Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дойде времето и на моя XJ да се промени

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дойде времето и на моя XJ да се промени

    Пускал съм и друга тема за моя "убавец" но в тази мисля да пиша и качвам инфо за промените които му правя.
    след като усетих, че стоковите брони са слаби, и след като ми подариха едни тръби, взех си "П" лайзен горещо валцован 120х60мм взех си и черна горещо валцована ламарина 3мм (от нея ми остана половин квадрат, та на някой ако му притрябва - може да се разберем)
    От снимките ще видите как сме качили тръбите. "подкартерната" защита още не е довършена, фиксирана е само за допълнителни измервания и доуточнения.
    след монтаж на предната тръба подрязахме и излишното от калниците, че ме дразнеше.... та джипа е и подстриган.
    По време на работа възникнаха и някои въпроси:
    1- може ли тръбата да се огъне в краищата, без да се режат планките?
    2- да търся ли начин да затворя получилия се отвор между предната тръба и "подкартерната защита"
    2.1ако не го затворя - има ли опасност от там да влезе нещо и да спука радиатора
    2.2ако го затворя - ще попреча ли на охлаждането
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619693-big.jpg
Прегледи:1
Размер:165.4 КБ
ID:5947343Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619667-big.jpg
Прегледи:1
Размер:147.9 КБ
ID:5947352Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619660-big.jpg
Прегледи:1
Размер:154.9 КБ
ID:5947351Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619655-big.jpg
Прегледи:1
Размер:157.5 КБ
ID:5947350Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619648-big.jpg
Прегледи:1
Размер:152.5 КБ
ID:5947349Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619587-big.jpg
Прегледи:1
Размер:155.7 КБ
ID:5947348Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619581-big.jpg
Прегледи:1
Размер:157.8 КБ
ID:5947347Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619576-big.jpg
Прегледи:1
Размер:179.1 КБ
ID:5947346Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619571-big.jpg
Прегледи:1
Размер:161.0 КБ
ID:5947345Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619566-big.jpg
Прегледи:2
Размер:149.5 КБ
ID:5947344Натиснете снимката за да я уголемите

Име:025619672-big.jpg
Прегледи:1
Размер:145.9 КБ
ID:5947353
    I'm not Lost, I'm Discovering !

    088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

  • #2
    От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

    Колеги, хайде малко помощ:
    Къде е по добре да разпробия за да изведа шнорхела- в предната част на калника, в задната част или да тръгна към купето и от там на горе и да изляза през лайсната между предния капак и прозореца
    Интересува ме най- вече последния вариант някой дали го е правил и как и къде е рязал.
    И второто питане- къде прибирате джека (големия) варианти извън джипа не са желателни.

    А по късно ще кача снимки на вече готовата "броня" и защита
    I'm not Lost, I'm Discovering !

    088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

    Коментар


    • #3
      От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

      така - въпроса за шнорхела, някой дупчил ли е около пантата на капака и как и от къде там мога да го изкарам? Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143348.jpg
Прегледи:1
Размер:151.4 КБ
ID:5321126ето и снимките на окончателните (за сега) брони и защита отдолуНатиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143358.jpg
Прегледи:1
Размер:210.7 КБ
ID:5321127Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143407.jpg
Прегледи:1
Размер:201.4 КБ
ID:5321128Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143414.jpg
Прегледи:2
Размер:201.3 КБ
ID:5321129Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143426.jpg
Прегледи:1
Размер:183.2 КБ
ID:5321130Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143436.jpg
Прегледи:1
Размер:159.2 КБ
ID:5321131Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143444.jpg
Прегледи:1
Размер:178.0 КБ
ID:5321132Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111121_143457.jpg
Прегледи:1
Размер:161.6 КБ
ID:5321133
      I'm not Lost, I'm Discovering !

      088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

      Коментар


      • #4
        От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

        Относно "подкартерната защита" - според мен подобна защита при автомобили с цял преден мост и интегрирана рама има по-скоро декоративни и аеродинамични функции! Картера на двигателя при Черока се намира доста високо и назад и ако нещо го пази от удар от долу, то това е предния мост (съответно ако ще се мисли някаква защита, трябва да се почне от диференциала - лично мнение). В случая си защитил от удар(донякъде) щангите и ако нагазиш в дълбока кал или атакуваш стръмен склон, няма да загребваш толкова много кал или пръст с предния мост, което несъмнено си е плюс! В този ред на мисли трябва да обърнеш внимание (ако не си го направил) на здравината на захващането на щита, за да може да поема тежестта на предницата когато "полягаш" на него! В противен случай рискуваш при едно евентуално смачкване в гората, да се наруши нормалната работа на кормилната система и предното окачване и тази убавиня да ти причини ядове, вместо да ти спести такива... Относно отворите на челната греда, които се притесняваш да покриеш заради охлаждането - в оригиналния си вид, тези отвори са покрити от предната броня и отново са лишени от директно обдухване, от насрещния въздушен поток. Тяхното предназначение е осигуряването на по-добра циркулация на въздуха около радиаторната пита, така, че повторното им покриване няма да наруши охлаждането на двигателя - стига да не е плътно (да ги затапиш с един лист ламарина и "телоподаващото", примерно...). Винаги има възможност, някой клон да се завре и пробие радиатора, но това се отнася и за декоративната решетка на маската - така, че ако имаш "едно на ум" докато си в гората, това е малко вероятно... Ще си позволя да ти предложа решение, което хем ще те успокои от към тази възможност (с клона или нещо друго), хем ще ти реши и чисто естетическите терзания по въпроса - удължи "щита" до тръбата, но вентилирай допълнителния лист с едно по-дебело свредло - хем ще запазиш по-доброто обдухване на питата в момента, хем ще стане и по-красиво. Относно огъването на тръбата и то точно тази - силно се съмнявам, че е възможно да се случи, докато е заварена за джипа, а според мен и силно безсмислено. Отрежи и краищата и ги завари така, че да ти харесва (вярно - много стърчи така). Ще разполагаш и с достатъчно здравина - така, че джипа да се приплъзне в страни при по слаб удар в краищата на "бронята"... Иначе рискуваш нагряване до безкрай, липса на симетрия и много вероятно смачкване на тръбата - това при опит да я огъваш на място. Що се отнася до това - от къде да прекараш шнорхела - първото и най-важно условие е тръбата да е с достатъчно голям диаметър - за да има необходимия дебит и да "храни" двигателя доволно. Когато намериш правилната тръба и гумени маркучи, следва втората стъпка (по важност), а именно да изведеш шнорхела от коша с възможно най-малко криви, като при това радиуса им да е максимално голям (прави или остри ъгли са нежелателни) за не се пречи на въздушния поток. Чак накрая идва чисто естетическата част на нещата (ако имаш повече от един вариант при равносилно изпълнени - горните две условия)... За мен "по-джипарско" е шнорхела да се изкара през калника, но всичко е въпрос на вкус, както е казало кучето.... Дано съм бил полезен!

        Поздрави
        Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 23-11-11, 06:37.

        Коментар


        • #5
          От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

          Добро утро Марто, радвам се, че се включваш в темата.
          Относно защитата - много си прав, че не е подкартерна, именно за това я слагам в кавички. Всъщност идеята на тази плоча тръгна от това, че когато махнах предната броня и сложих тръбата се оказа, че най - ниска точка остава радиатора и по точно пробката му (стърчи на долу гадината и само чака нещо да я отнесе). След като поизбистрих идеята в главата си - реших да пусна задния край на плочата и максимално на зад и на долу, та освен радиатора да пази малко от малко и щангите, а при захождане към по стръмен склон да служи малко като ска, вместо радиатора и щангите да заорават в земята - джипката да се плъзне по тая тенекия.
          Относно тръбата - тя не е заварена за джипа, заварена е за 2 "П" профила които са хванати с болтове към машината. Въпроса беше дали тези "П" профили ще пречат на огъване, а че ще се сваля от джипа е ясно
          Много мислих и за вариант да направя прорез в тръбата (да извадя по едно тънко резанче) за по лесно сгъване и после заварка с електрожена, но не знам дали така тяма да отслабя тръбата...
          Шнорхела- Имам гофрирана тръба( гофрирана от вън, от вътре гладка) с вътрешен диаметър(ф60-63) малко по голям от входа на филтърната кутия(ф55), та мисля че няма да задуша астматика допълнително
          Ще го мисля още.
          Ще помисля и над идеята ти за още една плоча, и без това ми остана от ламарината

          А с твоята машина какво стана?
          I'm not Lost, I'm Discovering !

          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

          Коментар


          • #6
            От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

            Ааа така с тези тръби положението е много зле.
            От тебе знам че джипа го ползваш само за офроуд а там всички стърчащи неща пречат и се чупят .
            Представи си слдните ситуации. Караш в гъст храсталак или си проправяш път през тънки дръвчета винаги ще се завре някое тънко дръвче покрай стърчащата тръба преди да се осетиш ще изкърти или стоп или фар а може и по зле да стане .
            Друг вариант е тази стърчаща тръба да се закачи за дърво на някои тесен участък с висока ксорост представи си какво ще стане .
            Доста често ми се е налагало опитваики се да премина през тесен участък в някое деренце да ползвам бронята за буфер удряики се в бреговете представи си с тези стърчащи тръби какво ще стане .
            Въобще нее за приказване ако удариш друга кола или недайси боже прешеходец .
            За да стане като хората и без тръбогиб леките завои се правят като се прорязва с флекса тръбата до половината от вътрешната страна после натискаш докато се събере среза ако има нужда от още кривене се прави втори срез и така докато направиш завоя после заваряш срезовете шлаифаш и готово . Има по складовете за железа се продават колена за заваряване хич не са скъпи затапи края на тръбите с капачки и те се продават готови пласмасови само се набиват в тръбата че така много гадно свири по магистралата .

            Коментар


            • #7
              От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

              Задната тръба, макар и да не личи от снимките, е точно с ширината на задницата, макар че може в краищата да се подвие малко. А предната - със сигурност ще се огъва в краищата, защото наистина стърчи. Тръбите са затапени с метална тапа (заварена е) дължината им също си беше такава каквато я виждате, тръбите са подарък, нямаше как да си избирам "ама може ли по дълги или по къси"
              Това със срезовете и заварките ми е по лесно да си го направя "в домашни" условия, но тогава няма ли да отслабя тръбата?
              Павле моля те, дай някакви снимки на твоя шнорхел ако пазиш. Къде и как минава, къде си дупчил, какви промени по филтърната кутия си правил.

              Тук е момента и да спомена един проблем, лампата за "4х4" пак изчезна, уж включва предното, муфата и тя зацепва, но вътре индикатора избяга, освен изгоряла крушка какво друго може да е, къде му е контакта на това чудо, къде минават и къде свършват другите 2 края на жиците за да светне ламБата вътре
              I'm not Lost, I'm Discovering !

              088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

              Коментар


              • #8
                От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

                Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                ... Това със срезовете и заварките ми е по лесно да си го направя "в домашни" условия, но тогава няма ли да отслабя тръбата?
                ...
                Тук е момента и да спомена един проблем, лампата за "4х4" пак изчезна, уж включва предното, муфата и тя зацепва, но вътре индикатора избяга, освен изгоряла крушка какво друго може да е, къде му е контакта на това чудо, къде минават и къде свършват другите 2 края на жиците за да светне ламБата вътре
                Какво точно смяташ да блъскаш с тази тръба? Все пак не е много добре бронята да е прекалено здрава, за да не получиш здрава тръба с усукано купе.

                Лампата за 4х4 се задейства от датчик на раздатката.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

                  Ако не намерите датчика на раздатката,потърсете на предния мост.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:images.jpg
Прегледи:1
Размер:10.2 КБ
ID:5321253

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

                    На мойто бившо чероки шнорхела не се получи по най добрия начин когато го правих доста бързах беше ми важно да го има а не от къде ще мине или как да изглежда . Направи го като на Марто имаше снимки някъде из форума .
                    Има тръби за аспух тънкостенни поцинковани леки и достатъчно здрави са има и кривки най различни ъгли и диаметри купи си нови и си измисли сам схема като свалиш калника ще видиш от къде е най добре да прекараш канализацията .
                    Снимки имам но не мога да ги намеря.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

                      Винаги си дошъл да погледнеш как е при мен - за шнорхела става дума.

                      Имай предвид, че Черока фабрично окомплектован преминава безпроблемно 90 см. водна преграда, което си е много! От тази дълбочина - на горе (за където си се запътил), форсирането на водната преграда означава и 100%-тово пълнене на купето с вода ( че и под тази дълбочина) така, че ако не си прежалил джипа - не си струва упражнението! В реката до Дядо Владо съм газил и с шнорхел, и без шнорхел, като случая в който затънах и ме понесе реката, а после джипа се на пълни до прозорците, бях без шнорхел. Джипа си работеше като подводница, въпреки, че в единия край водата бе стигнала по капака до предното стъкло. Имай го предвид...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

                        Аз съм с 2.1д
                        не знам при теб къде излиза въздухозаборника, но при мен е точно до десния фар и дори при пльосване в средно голяма локва има реален шанс да си глътне водица и да се стигне до воден удар. Вече сменяхме един двигател на приятел поради тази причина, та за това искам да му бодна шнорхел.
                        I'm not Lost, I'm Discovering !

                        088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                        Коментар


                        • #13
                          От: Дойде времето и на моя XJ да се промени

                          Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                          Аз съм с 2.1д
                          не знам при теб къде излиза въздухозаборника, но при мен е точно до десния фар и дори при пльосване в средно голяма локва има реален шанс да си глътне водица и да се стигне до воден удар. Вече сменяхме един двигател на приятел поради тази причина, та за това искам да му бодна шнорхел.
                          И на 2,5 TD е там...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X