Джипа е Чероки с 4 л. мотор. Клиента ми е перфекционист. Радиатора беше спукан и човека си донесе нов радиатор и помпа.
Смених, корпуса на термостата течеше, смених гарнитурата, изпратих го "по-живо, по-здраво" и след малко звъни: "Андро, джипа загрява, нещо не е нормално".
Джипа вдига 105-110* на градско. Клиента твърди че преди е бил на 95-100. Вярвам му.
Виското работи. Ел. вентилатора включва към 105*. Помпа, термостат работят. Системата като цяло работи. Викам: Всичко е нормално". Въпрос: "Защо тогава загрява, има нещо монтирано не-нормално".
Сигурен съм вече, че системата работи и казвам: "Може радиатора да не е за България. Може да е примерно за Норвегия". "Не не може, радиатора е с поръчка и пристига от Щатите". Викам: Ама в Щатите има и Аляска". "Не, не може".
Кунсултира се той, консултирам се аз. Носи двата датчика на главата и термостат 82* - казали му че това е проблема в магазина. Сменям, пак тест и пак същото.
Между-временно мене ме гризяха съмнения в радиатора. Проблема е, че на Джипа не се вижда, а аз само с бегъл поглед установих, че е същия.
Човека вика: "Има нещо не-добре монтирано". И понеже всичко вече беше ревизирано два пъти, остана само радиатора. Свалям го - уж същия. Отивам и гледам стария - няма видима разлика.
Донасям го, сравнявам ги един до друг, меря с шублер. Казанчетата, долната и горната стени са еднакви. При внимателно вглеждане обаче, питата на новия стои една идея по навътре. Меря питата и "идеята" идва към 1см. Освен това е с пластмасови казанчета.
Запоява се стария радиатор, монтира се на мястото на новия и джипа заспива.
Човека прави рекламация на търговеца. Стига се до "не може да бъде", "майстора е проблем" и т.н. Стига се до скандал, след който обещават "да се опитат да направят нещо по въпроса".
Смених, корпуса на термостата течеше, смених гарнитурата, изпратих го "по-живо, по-здраво" и след малко звъни: "Андро, джипа загрява, нещо не е нормално".
Джипа вдига 105-110* на градско. Клиента твърди че преди е бил на 95-100. Вярвам му.
Виското работи. Ел. вентилатора включва към 105*. Помпа, термостат работят. Системата като цяло работи. Викам: Всичко е нормално". Въпрос: "Защо тогава загрява, има нещо монтирано не-нормално".
Сигурен съм вече, че системата работи и казвам: "Може радиатора да не е за България. Може да е примерно за Норвегия". "Не не може, радиатора е с поръчка и пристига от Щатите". Викам: Ама в Щатите има и Аляска". "Не, не може".
Кунсултира се той, консултирам се аз. Носи двата датчика на главата и термостат 82* - казали му че това е проблема в магазина. Сменям, пак тест и пак същото.
Между-временно мене ме гризяха съмнения в радиатора. Проблема е, че на Джипа не се вижда, а аз само с бегъл поглед установих, че е същия.
Човека вика: "Има нещо не-добре монтирано". И понеже всичко вече беше ревизирано два пъти, остана само радиатора. Свалям го - уж същия. Отивам и гледам стария - няма видима разлика.
Донасям го, сравнявам ги един до друг, меря с шублер. Казанчетата, долната и горната стени са еднакви. При внимателно вглеждане обаче, питата на новия стои една идея по навътре. Меря питата и "идеята" идва към 1см. Освен това е с пластмасови казанчета.
Запоява се стария радиатор, монтира се на мястото на новия и джипа заспива.
Човека прави рекламация на търговеца. Стига се до "не може да бъде", "майстора е проблем" и т.н. Стига се до скандал, след който обещават "да се опитат да направят нещо по въпроса".
Коментар