Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Луфт в раздатката на Хюндай Санта фе 2007г. 2.2 дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Луфт в раздатката на Хюндай Санта фе 2007г. 2.2 дизел

    От преди няколко месеца се усеща причукване отдолу като потеглям, сменям от първа втора. Не обръщах внимание понеже мислех че е някой тампон но не. Вчера я огледох подробно отдолу всички тампони изглеждат добре сменил съм десен шарнир той беше доста зле.. и кормилен накрайник и не се оправи всичко останало изглежда добре. Поразмърдах кардана с колата на скорост и си показа. Кардана се завърта в едната и другата посока и другата около 4мм на 55мм диаметър и се чува леко тракане.Не се чува шум от лагери като върви колата. Доста изчетох в интернет и други имат този проблем имам условия инструменти и сервизната документация а видях. Ясно ми е горе долу ако не са лагери зъбни колела пиньони и тн. се регулира със дистанционни шайби с различни дебелини има. Някой правил ли го е това и откъде е поръчвал части ?
    Последно редактирано от joro9090; 24-09-21, 18:44.
    Пийте вино да сте здрави, че да може да пиете и ракия.

  • #2
    Зъбни колела се сменят, ако са те. Нямаш никакъв шанс да изрегулираш вече работили в различно положение от заводското.

    Аз не бих се занимавал изобщо, ако всичко дръго е ок.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Ами и на мен не ми се занимава много и се двоумя още но луфта само ще се увеличава. Всичко друго е наред засега Може да карам още доста така и по някой време да търся някоя по-читава втора употреба. Само че ме дразни.Може и нещо друго да е като преден диф, шлици знам ли. Ще видим ако реша да я свалям и имам някакъв успех ще направя малко снимки.
      Последно редактирано от joro9090; 26-09-21, 08:37.
      Пийте вино да сте здрави, че да може да пиете и ракия.

      Коментар


      • #4
        Имам Спортидж 2.0 бензин 141 к.с. с подобен проблем.При потегляне с малко газ, или когато караш с 1500-1600 оборота.Чува се едно причукване като от каре, или както едно време чукаше "аванса" на ниски обороти.Много се чудих,гледах,питах всичко изглаждаше ок отдолу.Във форума на Киа има доста писано по проблема.Общо казано почти при всички е така, независимо дали са бензин или дизел.Според някой,след смяна на съединител проблема изчезва,според други не.Има такива които са навъртели 50-60 000 км по този начин.Свикни да караш са малко повече газ,усилили си радиото и не го мисли.
        kia sportage 2.0 128 h.p.

        Коментар


        • #5
          Изобщо не е задължително луфта да се увеличава. Или по-точно когата има реален проблем с тия възли, нещата доста бързо се влошават. Когато е просто експлоатационна особеност след определен пробег (това е според мен), си го караш така до пенсия и то нито щв се счупи, нито ще си увеличава хлопането.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от pan4o_ Преглед на мнение
            Имам Спортидж 2.0 бензин 141 к.с. с подобен проблем.При потегляне с малко газ, или когато караш с 1500-1600 оборота.Чува се едно причукване като от каре, или както едно време чукаше "аванса" на ниски обороти.Много се чудих,гледах,питах всичко изглаждаше ок отдолу.Във форума на Киа има доста писано по проблема.Общо казано почти при всички е така, независимо дали са бензин или дизел.Според някой,след смяна на съединител проблема изчезва,според други не.Има такива които са навъртели 50-60 000 км по този начин.Свикни да караш са малко повече газ,усилили си радиото и не го мисли.
            Карам Туксон(брата на Киата) дизел 113к.с. От 1300-1800 оборота си го има това тракане като от аванс. Вече 6000км и никакъв проблем, ами....свикнах му. По принцип казват, че е от съединителя, по точно от феродовия диск и се оправя с нов, но за известно време. После започва пак. Аз си го обяснявам от това, че тези модели (до 2006г.)са без демпфер и съединителя поема всички удари, вибрации и т.н. За твоя модел незнам дали ще е това.
            "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от dido uzunov Преглед на мнение

              Карам Туксон(брата на Киата) дизел 113к.с. От 1300-1800 оборота си го има това тракане като от аванс. Вече 6000км и никакъв проблем, ами....свикнах му. По принцип казват, че е от съединителя, по точно от феродовия диск и се оправя с нов, но за известно време. После започва пак. Аз си го обяснявам от това, че тези модели (до 2006г.)са без демпфер и съединителя поема всички удари, вибрации и т.н. За твоя модел незнам дали ще е това.
              Колега има Туксон дизел, 113 к.с. Имаше особено дрънчене в този диапазон. Не бяхме сигурни тогава с кой съединител е, но впоследствие разбрах, че 113 к.с. са обикновен маховик и 5 степенна механична скоростна кутия, а 140 к.с. са с демферен маховик и 6 степенна кутия. Сменихме съединител комплект и всичко е наред. Причината наистина беше феродовият диск. Той е с демпферни пружини в този вариант, които бяха тотално разбити и дрънчаха.
              Според мен, може да се кара така доста време, ако се игнорира акустичния комфорт. Не знам дали може да се разпадне и да се стигне до авария...

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от dido uzunov Преглед на мнение

                Карам Туксон(брата на Киата) дизел 113к.с. От 1300-1800 оборота си го има това тракане като от аванс. Вече 6000км и никакъв проблем, ами....свикнах му. По принцип казват, че е от съединителя, по точно от феродовия диск и се оправя с нов, но за известно време. После започва пак. Аз си го обяснявам от това, че тези модели (до 2006г.)са без демпфер и съединителя поема всички удари, вибрации и т.н. За твоя модел незнам дали ще е това.
                Аз карам така вече 20 000 км.Съединителя отделяше високо още когато я купих, и бях решил че ще се сменя скоро,но за тези километри състоянието му е непроменено.Така че напълно е възможно да издържи и още толкова.
                П.с. Ако на Joro 9090 се окаже в това проблема,да не му мисли много
                kia sportage 2.0 128 h.p.

                Коментар


                • #9
                  Сменях навсякъде маслата на село в гаража и видях през пробката. Не е от износени зъбни колела, добре са си. После питах един майстор да не е от шлици нещо. Каза ми да карам и да си свиркам и че може да е от малко луфт в каретата на полуоските те са 2 от едната страна и 2 от другата. Това не се бях сетил но има логика ще си карам и хич няма да го мисля
                  Пийте вино да сте здрави, че да може да пиете и ракия.

                  Коментар


                  • #10
                    Така или иначе, съединител без демпфер няма. Дали демпфера ще е във феродовия диск или в маховика, все го има. До скоро(не много) и мощните и маломощните коли бяха с демпфер във ФД и си вървяха нормално. Какъв е плюса демпфера да е в маховика? Освен високата цена при смяна де.
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар


                    • #11
                      За да убира вибрациите уж а и да печелят от продажби на резервни части не е за това темата но преди време исках да сменя на една кола съединителя но те така го направили нарочно че като развиеш болтовете резбата я няма. И искат да си вземеш комплект с маховика който струва колкото една малка кола втора употреба. Е побългарихме го
                      Пийте вино да сте здрави, че да може да пиете и ракия.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X