Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Загуба на мощност при по висока скорост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Загуба на мощност при по висока скорост

    Здравейте колеги!
    Имам следния проблем с джипа - Cherokee 2,5 TD-VM.
    При изкачване на нагорнище - по асвалт на 5 скорост, като стигне до 110, 115, 120 км/ч, в зависимост от стръмността, изведнаж мощността пада, скоростта пада с 5-10 км/ч. Така изкачва наклона. Като върна газта и подам отново тръгва да се набира, при по-ниска скорост, естественно. Чека не светва.
    Сменил съм горивния и въздушния филтри. На по-ниски предавки, извън пътя с доста по-високи обороти този проблем не се е появявал.
    Някакви идеи!
    Поздрави!
    Последно редактирано от lubo56; 21-02-11, 19:07.
    Любомир Бончев 0889216605
    Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

  • #2
    От: Загуба на мощност при по-висока скорост

    Промий си резервоара , може да има тиня , която да запушва при наклон.
    ________________________________________________________________________________________
    Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
    HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

    Коментар


    • #3
      От: Загуба на мощност при по висока скорост

      Подобен проблем има и при моя - Чероки 2.5TD 1999. Случва се понякога. Много неща са гледани и анализирани. При тестване с тестер на Bosch ми казаха, че е много голям ъгълът на изпреварване. Опитаха да го корегират със завъртане на помпата, но явно трябва да се корегира с преместване на цял зъб. Казаха ми че това се правило (такъв ъгъл - 6) обикновено когато двигателят е поизносен или има износен цилиндър и трудно пали. Вярно е, че при мен пали от четвърт оборот дори и в най-големия студ. Като страничен ефект големият ъгъл можел да доведе до такова "заглъхване" в мощността при по-високи обороти и то не винаги. Това ми обясниха. Може и при теб да бъде такъв проблема.

      Коментар


      • #4
        От: Загуба на мощност при по висока скорост

        Благодаря на отзовалите се на моя въпрос колеги!
        Идеята за замърсения резервуар е интересна. Ще помисля за промивка.
        Що се отнася до варианта на колегата hristorama, мисля че е по-малко вероятно, тъй като една такава промяна на "ъгъла на изпреварването" ще доведе до промяна в цялостния режим на работа на двигателя, а той си работи перфектно до достигането на 115-120 км/ч.
        Не споменах, че джипа има катализатор. Мойте подозрения клонят и към него. Възможно ли е да е задръстен и при наличие на повече изгорели газове да не успява да ги пропусне и да блокира работата на мотора?
        Въпросът ми е - има ли някакви сензори преди, след и на катализатора, които биха се объркали , ако изхвърля катализатора?
        Ще бъда много благодарен, ако повече колеги се отзоват с компетентни мнения. Ще е полезно за всички!
        Любомир Бончев 0889216605
        Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

        Коментар


        • #5
          От: Загуба на мощност при по висока скорост

          Очаквах повече отговори на въпроса ми, затова ще го повдигам от време на време.
          Ще повторя въпроса, на който въобще нямам отговор.
          Ще имам ли някакъв проблем ако премахна катализатора?
          Благодаря!
          Любомир Бончев 0889216605
          Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

          Коментар


          • #6
            От: Загуба на мощност при по висока скорост

            Честно казано се очудвам, че все още имаш катализатор.
            Съмнявам се проблема ти да е от това, тъй като ако е от него, проблема ще го има при високи обороти, а не само на 5-та при споменатата скорост.

            Коментар


            • #7
              От: Загуба на мощност при по висока скорост

              Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
              Честно казано се очудвам, че все още имаш катализатор.
              Съмнявам се проблема ти да е от това, тъй като ако е от него, проблема ще го има при високи обороти, а не само на 5-та при споменатата скорост.
              Това означава ли, че ти си махнал катализатора и без каквито и да е било преправки, нямаш проблеми?
              Любомир Бончев 0889216605
              Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

              Коментар


              • #8
                От: Загуба на мощност при по висока скорост

                Няма кой да легне под джипа вместо теб и да види стърчат ли някакви "жици" след катализатора!
                А преди да бастисаш евентуално работещ катализатор и да дадеш излишни пари за генерация, иди да го закачат на компа и да ти кажат турбо, помпа, центровка и т.н.

                Коментар


                • #9
                  От: Загуба на мощност при по висока скорост

                  Първоначално публикуван от lubo56 Преглед на мнение
                  Това означава ли, че ти си махнал катализатора и без каквито и да е било преправки, нямаш проблеми?
                  аз лично не съм го махал, а този преди мен... ама то нормално един катализатор живее 250000км, после иска нов...
                  пак ти казвам, че силно ме съмнява споменатя от теб проблем да е от катализатора.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Загуба на мощност при по висока скорост

                    Колега, тази загуба на мощност само на 5-та "бързи" на асфалта ли е..?!! Тествал ли си го на голям наклон и при по-ниски предавки..?!! Ако не си - направи следното: Отиди някъде на много стръмно място и опитай да изкачиш баира на възможно най-висока предавка (бързи) с всичката газ на която е способен Черока и се ослушвай за звука на турбината (отвори си прозореца)! Много е възможно да чуеш характерно свистене от към турбото като от "тунингована бегачка", което да съвпада със загубата на мощност! Друг тест който можеш да направиш, е колата да работи на място и някой да форсира двигателя, а ти здраво да стиснеш маркуча за въздуха, който идва от кулера и влиза в смукателните колектори! Ако двигателя продължи да работи без особена промяна на режима и се появи духане от някъде, значи въздушната система е разхерметизирана и турбината не може да достигне необходимото налягане при максимално натоварване (както е и по баир на 5-та) и от там да идва загубата на мощност! Вероятните причини могат да са: издухана гарнитура между турбото и колекторите за изгорелите газове (прегаря с времето, особенно ако колата се пържи редовно) - както беше при мен, спукан маркуч или разхлабена връзка, пробит радиатор на кулера, или просто турбината ти да си е пътник (да и замерят "надува", ако нямаш нито един от гореизброените проблеми и да и направят профилактика - дали хвърля масло където не му е мястото, замерване на луфтове и т.н.)! Имай предвид, че "пробива" в системата може да е много малък и проблема да се проявява само при върхови натоварвания и не всеки път! И като за финал, не е лошо да кажеш колко стръмен и дълъг е този наклон, защото лично аз не очаквам от джипа си (до миналата седмица) да е в състояние да хвърчи по баирите с повече от 120 км/ч. на 5-та, или казано по-просто - замисли се дали пък джипа ти не си може толкова (не е първа младост)...?!!!

                    Поздрави
                    Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 07-03-11, 08:00.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Загуба на мощност при по висока скорост

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Няма кой да легне под джипа вместо теб и да види стърчат ли някакви "жици" след катализатора!
                      А преди да бастисаш евентуално работещ катализатор и да дадеш излишни пари за генерация, иди да го закачат на компа и да ти кажат турбо, помпа, центровка и т.н.
                      Лягането под джипа не е проблем, но си мислех, че някой може да знае по-сигурно, от колкото аз да предполагам, търсейки жици. Колкото до закачването на компютър, във Враца това не е толкова просто решение. Освен това "Чека" не ми светва, което означава, че компютъра не отчита грешка. Все пак благодаря за отговора и поздрави!
                      Любомир Бончев 0889216605
                      Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

                      Коментар


                      • #12
                        От: Загуба на мощност при по висока скорост

                        Колегата Marto-Novobranko много обстойно е описал възможните проблеми и решения. Мисля че текста е много полезен, за което му благодаря и ще го използувам като наръчник. Подозренията и към катализатора отпадат. Като открия проблема, ще информирам подробно! Още веднъж благодаря на всички отзовали се!
                        Поздрави!


                        Любомир Бончев 0889216605
                        Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

                        Коментар


                        • #13
                          От: Загуба на мощност при по висока скорост

                          Първоначално публикуван от lubo56 Преглед на мнение
                          Лягането под джипа не е проблем, но си мислех, че някой може да знае по-сигурно, от колкото аз да предполагам, търсейки жици...
                          Някой знае "по сигурно". Нямаш "докладвач" след катализатора, даже нямаш и преди катализатора.
                          Въпросните "докладвачи", които могат да информират компа имат съвременните дизели, а твоя не е от тях.
                          Спестих ти лягането под джипа. Сега кажи какво разбра от цялата работа?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Загуба на мощност при по висока скорост

                            Абе работата най-вероятно е "астма" - не му стига въздуха и се задъхва по стълбите..!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Загуба на мощност при по висока скорост

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Някой знае "по сигурно". Нямаш "докладвач" след катализатора, даже нямаш и преди катализатора.
                              Въпросните "докладвачи", които могат да информират компа имат съвременните дизели, а твоя не е от тях.
                              Спестих ти лягането под джипа. Сега кажи какво разбра от цялата работа?
                              Благодаря за информацията, че мога безпроблемно да се лиша от катализатора, но на този етап,съобразявайки се и с твоя съвет,няма да го закачам катализатора. Ще се съсредоточиме с майстора върху турбината и пътищата на въздуха.
                              Поздрави!
                              Любомир Бончев 0889216605
                              Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X