Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за джип

    Здравейте на всички колеги, аз съм нов тук.
    Успях да си построя вила много високо в Родопите, далеч от цивилизацията, на райско място. Всичко добре, но стигането до там зимата е проблем с моята баничарка. Затова напоследък се замислям да си купя джип, и смятам да се огладам за Гранд Чероки.
    Может ели да ми дадете съвет какво трябва да гледам, какви са проблемите на тези коли, има ли достатъчно внос на части, скъпи ли са.Какъв е разхода на гориво.
    Смятам да търся джип с десен волан - за планински път е по-удобен.
    Моля да ми кажете също какви са разликите между дизеловия и бенз. двигатели - в смисъл, кой създава по-малко проблеми, а също така - чупят ли се често автоматичните ск.кутии, защото от Англия идват най-вече такива.
    Благодаря предварително на всички.

  • #2
    От: Питане за джип

    Здравей,

    Задал си ужасно много въпроси и след като не си специфицирал и конкретен модел, то комбинациите на които търсиш отговор са повече от тези за Тото 6/49 а те са 14 000 000 към 1 . Имам съмнения, че някой ще седне да ти пише романи...а очевидно това се очаква. И все пак ще ти дам малко насока. Относно разхода виж тази тема в този форум - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=2936. Относно бензина и дизела....бензина се счита за по-безпроблемен по принцип....от дизела има и проблемни и непроблемни...има и малко проблемни. Посочи избрания от теб модел за да го коментираме....иначе трябва да ти опишем всичко за 2.1л., 2.5л., 2.7л., 2.8л., 3.1л., 3.7л., 4.0л., 4.7л., 5.2л, 5.9л. и т.н....което е непосилно. Всъщност за всеки модел има писано (пробвай с търсачката) за проблеми и липса на такива...има за XJ, TJ, KJ, WJ, ZJ, WL, WK, YJ, KK, XK. Подобно е и положението с множеството видове раздатки, диференциали, скоростни кутии и т.н. Конкретно за скоростните кутии (а и не само за тях) - при правилна експлоатация, поддръжка и обслужване (от теб и предишните собственици) проблеми не се очакват.

    И аз благодаря предварително .

    Поздрави,
    Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

    Коментар


    • #3
      От: Питане за джип

      Прав си, колега, аз знам, че не съм много ориентиран, но ще трябва да почна да се ориентирам Засега забелязвам, че във форума има много информация за много марки и модели - ще ми бъде от полза.
      Благодаря

      Коментар


      • #4
        От: Питане за джип

        Не се отчайвай....най-нормалното нещо е да се колебаеш. Запознай се първо с моделите http://www.jeep.avtograd.ru/Grand_Cherokee/WJ/index.htm, пък после покарай 1-2 модела с 1-2 двигателя и ела пак с по-конкретен въпрос и ще бъдеш затрупан с толкова информация, че всички ще те жалим предвид предстоящото четене. Хубаво е, че си почнал с това, за което ще ползваш Jeep-a....ама то всеки такъв ще е по-проходим от баничарка, та било и 4 х 2.
        Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

        Коментар


        • #5
          От: Питане за джип

          Колега, благодаря за линка - разгледах го, има доста полезна информация, и неща, за които не бих се сетил да питам. Вече съм сигурен, че ще си купя чероки, започвам да си изяснявам нещата за себе си. Това, което ме вълнува в момента е колко харчат тези машини, защото аз карам доста. Предполагам че по-малките двигатели са по-икономични, но тук срещнах мнения, че те дефектират по-често. Вярно ли е?

          Коментар


          • #6
            От: Питане за джип

            Бензина си харчи сериозно, независимо дали е 3.7 или 4.7. Градско (Софийско) си отива на около 18 та до 25. И хората слагат газ и нещата си идват по местата. Изънградско 12-13 доколкото съм чувал. Аз съм с 2.8 дизел и не ми е дефектирал досега и ми дава 8-9 изънградско и 10 - 12 градско....колкото на един приятел Пунтото. Гледам и другите дизели са в този диапазон. Зависи си от града, колко ти е голям крака и т.н.
            Беше питал за резервните части - изненадващо там проблеми няма. Има доста магазини, които ги предлагат, морги...интернет и т.н. И не бих казал, че са скъпи с малки изключения. Ето една тема, където описваме цени на разни части и консумативи http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=46852.
            Зависи какво си си харесал и колко пари си приготвил.
            Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

            Коментар


            • #7
              От: Питане за джип

              Колега, започваш много методично и безцеремонно да ме палиш да стана фен на тези коли Винаги съм смятал че дизелът е двг за камиони, и всяка жаба да си знае гьола. Като чета отговорите ти започвам да си променям възгледите. Казваш, че не си имал проблеми с твоя дизел, той мисля, че е от най-малките, усещаш ли колата тромава. Ако затънеш някъде по-здраво, стига ли мощността да излезеш. Аз по природа не съм състезател, и не обичам скоростите, но по пътя към вилата има един много стръмен участък, дето баницата празна го взима на първа, а с 10 торби цимент изобщо не може.
              И тъй като очевидно се насочвам по твоя път, мога ли да си позволя да ти задавам въпроси за в бъдеще, ако нещо се колебая?
              Мерси.

              Коментар


              • #8
                От: Питане за джип

                Понеже и аз карам Jeep Liberty с двигател 2.8CRD, та ще си позволя да се включа. Този дизел е common rail и е с мощност 150 к.с. и 360 Nm /или 160 к.с. и 400Nm/ въртящ момент. И точно в липсата на мощност или динамика не бих го "обвинил". Дори и с автоматичната скоростна кутия може да се каже, че е леко тромав в началото, при потегляне и ускоряване до 30 - 40км/ч. И то само, ако слизаш от лек автомобил с добра динамика. Иначе, след като ускори до 50 - 60 км/ч. и нагоре, вече има доста добра динамика, може да поддържа без проблеми високи скорости по магистрала /над 140 - 150 и то продължително време/, да ускорява бързо при изпреварване и т.н. Колкото до затъване и наличието на достатъчна мощност за да излезеш, точно тук му е силата. Мощността и най-вече въртящият момент са повече от достатъчни и налични още от 1800 об/мин. Да не говорим за раздатъчната кутия NP242 full-time и наличието на бавни, с пред. отношение 2,72. Вероятно затова в Европа купуват тези дизели за да теглят с тях тежки каравани и ремаркета, с тегло 2800 - 3000кг.
                Поздрави!
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #9
                  От: Питане за джип

                  Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                  Понеже и аз карам Jeep Liberty с двигател 2.8CRD, та ще си позволя да се включа. Този дизел е common rail и е с мощност 150 к.с. и 360 Nm /или 160 к.с. и 400Nm/ въртящ момент. И точно в липсата на мощност или динамика не бих го "обвинил". Дори и с автоматичната скоростна кутия може да се каже, че е леко тромав в началото, при потегляне и ускоряване до 30 - 40км/ч. И то само, ако слизаш от лек автомобил с добра динамика. Иначе, след като ускори до 50 - 60 км/ч. и нагоре, вече има доста добра динамика, може да поддържа без проблеми високи скорости по магистрала /над 140 - 150 и то продължително време/, да ускорява бързо при изпреварване и т.н. Колкото до затъване и наличието на достатъчна мощност за да излезеш, точно тук му е силата. Мощността и най-вече въртящият момент са повече от достатъчни и налични още от 1800 об/мин. Да не говорим за раздатъчната кутия NP242 full-time и наличието на бавни, с пред. отношение 2,72. Вероятно затова в Европа купуват тези дизели за да теглят с тях тежки каравани и ремаркета, с тегло 2800 - 3000кг.
                  Поздрави!
                  Чип-тунингът лекува тази начална тромавост! Пробвано е! Освен това се продава един такъв... чипосан...

                  http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102140
                  edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                  Коментар


                  • #10
                    От: Питане за джип

                    Първоначално публикуван от toni11bg Преглед на мнение
                    Колега, започваш много методично и безцеремонно да ме палиш да стана фен на тези коли Винаги съм смятал че дизелът е двг за камиони, и всяка жаба да си знае гьола. Като чета отговорите ти започвам да си променям възгледите. Казваш, че не си имал проблеми с твоя дизел, той мисля, че е от най-малките, усещаш ли колата тромава. Ако затънеш някъде по-здраво, стига ли мощността да излезеш. Аз по природа не съм състезател, и не обичам скоростите, но по пътя към вилата има един много стръмен участък, дето баницата празна го взима на първа, а с 10 торби цимент изобщо не може.
                    И тъй като очевидно се насочвам по твоя път, мога ли да си позволя да ти задавам въпроси за в бъдеще, ако нещо се колебая?
                    Мерси.
                    То основното предимство на дизела е големия въртящ момент оше на ниски обороти. Тъй, че ме мисли как ще качи баира - няма да го усети. А ако има бавни да не говорим. Има много писано.
                    То и за това няма съвременен камион на бензин, макар да има вече бегачки на нафта.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Питане за джип

                      Ето погледни този на цена 7500лв. няма да съжаляваш.http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=103336
                      OFF-ROAD CLUB PRIMORSKO
                      www.offroadprimorsko.com
                      0899883765

                      Коментар


                      • #12
                        От: Питане за джип

                        Да допълня Алекс и Евгени...стандартно 2.8 CRD е 150 к.с. за модел 2002 до 2004 г. Моделите 2005 г са 163 к.с. ако не се лъжа. Моя (както и на Евгени) е с друг софтуер и на практика е 184 к.с. Имай предид, че ние гоорим за Jeep Cherokee Liberty (като на подписа на Алекс) а не за Grand Cherokee. Но и за Гранд-а модели 2.7 и 3.1 не съм чул някой да се оплаква от липса на мощност. И моля те спри със споменаането на тази баничарка, че се комплексирах . Иначе за баира на вилата ти.....дет се вика ако там има хубава ракия и не е около Варна...можем да тестваме. Ако е Варна...предлагам да почакаме до Август с теста .
                        Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                        Коментар


                        • #13
                          От: Питане за джип

                          Не, не е до Варна - в Триград е.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Trigrad.jpg
Прегледи:2
Размер:198.5 КБ
ID:5246741
                          Има ракия, разбира се, има и диви прасета и зайци, разни сърни, които ми минават без разрешение през двора. Жалко че нямам пушка. Поне въдица имам - реката е фрашкана с пъстърва, пък и горските са ми приятели
                          Ще се опитам да стана сериозен - тук видях мнение на колега, който кара бензинов двг на газ. Това е комбинация, с която съм свикнал, мога ли да попитам има ли някакви проблеми, идващи от газовата уредба - разни грешки, проблеми с бенз.помпа и т.н. Задължително ли е да се монтира газов инжекцион.
                          Айде, пък и тестове ще трябва да правим, и зимата може, има камина

                          Коментар


                          • #14
                            От: Питане за джип

                            Я виж тук http://www.offroad-bulgaria.com/show...EA%F6%E8%EE%ED и започвай да вариш повече ракия
                            Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                            Коментар


                            • #15
                              От: Питане за джип

                              Благодаря за линка, направих следния извод - ако не съм прав ме поправете:
                              Газовата уредба е най-икономичния начин за придвижване, но някои колеги споменават за проблеми с гърмежи, и други такива. От друга страна дизелът прави малко по-голям разход (като пари) - 10/100 нафта е малко повече от 15/100 газ. Ако дизеловият двигател не създава проблеми, и не се налага често да му правиш скъпи ремонти, по-добре дизел.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X