Обява

Свий
Няма добавени обяви.

подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

    проблеми с паленето когато трмпературата е примерно под -3 градуса.
    подгрявам два пъти, след продължително по мое мнение /може би 6-7 секунди, не съм засичал точно, пали. моля, някой да ми обясни, какъв всъщност е подгрева /подгревни свещи, реотани/ и къде се намира, начини за проверка.
    и друго, след смяна на ангренажен ремък и ролки в късна есен, разхода се вдигна с около 2 литра на 100 км, дали е от температурите или от неправилен монтаж?
    благодаря предварително!!!

  • #2
    От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

    Първоначално публикуван от JOkomo Преглед на мнение
    ...след смяна на ангренажен ремък и ролки в късна есен, разхода се вдигна с около 2 литра на 100 км...
    Един сгрешен зъб на ГНП-то. Или пък така ти се струва.
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #3
      От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

      Подгряването на този CommonRail дизел е с четири подгревни свещи, директно в горивната камера. Завити са на лявата страна на главата /по посока на движението/, но са под всмукателните колектори, зад генератора. За да се достигнат се демонтира генератора от стойката му, сваля се част от всмукателния колектор /общата алуминиева тръба м-ду маркуча от интеркулера и мястото с фланеца, от където започва разклонената част на всмукателните колектори/.
      За да не пали добре двигателят при ниски температури, най-вероятно има изгорели свещи.
      Те имат някакъв определен живот и след това би трябвало да се подменят и четирите в комплект.
      При мен на 2.8 CRD подгревните свещи, с които беше са
      BOSCH 0 250 2020 38 11V и изглеждат така:

      Смених ги с такива на BERU, като за този мотор /2.8 CRD/ по каталог свещите са- BERU GN 055 0 100 226 494:


      За 2.5 CRD трябва да се погледне в каталог, защото за него може да са различни.
      За елементарна проверка, подгревната свещ може да се измери с мултимер или с пробна лампа. Съпротивлението и е няколко ома и по този начин може само да се прецени дали е прекъснала /изгоряла/ или не, но не и да се прецени реалното и състояние. Конструкцията им не съвсем проста:

      За точна проверка и оценка на състоянието им може би е необходимо някакво по-специализирано сервизно оборудване, където да се подаде напрежение на всяка една свещ, като се мери тока през нея. Същевременно се отчита и времето, за което се загрява до определена температура, както и в коя част се загрява до червено. Оглежда се също така състоянието на нагревателната част, дали има язви, нагар, деформация и т.н. Токът през различните модели свещи е различен от 12 - 15А до повече от 25А. Измерването се прави на стенд със зададено напрежение и с отчитане на тока в началото и после, след достигане на работната температура. Ето пример как изглежда един елементарен такъв стенд /малко гаражен тип, но все пак по-добър от никакъв/:

      От състоянието на подгревните свещи зависи нормалния старт на дизела. При изправни свещи имате оптимално подгряване, за определеното от релето или от ECU-то време /предварителен подгрев/. От там и сигурен старт, както и добра работа на мотора, веднага след запалване /периода на последващия подгрев/.
      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
      First impression is not always true. Get inspired.
      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
      Reading is sooo boring, unlike writing!

      Коментар


      • #4
        От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

        Благодаря за изчерпателния отговор!!!
        явно двама - трима "майстори" които погледнаха, и не вияха от пръв поглед подгревни свещи, констатираха, че вероятно на новите мотори имат някакъв скрит подгрев дето не се знае къде е!:-))))))) фала такива невежи!!!

        Коментар


        • #5
          От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

          Позволявам си да Ви обърна внимание че на снимката ясно се вижда как трябва да работи свещта.Има възможност при замерванията всичко да е наред но да нагрява задният край на работната част което е практически неработеща свещ и подлежи на замяна.Заменят се всички в комплект като старите работещи се оставят в резерва евентуално.Това се прави защото ако замените само една бройка примерно то тя ще изгори първа.
          BMW X6

          Коментар


          • #6
            От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

            Първоначално публикуван от Вещер Преглед на мнение
            Позволявам си да Ви обърна внимание че на снимката ясно се вижда как трябва да работи свещта.Има възможност при замерванията всичко да е наред но да нагрява задният край на работната част което е практически неработеща свещ и подлежи на замяна.Заменят се всички в комплект като старите работещи се оставят в резерва евентуално.Това се прави защото ако замените само една бройка примерно то тя ще изгори първа.
            Поради каква причина заменената свещ ще изгори първа?А ако си сменил 2 свещи-коя ще изгори?Не се заяждам-питам?
            щ
            Grand Cherokee 2.7crd Limited

            Коментар


            • #7
              От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

              Първоначално публикуван от JOkomo Преглед на мнение
              Благодаря за изчерпателния отговор!!!
              явно двама - трима "майстори" които погледнаха, и не вияха от пръв поглед подгревни свещи, констатираха, че вероятно на новите мотори имат някакъв скрит подгрев дето не се знае къде е!:-))))))) фала такива невежи!!!
              Аз имам щепсел, който трябва да го включвам при добро желание от моя страна при доста студени температури за 2 часа в обикновен контакт. Четох из жип.цом, че самия CRD не му пречи да караш без подгряване, но трябва да запалиш като огасни крушката с форма на реотан, а тя в големите студове гасни за 10секунди.
              А вие какво мислите по въпроса, някой може ли да даде съвет, btw аз съм с 2.8CRD2006

              Коментар


              • #8
                От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

                До преди три дни имах същия проблем оказа че свещите са наред но от захранващите какабели на свещите работеше само един.От Балканстар ми искаха 500 лева Господ да ги убий.От една автоморга си взех сностни за 40 лева.

                Коментар


                • #9
                  От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

                  Първоначално публикуван от Toni Gr Преглед на мнение
                  Поради каква причина заменената свещ ще изгори първа?А ако си сменил 2 свещи-коя ще изгори?Не се заяждам-питам?
                  щ
                  Не мога да го обясня точно.Практиката го показва че се получава точно така.Обяснявам си го с това че новата свещ загрява може би по-бързо.Вероятно и нагара има роля.Просто да кажем че ако смениш една неработеща свещ в 80-90% от случаите следващата неработеща е точно новата.
                  BMW X6

                  Коментар


                  • #10
                    От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

                    И аз имам такъв проблем,jeep cherocee 2.8crd 2002 светна жълтата лампа на двигателя.Когато я закачих на диагностика ми излязоха следните грешки.P0670-GLOW PLUG CONTROLLER CIRCUIT MALFUNCTION,P1261 - glow plug #1 control circuit low, P1267 - glow plug #4 control circuit low.Не мога да разбера тези двете свещи ли не работят или и релето трябва да се смени.Благодаря

                    Коментар


                    • #11
                      От: подгрев на Чероки спорт 2003г. 2,5 crd

                      Това са лекичко казано глупости. Ако си смениш на полюлея само една крушка означава ли че тя ще изгори по-бързо от другите? Свещите са много просто и ясно нещо. Имат един реотан вътре и като изгори си изгаря и спира. Релетата (вече модулите) работят на време и ако им закачиш 1,2,3,4,5,6 свещи им е все едно. Модулите обаче при някои коли могат да диагностицират за изгоряла свещ. Друг е въпросът че ако се купи друг модел свещ която нагрява по-бързо а релето си изключва по-бавно като за оригиналните свещи ще изгори свеща преди оригиналните.
                      Затова взимайте свещи които отговарят за модела а не които приличат на старите.
                      А и много често гори новата защото е най-оригинална... произведена на майната си от незнам си кой.
                      Z06 = Seven liters of pure troublemaker!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X