Колеги, скъпата ми джипка при студен двигател и по-ниски температури не иска да пали. В смисъл почва да притрисва и малко му трябва да запали и от 6-ти 7-ми път пали. Като запали първите 10-15сек. тресе и после се стабилизира и през това време изкарва сивкав пушек.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с палене на 3.1TD!!!
Свий
X
-
От: Проблем с палене на 3.1TD!!!
Първоначално публикуван от veselin_stef Преглед на мнениеКолеги, скъпата ми джипка при студен двигател и по-ниски температури не иска да пали. В смисъл почва да притрисва и малко му трябва да запали и от 6-ти 7-ми път пали. Като запали първите 10-15сек. тресе и после се стабилизира и през това време изкарва сивкав пушек.
-
От: Проблем с палене на 3.1TD!!!
Не само бушона може да е причина. Ако бушона е наред, провери свещите с един кабел от плюса към тях, дали ще излезе искра, ако да значи са наред. Провери най- вече магнитния клапан при подаване на контакт дали се отваря достатъчно. Не съм сигурен че ще се справиш сам, но при мен той правеше ядове освен бушоните на свещите.R 727cc BB KIT
ZJ V8
WK2 V6
Коментар
-
От: Проблем с палене на 3.1TD!!!
Първоначално публикуван от veselin_stef Преглед на мнениеБлагодаря колеги, ще проверя бушона и свещите първо...
Коментар
-
От: Проблем с палене на 3.1TD!!!
Колеги как точно се тестват свещите, тъй като явно моя метод не е точен. Аз махнах първите две свещи и ги свързах с кабелите си, дадох на контакт, но нищо. Не се загряват. И реших да спра да махам и следващите, защото и без това се махат тегаво. Свеща трябва ли да дава искра или?
Коментар
-
От: Проблем с палене на 3.1TD!!!
За да се проверят подгревните свещи най-простия метод /но и най-неточния/ е да се откачи кабела към нея и с мултимер да се измери съпротивлението през всяка свещ. Едното пипало се допира на маса, а другото на клемата, където е бил закачен кабела, който идва от релето. Трябва да се измери съпротивление от няколко ома. Може да се провери и с пробна лампа, последователно вързана от +12V през свещта и към маса. При свещ, която не е прекъснала лампата ще свети. За по-сигурно измерване обаче, най-добре е да се свали всяка една и да се включи на акумулатор така, че да се нагрее предния и край до червено. Това става за няколко секунди, като трябва да се нагрява само най-предната част. Времето, за което се нагряват всички свещи трябва да е приблизително еднакво. Ще цитирам и нещо, вече писано от мен в подобна тема.
Ето схема на устройството на подгревна свещ:
За точна проверка и оценка на състоянието е нужно по-специализирано сервизно оборудване, където да се подаде напрежение на всяка една свещ, като се мери тока през нея. Същевременно се отчита и времето, за което се загрява до определена температура, както и в коя част се загрява до червено. Оглежда се също така състоянието на нагревателната част, дали има язви, нагар, деформация и т.н. Токът през различните модели свещи е различен от 12 - 15А до повече от 25А. Измерването се прави на стенд със зададено напрежение и с отчитане на тока в началото и после, след достигане на работната температура. Ето пример как изглежда един елементарен такъв стенд /малко гаражен тип, но все пак по-добър от никакъв/:
От състоянието на подгревните свещи зависи нормалния старт на дизела. При изправни свещи имате оптимално подгряване, за определеното от релето или от ECU-то време /предварителен подгрев/. От там и сигурен старт, както и добра работа на мотора, веднага след запалване /периода на последващия подгрев/.
Успех!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар