Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

    Диоди и резистори можеш да си купиш от почти всеки магазин за електронни компоненти. Иначе проблем не съм забелязвал да има, но реших да все пак да я направя тази интервенция, защото ми се стори сравнително елементарно пък и какъв по-добър начин да си загубиш малко време от съботния ден.
    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

    Коментар


    • #17
      От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

      Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
      От де ги взе диодите и резисторите? Ти описаните симптоми в бюлетина имаше ли ги; има ли ги след монтажа?
      Аз май ще трябва да го правя това нещо, защото въпреки, че моя Гранд е произведен на 11.12.2002 явно проблема с климатика го има.
      Геладм че последното менние е от преди няколко месеца, но съм сигурен, че с настъпване на студовете темата ще е отново актуална. Щях да предложа, ако някой иска светодиоди да му взема, ама се сетих, че "на вкус и цвет товарищи нет" за това ще ви ориентирам за 2 магазина - единия е Конрад (за тези, които са около центъра), а другия - Пулсатор, в Студентски град.
      Искам да предупредя хората, които не са чували тези имена, че вероятно е по-добре да си намерят някой разбирач от електроника, с чиято помощ да извършат манипулацията.
      Аз, например мисля да разджебря моя панел утре (вторник) след работа и да му ковна 10-тина зеленикави диодчета.
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #18
        От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

        Стана ли?

        Коментар


        • #19
          От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

          Не съм писал още, защото "стана", но още не съм доволен от резултата. Първо светодиодите бяха много слаби. После (миналия ден) сложих пък прекалено силни. Вчера взех тример и утре живот и здраве ще го сложа, за да може да регулирам интензитета (и мощността) на осветлението по такъв начин, че да се връзва с останалите светещи елементи в таблото. Правил съм снимки - ще ги кача, ще обясня и за проблемите с които се сблъсках. Всъщност, ако се работи внимателно няма проблеми, ама аз понякога първо действам, после мисля и за това си създавма понякога и проблеми.
          Ако все пак някой чака на полусъединител за да започне подмяна - става.
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #20
            От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

            Най-накрая след няколко полу-успешни опита съм задоволен от резултата. Ще опиша целият "процес", за да може, ако някой реши да си ремонтира сам А/С панела да има реални шансове да успее
            За да не се налага на някой да повтаря моя път от сега ще кажа, че стандартните светодиоди не са подходящи за подсветка. Те излъчват светлината в конус право напред и не могат да създадат достатъчно хомогенно "светлинно поле", което са осветява всички символи на панела с еднакъв интензитет. След моите експерименти установих, че най-добре се справят LED лента с мощни светодиоди тип 5050 - 60LED/m - Бяла ( WHITE ). Ако се използва такава лента светлинния интензитет е повече от достатъчен. Аз например използвах и резистори, като диодите в момента светят с по-малко от 50% от силата си. Добрата страна е, че така се презастраховах от изгаряне на самите светодиоди.
            Мощността на тази лента е 14 вата на метър. Аз съм използвал около 1/4, като съм редуцирал мощността на под 30-40%. Това прави по-малко от 1 W осветителна мощност в панела, като ефектът е всъщност малко по-ярко светене, отколкото с оригиналните крушки. За сравнение в панела оригинално има 10 крушки от по 1 W. По мое мнение може да се използва и лента с по-малка мощност или такива светодиоди, като тези, които са на лентата (предполагам, че се продават и по единично). Лентата, обаче ми се стори много подходяща за монтаж и за това реших да работя с нея. Честно казано разпояването на 10-те крушки, после слагането на светодиоди и съпротивления, свалянето и т.н. е доста пипкава работа. С лентата е значително по-просто, а и ефекта е по-добър.
            И така - започваме с демонтажа. За да се свали панела трябва първо да се извадят отдолу пепелника със запалките и отгоре - рамката на радио-CD-касетофона. Тези 2 работи са на щипки. За хората с опит вероятно свалянето е елементарно. За останалите като мен - свалят се внимателно, като се напъва с отверка, близо до местата, където са щипките. Като се поотдели рамката аз си помагам с пръсти. Може да се напъва смело - това са щипки, трябва все пак да се внимава да не се счупи самата пластмаса. Аз моите ги свалях 4-5 пъти без проблем.





            След това се развиват 4-те винта, които държат самият панел. Внимава се да не падне някой от тях, че аз единият се мъчих 15 мин. да го извадя изпод корите...
            Уверете се, че колата не е на контакт и, че не са включени габарити или друго външно осветление. При тези ровичкания винаги има опасност да се закачи някой кабел и после ...



            Панела се вади лесно. Кабелите са с букси, които се откачат с притискане на чопа и издърпване. 2-те букси са различни, така че при монтирането после няма опасност да се объркат.



            След като се свали се развиват 4-те винта, които са "звезди". За да се отвори самият панел трябва да се извадят и 2-те копчета, с които се регулира температурата. За да се свали платката трябва да се откачат 2 лентови кабела от гнездата им. Аз лично си отбелязах кой къде е въпреки, че и те май не могат да се объркат (забравил съм да направя снимка).
            Всички копчета вече могат да се свалят. Сваля се и самата платка:





            Да се внимава с вакуумния дисплей! Върху него има защитно плексигласово капаче, което е добре да не се сваля. Ако все пак се свали внимавайте да не замърсите самия дисплей. Ако все пак го замърсите - преди монтирането трябва да се подсуши и забърше внимателно. Всякакви остатъци от пръсти (имам предвид отпечатъци, но ако някой си остави и пръста пак няма да е добре), вода и т.н. могат да доведат до неговото изгаряне.
            Копчетата от 2-те страни на дисплея (AC и за въртене на въздуха в купето) се свалят с леко издърпване нагоре. Копчето за подгряване на огледалата и задния прозорец е намазано с грес и остава на лицевата част на панела. Внимавайте да не падне. Пазете и смазката, с която са намазани 2-та големи превключвателя.

            Следващите снимки са "цитат" от един немски сайт - http://www.jeepforum.de/index.php?showtopic=50215 (благодаря на тоя с бабата - фризер и на Carburettor)

            Положенията на 10-те крушки:


            Кое е плюс и кое - минус:


            Как изглежда вече монтиран един светодиод с резистор:


            И така - след внимателно разпояване и сваляне на 10-те крушки трябва да се премине към монтаж на новото осветление. Важен е избора на светодиоди. Масовите правят много тесен конус светлина. Има и такива, които светят "на 100 градуса" - вероятно немеца е ползвал такива. На мен, обаче и те не ми допадат, защото пак имам чувство, че не правят хомогенна светлина. И все пак - явно и с такива диоди става (ако се изберат подходящите, както е писано по-горе). Правилният монтаж е Плюс на платката -> резистор -> плюс на светодиода -> минус на светодиода -> маса на платката. Плюса на светодиода е по-малкото електродче, елементче или както там се нарича от 2-те, които се виждат в стъклената му сърцевина. Аз лично първо вкарах резистора, после минуса на светодиода (предварително бях изкривил "+"са нагоре), после запоих и резистора за светодиода.





            Добре е да се използва поялник за радио-електроника (как пък си го измислих...) Важното е да не е много мощен и да има остра човка. Иначе има опасност от прогаряне и разлепване на писти или от образуване на "калаени мостчета" между + и -. Или иначе казано - късо. Аз, да кажем направих едно такова и после ми се наложи да разглобявам и другата платка и да и правя наново една писта и изобщо... излишни нерви.
            Стандартно, когато се слагат светодиоди, за които се очаква да роботят на 12V се използват резистори от 600 ома до около 1 кОма. Трудно ми е да дам точната рецепта, когато не знам какви ще са светодиодите. По-горе има няколко варианта. Понеже аз работих с "налично около мен" ми беше писнало да запоявам и разпоявам резистори и за това пробвах с тримери. Не, че много се улесних, но поне установих, че с моите светодиодни ленти нужното съпротивление е около 750-800 ома, за да се постигне осветеност, която да е горе-долу колкото тази на останалата част от таблото.
            Светодиодите светят много готино и без допълнителни резистори (в лентата си има "вградени") таблото е някак супер-електриково-синкаво-дискотечно. Лошото е, че все пак мощността е голяма и пак нагрява малко, което всъщност е точно това, от което се опитваме да избягаме.
            Ето как изглежа моят монтаж с лентите:







            отрязал съм 5 парчета от по 3 светодиода (всъщност във всеки един от тези 3 има по 3 прехода или иначе кзано по 3 светодиода или по-иначе казано на всяка лентичка има по 9, гупирани в 3 групи по 3... бах, че сложно...). Захранил съм 2-те ленти от захранване за една крушка, а другите 3 - от захранване на друга крушка. Самите ленти имат самозалепваща лента от задната страна, но аз съм ги "повдигнал" на 1-2 милиметра от платката с помощта на двойнозалепваща лента. Трябва да отбележа, че все пак оставих едно светодиодче под бутона за подгряване на огледалата, защото там нямаше как да навра лента.
            Тук под тример имам предвид елемент с променливо съпротивление, а не машинка за подстригване.
            С тримерите си играх, докато наглася интензитета на светлината, после ги свалих, измерих и сложих направо по един резистор 760 ома.



            Като цяло е това.
            При монтирането всичко си влиза както си е било - без напъни, допълнителни усилия и т.н. Според мен е възможно мощността на подсветката да се намали още малко, но и така е добре. Дори се влияе доста ефектно и от димера на таблото. В най-намалено състояние, когато всички други подсветки са почти изгаснали и тези са почти напълно затъмнени. Миналия ден пътувах от Стара Загора за София и ми се струва, че климатроника се държа добре. Самият панел почти не загрява (преди това с крушките направо пареше).
            Ако някой се сеща нещо друго - с удоволствие ще помогна.
            Последно редактирано от Veselinv; 03-11-10, 14:25.
            Suzuki GSXR
            VW Touareg
            Mitsubishi Pajero II

            Коментар


            • #21
              От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

              Браво! Станало е много добре! Ако не те затруднява снимай нощно време панела, за да се види как е осветен при максимална яркост на димера, както и при намалена такава. Свтодиодите, които си използвал са доста ярки и ми е любопитно как изглежда всичко на тъмно. Изглеждат много добре, но са по-мощни и нагряват малко повече. Аз /при подобна преработка на друга кола/ използвах бели светодиоди, от по-ярките за да може да се получи оригиналния цвят на осветление на панела. Там светлината преминаваше през светлофилтър и се получи точно същото осветление, както на приборното табло. Тук в този панел също би трябвало да има такъв светлофилтър. А за да има равномерно /хомогенно/ осветление с такива светодиоди, аз изпилих предната им полусферична част и ги матирах целите с шкурка. По този начин разсейват доста по-добре. Предимството на използване на стандартните светодиоди е, че почти не отделят топлина.
              Още веднъж Браво за изпълнението и ентусиазма! Поздрави!
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #22
                От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

                Ето как изглежда по моя начин. Сложих филмчето и в една моя тема, че там също питат колегите, но май мястото му е тук.
                Заради тъмнината цветовете са малко попрецакани от камерата. Например не се вижда червената зона около копчетата за промяна на температурата. Вижда се обаче, че цвета на самия панел е малко по-синкав от този на касетофона. За мен това не е проблем. Още повече, че вече загубих спомен за това какъв беше "оригиналният" цвят

                Suzuki GSXR
                VW Touareg
                Mitsubishi Pajero II

                Коментар


                • #23
                  Re: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

                  Добрый день!
                  Замена подсветки помогла? климат заработал нормально?

                  Коментар


                  • #24
                    От: Re: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

                    Първоначално публикуван от PsyhoatJeep Преглед на мнение
                    Добрый день!
                    Замена подсветки помогла? климат заработал нормально?
                    Помоему - да. Поменяй - потерять ничего.
                    Suzuki GSXR
                    VW Touareg
                    Mitsubishi Pajero II

                    Коментар


                    • #25
                      От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

                      От ЛС с Veselin - 3 години след интервенцията е карал колата. Проблема е бил решен.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

                        При мен проблема е същия и, когато намаля осветлението на максимална степен, проблема изчезва.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Управление на автоматичен а/с на ГЧ WG 2003-

                          При мен го има и при спряно осветление . След 2 часа работа почва да духа студено и трябва да катеря градусите. Накрая ги докарвам до 27-28 за да е комфортно вътре. Подозирам, че топлият въздух от въздуховодите загрява датчика, ама ще мога да съм сигурен на пролет. Не ми е драма, щото карам един-два пъти на месец.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X