Историята е следната:
От известно време ми светваше лампата на ABS -а, след сканиране в БС (по памет ~60 лева) се оказа заден ляв сензор.
Новият беше надлежно закачен на буксата и оставен под седалката.
Това доведе до загасване на лампата на ABS -а, когато автомобила е в покой и разбира се незабавно светване, когато се надвиши скоростта от около 20 км/ч, но поради липса на време и това беше нещо.
След като дойде моментът със замяната и профилактиката на цялата спирачна система лампата на ABS-a светна постоянно.
След сканиране се оказа, че има и нов проблем, този път със десния сензор - според скенера има прекъсната верига до сензора.
Последва кратка справка с ръководството и после "на терен". Главният заподозрян беше куплунг - С112 (на 96XJ модела се намира от ляво на кожуха под парното). Оказа се, че има клеясал пин именно от въпросния датчик.
Последва почистване, проверка и прозвъняване на цялата система последователно към ABS компютъра и .... лампата угасна.
Следва историята в картинки (правни са с телефон и целят информираност)
Снимка 1 - Лампата на таблото (При всички случай е желателно да се провери на скенер ABS системата, но ако нямате скенер под ръка може да се ориентирате за проблема по следната картинка - ако гасне след самодиагностика и светва отново най-вероятно има дефектирал датчик. Ако свети постоянно то тогава има или проблем по електрониката или прекъсната верига. )
Снимка 2 - Позицията на ABS компютъра - дясно от кормилния вал - за автомобил с ляв волан
Снимка 3 - Куплунг - С112 към ABS компютъра
Снимка 4 - Куплунг - С112 към задните датчици
Снимка 5 - Връзката на задните датчици и G- сензора (намира се под задната седалка)
Снимка 6 - Съпротивлението на заден ляв сензор
Снимка 7 - Съпротивлението на заден десен сензор
Снимка 8 - Съпротивлението на заден десен сензор измерено на Куплунг - С112
Снимка 9 - Лампата на таблото (загасна мигновено - без да е необходимо да се чисти грешката)
Снимка 10 - Потвърждение и от скенера за работеща ABS система
Това е.
От известно време ми светваше лампата на ABS -а, след сканиране в БС (по памет ~60 лева) се оказа заден ляв сензор.
Новият беше надлежно закачен на буксата и оставен под седалката.
Това доведе до загасване на лампата на ABS -а, когато автомобила е в покой и разбира се незабавно светване, когато се надвиши скоростта от около 20 км/ч, но поради липса на време и това беше нещо.
След като дойде моментът със замяната и профилактиката на цялата спирачна система лампата на ABS-a светна постоянно.
След сканиране се оказа, че има и нов проблем, този път със десния сензор - според скенера има прекъсната верига до сензора.
Последва кратка справка с ръководството и после "на терен". Главният заподозрян беше куплунг - С112 (на 96XJ модела се намира от ляво на кожуха под парното). Оказа се, че има клеясал пин именно от въпросния датчик.
Последва почистване, проверка и прозвъняване на цялата система последователно към ABS компютъра и .... лампата угасна.
Следва историята в картинки (правни са с телефон и целят информираност)
Снимка 1 - Лампата на таблото (При всички случай е желателно да се провери на скенер ABS системата, но ако нямате скенер под ръка може да се ориентирате за проблема по следната картинка - ако гасне след самодиагностика и светва отново най-вероятно има дефектирал датчик. Ако свети постоянно то тогава има или проблем по електрониката или прекъсната верига. )
Снимка 2 - Позицията на ABS компютъра - дясно от кормилния вал - за автомобил с ляв волан
Снимка 3 - Куплунг - С112 към ABS компютъра
Снимка 4 - Куплунг - С112 към задните датчици
Снимка 5 - Връзката на задните датчици и G- сензора (намира се под задната седалка)
Снимка 6 - Съпротивлението на заден ляв сензор
Снимка 7 - Съпротивлението на заден десен сензор
Снимка 8 - Съпротивлението на заден десен сензор измерено на Куплунг - С112
Снимка 9 - Лампата на таблото (загасна мигновено - без да е необходимо да се чисти грешката)
Снимка 10 - Потвърждение и от скенера за работеща ABS система
Това е.