ми е ясно вече ,че е за сух път,и още нещо как се превключва на 4HLO и N.А и да не забравя някой може ли да ми препоръча сервиз за нея в Пловдив който е наясно с тези автомобили.Благодаря Ви предварително и Весело посрещане на празниците.
    Последно редактирано от starnet; 23-12-11, 12:38.

  • #2
    От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

    Няма как да е хем на 4х4Hi хем на 4x4Low.
    starnet
    4HL(на дисплея изписва PART TIME)
    Това е раздатка NV231, на която означенията на лоста за превключване са
    -2wd
    /2 wheel drive/ т.е. само на заден мост /задвижващи са само две колела/ превключват се до 88 km/h;
    Shifting Procedure
    2H to 4H or 4H to 2H
    Shifting between 2H and 4H can be made with the
    vehicle in motion up to 55 mph (88 km/h). The transfer
    case will engage/disengage faster if you momentarily
    release the accelerator pedal after completing the shift.
    Apply a constant force when shifting the transfer case
    lever.
    -4 part time /задвижващи са и четирите колела - свързани т.е. няма междуосев диференциал/;
    4H 4-Wheel-Drive High Range - Locks the front and rear
    driveshafts together. Forces the front and rear wheels to
    rotate at the same speed. Additional traction for loose,
    slippery road surfaces only
    -N - neutral изключено е предаването към мостовете /ползва се когато ще теглят джипа/;
    -4x4 Lo задвижващи са и четирите колела с включена понижаваща предавка /бавни/ с пред. число 2,72 и отново без междуосев диференциал /какъвто тази раздатка въобще няма/. От тук следва: на сух терен с добро сцепление движението е само на 2wd. В режим4 part time може да се кара само на на сняг, лед, кал или друг хлъзгав терен /не трябва да се използва на сух твърд терен с добро сцепление/. При движение с по-висока скорост и включена предавка 4 part time на сняг, да се имат предвид евентуални проблеми с курсовата устойчивост на автомобила. При движение на сух терен с включена предавка 4 part time се получава натоварване в трансмисията и усилено износване, което може да доведе до подреда в раздатката, карданите, полуосите.
    4x4 Lo се включват само при преодоляване на по-сериозни препятствия /кал, преспи, много стръмни наклони и т.н./ Това отново е само на сняг, лед, кал, трева или друг хлъзгав терен /не трябва да се използва на сух твърд терен с добро сцепление/. Да не се превишават 40 km/h максимум.
    4H to 4L or 4L to 4H
    With the vehicle rolling at 2 to 3 mph (3 to 5 km/h), shift
    an automatic transmission to N (Neutral) or depress the
    clutch on a manual transmission. While the vehicle is
    coasting at 2 to 3 mph (3 to 5 km/h), shift the transfer
    case lever firmly to the desired position. Do not pause in
    transfer case N (Neutral).
    Ако раздатката беше NV242 Full time, щеше да има режим 4x4 Full time, при който може да се движиш с включено 4х4 на всякакъв терен. Там обаче има междуосев диференциал, който може да е отворен /Full time/ или затворен /part time/. Може да погледнеш руския сайт за по-подробна информация.
    Изтегли си и един User Manual за Liberty. Има го и Jeep-Систематизирана информация в но може би още нямаш достъп до там.
    Поздрави!
    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
    First impression is not always true. Get inspired.
    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
    Reading is sooo boring, unlike writing!

    Коментар


    • #3
      От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

      Алекс, Благодаря ти ,ако имаш път към Пловдив обади се да почерпя.

      Коментар


      • #4
        От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

        Първоначално публикуван от starnet Преглед на мнение
        Става въпрос за предавката 4HL(на дисплея изписва PART TIME),разбрах как се включва и за какво горе долу става въпрос но питането ми е на кава настилка е препоръчително да я ползвам,например става ли за лека киша и заледен път или трябва да е кал до шия,за 2HL ми е ясно вече ,че е за сух път,и още нещо как се превключва на 4HLO и N.А и да не забравя някой може ли да ми препоръча сервиз за нея в Пловдив който е наясно с тези автомобили.Благодаря Ви предварително и Весело посрещане на празниците.
        За лека киша, ако не ти боксува и поднася на 2WD по-добре не я включвай. Изобщо, ако прозира асфалт под снега вече има риск от прецакване на въпросната раздатка. За лед - тук има корифеи, които са категорични, че пък не можела джипката изобщо да завива на 4HI и пак не ставало. Моите наблюдения (и аз съм със същата раздатъчна кутия) са доста по-различни . Ще усетиш поведението на колата и сам ще се ориентираш. На лед просто внимаваш с газта, особено в завоите, както впрочем и при всяка кола. Честита Jeep-ка.
        Доп.: От 4HI отвеждаш лостчето леко вдясно и надолу (т.е. назад - по реда на надписите на лостчето), за да включиш бавните 4LO - при предварително натиснат съединител или изключено от скорост (туй за ръчни скорости). Не правиш пауза на N(eutral). По-добре е колата да е спряла или да се движи по инерция много бавно.
        Последно редактирано от Bogoljub Gagic; 23-12-11, 14:38.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

          Да, и edoors имаше подобни наблюдения с неговия KJ Liberty в режим 4 part time. /Това докато караше Джип Чероки и преди да мине на Джипче Роки/ Даже той смяташе, че в този режим колата е по-стабилна в завой - примерно на пр. Петрохан при натрупал сняг. Според него на 4 part time е направо като трамвай по релсите. Според мен и в двата режима, KJ Liberty е доста стабилен зимно време на хлъзгав терен, а за да го извадиш от курса и да го накараш да започне да поднася или да го завъртиш, трябва сериозно да натиснеш газта в завой или първо да намалиш и после да подадеш рязко газ, като същевременно навиеш волана. Така даже и "осморки" можеш да правиш.
          Поздравления и от мен за Джипа!
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #6
            От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
            Да, и edoors имаше подобни наблюдения с неговия KJ Liberty в режим 4 part time. /Това докато караше Джип Чероки и преди да мине на Джипче Роки/ Даже той смяташе, че в този режим колата е по-стабилна в завой - примерно на пр. Петрохан при натрупал сняг. Според него на 4 part time е направо като трамвай по релсите. Според мен и в двата режима, KJ Liberty е доста стабилен зимно време на хлъзгав терен, а за да го извадиш от курса и да го накараш да започне да поднася или да го завъртиш, трябва сериозно да натиснеш газта в завой или първо да намалиш и после да подадеш рязко газ, като същевременно навиеш волана. Така даже и "осморки" можеш да правиш.
            Поздравления и от мен за Джипа!
            Вдъхновен от тази тема и дискусията тук
            Първоначално публикуван от glinski Преглед на мнение
            ...
            Вчера към 10 ч. вечерта на "почистена" главна улица в краен квартал изпреварих една иначе хубавичка "Витара", която се пречкаше и едвам пъплеше (може човекът беше чел страхотиите из нашия форум ), като за целта (за по-сигурно) включих 4HI, вдигнах докъм 80 км/ч по снега и водим от внезапна налудност реших да пробвам как "ще изправя идващия завой" (нямаше насрещно движение), завоят - не много тъп ъгъл около 60 градуса. Еми... нищо не стана - зави си и то с подаване на газ по време на завоя...
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

              Моят съвет е да внимаваш ако не си карал кола със задно предаване на хлъзгав път. Независимо че караш по асфалт, ако е заледено или кален гледай да си превключил на 4HI. Имах много особено :-) преживяване преди две години, на околовръстния в прав участък, без газ, на заледен асфалт на 2HI. И още нещо, обърни внимание на гумите! За зимата - зимни гуми, а за лятото - летни. Ако караш OFFROAD повече - търси си такива, но имай предвид че те не са подходящи за заледен и хлъзгав терен.
              Желая ти много успех и безаварийност и Весела Коледа!

              Коментар


              • #8
                От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

                Поздравления за избора!
                LZ1ZAH

                Коментар


                • #9
                  От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

                  Привет starnet. Честита придобивка и дано само радост ти носи.
                  Виждам, че колегите са ти отговорили повече от подробно и няма кой знае какво да добавя по теорията. Опита ми показва, че само на задно е доста нестабилен Jeep-a на сняг...дори имам съмнение, че старото ми Ауди 80 се справяше по-добре. За щастие навремето съм трупал опит на Москвич та задното си е направо удоволствие....аз лично се чувствам по-комфортно така отколкото с предно.
                  Съвета ми е да си включваш смело 4 х 4 кгато е заснежено...просто да внимаваш повече по завоите. Ако те са сухи...просто си включи пак на задно за да не товариш системата. Не забравяй, че включване от задно на 4 х 4 става до скорост 88 км/ч.

                  Успех и ако Алекс не мине то ще дойда аз..няма да бастисваме почерпката я .
                  Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

                    Много джипове са винаги с включено 4х4, Така ли е и при JEEP, в смисъл може да си се кара постоянно без никакви последствия?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

                      Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
                      Много джипове са винаги с включено 4х4, Така ли е и при JEEP, в смисъл може да си се кара постоянно без никакви последствия?
                      На тук коментирания модел - KJ с раздатъчна кутия NP/NV 231 - не. Ако е със споменатата по-горе раздатка NP/NV 242 - тогава може.
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нов член със Liberty KJ)) и едно въпросче.

                        Благодаря ви на всички,сега вече разбрах точно как се ползва моята кутия,сега видях,че в темата съм объркал една буква вместо I съм натиснал L ,но вие ме разбрахте добре, на лоста ми пише 2HI / 4HI / N / 4HLO. А за евентуален сервиз в Пловдив който да ми поддържа евентуално джипчето някой не се ли сеща. Весела коледа на всички

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X