Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теракан охладирелната система надува.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теракан охладирелната система надува.

    Здравейте,
    Имам следният проблем. Охладителната система постоянно избива вода в разширителният съд, температурата на термостата е нормална а той е чисто нов оригинален. Отидох в сервиз, защото си мислех ,че е спукана главата. Там правиха тест за газове в антифриза и казаха,че няма такива.После покараха джипа с манометър и установиха ,че капачката която е с налягане 0,9 бара реално отваря на 0,65. Смениха я с нова въпреки,че моята си беше нова и оригинална, новата казаха,че отваряла на 0,7. Смениха капачката с 1,1 барова и при градско каране разширителният съд не се пълни с антифриз, в събота обаче имах 300+ километров преход и видях ,че разширителният съд се е почти напълнил. Не съм тормозил машината, напротив карах си на темпомат със 100. Къде според вас може да е заровено кучето.
    Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
    Ford Fiesta 1.4 Tdci

  • #2
    А след като престои няколко часа и изстине това от разширителен връща ли се в радиатора?

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
      А след като престои няколко часа и изстине това от разширителен връща ли се в радиатора?
      Връща , но много малко. Не всичко обратно. Явно трябва да сменя и капачката на разширителният съд също.
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Ако имате съмнение и в капачката на разширителния съд просто Я отстранете за проба. Това което колегата ВИ пита е от значение за решаване на "загадката".
        Има вероятност и да има пропуски на минимално количество газове (когато загрее и на дъллъг път), които да влизат в охладителната система без да ги открият с тестера за газове.
        Най добре потърсете грамотен механик и за половин час ще знаете причината (това ,че са разкарвали колата с монтиран манометър, за мен доказва че има още доста какво да учат),за да не се стреля напосоки.

    • #4
      Тая на разширителя е просто тапа. Най простия тест е, сутрин отваряш капачката на радиатора и гледаш до къде е нивото. Ако трябва допълваш и се ориентираш колко не достига. А и не е лошо да притегнеш всички скоби на водните съединения. Щом връща обратно значи при изстиване създава вакуум.

      Коментар


      • #5
        - термостат
        - запушен радиатор
        (до тук независимо от загряването радиатора би бил студен, или поне не би бил горещ, както се полага при прегряване)
        - виско

        ...но тези не се връзват с нормаланото показание на стрелката. То се връзва само с глава/блок и евентуално останала съвсем без перца водна помпа, макар че ако е водната помпа все пак би имало някакъв естествен дебит и жегата от цилиндрите би-следвало да се качи в главата, където предполагам е датчика.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #6
          Радиатора не съм пипал, антифриза се връща но много малка част. А капачката на радиатора(образно казано) нормално ли е да има вакуум когато я отвивам? Направи ми впечатление като си доливах антифриза,че има не малък вакуум, със старата нямаше. Помпата е с изцяло метална перка и няма вариант да ги няма лопатките. Сменяна е преди 2г, термостата е чисто нов оригинален , както и виското с перката са нови (на месец).
          Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
          Ford Fiesta 1.4 Tdci

          Коментар


          • #7
            Калояне как разбра за проблема, съвсем случайно или имаше нещо нередно (примерно загря) ?
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • Juiced
              Juiced коментира
              Редактиране на коментар
              Загря веднъж като изпреварвах и влезе в авариен режим. Прибрах се криво ляво, после я занесох при механикО, който смени термостата и виското. Той ми каза,че ми липсват 3л антифриз. Предположих ,че като са ми сменяли компресора на климатика лятото са го поизтървали (видях че са доливали). Смени ги той и при първото излизане извънградско ми изби антифриз от казанчето. Върнах го , прибрах се и отидох на сервиз, където тестваха главата, караха с манометър и смениха 2 вида капачки.

          • #8
            Ако я отваряш на напълно студен двигател, не трябва да има значителен вакуум и вътре трябва да е пълно с антифриз. Ако не е, вадиш от казанчето и допълваш. Ако за няколко сутрини не се оправи, според мен тоя мотор е духнал гарнитура, или надува през някое друго слабо място, например турбото, ако е с водно охлаждане, или EGR тръбата или клапана, ако също са с водно охлаждане.

            За помпата - хич не си прав. Това че е метална не значи нищо. Не на последно място - може турбинката да превърта спрямо оста например, или дори да е изпаднала. Малко вероятно на двугодишна помпа, но не е чудо невиждано.

            Виското също не е гаранция - щях да си прегрея тераното посред зима преди време, с виско на 2-3 месеца.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #9
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Ако я отваряш на напълно студен двигател, не трябва да има значителен вакуум и вътре трябва да е пълно с антифриз. Ако не е, вадиш от казанчето и допълваш. Ако за няколко сутрини не се оправи, според мен тоя мотор е духнал гарнитура, или надува през някое друго слабо място, например турбото, ако е с водно охлаждане, или EGR тръбата или клапана, ако също са с водно охлаждане.

              За помпата - хич не си прав. Това че е метална не значи нищо. Не на последно място - може турбинката да превърта спрямо оста например, или дори да е изпаднала. Малко вероятно на двугодишна помпа, но не е чудо невиждано.

              Виското също не е гаранция - щях да си прегрея тераното посред зима преди време, с виско на 2-3 месеца.
              ТУрбото и ЕГР-а са с водно охлаждане, в сервиза казаха ,че са тествали за газове и не е имало, дори са пискали в интейка да видят дали ще попадне с въздуха и не е имало. Пак ще се връщаме в сервиза и така...
              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
              Ford Fiesta 1.4 Tdci

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
                ...прибрах се и отидох на сервиз, където тестваха главата...
                Какво значи "тестваха главата"? Останах с впечатление че не са я махали? Тестване на антифриз за газове и тестване на глава на място не са твърде изчерпателни тестове.

                За да изхвърля антифриза, колата ти или кипва, или вкарва газове, или и двете. Това налягане няма от къде другаде да се случи.

                Ако кипва без да вкарва газове - капачка, радиатор, виско, термостат, водна помпа. Ако си много сигурен че не е нищо от тия, остава да обезглавяваш мотора, но на твое място бих ги проверил, ако ще вчера да са слагани. Фабричните дефекти никой не ги е отменил, а по моите критерии преди обезглавяването трябва да се провери всичко възможно от останалото, колкото и да изглежда като хващане на удавник за сламка.

                ПП: Може би просто си я прегрял оня път като си изправярвал и е влязла в авариен режим - например покрай смяната на компресора на климатика да е започната да пуска леко от някой маркуч, докато опразни казанчето и се превърне в самовар, или вместо да си дърпа антифриз от казанчето да си е дърпало въздух от някоя дребна пролука - тогава казанчето си стои пълно, а мотора все по-празен.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                  Какво значи "тестваха главата"? Останах с впечатление че не са я махали? Тестване на антифриз за газове и тестване на глава на място не са твърде изчерпателни тестове.

                  За да изхвърля антифриза, колата ти или кипва, или вкарва газове, или и двете. Това налягане няма от къде другаде да се случи.

                  Ако кипва без да вкарва газове - капачка, радиатор, виско, термостат, водна помпа. Ако си много сигурен че не е нищо от тия, остава да обезглавяваш мотора, но на твое място бих ги проверил, ако ще вчера да са слагани. Фабричните дефекти никой не ги е отменил, а по моите критерии преди обезглавяването трябва да се провери всичко възможно от останалото, колкото и да изглежда като хващане на удавник за сламка.
                  Не са я сваляли, само са мерили за газове в антифриза. Капачката налягането на охладителната система при тях е било в норми с 1.1 баровата капачка, която казаха ,че е отворила на 0.9 бара... Термостата, и виското ги смених по този повод. Не кипва а стрелката заковава и седи на място, има си нормално парно... Отива на обезглавяване.
                  Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                  Ford Fiesta 1.4 Tdci

                  Коментар


                  • #12
                    Имал съм същите ядове с Митсубишито ми. Започна да пълни разширителния съд и след това стрелката за температурата отиваше вдясно. Сменях капачки, радиатора проверих, водна помпа проверка, оказа се гарнитура глава.
                    Щом проблема се е появил като си бил със старите части и след смяната им с нови (визирам капачката, термостата и виското) промяна няма, много вероятно да е за обезглавяване.
                    Който търси , намира !
                    Човекът е човек, когато е на път !

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X