Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Viscous Heater / Виско-печка на WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

    Взех пренавитата бобина. Не изглежда грозна (което няма никакво значение). Съпротивлението й е около 4.5-5 ома, което означава, че тока ще е около 2.5А.
    Довечера ще я монтираме и утре-сутрин ще видя пече ли таз печка....
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

    Коментар


    • #77
      От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

      Здравейте колеги. Много се радвам , че сте описали проблема с виското на печката. Днес , като изкарах Джипката от гаража и я оставих да се сгрее чух някакви шумове от двг. Не след дълго установих , че това виско нещо не е наред . Като вдигна оборотите и шайбата в средата спира да се върти видимо, за крактко и се чува гаден шум . Преди не е правило така. Отбих се в БС . Много трудно намериха търсената от мен част по каталог . Както вече знаете цената с ддс е 1457 лв. Също ми обесниха че има вероятност виското да спре внезапно да се върти и да хвърли ремъка.
      Реших да изключа тока на виското от буксата . В средата шайбата спря да се върти , остана в движение само голямата шайба по която минава ремъка. Реших отново да форсирам двг и за мое учудване шума не се чуваше. От тия опити си вадя заключение , че при мен работи бубината , но какво се слючва в действителност, след пускане на тока , нямам обеснение !!!
      От момента в който карам джипката , според мен не работи отоплението при студен двг. Правя сравнение с колата на един приятел "мерцедес 2,2 CDI" . При него след по малко от две минути при първоначално запалване на двг започва да се усеща топлина от парното. Вероятно при мерцедеса, топлото може да идва от допълнителна печка някъде по двигателя ! Така или иначе аз все съм си мислел че имам някакъв проблем с моя 2,7 CRD с парното при първоначално стартиране . Разбира се миналата година смених и термостата . Ефекта си остана все същия , топлото идва след като загрее двг. Всъщност , аз до сега не съм усетил никаква полза от моето виско .

      Имам следния въпрос към знаещите и можещите . Ако все пак остане така виското , с изключена букса и не се чува тоя звук , има ли вероятност да ми направи голяма беля джипката ?

      Разбира се , че по-конфортно е да е изправно отоплението , но впредвид цената нещо нямам желание за финансов дисконфорт. Аз съм от Добрич и едва ли има читав сервиз тук в града , където мога да им се доверя ( говоря от опит). Склонен съм, сам да си напрявя ремонта и да рискувам да не успея , отколкото да бера ядове .


      Ето и проблема на видео http://www.youtube.com/watch?v=MvJHnrDclNU

      Коментар


      • #78
        От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

        Първоначално публикуван от Veselinv Преглед на мнение
        Взех пренавитата бобина. Не изглежда грозна (което няма никакво значение). Съпротивлението й е около 4.5-5 ома, което означава, че тока ще е около 2.5А.
        Довечера ще я монтираме и утре-сутрин ще видя пече ли таз печка....
        Какво стана? Работи ли коректно? Може би колегата има като твоя проблем...

        Коментар


        • #79
          От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

          Моята бачка като пушка. Само дето не можах да й се нарадвам, защото бях един от тези, във верижната катастрофа преди коледа на бул. Брюксел. За щастие щетите ми са само по ламарините по задницата и до седмица мисля, че пак ще съм в джаза.
          Последно редактирано от Veselinv; 08-01-11, 07:53.
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #80
            От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

            Първоначално публикуван от val1 Преглед на мнение
            Здравейте колеги. Много се радвам , че сте описали проблема с виското на печката. ....
            Първо да ти кажа, че функцията на вископечката е да нагрее "водата" в двигателя. При мен започа да се усеща топлинка в духането след 3-4 минути каране. Не успях да засека на празен ход след колко време позагрява двигателя, но може и да го направя по-нататък. Искам да кажа, че топлото така или иначе идва след като водата в малкия кръг започне да загрява. Виското не е като "истинските печки", които се палят сами и въртят водата в системата без да е запален двигателя.
            Второ - като гледах видеото не видях (и не чух) нищо притеснително с твоята печка. Това чаткане е всъщност включването на електромагнита и зацепването на съединителя. Печката се върти с двигателя до определени обороти (мисля до около 2500-3000), а при по-високи изключва, защото вече двигателя започва и сам да си грее. На пръв поглед, ако имаш някакъв проблем с нея то май не е в и около шайбата.
            Трето - нова печка наистина е немислимо да се купува. Аз покрай моите проблеми с ламарините, обаче установих, че части за нашите джипки се намират лесно по моргите. За да те разберат, обаче какво търсиш трябва да им обясняваш малко по-подробно и да не използваш думата "вископечка", а "допълнителна водна помпа"... каквото и да означава това.
            Ако искаш се обади да си изясня, обаче твоя проблем, защото по това, което виждам май не го "установявам".
            Последно редактирано от Veselinv; 08-01-11, 08:42.
            Suzuki GSXR
            VW Touareg
            Mitsubishi Pajero II

            Коментар


            • #81
              От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

              Верно е , че трудно те разбират за какво им говориш по моргите , като става за въпрос за виското .
              Може би , от видеото не се чува добре звука на това виене , заглушено от високия шум на самия двг. Но аз до сега, никога не съм го чувал да издава някакъв шум . В момента дори и на тихи обороти има някакво леко прескачане или звук, като от разбита ролка на ремъка , а при форсиране вече е променливо виене което в последствие затихва . Пробления шум идва от самото виско .
              Днес ще го покарам с изключена букса . За мен конструктивното приложението на тази "печка" е незначително . Защо не са направили , да си остане като нормална водна помпа , където турбината да е с повече лопатки и да има по голям дебит за кратко време на подавания антифриз при ниски обороти . И да няма никакви логаритми , ел. бубини и съединители , тоест постоянно зацепена към въртящия момент на двг. И дори при високи обороти щеше да си работи нормално . За мен цялото изпълнение е недомислено и излишно усложнено. При mercedes ML същия 2,7 cdi , няма такова виско , има печка към двг . На мен ми харесва тая джипка . И понякога се замислям за по новия модел на чероки. Само дето цената още не е толкова достъпна

              Коментар


              • #82
                От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                При мен виеше също, след смяна на лагера на шайбата, воя изчезна.
                Audi A6 Avant - 2.7TDI (4F)
                Kawasaki Vulcan S ABS SE '17

                LZ1FLY

                Коментар


                • #83
                  От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                  И аз се сетих за лагера, но колегата пише, че шума изчезва като откачи кабела... тогава лагера върти ли се?

                  Коментар


                  • #84
                    От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                    Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
                    И аз се сетих за лагера, но колегата пише, че шума изчезва като откачи кабела... тогава лагера върти ли се?
                    Лагера се върти когато печката не работи. Когато работи вероятно се въртят някакви лагери, които са вътре в нея. За тях нямаме инфо.
                    Т.е. щом проблема не се появява при неработеща печка вероятно не става въпрос за "този" лагер. (бахти отрицателно-отрицаващото негативно изречение...)
                    Suzuki GSXR
                    VW Touareg
                    Mitsubishi Pajero II

                    Коментар


                    • #85
                      От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                      Eто какво установих!!! От тая така наречена "печка" файда никаква . Ходих до Каварна и обратно и да ви кажа никакви проблеми , при изключена букса. Като запалих джипката на суден двг , топлото стопли за същото време при неработещо виско . Не са го измислили както трябва и , сега за тяхна сметка берем ядове . Имам чуството , че преди да конструират нещо , нарочно правят някакви такива детайли които са "ненужни" и за тяхната смяна след евентуалната им повреда искат по една торба с пари . Само дето не са разбрали , че от такива БЪЛГАРИ , като нас няма хванат нищо
                      Аз съм изключително претенциозен към топло и студено , независимо къде се намирам , но да им платя толкова пари за тая "измислена печка" е, няма да стане . И на всичкото отгоре ще ми разправят в БС , "край не може, обезателно трябва да се смени виското , щото иначе хвърля ремака , като се запъне" .
                      Така , че КОЛЕГИ , никой да не се притеснява от това виско , ако не работи . Може би и при мен ще се наложи да сменя лагера, но само ако чуя смущаващ звук при изключена ел. букса на виското .

                      Коментар


                      • #86
                        От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                        val1, явно не си съвсем наясно с устройството и предназначението на тази виско "печка" при Jeep. Като те гледам какво си написал в предишния си пост:
                        Защо не са направили , да си остане като нормална водна помпа , където турбината да е с повече лопатки и да има по голям дебит за кратко време на подавания антифриз при ниски обороти . И да няма никакви логаритми , ел. бубини и съединители , тоест постоянно зацепена към въртящия момент на двг. И дори при високи обороти щеше да си работи нормално . За мен цялото изпълнение е недомислено и излишно усложнено.
                        Това не е просто някаква водна помпа с турбинно колело, както стандартната водна помпа в охладителната система. Това е устройство, което преобразува механична енергия в топлинна, като чрез триене във виско елемента се генерира топлина. По този начин малкият кръг на охладителната система /а там е свързано и парното/ загрява за 5-6 минути. Ето какво е написал и s_s1 в един свой пост още в началото на темата, на първа страница:
                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        Грешиш...
                        Това е елемент който преобразува механичната енергия от двг. в топлинна, ..................с .. ел. включвател, ...... като на автоклиматиците.
                        ...............................
                        Да, без този допълнителен подгревател колата може да работи, но особено в градски условия ще загрява изключително бавно и при престой на светофарите двигателят често ще работи полустуден /особено при включено парно/, а така разходът му ще е по-висок. Колкото до целесъобразността на монтирането на такива подгреватели- почти всички производители на CommonRail дизели са взели мерки и са вградили някакви допълнителни подгреватели, било то с електрически подгревни свещи, било с такива виско подгреватели. Има снимки по-напред в темата. Нещо подобно на това:

                        Мисля, че ще е по-добре да си потърсиш употребяван подгревател, отколкото да караш така и да чакаш кога ще се скапе и основния лагер в този подгревател и шайбата ще блокира, като по този начин ти запали и съсипе ремъка.
                        Поздрави!
                        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                        First impression is not always true. Get inspired.
                        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                        Reading is sooo boring, unlike writing!

                        Коментар


                        • #87
                          От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                          Компа ми е на кофти място и ми е много неудобно писането и за това ти благодаря, че обясни така подробно, Алекс.
                          Това е самата истина. По-нагоре написах, че печката се изключва при обороти над ~2500 (т.е. когато колата е в движение). Основната работа, която върши е да отделя топлина, когато двигателя не е натоварен. Без печка, "на оборот", при температура около и под нулата колата няма никога да загрее.
                          Респективно - ако си в движение няма никакво значение дали си с или без печка - колата загрява за едно и също време.
                          val1 , ако потърсиш ще намериш едно много подробно обяснение за видовете печки - нафтови, електрически, виско и т.н. Всички си имат и предимства и недостатъци. ВИското може и да не е най-доброто решение, но според мен си е решение. И поне според мен върши работа.
                          Ето - кратко и сравнително добре обяснено:
                          http://www.offroad-bulgaria.com/show...40#post1348840
                          Само с едно уточнение за лагера - оказа се, че се намира лесно, не е скъп и смяната му не е трудна.
                          Последно редактирано от Veselinv; 08-01-11, 21:46.
                          Suzuki GSXR
                          VW Touareg
                          Mitsubishi Pajero II

                          Коментар


                          • #88
                            От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                            Съгласен съм с вас. След доста четене в нета установих , че греша по отношение на дейстието на виското .

                            Принципа на работа е да преобразува от механична в топлинна енергията . Вътре има гел , който се загрява от движението на ремъка . Подпомага топлината в двигателя на отоплителната система при студено време . Зацепването става след подаване на ел. към бубината , основната шайба се зацепва и започва развъртане на гела . От там преминава антифриза , съотвено приема от отделената температура вследствие на триенето.

                            Има вероятност да хвърли ремъка при проблем в самия съединител.

                            Ако бъде отстранено ел. захранването , лагеруването на шайбата , където върви ремъка остава свободно. Това е състояние на вече изключило виско вследствие от постигната висока температура в отоплителната система , цикъл включва-изключва.

                            Истина е че в градски условия бързо ще се губи топлината и на двг няма да му стига време да загрява при студено време. Аз приемам да изключа ел. захранването до отстраняване на проблема . Така ще илиминирам възможност от евентуален проблем .
                            В този случай риска остава в лагера .

                            Мога смело да кажа , че до този момент работата на моето виско е почти незначителна. Обеснявам си го с факта от дългогодишна употреба , вече е с изчерпан капацитет. Действието на гела е приключило .
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #89
                              От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                              Не само си мисля, но и съм сигурен. Тази печка е 5kW. С много ниско КПД. Гори колкото 150kW съвременен дизел на празни обороти. И произвежда в МНОГО пъти по-малко топлина. Проверено. Гори МНОГО нафта. Но на това никой не обръща внимание поради малкото време което работи и високия комфорт който поражда.

                              И пак не разбрах кое точно е срамно: че сме повишили КПД-то на двигателите ли?

                              Да бе, горяла много, ама друг път. Аре моля да не говорим наизуст. Моята Вебасто Thermo Top C е 5,2 кВ и гори точно 0,59 литра нафта на час (според спесификацията на Вебасто http://rheamp.bg/avtonomni-otopliteli.php). Или 100 мл на 10 минути, или 10 мл на минута. Я ми кажи кой е тоя дизел 150 киловата, дето горял 0,6 литра на час на празен ход. Толкова гори маломерен дизел без включени допълнителни агрегати, и то през лятото, когато вече е достигнал работна тепмература.

                              Работи всеки ден сутрин 40 минути, следобяд я пускам с дистанционното за още 40 минути, преди да си тръгна от реадкцията, за да седна в топла кола.
                              Тоест работи 1 час и 20 минути (80 минути) на ден - или изгаря около 800 милилитра нафта на ден. Най-интересното е, че средният ми зимен градски разход (засичан последните две-три седмици, дето бяха сериозни студове, тук в Кокаляне всяка сутрин е под минус 10) на гориво се е увеличил от ~12 до ~13,5 л/100 км.

                              На ден средно изминавам 35 километра (до редакцията и обратно), тоест ~100 километра ги правя за 3 дена. Във всеки от тези три дена печката е изгаряла по 800 милилитра - тоест би следвало разхода да се увеличи с 2,4 л/100 км.

                              Увеличението на разхода обаче е доста по-малко (~1,5 вместо 2,4), защото реално винаги паля топъл двигател (след 40 минути работа антифриза е на около 70 градуса). А двигателите зимата горят много, щото половината време работят студени. А моя реално не работи студен - нали го паля топъл. Да не говорим колко щадящо за мотора е това топло палене, вместо да стърже на сухо няколко оборота, докато разбие гъстото като мед масло.

                              За комфорта изобщо няма какво да говорим - ето как изглеждат двете коли, след като вечерта е валял сняг - с тая разлика, че печката на Жипа е работила 40 минути, вътре е 15 градуса, а снега се е свлякъл от каросерията.



                              Сутрин проверявам колко градуса е в купето на Жипа:



                              Паля печката и проверявям след 40 минути:

                              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                              Volvo XC90 D5 Executive '12
                              Volvo XC60 D5 Summum '11
                              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                              Коментар


                              • #90
                                От: Viscous Heater / Виско-печка на WJ

                                Убеден съм, че този 1 литър за работа на печката се избива от факта, че в момента в който запалиш караш загрял автомобил. Дори си мисля, че ако човек пътува 5 км до работата (а не 17-18 км като теб) ще пести пивече гориво. Ех, ако бяха по 1000 лева нямаше и да се замислям за такава джаджа.
                                Последно редактирано от CarTest™; 10-01-11, 09:05.
                                Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X