Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

    Здравейте,
    От (почти) 2 седмици имам Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD. В няколко теми вече писах, че е WJ, но според братята руснаци:
    Выпускался с 17 июля 1998 года (модельный год у автомобилей, выпущенных в 98 году, 99-й) до 25 августа 2004 года, имеет код WJ (для Европы - WG), което ознчава, че всъщност е WG. Дано да няма някакви разлики, че иначе ще се вкарам пак в занимавки...
    Преди да реша да го купя четох много, след като го взех видях, че пак няма да мине без четене и пак чета, чета.. изтекоха ми очите
    За времето, което го карам не можах да намеря отговор на няколко важни и няколко не чак толкова важни въпроса. Сигурен съм че много от вас знаят отговорите и ще помоля да споделят с мен, а вероятно и с други настоящи и бъдещи невежи собственици като мен:

    1. Термометъра за температурата на двигателя има 3 стойности - 40-100-125, като разположението им на скалата показва, че тя е нелинейна. Стрелката при мен седи почти през цялото време на позиция (виж иконата) и както и да го гледам все не ми се връзва това да е около 80-90 градуса. Как е при вас? Дали не плача за термостат? (редакция - преди малко видях една снимка на колегата dimonrb - и неговия термометър седи там, но дали това е нормално?)

    2. Никъде не успях да намеря ясна инструкция за това какво трябва да е налягането в гумите - в момента са 235/65/17, но мисля да ги сменя с 235/70/16. По "косвени методи" съдя, че трябва да е около 2.2-2.3 bar, така съм ги напомпил, но ми се виждат меки.

    3. Още като взех колата имах едно усещане, че задницата "люлее". Проверих налягането на гумите - беше под 1.8 bar. Напомпих ги до около 2.25 (от тогава карам така), но люлеенето пак се усеща. Не знам нормално ли е, от гумите ли е или има нужда от някакъв ремонт? Карал съм Паджеро и Диско - там не се усеща такова нещо. Е - като каручки возят малко, ама...

    4. За смяната на гумите - мисля да мина от 235/65/17 на 235/70/16. По калкулатор разликата в диаметрите е 2 мм, което почти няма да се отрази на работата на километража и т.н. Има ли опасност от "подводни камъни"? В смисъл - влошена устойчовост, ала-бала?

    5. Коженият салон е в отлично състояние. Как ще ме посъветвате да го поддържам, за да не се износи? Преди няколко години, като си вземах предната кола - Волво В70, също с кожен салон седалката ми беше в много добро състояние. За 4 години се протри, покъса и т.н. Не ми се иска и с тази да се случи същото...

    6. Свикнал съм да карам и зиме и лете на пуснати фарове (къси светлини). Някой може ли да ми каже има ли индикация за включените светлини (освен потъмняването на таблото), защото час по час все си точа шията да видя на какво положение ми е превключвателя на светлините? Още нещо - има ли възможност за софтуерна или хардуерна настройка на светлините - да се изклюват, когато колата не е на контакт? Така изобщо няма да ги спирам...

    Имам и други "неясноти", но тези тук и без това станаха множко. Предварително благодаря за всички отговори!
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Veselinv; 19-10-10, 12:33.
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

    Стрелката трябва да е постоянно на едно място (едно деление преди 100) след загряването. Ако пада, дори и малко си за термостат. Сега пада малко след месец ще пада много.

    За налягането в гумите - зависи от гумите - 2.2 - 2.3 е ок.

    "Люлеенето" ще си остане. Свиква се. Смяна на тамоните/носачите, тампоните и шарнира на А-рамото и евентуално по-дебела стабилизираща щанга с твърди амове ще го намалят, но не си заслужава.

    За гумите - дерзай смело. За седалките - аз за 3 години не съм забелязал промяна. 2 пъти годишно ги чистя с Turtle или друга подобна и нямам никакви оплаквания.

    Коментар


    • #3
      От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

      Термометъра - 1 деление преди 100
      Налягане на гуми от 2-до 2,2 атмосфери -зависи дали си пълен , натоварен и т.н.
      Люлеенето е специфично САМО за Гранд Чероки - нормално е, свиква се.
      Аз съм с 235/70 R16 и съм доволен , особенно зимата - имат по-голяма надлъжна контактна повърхност спрямо оригиналния размер 245/70 16
      Кожения салон се маже задължително есен и пролет с "Търтъл вакс" и си О.к.
      Имаше тема за дневни светлини.
      ________________________________________________________________________________________
      Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
      HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

      Коментар


      • #4
        От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

        Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
        Имаше тема за дневни светлини.
        Намерих я - благодаря!
        http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=74226
        За температурата - уточнение - моята стрелка седи между последното и предпоследното делене преди 100 градуса - да мисля ли за термостат?
        Suzuki GSXR
        VW Touareg
        Mitsubishi Pajero II

        Коментар


        • #5
          От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

          Това за бибитката е много тарикатско (виж темата, която съм цитирал по-горе). Свикнал съм да заключвам и отключвам без да гледам. Това дистанционно, обаче първо, че работи по-мудно, 2-ро, че не винаги хваща... трябва да съм на 2-3 метра от колата (обикновенно). С 2 думи - нямам му вяра и трябва да гледам и мигачите, да го натисна няколко пъти и т.н. Някой знае ли къде има такъв OBD II четец в Младост - Дружба (в София)?
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #6
            От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

            Дистанционното на Jeep си е ОК. Работи на доста голямо разстояние, примерно от петия етаж спокойно отключвам и заключвам колата /поне 15 - 20 м/. Може би при тебе е за смяна на батериите. Те са два бр. литиеви CR2016 и се сменят много лесно. Иначе, това с бибиткането + мигачите е хубава екстра, но може да те намразят всички съседи. Не зная при тебе с кое Jeep-а "бибитка", ама при мен са двата основни фанфара. А един път да се наложи да спра пред нас и да е по-късничко през нощта, като заключа и това изсвири с тромбите всички съседи са наскачали по терасите да видят какво става.
            Поздрави!
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #7
              От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

              Да - батериите видях какви са - ще ги сменя и щя видим. Иначе клаксона ми си е (предполагам) оригиналния. Освен това аз го заключвам само навън. Вкъщи съм в гараж.
              като заговорихме за дистанционното - един колега (също физик като мен) ме светна - когато е слабо или е далеч и не хваща се допира до слепоочието и тогава се натискат бутоните. Нямам обяснение защо е така, но моята голяма пача увеличава обхвата на дистанционното ми поне 10-тократно...
              (това е за следващия пос - да не спамя и аз)
              Аз, обаче докато се нахиля и поса изчезна
              Последно редактирано от Veselinv; 19-10-10, 16:43.
              Suzuki GSXR
              VW Touareg
              Mitsubishi Pajero II

              Коментар


              • #8
                От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                Обхватът няма да се промени със смяна на батериите. Не знам защо е така и само на Грандовете ли е така, но действа отблизо. Ако са фолирани стъклата с качествено фолио - и то влияе. Не ми се вярваше но е така.

                Температурата - постоянна ли е или като спускаш наклони пада.

                Коментар


                • #9
                  От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                  За дистанционното пишеше в книжката, че хващало от около 7 метра Е - аз ще сменя батериите да видим, де... Във всеки случай като го опра на слепоочието си хваща от 3-тия етаж до дъното на паркинга - това са около 25 метра. Ясно е обаче, че няма всеки път да му козирувам на Джипа...
                  Температурата - забелязах само веднъж спадане като спусках по магистралата на Витиня. Беше по-миналата седмица и температурата навън беше (ако не се лъжа) 1-2 градуса. Всъщност точно заради това спадане взех да се съмнявам нещо....
                  Suzuki GSXR
                  VW Touareg
                  Mitsubishi Pajero II

                  Коментар


                  • #10
                    От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                    Проблема с дистанционното се решава със смяна на блокчето на предна дясна врата:
                    http://www.jeepforum.com/forum/f13/k...-entry-444324/
                    Ама е скъпичко и не знам дали си струва.

                    За дневни фарове - реле и лостче за фаровете ти трябват. И някой да ти обучи компа.
                    Най ме е страх от хора без мечти...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                      Това с алармата мен всеки ден ме изкарва от нерви, нови батерии няма да помогнат. Това беше пъвото нещо което направих, няма ли шанс да се оправи тази въпросна антена без да се сменя целия модул? Все пак е някаква ДЖИЦА мам...

                      Намерих нещо много интересно което съвсем скоро мисля да проверя:
                      If your key fob will only work up close to the car you need to remove the unit, first take off door panel and then unscrew the unit from back of door panel for units after 2001 there should be a 12" single core wire comming out of it, this is the antenna if this wire is damaged or snaged you need to open the unit and replace it very easy to do with a soldering iron. If there is no antenna wire follow instructions below.
                      On units pre 2001 the units did not have the wire antenna and so the range with the remote was very poor, it was an in warranty replacement with a new unit with the wire antenna. The pre 2001 units can have a wire antenna attached thus fixing the problem. You need to open the unit it splits into two, separate carefuly as there is a ribbon cable connecting the two halves, the side with the switches on is the one you need to solder the wire to, the circuit board has a printed antenna on it at the end of the printed antenna is a solder point it is here that you need to solder on the new antenna wire. A peice of 12 volt insulated single core bell wire no longer than 12"s, i used a wire removed from a computer ide ribbon cable as it's easer to solder to the board as it very thin, put some insulation tape over the unsoldered end do not be tempted to put a longer wire on it will decrease the range of the reciever, this is to do with the operating frequency of the unit. When you fit the unit back into the door panel just tape the new antenna wire to the back of the door panel. When i did this upgrade to my unit i did not have a camera with me so did not get a pic to show where the solder point is, so if you open your unit lay it out flat and take over head pic of circuit boards and email it me i will mark the solder point on the pic and send it back to you. this is a must do repair or upgrade witch you can do your self
                      an updated unit from a dealer fitted and reprogramed costs £400.
                      The range on my jeep has gone from 2' to 60' in built up areas and upto 100' in open areas.
                      Последно редактирано от peerless; 19-10-10, 20:30. Причина: Допълнителна информация
                      Audi A6 Avant - 2.7TDI (4F)
                      Kawasaki Vulcan S ABS SE '17

                      LZ1FLY

                      Коментар


                      • #12
                        От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                        Тъкмо качих отново кората на вратата и ситуацията е, че няма такова нещо като антена в RKE модула (поне не такава, която да изгледа като проста жица), намиращ се на кората на пасажерската врата. Има две платки, свързани чрез лентов кабел и това е.
                        Явно ще пробвам да залепя антена, както е обяснено в горния цитат, остава да намеря подходящ кабел с подходящо съпротивление
                        Последно редактирано от peerless; 23-10-10, 11:49.
                        Audi A6 Avant - 2.7TDI (4F)
                        Kawasaki Vulcan S ABS SE '17

                        LZ1FLY

                        Коментар


                        • #13
                          От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                          Ето я платката, но няма нарисувана антена. Тъпото е, че вероятно е от другата страна а платката е нитована с пластмасов нит за кутията... ще е доста занимателно да се свали

                          http://ptfly.com/dw/RKE-Jeep-WG-2002.jpg
                          Последно редактирано от peerless; 23-10-10, 13:41. Причина: Забравих линка...
                          Audi A6 Avant - 2.7TDI (4F)
                          Kawasaki Vulcan S ABS SE '17

                          LZ1FLY

                          Коментар


                          • #14
                            От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                            Май ще е по-лесно от колкото изглежда. Може да се отсекат с нещо като длето, като се махне само горната част над платката. Това, което е под нея може да се запази като дистанционна опора за последващ монтаж на платката. След това може да се пробият с тънко свредло тези дистанционни втулки така, че след това в тях да се завият в отворите малки рапидни винтчета и с тях да се закрепи платката. Така даже всичко ще стане разглобяемо.
                            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                            First impression is not always true. Get inspired.
                            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                            Reading is sooo boring, unlike writing!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Експлоатация на Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

                              Ами и аз си мислех с дремела малко да ги изпиля, защото ако мъча да ги отсеча може да повреда платката, а там са супер финни пътечки. Сега съм пуснал в jeepforum & ausjeepoffroad снимка на платката, да видим дали някой няма да предложи нещо...

                              Ако до седмица няма резултат, ще го разнитя и ще си каже дали "ще яде асан баница"
                              Audi A6 Avant - 2.7TDI (4F)
                              Kawasaki Vulcan S ABS SE '17

                              LZ1FLY

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X