Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

    Джипа е Чероки с 4 л. мотор. Клиента ми е перфекционист. Радиатора беше спукан и човека си донесе нов радиатор и помпа.
    Смених, корпуса на термостата течеше, смених гарнитурата, изпратих го "по-живо, по-здраво" и след малко звъни: "Андро, джипа загрява, нещо не е нормално".
    Джипа вдига 105-110* на градско. Клиента твърди че преди е бил на 95-100. Вярвам му.
    Виското работи. Ел. вентилатора включва към 105*. Помпа, термостат работят. Системата като цяло работи. Викам: Всичко е нормално". Въпрос: "Защо тогава загрява, има нещо монтирано не-нормално".
    Сигурен съм вече, че системата работи и казвам: "Може радиатора да не е за България. Може да е примерно за Норвегия". "Не не може, радиатора е с поръчка и пристига от Щатите". Викам: Ама в Щатите има и Аляска". "Не, не може".
    Кунсултира се той, консултирам се аз. Носи двата датчика на главата и термостат 82* - казали му че това е проблема в магазина. Сменям, пак тест и пак същото.
    Между-временно мене ме гризяха съмнения в радиатора. Проблема е, че на Джипа не се вижда, а аз само с бегъл поглед установих, че е същия.
    Човека вика: "Има нещо не-добре монтирано". И понеже всичко вече беше ревизирано два пъти, остана само радиатора. Свалям го - уж същия. Отивам и гледам стария - няма видима разлика.
    Донасям го, сравнявам ги един до друг, меря с шублер. Казанчетата, долната и горната стени са еднакви. При внимателно вглеждане обаче, питата на новия стои една идея по навътре. Меря питата и "идеята" идва към 1см. Освен това е с пластмасови казанчета.
    Запоява се стария радиатор, монтира се на мястото на новия и джипа заспива.
    Човека прави рекламация на търговеца. Стига се до "не може да бъде", "майстора е проблем" и т.н. Стига се до скандал, след който обещават "да се опитат да направят нещо по въпроса".

  • #2
    От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

    То е ясно какво ще опитат - да носят вода от девет планини!

    Коментар


    • #3
      От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

      Ето ги двата радиатора:



      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMGP6316.jpg
Прегледи:1
Размер:192.2 КБ
ID:5283522Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMGP6317.jpg
Прегледи:1
Размер:165.7 КБ
ID:5283521Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMGP6320.jpg
Прегледи:1
Размер:147.8 КБ
ID:5283520Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMGP6321.jpg
Прегледи:1
Размер:174.8 КБ
ID:5283519

      Коментар


      • #4
        От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

        Значи по-малък обем, по-малка площ, Халумин вместо месинг и като резултат - загряване. А и новият е бил сигурно една шапка пари...

        Коментар


        • #5
          От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
          Значи по-малък обем, по-малка площ, Халумин вместо месинг и като резултат - загряване...
          Да, общо взето извода е "колко малко му трябва на джипа".

          Коментар


          • #6
            От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

            Абе да ти кажа сигурно не е малка разликата в двата като топлоотдаване при еднакви външни условия... И за мен изводът е да си кърпя стария ако го спукам.

            Коментар


            • #7
              От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

              Тук е мястото, да отбележа голямата роля която изигра информацията във Форума и по специално проблемите на Чавдар свързани с радиаторите. Иначе много опитни колеги, не можаха да заподозрят радиатора.

              Коментар


              • #8
                От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                Аз пък моя го смених при Андро, но с нов. Беше спукан на кофти място. И да го бяхме направили не се знаеше колко ще изкара.

                Относно темата - като се има предвид, че охладителната течност в новия радиатор е по-малко, мисля, че е нормално въпросния джип да работи на по-висока температура.

                Коментар


                • #9
                  От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                  Аз пък имам друга теория - не задължително вярна, но също възможна:
                  Новият радиатор пропуска малко повече въздух. Това по принцип е хубаво, но така виското се задейства по-късно, защото малкото повече въздух е малко по-студен. Ако и виското е поизносено и е близо до границата на нормалната си работа, имаме проблем. Ако проблемът е с точно този произход, температурата ще е по-висока, но стабилна - няма да пълзи нагоре при натоварване.

                  А ел. вентилатор защо се включва чак на 105 ? И всъщност какво точно го включва - датчик по радиатора, по тръбите или на двигателя?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                    Вентилатора го включва компа. А той пък взима от единия датчик и вклюва само при екстремна ситуация. Щом включи и моментално сваля. От друга страна работи при включен климатик.
                    Виското работи. За една бройка и него да пробутат за смяна. Твърдо е радиатора, защото след връщането на стария джипа си грее както преди.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Аз пък имам друга теория - не задължително вярна, но също възможна:
                      Новият радиатор пропуска малко повече въздух. Това по принцип е хубаво, но така виското се задейства по-късно, защото малкото повече въздух е малко по-студен. Ако и виското е поизносено и е близо до границата на нормалната си работа, имаме проблем. Ако проблемът е с точно този произход, температурата ще е по-висока, но стабилна - няма да пълзи нагоре при натоварване.

                      А ел. вентилатор защо се включва чак на 105 ? И всъщност какво точно го включва - датчик по радиатора, по тръбите или на двигателя?

                      Както вече писах в друга тема, според моите наблюдения, по-рехавият от необходимото радиатор определено е проблем. Смятам, че проблемът е по 2 направления. По-рехав радиатор обикновено значи по-малка площ на ламелите. Т.е. проблем № 1: Радиаторът има по-малка охладителна способност.

                      В следствие на това, че отнема по-малко топлина, той съответно и отделя по-малко топлина. В резултат - вискомуфата, която е разчетена за работа с оригиналния радиатор, зацепва по-късно. И това Е проблем без значение дали виското е износено или не. Основание да смятам така ми дават опитите с 2 чисто нови виско муфи от различни производители. В нормалния случай, с оригиналния радиатор на Патрула (който е с доста гъсти тръбички и ламели), виското зацепва някъде около 90*. С боклучавото подобие на авторадиатор, произведено от "Радиано", виското го нямаше дори и над 100*. С по-добър, но все пак по-рехав от оригиналния, радиатор положението беше малко по-добро, но виското пак зацепваше при малко над 100*. Т.е. имаме и проблем №2.

                      Комбинацията от лошо работещ радиатор и късно зацепващо виско е силно неприятна, вЕрвайте ми! И температурата хич не може да е стабилна. Докато се движиш с някаква "крейсерска" скорост по равно (т.е. без двигателят да работи с по-голямо натоварване), температурата може да си е нормална, защото и радиаторът не вижда толкова зор на по-ниски обороти, и си имаш обдухване от насрещния въздушен поток.
                      Когато обаче натовариш двигателя, а скоростта падне (като например при катерене на по-стръмен баир) хем радиаторът не успява да отнеме достатъчно топлина, хем късното задействане на виското допълнително влошава нещата и стрелката тръгва към червеното ...

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Вентилатора го включва компа. А той пък взима от единия датчик и вклюва само при екстремна ситуация. Щом включи и моментално сваля. От друга страна работи при включен климатик. ...
                      Не мисля, че електрическият вентилатор е за екстремни ситуации. При мен е същият двигател със същата схема на охладителната система. Електрическият вентилатор, освен при пускане на климатика, се включва доста често при градско каране в софийските задръствания, когато виското по обясними причини не може да осигури достатъчен дебит.
                      Това включване на 105* не съм сигурен дали е нормално. Някъде из литературата срещнах, че трябва да се включва при 210*F, което е около 99*С и при мен се държи точно по този начин, като стрелката за температурата винаги е преди 100*.
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 23-05-15, 22:04.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                        Това го намерих при Руснаците:

                        " Про вспомогательный электровентилятор. Должен ли он включаться время от времени при неработающем кондее?
                        Ответ 1

                        Да. Вентилятор включается при температуре двигла, превыщающей 105 градусов."

                        Отделно Владо намери някакво тех. ръководство, където го дават 103*.

                        Приех ги нещата без да се ровя.
                        През цялото време аз притеснения нямах, по причина, че мерих температурата с инфрачервен термометър на всички цилиндри и във всяка точка на охладителната система. На корпуса на термостата, където стои датчика за компа, общо взето над 100* показания нямаше. При тестовете се включи само два пъти, което ме кара да мисля че сме се доближили до горните стойности.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                          Андро, започвам да си мисля, че с грандовете я нямате тази любов от пръв поглед, както когато те види XJ и веднага легне по гръб и навири гумите от кеф.. Иначе сериозно по темата - от всичко изчетено и видяно на живо, стигам до извода, че при Jeep нещата по охлаждането са сметнати много точно, с почти никакъв диапазон за "свободни съчинения" и всяка промяна, дори с малко води до некоректна работа на охладителната система. Този радиатор от Jeep в USA ли е поръчан или от някакъв техен еквивалент на Радиано..?! Каква е гаранцията, че в Америка не се правят ТНТМ-та и клиента ти не се е набучил на точно такъв производител? Тръбичките на новия радиатор със същия брой и сечение като стария ли бяха освен, че питата се е оказала по-тънка?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            .... общо взето над 100* показания нямаше......
                            Аха, много добре. Значи може да говорим и за собственическа "автохипохондрия" Когато си размърдал клемите на датчика се е променило контактното съпротивление, това заедно с износения указател е довело до отклонение на стрелката една идея в дясно и съответно собственика е каза "аууу..."
                            П.П. Мога да сложа и прилагателно към клиента, но не го познавам и за това ще си замълча
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нов радиатор и помпа - джипа загрява.

                              Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                              ... Когато си размърдал клемите на датчика се е променило контактното съпротивление, това заедно с износения указател е довело до отклонение на стрелката една идея в дясно и съответно собственика е каза "аууу..
                              Не Владо, това се изключва от факта, че при връщането на стария радиатор буксите на датчика не са разкачани.
                              "Указателя" и моя уред имат разминавания, но моя уред си е за мен. Човека си иска стойностите които е имал.
                              В крайна сметка се оказа прав - "има нещо не нормално". След връщане на стария радиатор стойностите си дойдоха.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X