Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

    Тези дни ми предстои оглед и евентуално закупуване на Grand 3.1 г. Доста неща изчетох тук през последните дни, но темите са доста - кои по-стегнати и полезни, кои по-малко, но е факт, че информацията е много и е трудно да бъде прочетена/осмислена наведнъж. Въпросите ми са основно (и разбира се не само) към тези, които са имали или имат въпросната жипка. Някъде четох, че първоначалното обслужване - смяна на ремъци, масла и т.н ще е около 400-500 лв. Прав ли съм? Колата е на 210 000 км. Любопитно ми е при този пробег какви "приятни" изненади бих могъл да очаквам в близко бъдеще, при условие, разбира се, че като я закарам за оглед, по двигателя и ходовата част няма някакви сериозни проблеми, които могат да бъдат оправени сравнително финансово безболезнено? Четох доста за спуканите глави, така че предполагам това ще е една такава изненада. Интересува ме също на какво да обърна внимание при огледа? Неща, които са особеност конкретно за този модел. Бял или сив пушек и т.н. И не на последно място, може ли някой да препоръча сервиз, в който да разбират от Jeep-ки да го погледнат? Изключваме БалканСтар.
    Благодаря ви!
    Warp. Timewarp.
    Grand Cherokee WG 2.7 CRD BFG A/T
    LZ1VAS

  • #2
    От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

    Първоначално публикуван от pneumothorax Преглед на мнение
    Тези дни ми предстои оглед и евентуално закупуване на Grand 3.1 г. Доста неща изчетох тук през последните дни, но темите са доста - кои по-стегнати и полезни, кои по-малко, но е факт, че информацията е много и е трудно да бъде прочетена/осмислена наведнъж. Въпросите ми са основно (и разбира се не само) към тези, които са имали или имат въпросната жипка. Някъде четох, че първоначалното обслужване - смяна на ремъци, масла и т.н ще е около 400-500 лв. Прав ли съм? Колата е на 210 000 км. Любопитно ми е при този пробег какви "приятни" изненади бих могъл да очаквам в близко бъдеще, при условие, разбира се, че като я закарам за оглед, по двигателя и ходовата част няма някакви сериозни проблеми, които могат да бъдат оправени сравнително финансово безболезнено? Четох доста за спуканите глави, така че предполагам това ще е една такава изненада. Интересува ме също на какво да обърна внимание при огледа? Неща, които са особеност конкретно за този модел. Бял или сив пушек и т.н. И не на последно място, може ли някой да препоръча сервиз, в който да разбират от Jeep-ки да го погледнат? Изключваме БалканСтар.
    Благодаря ви!
    При покупката на WJ 3.1 ТД човек трябва да е много внимателен. При правилна и навременна поддръжка Жипа е доста безпроблемен, но си има своите слаби места. Много, да не кажа изключително важно е как е каран от предишния собственик - защото този мотор (а и автоматичната трансмисия) не обичат агресивното каране. За прегряването и другите неща вероятно си прочел. По принцип 210 000 хич не са малко, макар че в германския форум има доста екземпляри на 350-400 000 километра с оригиналния мотор и трансмисия - но това е възможно само ако са карани внимателно и са поддържани добре. Много важно за диференциалите и раздатката е Жипа винаги да е каран с еднакви гуми, които да са въртяни на 10-12 000 км - особено ако е Куадра Драйв (което е за предпочитане).

    Абе сложна работа е, изненади може да има много, понякога доста неприятни и скъпи. Между другото, скоро ще продавам моя Жип, защото минавам на Волво ХС90. Лично аз съм минал около 26 000 км за три години (купих го в края на 2008 г. на 120 000 км) и съм сменил и ремонтирал доста неща - правих основен ремонт и на автоматика (макар че май не беше необходимо, но исках да съм спокоен).

    Първоначалното обслужване (със смяна на ремък е ролки), всички масла (двигател, автоматик, раздатка, преден и заден диференциал плюс семеринги на диференциалите) ми излезе около 1200 лева. После правих основен ремонт на автоматика (~2500 лева). Смених и кондензатора на климатика. Смених всички спирачни дискове и накладки, включително и предните спирачни апарати (до 2002 година се монтират калпави АТЕ, които правят сериозни проблеми) - аз съм вече с Акебоно. Сменил съм и четирите амортисьора.

    Искам само да те предупредя, защото наскоро обиколяхме с един приятел да му търсим същия Жип (консултирах го, щото за три години вече му знам и кътните зъбки на тоя модел) - всички предложения в София и околността на цени 6 000 - 9 000 лева са пълен скрап. Просто напудрени за продажба. Превключващи с удари, "чудещи се" или буксуващи автоматици, виещи диференциали, неработещи или щракащи блокажи на диференциалите, лопащи вериги на раздатките, разбити карета на карданите, течове на масло отвсякъде, много съмнителни кормилни кутии (луфтове, затягане), износени до делбелината на вестник спирачни дискове. За разбитите тампони и шарнир на "лястовицата" да не говорим - тя си е класика. Както и другите класики за модела - нито един не беше с работещи клапи на климатроника, на 80% климатика не охлаждаше, щото "само трябвало да се напълни с фреон". Не намерихме нито един (на моя приятел бюджета му бе 8 000-9 000 лева), който да може да бъде "възстановен" за по-малко от 4-6 000 лева. И моя приятел засега се отказа - хубавите екземпляри му били скъпи.
    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
    Volvo XC90 D5 Executive '12
    Volvo XC60 D5 Summum '11
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

    Коментар


    • #3
      От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

      Ако си решил да купуваш Jeep с точно тоя мотор ,изчакай Карбуретора и скачай унеговия ,аз поне така бих направил,макар и да не се познаваме лично ,със затворени очи бих го взел.Е,зависи от парите все пак...

      Коментар


      • #4
        От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

        Благодаря, това беше много полезно! В понеделник мисля, да му направя по-сериозен оглед. Ако някой колега има възможност да дойде да хвърли едно око на колата ще съм му много благодарен. Ще има и черпене, разбира се
        Става въпрос за тази жипка.
        Мислех си и за тази на Карбуратор-а
        Warp. Timewarp.
        Grand Cherokee WG 2.7 CRD BFG A/T
        LZ1VAS

        Коментар


        • #5
          От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

          Първоначално публикуван от pneumothorax Преглед на мнение
          Благодаря, това беше много полезно! В понеделник мисля, да му направя по-сериозен оглед. Ако някой колега има възможност да дойде да хвърли едно око на колата ще съм му много благодарен. Ще има и черпене, разбира се
          Става въпрос за тази жипка.
          Мислех си и за тази на Карбуратор-а

          На първо гледане си приготви най - малко 1000лв за нови гуми /еднакви по размер и производител /, ако искаш да кара без проблеми в раздатката и каретата на предния кардан - станаха 10000лв!

          ".....Бял или сив пушек и т.н...." - нормално този модел има катализатор , няма нито бели , нито сиви пушаци, ако е редовен при тези 200000км.


          Между другото , маслото Мопар за скоростната кутия АТФ -4 за туба от 4л. вече е 150лв, филтъра - 70лв. всичко е почти двойно в БС!
          Последно редактирано от stilnik; 09-09-11, 20:32.

          Коментар


          • #6
            От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

            Първоначално публикуван от pneumothorax Преглед на мнение
            ...Въпросите ми са основно (и разбира се не само) към тези, които са имали или имат въпросната жипка. ...
            Питай основно хората дето ги ремонтират тези недорозомения...
            Балкан Стар що така лесно ги отписа... за 50лв. ще ти я огледат от горе до долу хора дето само с такива жипки бачкат - ел. блокове, мотор, горивна система, ходова част, спирачки...
            Най ме е страх от хора без мечти...

            Коментар


            • #7
              От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
              Балкан Стар що така лесно ги отписа...
              Не съм. Май не се изразих добре Просто търся различни варианти и ако няма по-добър ще отида там, естествено.
              Warp. Timewarp.
              Grand Cherokee WG 2.7 CRD BFG A/T
              LZ1VAS

              Коментар


              • #8
                От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                Изглежда доста добре измит, точно като за продан. Задължително някой колега от форума вземи, ако няма желаещи звънни един тел да дойда (не като специалист- майстор, ми като доста добре познаващ всички болки на такъв екземпляр, което малко или много си ме прави спец по проблемите) . О884 I4I8IO, Сашо.
                R 727cc BB KIT
                ZJ V8
                WK2 V6

                Коментар


                • #9
                  От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                  Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                  На първо гледане си приготви най - малко 1000лв за нови гуми /еднакви по размер и производител /, ако искаш да кара без проблеми в раздатката и каретата на предния кардан - станаха 10000лв!

                  ".....Бял или сив пушек и т.н...." - нормално този модел има катализатор , няма нито бели , нито сиви пушаци, ако е редовен при тези 200000км.


                  Между другото , маслото Мопар за скоростната кутия АТФ -4 за туба от 4л. вече е 150лв, филтъра - 70лв. всичко е почти двойно в БС!
                  Моя няма катализатор от известно време и не пуши нито бяло, нито сиво. Само леко черничко при рязко подаване на газ. А и катализатора на 3.1 ТД е NOx и няма отношение към пушеци с какъвто и да бил цвят.

                  Джипа от обявата е с различни гуми отпред и отзад - а това е смърт за раздатката. Че и за каретата - дори и при малки разлики в обиколките между предните и задните гуми героторната помпа затваря фрикционите в раздатката и колата се движи с постоянно включено 4х4 по асфалта и "затяга" в завоите. Дано не е каран дълго така. Щото може да се окаже, че вече не е 4х4, а 2х4 Е, пак ще има 4х4, ама само на бавните.

                  А относно сервиза на БалкОн Стар - там има такова невероятно текучество на персонал, че едва ли е останал някой, който наистина има дори бегло понятие от този модел.

                  Аз бих препоръчал Димата (Куадра) при дядо Владо в Кнохенфурт - той може да прецени какво е състоянието на диференциали, раздатка, окачване, евентуално автоматика и по-малко вероятно - на дизела.
                  ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                  Volvo XC90 D5 Executive '12
                  Volvo XC60 D5 Summum '11
                  Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                  Коментар


                  • #10
                    От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                    Съвет и от мен -изчакай карбуратора.
                    Grand Cherokee 2.7crd Limited

                    Коментар


                    • #11
                      От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                      "....Моя няма катализатор от известно време и не пуши нито бяло, нито сиво. Само леко черничко при рязко подаване на газ. А и катализатора на 3.1 ТД е NOx и няма отношение към пушеци с какъвто и да бил цвят..."

                      Това е много добре, така трябва да бъде, иначе всякакви пушеци , сиви , черни, бели , говорят за нарушена работа на мотора. Моят 3.1тд все още има катализатор , и дори в затворено помещение не се чуства осезателно миризмата на отработилите газове , а е на 200000км. , така че колегата да си прави изводи- това съм имал предвид , когато съм писал по-горе, а не ,че катализатора ще го спаси от разни пушеци.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                        Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                        Аз бих препоръчал Димата (Куадра) при дядо Владо в Кнохенфурт
                        Дядо Владо къде Направо да говоря с quadra, ако правилно съм те разбрал?
                        Warp. Timewarp.
                        Grand Cherokee WG 2.7 CRD BFG A/T
                        LZ1VAS

                        Коментар


                        • #13
                          От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                          Първоначално публикуван от pneumothorax Преглед на мнение
                          Дядо Владо къде Направо да говоря с quadra, ако правилно съм те разбрал?
                          Мда, същия. А Кнохенфурт е закачка - Костинброд на немски.

                          В момента товаря Волвото и тръгвам за Тасос. Ще се върна на 29 септември и ще пусна Жипа за продажба - така че няма да има нужда да се чака до средата на ноември.

                          Цената няма да е значително по-висока от тази на екземпляра от мобиле.бг - приблизително едно ДДТ отгоре (но без печката с дистанционното). С нея ще искам още 1 500-2000 (тя реално струва над 3000 лв и дори е в гаранция след основен ремонт). Но няма да е проблем да си я сваля и да я монтирам на Алфата.

                          Жипа е с почти нови (~15 000 км) всесезонни гуми Pirelli Scorpion STR с пресен DOT, има и един чифт поизтъркани летни Continental CrossContact UHP (~3 мм профил, за около един летен сезон), за другите ремонти и подобрения съм писал много подробно (горе-долу 90% от мненията ми в този форум са точно за тях).

                          Ако имаш въпроси, звънкай - 0887 631329, Иван
                          ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                          Volvo XC90 D5 Executive '12
                          Volvo XC60 D5 Summum '11
                          Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                          Коментар


                          • #14
                            От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                            Въпросният екземпляр отпадна като вариант. Оказа се, че под васерлинията нещата са доста мътни...
                            Търсенето продължава, но вече знам къде ще си карам новата кола като се наложи интервенция)
                            Мерси на всички!
                            Warp. Timewarp.
                            Grand Cherokee WG 2.7 CRD BFG A/T
                            LZ1VAS

                            Коментар


                            • #15
                              От: Няколко въпроса за купуване на Grand 3.1 2000 г.

                              Кажи какво стана, кой го прегледа, какво му беше
                              R 727cc BB KIT
                              ZJ V8
                              WK2 V6

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X